1. #31
    MVC Lid

    Reacties
    303
    13-07-2015

    Citaat Geplaatst door Thebutterfly Bekijk reactie
    ik zou eerst afstoffen dan pas stofzuigen. anders krijg je alsnog stof, ruimels op de vloeren die je pas gestofzuigd heb.

    Klopt. Foutje, moest dus andersom.
    Inactief.

  2. #32
    MVC Lid

    Reacties
    1.021
    09-01-2014

    Ik ben ook verslaafd aan chloor en dettol. Ik heb alle soorten dweilen thuis maar het aller aller liefst ga ik gewoon met een doek zelf alle plekjes af op de grond. Gewoon op mijn knieën. Als ik een smetvrees aanval krijg gaat alles uit mijn keukenkastjes en ontsmet ik alles met dettol. Alle doppen, potjes, deksels, whatever. En mijn koelkast moet altijd up to date zijn: schoon en geen halve pakjes die open zijn ofzo. Wat betreft de badkamer, alles met HG spuiten, effe laten inwerken, en dan met een grote spons alles boenen.

  3. #33
    MVC Lid

    Reacties
    1.508
    01-09-2013

    mijn oven maak ik schoon met ovenreiniger van de kruidvat is een groene fles voor maar 2 euro als ik het goed heb. Even laten intrekken en wauw beter dan HG en veel goedkoper

    Qua schoonmaken gebruik ik ook veel gloor en dasty en voor de badkamer anti kalk van de action.

  4. #34
    MVC Lid

    Reacties
    1.388
    18-07-2011

    Citaat Geplaatst door simana Bekijk reactie
    Ik ben ook verslaafd aan chloor en dettol. Ik heb alle soorten dweilen thuis maar het aller aller liefst ga ik gewoon met een doek zelf alle plekjes af op de grond. Gewoon op mijn knieën. Als ik een smetvrees aanval krijg gaat alles uit mijn keukenkastjes en ontsmet ik alles met dettol. Alle doppen, potjes, deksels, whatever. En mijn koelkast moet altijd up to date zijn: schoon en geen halve pakjes die open zijn ofzo. Wat betreft de badkamer, alles met HG spuiten, effe laten inwerken, en dan met een grote spons alles boenen.

    Klinkt heerlijk!!!!!

  5. #35
    MVC Lid

    Reacties
    1.388
    18-07-2011

    Citaat Geplaatst door SweetLove- Bekijk reactie
    mijn oven maak ik schoon met ovenreiniger van de kruidvat is een groene fles voor maar 2 euro als ik het goed heb. Even laten intrekken en wauw beter dan HG en veel goedkoper

    Qua schoonmaken gebruik ik ook veel gloor en dasty en voor de badkamer anti kalk van de action.
    Anti kalk van action, is die goed?
    Ohja voor de deuren, mijne zijn wit..
    Maar ik wil echt geen strepen er op...
    Hoe schoon te maken?


    thuis heb ik witte muren, mijn kids maken die muren echt vies..'van die plak handjes en vieze vlekken..
    Wij huren dit huis, wij hebben het zelf niet geverfd. Dat hebben zij gdn
    Maar ik schaam me dood.
    Wat heb ik gdn, emmer met heet water chloor en dreft erin gdn ( veel chloor)
    Met een spons de muren schoongemaakt, resultaat ik stond echt met me mond open..
    Helemaal schoon en mooi wit...'ben zoooo blij!

    Nu moet ik alleen nog mijn kamer muur en de toilet muur en ga het gwn bij houden..

    Ben super blij!!!

  6. #36
    MVC Lid

    Reacties
    46
    23-06-2015

    Ik zit midden in een verbouwing en mijn hele huis zit onder fijne stof.

    Iemand een tip hoe ik er zo snel mogelijk vanaf kan komen?

  7. #37
    MVC Lid

    Reacties
    1.508
    01-09-2013

    Citaat Geplaatst door PinkPussyCat Bekijk reactie
    Anti kalk van action, is die goed?
    Ohja voor de deuren, mijne zijn wit..
    Maar ik wil echt geen strepen er op...
    Hoe schoon te maken?


    thuis heb ik witte muren, mijn kids maken die muren echt vies..'van die plak handjes en vieze vlekken..
    Wij huren dit huis, wij hebben het zelf niet geverfd. Dat hebben zij gdn
    Maar ik schaam me dood.
    Wat heb ik gdn, emmer met heet water chloor en dreft erin gdn ( veel chloor)
    Met een spons de muren schoongemaakt, resultaat ik stond echt met me mond open..
    Helemaal schoon en mooi wit...'ben zoooo blij!

