1. #1
    MVC Lid

    Reacties
    6
    27-11-2014

    Aanleg Zwembad in Marokko

    Assalam aleykoum beste Broeders, Zusters,

    Weet iemand van jullie hoe en waar ik moet zijn voor het bouwen van een zwembad in Marokko. Graag mensen met ervaring reageren. Ik heb in nl wat research gedaan en je kan een pakket in nl kopen tussen de 3 en de 6k. Dit pakket is met een goede handleiding etc, prima te volgen. Echter vraag ik mij of dit ook daadwerkelijk bestand is tegen marokko. Allereerst de binnenkant wordt een liner, dus als het ware een zeil dat door de waterdruk strak over je zwembad heen gaat. Die zwembad graaf je in en je hebt een prima zwembad.. Of alleen voor Nederlandse begrippen.

    Overal waar ik in marokko een zwembad tegenkom is dit een betegelde. Graag mensen die zelf een zwembad hebben gebouwd reageren. Wat zijn de kosten en hoe is het proces.

    Soukran

  2. #2
    MVC Lid

    Reacties
    532
    04-09-2014

    Kosten zijn afhankelijk van de wensen. Plastic zwembad is normaliter een lagere onderhoud tov een betegelde. Nadeel van plastic is de duur, de gebruiksduur is aanzienlijk lager tov een betegeld bad. Neem een betegeld bad voor eigen gebruik, en een plastice voor vastgoed projecten.

    In marokko gebruiken ze niet eens worteldoek, of thans niet voor zover ik heb gezien. Mogelijk dat dit afhankelijk is van de plaatselijke grond (zacht of hard).

    Overigens kent elke zwembad heel veel onderhoud, verschrikkelijk veel zelfs. Elke dag ben je bezig met de ph waarde en het scheppen van vuiligheid, de pomp werkt wel, maar lang niet alles gaat door de pomp. Succes.

  3. #3
    MVC Lid

    Reacties
    6
    27-11-2014

    Bedank voor je moeite en info Peurto.

  4. #4
    Verbannen

    Reacties
    524
    24-04-2013

    Zwembad in Marokko is leuk. Echter is het belangrijkste dat je er een circulatie pomp in bouw, veel mensen doen dit niet omdat ze geen kennis hebben van eigenschappen van water vooral bij in warme landen. Water moet blijven circuleren anders krijg je dood water. Dood water is schadelijk, vooral voor jonge kinderen en zwakkeren. Je vakantie kan dan in een hel uitlopen, met veel koorts, diarree en droge anus omdat je te vaak moet schijten. Tegels moet in Marokko omdat de grond ruwer is. Verder is onderwater verlichting leuk, maar doe dat met goedgekeurde water dichte materiaal. Verder kan ik je helpen met het aanleggen van de zwembad bij een riante vergoeding of leuke vrouw met dikke billen.