1. #1
    MVC Lid

    Reacties
    57
    27-02-2002

    Een Palestijnse Verzetsstrijder

    Beste iedereen,

    Hieronder een mooi gedicht dat mij echt heeft geraakt!

    O, nacht, laat de gevangene zijn lijkbede voltooien
    De morgen komt en verheft zich op zijn vleugels
    De gehangene zwaait in de bries van de wind
    De geliefden verenigen zich niet meer
    O nacht, houdt stil en verbreek mijn verdriet
    Misschien weet je niet meer wie ik ben,
    Ben je al mijn zuchten vergeten,
    O, onrecht! Hoe zijn uren verstreken in jouw handen?
    Denk niet dat mijn tranen angst zijn,
    Zij zijn voor mijn vaderland en voor
    een handvol kinderen die hongeren thuis
    Wie zal ze voeden na mij?
    Want mijn twee broers, zijn zij mij
    niet voorgegaan aan de galg?
    Morgen, hoe zal mijn vrouw haar dag verslijten?
    In weeklacht over mij of in weeklacht over haar kinderen?
    Zelfs geen armband liet ik om haar polsen,
    toen de oorlog mij riep, kocht ik er wapens van!

    Dit is een gedicht van een anonieme Palestijnse verzetsstrijder, die door het Britse mandaatbestuur bij de opstand van 1936 was veroordeeld, en in zijn cel wachtte op zijn ophanging de volgende morgen!


    Gegroet
    Bulma
    Boven elke wetende staat de Alwetende!

  2. #2
    MVC Lid

    Reacties
    20
    05-04-2002

    het is een heel mooi gedicht, kreeg er een brok in mijn keel van.
    respecteer anderen zoals je zelf gerespecteerd wilt worden

  3. #3
    MVC Lid

    Reacties
    12
    12-03-2002

    Prachtig gedicht, Bulma!!!

    Dit gedicht laat zien wat in de hoofd afspeelt van de Palestijnse verzetstrijders. Ze zijn niet bang voor de dood, omdat ze weten dat ze gegarandeerd naar de hemel gaan en ze staan 100% achter hun principes. Ze maken zich wel zorgen om hun familie uit liefde, want afscheid van degene van wie je houdt blijft altijd moeilijk.

    De Palestijnse volk is de allersterkste volk op deze volk. Ze hebben geen macht qua geld en wapens, maar ze blijven vechten tot het bittere einde en daar heb ik alle respect en waardering voor. Geen mens durft zich op te blazen, behalve de Palestijnen. Niemand begrijpt ook dat ze zich kunnen opblazen. Dit komt door ongelovigheid. De Palestijnen hebben geen ander keus en ze weten wat voor beloning ze bij Allah te wachten staat.

    Ik ben vooral teleurgesteld in de Arabische landen. Zijn dat nou echte moslims?? Ik dacht het niet. Ik moet al helemaal kotsen van Koning Fahd! Hij slijmt bij de Amerikanen, omdat hij zichzelf zo in de schulden heeft gewerkt, dat hij afhankelijk is geworden van de Amerikaanse olie inkoop. Met zijn volk gaat het helemaal niet goed, elke prins of prinses dat geboren wordt, krijgt maandelijks een salaris van een half miljoen, terwijl de volk daar onderdrukt wordt en geen werk kan vinden.
    De Arabische landen durven Saddam Hoessein niet eens te volgen met het boycotten van de Westerse landen etc.

    Ik hoop dat er een einde aan dit oorlog komt en dat er op een dag de rollen om zullen draaien en dat de Palestijnen het geluk, het recht en het land krijgen dat ze verdienen.

    Ik hoop ook dat de Joden een keer mee zullen maken wat de Palestijnen nu meemaken!!

    Groetjes,
    Iman 358

  4. #4
    Ewa je weet toch

    Reacties
    452
    08-02-2002

    Ik geef je twee redenen waarom ik het niks vind het heeft niks te maken met de huidige conflict.en hij vocht voor zijn land en niet allah swt daarom winnen ze niet

  5. #5
    MVC Lid

    Reacties
    57
    27-02-2002

    Origineel gepost door Abdenour
    Ik geef je twee redenen waarom ik het niks vind het heeft niks te maken met de huidige conflict.en hij vocht voor zijn land en niet allah swt daarom winnen ze niet
    Als jij zo dapper bent, wat doe jij hier dan nog in Nederland??? Terwijl je moslimbroeders worden afgeslacht? Jij bent zogenaamd de man, dus ga dan als een echte vent de jihaad voeren!!