    Nu moet ik alleen nog mijn kamer muur en de toilet muur en ga het gwn bij houden..

    Ben super blij!!!
    Ik moet zeggen. Ben sinds 2 maanden getrouwd en heb als eerste die antikalk gekocht van de action. Ik vind m tot nu toe wel goed. Alleen moet k echt meteen de douche verlaten zo sterk is het.


    Citaat Geplaatst door Thjazit Bekijk reactie
    Ik zit midden in een verbouwing en mijn hele huis zit onder fijne stof.

    Iemand een tip hoe ik er zo snel mogelijk vanaf kan komen?
    Ik wens jou succes. Bij ons zijn ze in de flat bezig met renoveren. Alle stof komt gewoon naar binnen zo vies. Ik denk kwestie van elke dag schoonmaken dus Afstoffen, stofzuigen en dweilen

  8. #38
    MVC Lid

    Reacties
    1.388
    18-07-2011

    M
    Citaat Geplaatst door sweetlove- Bekijk reactie
    ik moet zeggen. Ben sinds 2 maanden getrouwd en heb als eerste die antikalk gekocht van de action. Ik vind m tot nu toe wel goed. Alleen moet k echt meteen de douche verlaten zo sterk is het.

    Ik denk dat je in de 2x op de dag, ja i know hatelijk!
    Moet afstoffen stofzuigen en dweilen...
    Anders kan je ziek worden.





    Ik wens jou succes. Bij ons zijn ze in de flat bezig met renoveren. Alle stof komt gewoon naar binnen zo vies. Ik denk kwestie van elke dag schoonmaken dus afstoffen, stofzuigen en dweilen

  9. #39
    Be heppie!

    Reacties
    1.108
    20-07-2015

    Citroen voor de wasbak en kraan. Super goed en je hoeft geen antikalk te gebruiken al die chemische troep.
    ´ De bitterheid van geduld zal zoet worden en de pijn van geduld zal vreugde worden ´

  10. #40
    MVC Lid

    Reacties
    1.388
    18-07-2011

    Citaat Geplaatst door Bloempje25 Bekijk reactie
    Citroen voor de wasbak en kraan. Super goed en je hoeft geen antikalk te gebruiken al die chemische troep.
    Verse? Of uit flesje?

  11. #41

    Reacties
    1.023
    22-05-2012

    Citaat Geplaatst door PinkPussyCat Bekijk reactie
    Er is zijn van die speciale
    Doekjes voor houte meubels...
    Bij de action en of supermarkt.
    Zitten er ook vet vlekken op de kastjes?
    Oh ja, doekjes! Daar heb ik helemaal niet aan gedacht. Thanks. Ja het is vooral voor vet vlekken

  12. #42
    MVC Lid

    Reacties
    1.388
    18-07-2011

    Voor rozen, je houtenkastjes girl!


    Maak een azijnoplossing. Meng een kop witte azijn met een kop water. Dit milde schoonmaakmiddel is perfect om dagelijks op houten keukenkastjes te gebruiken. Het zal het hout niet doen kromtrekken of de lak verwijderen.
    Als je er niet van houdt om azijn bij het schoonmaken te gebruiken, dan kun je in plaats daarvan een licht zeepmengsel gebruiken. Meng een theelepel afwasmiddel met een kop water.
    Gebruik geen agressieve allesreinigers om je kastjes schoon te maken. Ze kunnen het hout namelijk verkleuren en doen kromtrekken.

    Neem de buitenkant van de kastjes na het koken af. Elke keer dat je kookt kunnen er zich vet en voedselresten op de kastjes ophopen. Door je kastjes elke keer na het koken af te nemen ben je al een heel eind op weg om je kastjes in een goede staat te houden. Dompel een schoon washandje of een schoonmaakdoekje in de azijnoplossing en gebruik dit om de kastdeurtjes af te nemen, evenals de onderkant van de kastjes.
    Maak de kastjes niet kletsnat. Vocht kan het hout namelijk laten kromtrekken. Wring het doekje dat je gebruikt uit zodat het vochtig is en niet drupt.
    De azijngeur zal verdwijnen wanneer de kastjes droog zijn.

