1. #1
    Together 4-ever

    Reacties
    7.823
    27-02-2004

    Unhappy Geen tijd meer voor je vriendinnen?

    Salaam alaikoem dames,

    Graag had ik willen weten hoe de band was met jullie vriendinnen toen jullie gingen trouwen? Maakte je alsnog tijd om met hen leuke dinges te doen en samen op stap te gaan, of vond je dat minder belangrijk en kwam je man op de eerste plaats?

    Mijn beste vriendin gaat binnekort trouwen (ze is al reeds getrouwd op papieren) en ik merk gewoon dat onze vriendschapsband niet zo hecht meer is als voordat ze trouwde..we waren zo close met elkaar..lachen, huilen, alles met elkaar delen..we waren werkelijk 2 handen op één buik..maar nu merk ik jammer genoeg dat mijn vriendin er minder aandacht aan besteed. Ik hoor zo weinig van haar en heb het gevoel dat onze vriendschap aan het verwateren is ..Ik gun het haar natuurlijk van harte dat ze gaat trouwen en dat ze inscha’Allah heel erg gelukkig zal worden, maar vind het wel jammer dat wanneer eenmaal een meisje gaat trouwen, dat ze minder aandacht heeft voor haar vriendinnen (althans de vriendinnen waar ze een goede band mee heeft)..

    Mijn vriendinnen zal ik inscha’Allah nooit opgeven, ook al verhuis ik naar de andere kant van de wereld zou ik alsnog met hun contact houden..

    Graag jullie reacties..

    Wa salaam

  2. #2
    MVC Lid

    Reacties
    4.890
    06-01-2003

    Hoi lieverd, het is heel jammer dat je vriendin zo verandert. Ik Heb de contact met mijn vriendinnen wel gehouden. Tuurlijk zie je ze minder vaak, want je hebt bepaalde dingen die je nog moet doen, die je vriendin niet hoeft te doen. Maar onze band is nog sterk. We lachen, stappen doen nog heel wat samen. Wat ik juist jammer vind is dat sommige in mijn kring juist geen contact meer met me opnemen als ze een vriend krijgen en als het uit is weer komen. Sorry dan denk ik... het werd van mij verwacht van die gaat trouwen en heeft ze het te druk voor ons, maar dan gebeurt het omgekeerde!

    Je man heeft een belangrijke waarde, maar zijn waarde is anders dan die van je vriendin. Je man vult een ander gedeelte van je leven en je vriendinnen weer een andere. iedereen heeft een eigen rol.

    Jammer dat veel meisjes hun vriendinnen dumpen, want je hoort ze wel eerst roepen van ik ben niet zo! ik zal het nooit doen.... maar toch gebeurt het wel eens. Vaak trouwens, krijgen ze spijt hoor. Ik zie het echt gebeuren. Getrouwde mensen (buren, familie oude klasgenoten enz, nog jonge leeftijd) die tegen me zeggen dat ze echt spijt hebben dat ze hun vriendinnen in de steek hebben gelaten)
    Het is niet zozeer in nood dat men zijn vrienden kent; een echte vriend verheugt zich in je voorspoed[/LIST]

  3. #3
    Together 4-ever

    Reacties
    7.823
    27-02-2004

    Citaat Geplaatst door Rzinia
    Hoi lieverd, het is heel jammer dat je vriendin zo verandert. Ik Heb de contact met mijn vriendinnen wel gehouden. Tuurlijk zie je ze minder vaak, want je hebt bepaalde dingen die je nog moet doen, die je vriendin niet hoeft te doen. Maar onze band is nog sterk. We lachen, stappen doen nog heel wat samen. Wat ik juist jammer vind is dat sommige in mijn kring juist geen contact meer met me opnemen als ze een vriend krijgen en als het uit is weer komen. Sorry dan denk ik... het werd van mij verwacht van die gaat trouwen en heeft ze het te druk voor ons, maar dan gebeurt het omgekeerde!

    Je man heeft een belangrijke waarde, maar zijn waarde is anders dan die van je vriendin. Je man vult een ander gedeelte van je leven en je vriendinnen weer een andere. iedereen heeft een eigen rol.

