1. #1
    MVC Lid

    Reacties
    62
    16-08-2010

    Dit wilde ik kwijt aub lezen en ervan leren!!!

    Hoor de laatste tijd alleen maar over stellen die gaan scheiden of zijn gescheiden na een paar maanden al. Jeetje zeg waar gaan we naar toe???

    Waarom ging het voor dat je ging trouwen zehma wel goed( je zegt zelfs dit is mijn ware hij of zij is het) en na trouwen is het al gelijk wat anders?

    Waarom trouwen veel zusters met drugsdealers, grote feest, luxe leven en na paar maanden toch zielig doen van hij kwam soms dagen niet thuis of ik voelde me niet op mijn gemak? Nee vind je het gek!!! Jij komt uit een HALAL gezin je pa heeft je HALAL opgevoed en je wordt nu HARAM!!!! Alles raakt op en uiteindelijk blijft HALAL over!!!!

    Waarom trouwt een man terwijl hij nog niet klaar is met uitgaan, of laat bij vrienden willen chillen, of nog gokt, dealt etc …………(vul het zelf maar in)

    En

    Waarom trouwt een vrouw als ze nog niet uit huis wil omdat ze haar ouders gaat missen of de vrijheid die ze had thuis, bij vriendinnen logeren, in de stad rondhangen, werken waar ze maar wil etc…………..(vul dit ook maar verder zelf in)
    Trouw dan niet!!!
    Trouw pas als je er echt klaar voor bent!!!

    Of
    als het al in het begin verkeerd gaat niet goed gaat waarom dan gelijk kinderen baren terwijl je dan weet dat je toch gaat scheiden.

    ADVIES AAN DE MANNEN> Trouw niet te snel want trouwfeest en alles eromheen is zeker leuk, gezellig maar duurt maar max 3 dagen.Weet als je getrouwd bent dat je een MAN bent een MAN die klaar moet staan voor zijn vrouw in goede en slechte tijden. Een MAN die het HALAL geld binnen moet halen. Een MAN die niet zijn vrouw alleen laat ’s avonds en hij gezellig chilt. Want je vrouw wilt ook liefde, seks en aandacht. Tuurlijk kan je een keer dit doen maar maak er geen gewoonte van.

    ADVIES AAN DE VROUWEN> Trouw niet te snel want trouwfeest en alles eromheen is zeker leuk, gezellig maar duurt maar max 3 dagen. Weet als je getrouwd bent dat je man jouw als de MOEDER van zijn kinderen wilt zien dus gedraag je dan ook als een toekomstige MOEDER. Ga niet nog net als voorheen met groepjes in de stand hangen of logeren bij elkaar. Stop met dat sociaal media niet alles hoef je daar te plaatsen wat je doet, eet of waar je naar toe gaat. Val niet op geld of vermogen dit zijn bijzaken hoofdzaak is zijn IMAAN, MENTALITEIT. Verlaat je de woning om bv naar je ouders te gaan of naar familie doe dat in overleg met je man en roep niet net als velen IK BEPAAL WANNEER IK WIL GAAN.
    Kortom MANNEN als je nog niet kan stoppen met drinken, uitgaan, gokken, vreemd gaan, laat buiten willen blijven en geen verantwoordelijkheden kunnen nemen TROUW DAN NOG NIET. Je maakt hierdoor vele gezinnen kapot (jouw gezin, je familie haar familie) dat is niet nodig.

    INSJALLAH zullen veel bovenstaande serieus nemen en er stil bij gaan staan. En niet gauw roepen van mekteb was zo.
    Het is niet alleen MEKTAB maar ook door jouw SEBAB!!

    Vergeef mij AUB als ik iemand hiermee heb gekwetst!!!

  2. #2
    Shab trebendo

    Reacties
    2.705
    09-02-2007

    Salaam aalaikoem. Het is niet altijd zo zwart wit. Wat je hierboven genoemd hebt gebeurd zeker. Maar soms passen 2 individuen gewoon niet bij elkaar. Dan zijn het 2 goede mensen, maar samen halen ze het slechte uit elkaar naar boven. Moge Allah ons daarvoor behoeden. Ameen!!!
    En ja trouwen is een risico dat je neemt aangezien wij niet eerst jaren gaan samenwonen. Je leert elkaar kennen onder 1 dak. Doen en tawakal 3el Allah. En er het beste van maken is heel belangrijk niet opgeven.

