1. #166
    MVC Lid

    Reacties
    4.844
    15-04-2008

    Citaat Geplaatst door SweetLove- Bekijk reactie
    Ik ga straks ook kleren strijken
    Baby in bad doen en daarna nog kleren strijken. Neem je was hiernaartoe, gaan we saampjes strijken en kletsen. Zijn er zo klaar.

    Dat moment wanneer je gestofzuigd en gedweild hebt en alles hebt op geruimd en opeens wat kruimels of haartjes op de grond vind. Grrrrrrr!

  2. #167
    MVC Lid

    Reacties
    10.800
    12-12-2010

    Baking Soda voor de oven is ook heel goed inderdaad alleen heb ik volgens mij teveel gedaan want het is ook in de gaten blijven hangen, en iedere keer als ik de oven aan wil doen of iets wil bakken komt die poeder weer naar beneden strooien het is blijven hangen in dei gaten in de oven.

    Misschien heb ik het niet goed gemeng met water of zo..hoe doen jullie dat dames?

  3. #168
    MVC Lid

    Reacties
    10.800
    12-12-2010

    Citaat Geplaatst door BintFulaan Bekijk reactie
    Baby in bad doen en daarna nog kleren strijken. Neem je was hiernaartoe, gaan we saampjes strijken en kletsen. Zijn er zo klaar.

    Dat moment wanneer je gestofzuigd en gedweild hebt en alles hebt op geruimd en opeens wat kruimels of haartjes op de grond vind. Grrrrrrr!
    Ik kook meestal rond 4 a half 5 en dan ga ik echt niet meer schoonmaken na het eten afruimen en klaar . Soms doe ik wel een was en opvouwen maar dat is het enige.
    heb inderdaad ook soms ineens kick dat ik savonds veel energie krijg en toch de deuren ga afnemen of de douche ga doen. Raar is dat.

    De oven vind ik zelf echt een irritante klus om te doen in het huishouden de rest is zo gedaan doekje eroverheen klaar. Douche poetsen en wc , afstoffen etc vind ik niet erg om te doen.

  4. #169
    MVC Lid

    Reacties
    4.844
    15-04-2008

    Citaat Geplaatst door moslima2010 Bekijk reactie
    Baking Soda voor de oven is ook heel goed inderdaad alleen heb ik volgens mij teveel gedaan want het is ook in de gaten blijven hangen, en iedere keer als ik de oven aan wil doen of iets wil bakken komt die poeder weer naar beneden strooien het is blijven hangen in dei gaten in de oven.

    Misschien heb ik het niet goed gemeng met water of zo..hoe doen jullie dat dames?
    Misschien om even die gaten waar dat baking soda inzit, langsgaan met een stofzuiger? Ik zeg maar wat. Lijkt me (denk ik) de enige optie om het eruit te krijgen.

  5. #170
    MVC Lid

    Reacties
    4.844
    15-04-2008

    Citaat Geplaatst door moslima2010 Bekijk reactie
    Ik kook meestal rond 4 a half 5 en dan ga ik echt niet meer schoonmaken na het eten afruimen en klaar . Soms doe ik wel een was en opvouwen maar dat is het enige.
    heb inderdaad ook soms ineens kick dat ik savonds veel energie krijg en toch de deuren ga afnemen of de douche ga doen. Raar is dat.

    De oven vind ik zelf echt een irritante klus om te doen in het huishouden de rest is zo gedaan doekje eroverheen klaar. Douche poetsen en wc , afstoffen etc vind ik niet erg om te doen.
    Ik kook 2 keer warm per dag. Om half 3 en 's avonds weer. Ik hou het niet vol om vroeg te eten en dan klaar, sta ik na een tijdje serieus te trillen op mijn benen. Ik geef bv, vandaar.

    En betreft het opruimen 's avonds vind ik juist heerlijk! Alles moet op z'n plaats staan, afdruiprek leeg en schoon, glazen waar we 's avonds thee of koffie in hebben gedronken meteen afwassen en opruimen enz.. Heb mijn laatste wasje draaien voor vandaag, hij is bijna klaar. Dus die nog even ophangen, witte was strijken en dan kan ik eindelijk genieten van mijn kop koffie!

  6. #171
    Taking over!

    Reacties
    5.769
    03-12-2012



    Net mijn badkamer tegels mee schoongemaakt echt goed ding. Gebruik hem voor de ramen. Spuiten erop en dan katoenen doek erover. Helemaal streeploos en glanst.



    Bij de action te koop dacht ik. Man slaapt anders ging ik even vragen.
    Ja. Nee. Weet ik veel.

  7. #172
    MVC Lid

    Reacties
    10.800
    12-12-2010

    Citaat Geplaatst door BintFulaan Bekijk reactie
    Misschien om even die gaten waar dat baking soda inzit, langsgaan met een stofzuiger? Ik zeg maar wat. Lijkt me (denk ik) de enige optie om het eruit te krijgen.
    Hoe gebruik jij het? Maak je er een pasta van?

  8. #173
    Taking over!

    Reacties
    5.769
    03-12-2012

    Baking soda al vaker geprobeerd maar werkt niet lijkt wel

    Ja als gevaarlijk is dan neem ik die risico niet. Me zoontje heeft zelf last van ademhaling Alhamdullilaah.
    Ja. Nee. Weet ik veel.