    Jammer dat veel meisjes hun vriendinnen dumpen, want je hoort ze wel eerst roepen van ik ben niet zo! ik zal het nooit doen.... maar toch gebeurt het wel eens. Vaak trouwens, krijgen ze spijt hoor. Ik zie het echt gebeuren. Getrouwde mensen (buren, familie oude klasgenoten enz, nog jonge leeftijd) die tegen me zeggen dat ze echt spijt hebben dat ze hun vriendinnen in de steek hebben gelaten)

    Shokran sis voor je reactie Jij begrijpt mij..Het is inderdaad zo wanneer er een man in het leven van een meisje komt dan is het precies of haar vriendinnen minder belangrijk zijn..Zoals je hierboven mooi hebt vermeldt, een man krijgt zeker een belangrijke plaats in je leven, maar de band met je beste vriendin kan je niet vergelijken met die van je man..ze spelen elk een andere rol..En het klopt dat de meeste zeggen dat het hun niet gaat ovekomen, maar uiteindelijk gebeurt het wel

    Ghair inscha'Allah

  4. #4
    Together 4-ever

    Reacties
    7.823
    27-02-2004

    Citaat Geplaatst door Werkzoekende
    Ach, maak het nu ook mee. Wat doe je er aan? Die mensen komen zichzelf nog wel tegen en als ze je dan zoeken merken ze het wel. Wat mij betreft is zo'n 'vriendschap' dan ook echt afgelopen. (Er speelt hier dan ook wat meer).

    Salaam sis, inderdaad vroeg of laat zullen ze het wel beseffen en gaan ze er ook spijt van krijgen..maar dat is het juist, mijn beste vriendin ken ik al jaren..we hebben zoveel samen gemaakt dat het gewoon jammer zou zijn om al die mooie en leuke momenten te vergeten en de vriendschap te breken (zoiets zou ik nooit over mijn hart krijgen) Ze beseft het ook wel zelf en zegt dat ze het jammer vindt dat we minder contact met elkaar hebben, maar ik zie ook eigenlijk dat ze niet echt initiatief neemt om onze band weer te versterken.. ach ik wist niet dat een man zoveel invloed kon hebben op een meisje..

  5. #5
    Together 4-ever

    Reacties
    7.823
    27-02-2004

    Citaat Geplaatst door Werkzoekende
    Als men mij 'weggooit' kan ik het ook... Ik weet nu dat iets als een beste vriendin niet bestaat. Maar dit begrijp je pas als je weet hoe er door de andere partij in mijn kwestie gehandeld is. Maar goed, meid... ik hoop dat het voor jullie nog niet te laat is. Geef haar de ruimte tot ze weer bij je aan komt kloppen. Ik begrijp je wel 100% maar insallah komt het nog goed.
    Inscha'Allah! Shoukran

  6. #6
    Oum Z'tjes!

    Reacties
    9.803
    27-08-2004

    MVC Premium MVC Premium
    Natuurlijk zal ze minder tijd voor je hebben..dat is logisch! lekker de stad in en pas tegen etenstijd richting thuis gaan zal niet iedere dag meer kunnen.. zij heeft dan zo haar verantwoordelijkheden die jij niet hebt.. dat moet je kunnen begrijpen.

    andere kant begrijp ik jou ook wel.. bij sommige is t echt overdreven.. voor ik trouwde waren ik en nog 2 andere meiden zooo vaak samen! t was echt heel erg..zag ze meer dan mn eigen broertjes en ouders.. maar opeens veranderde het. een van ons trouwde en was opeens vn de aardbodem verdwenen!! heeeel erg vond ik t. Ik zwoor dat mij dat niet zou overkomen.. ik trouwde. 1ste maanden overkwam t me toch moet ik eerlijk zeggen.. t was gewoon erg wennen.. en ik weet ni..maar t was wel zo soubhanaAllah moet ik toegeven..

    maar daar kwam snel verandering in.. ik ben nu bijna 2jaar getrouwd en zie heeel veel vn mn oude vriendinen nog elhamdolillah. Na mn bevalling(3.5mnd geleden) zijn ze allemaal bij mij thuis geweest.. en nu geef ik Inshallah a.s zondag n feestje alléén voor hun.. ááál mn vriendinnen..! stuk of 25 komen allemaal inshallah..
    ..dus ik vind dat de getrouwde dames ook wel eens zelf t initiatief moeten durven nemen!!

