1. #1
    MVC Lid

    Reacties
    1.075
    06-08-2004

    Invoeren Mercedes E-klasse W211

    Graag zou ik een vraag aan jullie willen stellen. Wie van jullie heeft ervaring met het invoeren van een Mercedes E200 of E220 (w211). Het liefst bouwjaar 2007 t/m 2009. Graag zou ik willen weten wat er betaald is aan invoerrechten na de pensioen-korting) Volgens de website van de marokkaanse overheid is het ongeveer 5000 euro(met pensioen-korting). Graag zou ik willen weten of dit bedrag juist is. Alvast bedankt. Prijzen van andere auto's die ingevoerd zijn mag ook. Helemaal top.

  2. #2
    MVC Lid

    Reacties
    1.840
    05-03-2015

    Citaat Geplaatst door Abekoy007 Bekijk reactie
    Graag zou ik een vraag aan jullie willen stellen. Wie van jullie heeft ervaring met het invoeren van een Mercedes E200 of E220 (w211). Het liefst bouwjaar 2007 t/m 2009. Graag zou ik willen weten wat er betaald is aan invoerrechten na de pensioen-korting) Volgens de website van de marokkaanse overheid is het ongeveer 5000 euro(met pensioen-korting). Graag zou ik willen weten of dit bedrag juist is. Alvast bedankt. Prijzen van andere auto's die ingevoerd zijn mag ook. Helemaal top.
    Broeder pensioen korting is afgelopen aal een paar maanden ze doen het niet meer, dus als ik jou was kan je voor de zekerheid naar consulaat om te vragen als je me niet gelooft dat is één
    2de zonder korting is duur grap voor zo een want je wilt ben je rond de €11000, a €12000 euro kwijt dus is niet meer zoals eerst broeder.

  3. #3
    MVC Lid

    Reacties
    1.075
    06-08-2004

    serieus, ik dacht dat ie er nog was man. op hun website staat van wel. maar ik ga het voor de zekerheid navragen. zonder korting wordt et zowiezo niks. Broer, bedankt voor je reactie.

  4. #4
    MVC Lid

    Reacties
    1.075
    06-08-2004

    jullie mogen alsnog reageren gewoon voor de gezelligheid

  5. #5
    MVC Lid

    Reacties
    345
    17-06-2009

    Dat bedrag zou heel goed kunnen kloppen. De nieuwwaarde zit namelijk boven de 30.000 en vandaar dat je wat meer betaald aan invoerkosten.
    Vorige jaar heb ik voor een W204 3700 betaald incl korting. Als ik jou was zou ik voor een W212 gaan, ze zijn iets duurder, maar straks heb je er eer aan.
    Naast de invoerkosten heb je ook nog bepaalde beslastingen die je moet betalen. Zelf moest ik nog tegen de €1000 euro leggen dus totaal was ik zn €4500 aan invoer + beslatingen kwijt.
    Dat pensienrgeling niet meer bestaat heb ik niet eerder gehoord.

  6. #6
    MVC Lid

    Reacties
    1.840
    05-03-2015

    Broeder ik zuig het niet uit me duim, daarom ga zelf ff langs de consulaat dan hoor je het zelf want voor je koopt zit je ermee broeder het is geen stukje brood is duur grap, het is zo 4a5 maanden nieuw wet ingegaan

  7. #7
    MVC Lid

    Reacties
    245
    11-01-2013

    Citaat Geplaatst door Piraten Bekijk reactie
    Broeder ik zuig het niet uit me duim, daarom ga zelf ff langs de consulaat dan hoor je het zelf want voor je koopt zit je ermee broeder het is geen stukje brood is duur grap, het is zo 4a5 maanden nieuw wet ingegaan
    Afgelopen?

    Ken iemand die afgelopen maand nog heeft ingevoerd met pensioenregeling

    Als je iets zegt geef dan wel een bron eh broeder. Zelfs op hun site staat het er ook nog.

  8. #8
    MVC Lid

    Reacties
    345
    17-06-2009

    Het punt s met die hele pensioenregeling dat er sinds de invoering (zn 7 jaar geleden) heel veel onduidelijkheid over is en het toch een beetje vaag
    Iedereen zegt maar wat. Dan mag je auto de auto niet meer kosten daan 30d dan wel.. dan mag je de auto na 5 jaar verkopen en dan hoor je weer dat je eenmalig een auto mag invoeren.
    De andere zegt iedere 5 jaar mag je invoeren. Dan hadde ze weer een invoerstop dan mochten allen autos van max 10 jaar.etc etc.
    Beste is ff consulaat bellen.. vragen of die regeling nog bestaat (zal vast wel want dit zijn allemaal weer extra inkomsten voor marokko)
    Indien regeling bestaat gelijk ff verklaring halen bij de gemeente dat je pa/ma langer dan 15 jaar in NL woont. daarmee ga je naar consulaat en krijg je meteen verklaring mee dat je auto tegen 85% koritng kan invoeren. Let wel op dat deze verklaring MAX 3 maanden gelding is. *(voor het geval je planne hebt in de zomer te gaan met ee verklaring die niet meer geldig is)

  9. #9
    MVC Lid

    Reacties
    153
    20-06-2013

    Was het niet zo dat de auto max 5 jaar oud mocht zijn?

  10. #10
    MVC Lid

    Reacties
    575
    25-09-2011

    kijk gewoon op hun website. klik op link hieronde, dan op suite. en dan merk en model invoeren en van welke regeling je gebruik wilt maken.

    MRE (= in buitenland wonende Marokkanen = shab elgariezj);

    kies dus: 60+ regeling voor MRE's, of definitief terugkerende MRE's, of overig (dus normaal invoerbelastingtarief)

    Type de bénéficiaire :
    MRE* âgé de 60 ans et plus MRE* retournant définitivement au Maroc Autre (Dédouanement dans le cadre du droit commun)



    http://www.douane.gov.ma/web/guest/m...lDroitTaxe.jsf

  11. #11
    MVC Lid

    Reacties
    5
    14-11-2002

    Salaam aleikom, ik heb er veel verstand van en pm me gerust over alle informatie. De regering bestaat nog en het voertuig mag niet ouder zijn dan 10 jaar en voor normale burgers is het inderdaad 5 jaar maar nogmaals stuur me een pm voor uw vragen.wa choukran

  12. #12
    MVC Lid

    Reacties
    46
    05-09-2005

    je kan nog gewoon invoeren broer. oom van me uit rtm heeft pas geleden ingevoer e220 w211 van 2008. hij was alles bij elkaar 6000e kwijt. ongeveer 5000e was voor de auto en de rest voor kenteken en andere kosten. voor de gepensioneerden mag een auto max 10 jaar oud zijn. voor de rest mag ie max 5 jaar oud zijn. een gepensioneerde mag maar 1 keer invoeren. maar hij mag de auto pas na 5 jaar verkopen. dat zijn ongeveer de regels. de regel is niet afgeschaft, zoals eerder gesuggereerd.

  13. #13
    MVC Lid

    Reacties
    844
    06-07-2014

    Hoe zit het met invoer uit Duitsland. Iemand ervaring hiermee?