Assalamoe alleikom allemaal,

Als het om voeding gaat tijdens de Ramadan, dan laat het stukje 'gezondheid' het te wensen over. Niet bij iedereen uiteraard. Ik ben zelf voor de Ramadan gaan detoxen om de maand bewust in te gaan. Bewust in de brede zin van het woord. Op mentaal gebied, maar ook op het gebied van voeding. Gezonder eten, kleine gedeelde porties, voldoende water en natuurlijke supplementen. Met deze detox ben ik 3,2 kg in negen dagen afgevallen en 32,5 cm over mijn hele lichaam kwijt. En dat ben ik nog steeds kwijt.

Ik weet dat menigeen van jullie ook de Ramadan bewust in wilde gaan, maar een iftar met allerlei zoetigheid, deegwaren of het fenomeen 'mijn ogen zijn groter dan mijn maag' kunnen je voornemens in duigen laten vallen. Dan nog niet te spreken over de vele iftar-uitnodigingen waarin je niets te zeggen hebt over wat er op tafel komt.

Wellicht denk je erover na om na de Ramadan weer op de gezonde tour te gaan of te gaan detoxen. Wat ga jij doen na de Ramadan? Wat is jouw voornemen op het gebied van een healthy lifestyle?

Liefss!