  7. #7
    Together 4-ever

    Reacties
    7.823
    27-02-2004

    Dat ze minder tijd zal hebben dat begrijp ik wel..en ik verwacht ook niet dat ze elke dag bij me is..ik heb naast mijn studies ook andere bezigheden en heb het enorm druk maar dat neemt niet weg dat ik men vriendinnen moet verwaarlozen..een smsje of een telefoontje is al meer dan genoeg..ik zag mijn beste vriendin ook meer dan men eigen zussen en broers, zo'n hechte band hadden we met elkaar..en dat is ineens allemaal zo veranderd..
    Wat betreft het zelf initiatief nemen, daar heb je wel gelijk in..je moet het zelf allemaal in de hand hebben..en leuk voor je dat je weer al je vriendinnen terugziet

  8. #8
    MVC Lid

    Reacties
    5.376
    21-03-2002

    K heb dat ook gemerkt met mijn vriendin die vorig jaar getrouwd is.

    Het is wel lastig om de contact te behouden. Maar k probeer haar zelf vaak genoeg te bezoeken.

    OF dan belt zij mij vraagt ze hoe het gaat en of we niet iets leuks gaan doen.

    Het moet ook van beide kanten komen. K ben niet getrouwd, maar k heb ook veel dingen aan me hoofd en af en toe belt ze zelf met de vraag "Zo leef jij nog, hoor niks meer van je??".

    Maar goed, probeer probeer gewoon contact te behouden. Je moet sowieso accepteren dat de contact minder gaat worden.


  9. #9
    Bijna Lid

    Reacties
    28.290
    13-03-2005

    hmmm een vriendin van mij is vorig jaar ook getrouwd en de contact is inderdaad een stuk minder geworden, maat het was dan ook geen beste vriendin.... ik he nu een vaste vriend en sommige van mijn vriendinnen ook, maar dat neemt nix weg aan het feit dat we elkaar blijven zien. het is volgens mi jmaar echt net hoe hecht de vriendschap is...

  10. #10
    MVC Lid

    Reacties
    4.609
    09-12-2003

    Ik heb nog steeds contact met me vriendinnen alleen natuurlijk veel minder dan vroeger omdat ik gewoon veel moet doen. Ik studeer, moet boodschappen doen, koken en schoonmaken. Nu ben ik ook nog eens zwanger en verwacht mijn eerste kindje inshAllah binnenkort en moet terwijl ik een kind heb een jaar stage lopen. Maar gelukkig begrijpen mijn vriendinnen dat erg goed en we houden toch contact al is het niet zoveel. Wanneer ze tijd hebben komen ze koffie drinken en bij praten.


    regel nummer 1: Ik heb ALTIJD gelijk, regel nummer 2: ook al heb ik het niet treed regel nummer 1 automatisch in werking.

  11. #11
    Al7amdoelilah

    Reacties
    56
    25-11-2004

    Salaam Sister

    Het is inderdaan een feit dat wanneer iemand gaat trouwen, de band tussen de vriendinnen minder is, sterker nog zelfs bij je eigen zus kan dat het geval zijn. Ik heb een zus, (enige oudere zus), onze band was ook heell sterk, ik vertelde haar echt alles, niks kon ik van haar verzwijgen. Zij ook niet van mij, maar eenmaal dat er een man in het spel kwam merkte ik dat ze meer 'interesse en tijd' stak in hem dan in mij . Ik werd daar soms echt kwaad van, maar tegelijkertijd droevig, triestig, verloren. Zo erg was het, maar jah tis een kweste van wennen. Ik ben dat ondertussen gewoon geworden. Ik heb dit geaccepteerd (alé khad geen keus).
    En voila dus blijf niet treuren,... het wordt oftewel wenne oftewel...je hebt geen keus, wenne wordt het... en hé ik ben er steeds voor je, nen vent komt ier nooit tussen, want we weten allebei hoe aanpakken!!
    Ciao Bella
    Liefde is de taal die de dove kan verstaan en die de blinde kan zien...