  13. #43
    MVC Lid

    Reacties
    4.844
    15-04-2008

    Hier nog een schoonmaakfanaat!

    De schoonmaakmiddeltjes die ik áltijd in mijn kast heb, zijn:

    -Dettol ontsmettingsmiddel en dettol allesreiniger (dettol verdund met water in een spuitfles waar ik alles mee af neem)
    - Cif, de witte met groene dop en de roze (heeeeerlijke bloemengeur!!!)
    - Gloor
    - Sendil wasmiddel, zo'n hele goedkope fles waar ik mijn banken mee boen en het tapijt op de trap mee schrob (geur doet me denken aan wasmiddel van Marokko)
    - vochtige schoonmaakdoekjes die ik in de wc en badkamer heb liggen, zodat ik elke keer dat ik daar ben de bril enzo kan afnemen.

    In de gang en keuken liggen tegels, dus hier kan ik me lekker op uitleven door lekker op z'n Marokkaans met water, gloor en allesreiniger en bezem lekker de tegels te poetsen.

  14. #44
    MVC Lid

    Reacties
    1.388
    18-07-2011

    Citaat Geplaatst door BintFulaan Bekijk reactie
    Hier nog een schoonmaakfanaat!

    De schoonmaakmiddeltjes die ik áltijd in mijn kast heb, zijn:

    -Dettol ontsmettingsmiddel en dettol allesreiniger (dettol verdund met water in een spuitfles waar ik alles mee af neem)
    - Cif, de witte met groene dop en de roze (heeeeerlijke bloemengeur!!!)
    - Gloor
    - Sendil wasmiddel, zo'n hele goedkope fles waar ik mijn banken mee boen en het tapijt op de trap mee schrob (geur doet me denken aan wasmiddel van Marokko)
    - vochtige schoonmaakdoekjes die ik in de wc en badkamer heb liggen, zodat ik elke keer dat ik daar ben de bril enzo kan afnemen.

    In de gang en keuken liggen tegels, dus hier kan ik me lekker op uitleven door lekker op z'n Marokkaans met water, gloor en allesreiniger en bezem lekker de tegels te poetsen.
    Die dettol he, ruikt dat lekker
    Ik heb in mijn badkamer ook tegels, scrobben jullie die ook? Of dweilen julllie
    De bank die je hebt is dat een stoffen of leren bank?
    Ik heb een stoffen bank, hoe maak ik die schoon?

  15. #45

    Reacties
    1.023
    22-05-2012

    Citaat Geplaatst door PinkPussyCat Bekijk reactie
    Voor rozen, je houtenkastjes girl!


    Maak een azijnoplossing. Meng een kop witte azijn met een kop water. Dit milde schoonmaakmiddel is perfect om dagelijks op houten keukenkastjes te gebruiken. Het zal het hout niet doen kromtrekken of de lak verwijderen.
    Als je er niet van houdt om azijn bij het schoonmaken te gebruiken, dan kun je in plaats daarvan een licht zeepmengsel gebruiken. Meng een theelepel afwasmiddel met een kop water.
    Gebruik geen agressieve allesreinigers om je kastjes schoon te maken. Ze kunnen het hout namelijk verkleuren en doen kromtrekken.

    Neem de buitenkant van de kastjes na het koken af. Elke keer dat je kookt kunnen er zich vet en voedselresten op de kastjes ophopen. Door je kastjes elke keer na het koken af te nemen ben je al een heel eind op weg om je kastjes in een goede staat te houden. Dompel een schoon washandje of een schoonmaakdoekje in de azijnoplossing en gebruik dit om de kastdeurtjes af te nemen, evenals de onderkant van de kastjes.
    Maak de kastjes niet kletsnat. Vocht kan het hout namelijk laten kromtrekken. Wring het doekje dat je gebruikt uit zodat het vochtig is en niet drupt.
    De azijngeur zal verdwijnen wanneer de kastjes droog zijn.
    Bedankt voor je tip!