    Moge Allah ons het beste geven van deze dunya en alakhira. Ameen!!!

  3. #3
    MVC Lid

    Reacties
    62
    16-08-2010

    Als ze beide echt goed zijn wat jij beweerd waarom gaat het dan toch mis! (Uitgezonderd ziekte of shir)

    Blijkbaar is dan toch een een de beide niet goed en is een van mijn bovenstaande redenen de oorzaak!

  4. #4
    MVC Lid

    Reacties
    527
    02-06-2014

    Eerlijk? Ik geef je in alles gelijk behalve ouders bezoeken.

  5. #5
    MVC Lid

    Reacties
    62
    16-08-2010

    Heb daar niks verkeerds over gezegd toch. Staat in overleg en met mate sommige zitten weer vaak bij hun ouders dan met haar man of schoonouders.

  6. #6
    MVC Lid

    Reacties
    107
    06-05-2012

    Twee woorden: Kennis en Verantwoordelijkheid!

  7. #7
    MVC Lid

    Reacties
    128
    11-05-2011

    Je bent een doemdenker.
    Dus als mensen goed zijn dan scheiden ze niet?

    Wauw 3adjeeb. Beste zuster of broeder...wake up. Het kan iedereen overkomen.
    Zelfs de metgezellen die scheidden en betere mensen dan hen heb je niet.

  8. #8
    MVC Lid

    Reacties
    161
    22-04-2015

    Ga eerst wat kennis opdoen voor je met lappe teksten kom die van geen kanten kloppen. Het is niet zo zwartwit. Genoeg gezien mannen die volwassen zijn geworde door het huwelijk jij kent niemands situatie en weet ook niet wat er speelt in iemand hoofd. Je doet alsof alles zo negatief is. Zelfs als twee mensen klaar zijn voor het huwelijk kan er in het huwelijk dingen spele die niemand verwacht. Of iemand kan verandere of iemand maakt iets mee en dan heb je de nodige gevolgen duss om hier te roepen volwassen zijn bla bla in praatjes van mannen trappe bla bla is onzin want je weet niet wat er werkelijk gebeurd of de Aanleiding is tot een scheiding van buite ziet het eruit alsof er geen verantwoordelijkheid was maar in werkelijkheid is het ietss heel anders.. Dus nogmaals komhier niet de wijze vrouw uithange zelfs jij kan te make hebbe met zke situaties hoe goed je ook nadenkt
    meerdere gebruikers

  9. #9
    MVC Lid

    Reacties
    44
    10-03-2010

    Wauw roffa je hebt echt gelijk man ik kan het weten heb fouten gemaakt en zie het echt daarin en ook los van mijn fouten herken ik wat je zegt over de dames die zo zijn
    ghair inshAllah mag Allah ons leiden en vergeven en ons een betere mensen maken en betere mensen laten ontmoeten .

  10. #10
    MVC Lid

    Reacties
    192
    06-04-2011

    Moge Allah ons een vrome echtgenoot schenken met wie we onze Deen kunnen vervullen en met wie we samen zullen eindigen in al jannah inshallah.
    Als wij konden horen hoe het hart van onze moeders breekt Door enkele woorden die voor ons klein lijken tegen haar te zeggen, zouden wij wensen nooit meer te spreken

  11. #11
    TRalalalalala

    Reacties
    60
    27-02-2007

    Het klopt echt wat je zegt meeste meiden tegewordig trouwen ze om een status "ik ben getrouwd"

  12. #12
    MVC Lid

    Reacties
    62
    16-08-2010

    En wat mij opvalt is ook dat de vrouwen gelukkig niet allemaal te veel hechten aan een uiterlijk van de man. Als een man voor de rest alles op een rijtje heeft maar te dun of te dik is dan hieft het niet meer. Of als hij iets korter is dan de lengte die zij verlangt. En dan blijven ze wachten tot ze er eentje vinden. Dan vind ze er eentje die wel leuk er uit ziet en goede lengte maar dan na jaren komt ze achter dat hij van binnen niet oke is! En dan is het van klikt niet meer!

    Oh oh vrouwen wat maken jullie het voor ons moeilijk!