    Als je tenminste durft met zo'n grote mond!!!

    Hé Abdelnour, praten en een grote mond hebben heeft iedereen! Het gaat om de daden! Ik denk niet dat je met je commentaar hier op yasmina.nl enige daden hebt kunnen bijschrijven!!

    Het gedicht gaat wel degelijk over het conflict! Het gaat over de gevoelens van een Palestijnse verzetstrijder! Wie zegt dat hij niet is doodgegaan voor Allah??? Was jij er soms bij???

    Hij is wel degelijk doodgegaan voor Allah, hij heeft zich gemengd in de jihaad met al zijn middelen! Hij heeft het heilige land Palestina met zijn leven beschermd! Ja Abdelnour, Palestina is een heilig land voor de Moslims. En als je met je leven vecht voor de bevrijding van Palestina, dan vecht je wel degelijk voor Allah!!

    Niet zoals die domme Noordelijke Alliantie, die ze3hma tegen de Taliban vechten (samen met Amerika)!! Dachten ze nou echt dat Amerika hen ging helpen?? Voor Amerika is iedereen daar hetzelfde en zien ze het verschil niet tussen iemand van Noordelijke Alliantie en Taliban! Vindt je het gek, iedereeeen heeft baarden!

    De Noordelijke Alliantie, dat zijn pas de ongelovigen. Als moslim je moslimbroeder bestrijden samen met de ongelovigen! Als je dan in de hemel komt, dan zijn wij hier allemaal heilig verklaard!

    Gegroet,
    Bulma

  6. #6
    MVC Lid

    Reacties
    57
    27-02-2002

    Origineel gepost door HAMAS_4_LIFE
    WAHAHHAHA, DIT ZIJN DE LIEFSTE FOTO'S DIE IK HEB GEZIEN DIE MET HET HUIDIGE CONFLICT IN HET MIDDENOOSTEN TE MAKEN HEBBEN
    Dit zijn geen lieve foto's, maar erge foto's om te zien hoe onze moslimbroeders worden afgeslacht terwijl wij hier 'veilig' zitten toe te kijken hoe hun van het leven worden ontnomen!!

    Ik heb gewoon geen woorden voor die Joden, ze zijn vervolgd, ze zouden beter moeten weten hoe het is om zo vervolgd te worden! Nu gaan ze zelf mensen vervolgen! Ze hebben niets geleerd van die Holocaust! Voor mij mag Hitler weer herrijzen uit de dood en zijn werk eens grondig afmaken!!!

    Bulma
    Boven elke wetende staat de Alwetende!

  7. #7
    MVC Lid

    Reacties
    57
    27-02-2002

    Origineel gepost door HAMAS_4_LIFE
    lees goed wat ik shrijf: ik zei liefSTE foto's en niet liefe foto's
    Oeps Hamas!

    Ik neem mijn woorden dan wel terug! Ik zal voortaan ALLES goed lezen!

    Groetjes,
    Bulma
    Boven elke wetende staat de Alwetende!

  8. #8
    Ewa je weet toch

    Reacties
    452
    08-02-2002

    Hahahahahah bulma hou je bek je weet niet tegen wie je hebt ik heb een palestijns moeder zij heeft 5 broers in jordanie die zullen nooit hun hele leven palestina binnen dringen.Hoe wil jij in godsnaam palstina binnen gaan he vertel me eens geef me logistiek en dan ga ik .Jij bent net een meisje die net ziet wat er gebeurt ik hoor men hele leven al het lijden van palestina van al naqba tot oslo van oslo tot intifada 2
    Jij weet helemaal niks jij moet je gewoon bezighouden met het verdiepen in het lijden van het globaal lijden van alle moslims als je ziet dat er in india kashmir meer dan 500000 moslims zijn gestorfen meer dan palestina die leven al meer dan 55 jaar onder bezeting en niemand zegt er iets van.of de 1.7 mijloen irakezen door sancties gestorfen en in tsetsenie de hele land licht plat geen een huis staat er nog de palestijnen hebben geluk zelfs mijn moeders familie erkennen het .En de ullama van al masliels al am zeggen zelf waarom de jihad wel succes heeft in tsetsenie kashmir afganistan en niet in palestina omdat er factie groeperingen zijn al die van abu ammar en die van abu moessab marxisten zogenaamden links groeperingen de enigste mensen die voor heel palestina en een islamtische regering vechten zijn harakat al muqwama al islamiya hamas en jihad al islamie en in libanon hezbollah.Allah swt zal nooit de mensen helpen als ze niet zuiver en oprecht voor hem vechten