  12. #12
    Together 4-ever

    Reacties
    7.823
    27-02-2004

    Citaat Geplaatst door Dida
    K heb dat ook gemerkt met mijn vriendin die vorig jaar getrouwd is.

    Het is wel lastig om de contact te behouden. Maar k probeer haar zelf vaak genoeg te bezoeken.

    OF dan belt zij mij vraagt ze hoe het gaat en of we niet iets leuks gaan doen.

    Het moet ook van beide kanten komen. K ben niet getrouwd, maar k heb ook veel dingen aan me hoofd en af en toe belt ze zelf met de vraag "Zo leef jij nog, hoor niks meer van je??".

    Maar goed, probeer probeer gewoon contact te behouden. Je moet sowieso accepteren dat de contact minder gaat worden.


    Dat probeer ik ook inscha'Allah om zoveel mogelijk contact te blijven houden om alsnog onze vriendschapsband te versterken..het moet inderdaad van beide kanten komen..anders lukt het niet, want iedereen heeft het wel druk met zijn leven of je nou wel of niet getrouwd bent..

  13. #13
    Together 4-ever

    Reacties
    7.823
    27-02-2004

    Citaat Geplaatst door Souraida
    Ik heb nog steeds contact met me vriendinnen alleen natuurlijk veel minder dan vroeger omdat ik gewoon veel moet doen. Ik studeer, moet boodschappen doen, koken en schoonmaken. Nu ben ik ook nog eens zwanger en verwacht mijn eerste kindje inshAllah binnenkort en moet terwijl ik een kind heb een jaar stage lopen. Maar gelukkig begrijpen mijn vriendinnen dat erg goed en we houden toch contact al is het niet zoveel. Wanneer ze tijd hebben komen ze koffie drinken en bij praten.

    Nou wat goed van je, dat je nog steeds contact hebt met je vriendinnen ondanks al de verantwoordelijkheden die erbij komen..Ik wens je veel geluk met de bevalling inscha'Allah

  14. #14
    Together 4-ever

    Reacties
    7.823
    27-02-2004

    Citaat Geplaatst door soekajna
    Salaam Sister

    Het is inderdaan een feit dat wanneer iemand gaat trouwen, de band tussen de vriendinnen minder is, sterker nog zelfs bij je eigen zus kan dat het geval zijn. Ik heb een zus, (enige oudere zus), onze band was ook heell sterk, ik vertelde haar echt alles, niks kon ik van haar verzwijgen. Zij ook niet van mij, maar eenmaal dat er een man in het spel kwam merkte ik dat ze meer 'interesse en tijd' stak in hem dan in mij . Ik werd daar soms echt kwaad van, maar tegelijkertijd droevig, triestig, verloren. Zo erg was het, maar jah tis een kweste van wennen. Ik ben dat ondertussen gewoon geworden. Ik heb dit geaccepteerd (alé khad geen keus).
    En voila dus blijf niet treuren,... het wordt oftewel wenne oftewel...je hebt geen keus, wenne wordt het... en hé ik ben er steeds voor je, nen vent komt ier nooit tussen, want we weten allebei hoe aanpakken!!
    Ciao Bella

    Het is inderdaad een kwestie van wennen..ondanks ik het erg moeilijk mee had in het begin (want soms kreeg ik het gevoel dat ik een vriendin verloren was) ben ik er mee gaan leren leven..ik heb het nu geaccepteerd dat we minder bij elkaar zullen zijn, maar desondanks zal ik inscha'Allah blijven contact proberen houden..en inscha'Allah komt het ook goed met jou zus

    Wa salaam

  15. #15
    MVC Lid

    Reacties
    4.609
    09-12-2003

    Citaat Geplaatst door blauwe_hemel
    Nou wat goed van je, dat je nog steeds contact hebt met je vriendinnen ondanks al de verantwoordelijkheden die erbij komen..Ik wens je veel geluk met de bevalling inscha'Allah
    Dank je mop!


    regel nummer 1: Ik heb ALTIJD gelijk, regel nummer 2: ook al heb ik het niet treed regel nummer 1 automatisch in werking.