  9. #174
    MVC Lid

    Reacties
    4.844
    15-04-2008

    Citaat Geplaatst door Gaatjouniksaan Bekijk reactie

    Net mijn badkamer tegels mee schoongemaakt echt goed ding. Gebruik hem voor de ramen. Spuiten erop en dan katoenen doek erover. Helemaal streeploos en glanst.
    Bij de action te koop dacht ik. Man slaapt anders ging ik even vragen.
    Die is idd erg goed, van de action ja. Ook hier is tie onmisbaar!
    Ik gebruik 'm idd voor ramen en spiegels. Ipv een doek gebruik ik kranten.

  10. #175
    MVC Lid

    Reacties
    1.388
    18-07-2011

    Hi dames,

    Ik hoop ook in shaa Allah dat ze als vrome moslims zullen opgroeien
    Ameen Ameen.

    Oke ben bezig met schoonmaken, we hebben laat gegeten..
    Keuken opgeruimd ff de kastjes enzo met ja ja ja ja....
    Super schoonmaakmiddel die spuitfles met chloor en water..
    Ruikt zo lekker!!!
    Ik ga nu stofzuigen en dweilen.

    Dan ga ik nikssssssss meer doen, ohja 1 ding wasje draaien.....

  11. #176
    Taking over!

    Reacties
    5.769
    03-12-2012

    Citaat Geplaatst door BintFulaan Bekijk reactie
    Die is idd erg goed, van de action ja. Ook hier is tie onmisbaar!
    Ik gebruik 'm idd voor ramen en spiegels. Ipv een doek gebruik ik kranten.
    Ik gebruik ook kranten maar heb niet bij de hand en brievenbus is 3 verdiepingen onder

    Subhana Allaah door deze topic heb ik overal zin in gekregen haha. Moet zo nog was vouwen en dan op hun plaats zetten. Heerlijk als het schoon is Alhamdullilaah.
    Ja. Nee. Weet ik veel.

  12. #177
    MVC Lid

    Reacties
    4.844
    15-04-2008

    Citaat Geplaatst door moslima2010 Bekijk reactie
    Hoe gebruik jij het? Maak je er een pasta van?
    Ik maak idd een papje van baking soda, (schoonmaak)azijn en water. Wat je ook kan doen, is de oven voorverwarmen op 250 graden en in een ovenschaal water met een kopje baking soda mengen en dit voor een halfuur in de oven plaatsen. Dan de schaal eruit halen en de oven met een doekje afnemen.

  13. #178
    MVC Lid

    Reacties
    10.800
    12-12-2010

    Citaat Geplaatst door BintFulaan Bekijk reactie
    Ik kook 2 keer warm per dag. Om half 3 en 's avonds weer. Ik hou het niet vol om vroeg te eten en dan klaar, sta ik na een tijdje serieus te trillen op mijn benen. Ik geef bv, vandaar.

    En betreft het opruimen 's avonds vind ik juist heerlijk! Alles moet op z'n plaats staan, afdruiprek leeg en schoon, glazen waar we 's avonds thee of koffie in hebben gedronken meteen afwassen en opruimen enz.. Heb mijn laatste wasje draaien voor vandaag, hij is bijna klaar. Dus die nog even ophangen, witte was strijken en dan kan ik eindelijk genieten van mijn kop koffie!
    Ja maar ik sta vroeg op voor de kids, ontbijten ,salade lunchen tussendoor zelfgebakken broodjes die ik maak iedere week, en avond eten daarna nog snacken of fruit. Dus is ruim voldoende Hemdolilah.

    Bij mij hoeft het niet zo perfect als het vandaag niet gebeurd is het wel de volgende dag. Wil lekker genieten van mijn kids leuke dingen doen aandacht geven. 2 keer in de week hou een grote beurt en hou alles bij dus dat zit wel goed Na het eten wil ik gewoon rusten en genieten van mijn avond nadat ik alles afgeruimd heb in de vaatwasser en heb gedeweild waar we gegeten hebben. AIleen de ochtend maak ik hoogluit 1,5 uur schoon per dag, alleen met stofzuigen en dweilen iets langer.

    1 Keer in de 6 maanden was ik vitrage/jaloezieen en ramen lappen etc.

  14. #179
    MVC Lid

    Reacties
    10.800
    12-12-2010

    Citaat Geplaatst door BintFulaan Bekijk reactie
    Ik maak idd een papje van baking soda, (schoonmaak)azijn en water. Wat je ook kan doen, is de oven voorverwarmen op 250 graden en in een ovenschaal water met een kopje baking soda mengen en dit voor een halfuur in de oven plaatsen. Dan de schaal eruit halen en de oven met een doekje afnemen.
    Ok dan ga ik het zo doen de volgende keer , wordt het niet zo een zooitje

  15. #180
    Taking over!

    Reacties
    5.769
    03-12-2012

    Citaat Geplaatst door BintFulaan Bekijk reactie
    Ik maak idd een papje van baking soda, (schoonmaak)azijn en water. Wat je ook kan doen, is de oven voorverwarmen op 250 graden en in een ovenschaal water met een kopje baking soda mengen en dit voor een halfuur in de oven plaatsen. Dan de schaal eruit halen en de oven met een doekje afnemen.
    Aahw ik liet hen gewoon koud in de oven staan hahahah. Dom dom Ga morgen proberen want vandaag is al laat. Dan doe ik gelijk de rest van de keuken. Heb al de deuren en lades schoongemaakt en koelkast buitendeuren. En morgen binnen ordenen.

    Trouwens ik heb een berging maar ben zo slecht met ordenen. Hebben jullie tips of foto's van nInternet of website die je kan helpen?
    Ja. Nee. Weet ik veel.