  9. #9
    MVC Lid

    Reacties
    249
    09-04-2002

    IK HEB FOTO'S OP DE DEMONSTRATIE IN AMSTERDAM VAN EEN PAAR VERMOORDE BABY'S GEZIEN DIE ZIJN GEBRAND OP MIJN NETVLIES DAT ZAL IK NOOIT VERGETEN MAAR VERGEET NOOIT aLLAH OE AKBAR .

    HAMMAS JIHAD HESBOLAH!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!

  10. #10
    MVC Lid

    Reacties
    57
    27-02-2002

    Origineel gepost door Abdenour
    Hahahahahah bulma hou je bek je weet niet tegen wie je hebt ik heb een palestijns moeder zij heeft 5 broers in jordanie die zullen nooit hun hele leven palestina binnen dringen.Hoe wil jij in godsnaam palstina binnen gaan he vertel me eens geef me logistiek en dan ga ik .Jij bent net een meisje die net ziet wat er gebeurt ik hoor men hele leven al het lijden van palestina van al naqba tot oslo van oslo tot intifada 2
    Jij weet helemaal niks jij moet je gewoon bezighouden met het verdiepen in het lijden van het globaal lijden van alle moslims als je ziet dat er in india kashmir meer dan 500000 moslims zijn gestorfen meer dan palestina die leven al meer dan 55 jaar onder bezeting en niemand zegt er iets van.of de 1.7 mijloen irakezen door sancties gestorfen en in tsetsenie de hele land licht plat geen een huis staat er nog de palestijnen hebben geluk zelfs mijn moeders familie erkennen het .En de ullama van al masliels al am zeggen zelf waarom de jihad wel succes heeft in tsetsenie kashmir afganistan en niet in palestina omdat er factie groeperingen zijn al die van abu ammar en die van abu moessab marxisten zogenaamden links groeperingen de enigste mensen die voor heel palestina en een islamtische regering vechten zijn harakat al muqwama al islamiya hamas en jihad al islamie en in libanon hezbollah.Allah swt zal nooit de mensen helpen als ze niet zuiver en oprecht voor hem vechten
    Je begrijpt niet wat ik bedoel Abdelnour! Je loopt altijd hier iedereen af te kraken op Yasmina.nl. Iedereen vindt het natuurlijk erg wat er in Palestina, Afghanistan, Kashmir, Algerije, Tsjetsjenie enz. gebeurt! Maar tis niet aan jou om ons schuldig te laten voelen dat we ' niets' doen (want dat doe jezelf ook niet)!

    Dat was mijn punt Abdelnour! Jij hebt een Palestijnse moeder, ik een Marokkaanse, so what???

    Bulma!

  11. #11
    MVC Lid

    Reacties
    51
    02-11-2002

    SALAM ELIKOM MOSLIMS BROEDERS EN ZUSTERS

    MOGE ALLAH ONZE MOSLIMSBROEDERS EN ZUSTERS HELPEN!!!

    EN MOGE ALLAH OP DE DAG DER OORDEELS IEDEREEN GEVEN

    WAAR DIE RECHT OP HEEFT!!!

    ELIKOM SALAM MOSLIMS BROEDERS EN ZUSTERS

    PS: IK HEB MISSCHIEN GEEN PALASTIJNSE MOEDER EN IK LEEF DAAR

    OOK NIET OM HET MEE TE MAKEN......MAAR IK VOEL WEL EEN PIJN

    DIEP VAN BINNEN DUS VERTEL ME NIET DAT WIJ ONS SCHULDIG

    MOETEN VOELEN DAT BEPAALT ALLAH NOG ALTIJD!!!


    "Ik houd van rechtschapen mensen, ookal al ben ik niet zoals zij, moge ik het voordeel ontlenen aan de Sjafaa'ah.

    Ik houd niet van hen die handelen in zonden, ookal zouden wij beiden betrokken zijn bij dezelfde handel." (gedicht van Imam Asj-Sjaafi'ie)


  12. #12
    Bagin 3amar A Dar!

    Reacties
    1.649
    02-01-2007

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door Bulma Bekijk reactie
    Als jij zo dapper bent, wat doe jij hier dan nog in Nederland??? Terwijl je moslimbroeders worden afgeslacht? Jij bent zogenaamd de man, dus ga dan als een echte vent de jihaad voeren!!

    Als je tenminste durft met zo'n grote mond!!!

    Hé Abdelnour, praten en een grote mond hebben heeft iedereen! Het gaat om de daden! Ik denk niet dat je met je commentaar hier op yasmina.nl enige daden hebt kunnen bijschrijven!!

    Het gedicht gaat wel degelijk over het conflict! Het gaat over de gevoelens van een Palestijnse verzetstrijder! Wie zegt dat hij niet is doodgegaan voor Allah??? Was jij er soms bij???

    Hij is wel degelijk doodgegaan voor Allah, hij heeft zich gemengd in de jihaad met al zijn middelen! Hij heeft het heilige land Palestina met zijn leven beschermd! Ja Abdelnour, Palestina is een heilig land voor de Moslims. En als je met je leven vecht voor de bevrijding van Palestina, dan vecht je wel degelijk voor Allah!!

    Niet zoals die domme Noordelijke Alliantie, die ze3hma tegen de Taliban vechten (samen met Amerika)!! Dachten ze nou echt dat Amerika hen ging helpen?? Voor Amerika is iedereen daar hetzelfde en zien ze het verschil niet tussen iemand van Noordelijke Alliantie en Taliban! Vindt je het gek, iedereeeen heeft baarden!

    De Noordelijke Alliantie, dat zijn pas de ongelovigen. Als moslim je moslimbroeder bestrijden samen met de ongelovigen! Als je dan in de hemel komt, dan zijn wij hier allemaal heilig verklaard!

    Gegroet,
    Bulma
    Respect voor jou!

  13. #13
    Oskot

    Reacties
    566
    17-12-2005

    Citaat Geplaatst door Abdenour Bekijk reactie
    Hahahahahah bulma hou je bek je weet niet tegen wie je hebt ik heb een palestijns moeder zij heeft 5 broers in jordanie die zullen nooit hun hele leven palestina binnen dringen.Hoe wil jij in godsnaam palstina binnen gaan he vertel me eens geef me logistiek en dan ga ik .Jij bent net een meisje die net ziet wat er gebeurt ik hoor men hele leven al het lijden van palestina van al naqba tot oslo van oslo tot intifada 2
    Jij weet helemaal niks jij moet je gewoon bezighouden met het verdiepen in het lijden van het globaal lijden van alle moslims als je ziet dat er in india kashmir meer dan 500000 moslims zijn gestorfen meer dan palestina die leven al meer dan 55 jaar onder bezeting en niemand zegt er iets van.of de 1.7 mijloen irakezen door sancties gestorfen en in tsetsenie de hele land licht plat geen een huis staat er nog de palestijnen hebben geluk zelfs mijn moeders familie erkennen het .En de ullama van al masliels al am zeggen zelf waarom de jihad wel succes heeft in tsetsenie kashmir afganistan en niet in palestina omdat er factie groeperingen zijn al die van abu ammar en die van abu moessab marxisten zogenaamden links groeperingen de enigste mensen die voor heel palestina en een islamtische regering vechten zijn harakat al muqwama al islamiya hamas en jihad al islamie en in libanon hezbollah.Allah swt zal nooit de mensen helpen als ze niet zuiver en oprecht voor hem vechten
    je kunt palestina wel binne ik ben palestijns
    hallo gy daar nee ni gy ja gy ja