1. #1
    MVC Lid

    Reacties
    48.061
    06-02-2001

    de hoofddoek onderdrukt de vrouw!!

    Citaat Geplaatst door arabianprinces
    ben je het eens of niet eens???


    kom met voor of tegenargumenten... en leg uit waarom...
    .

  2. #2
    Abdun liLlaah

    Reacties
    2.271
    14-02-2004

    oneens. Hoofddoek voorkomt dat een vrouw lastiggevallen wordt door gekke mannen. bovendien helpt een hoofddoek de vrouw het paradijs in te gaan.

    En bovenal, het is niet het hoofddoek, maar de mens zelf, die de vrouw onderdrukt.

  3. #3
    MVC Lid

    Reacties
    727
    29-12-2004

    Het is de westerse maatschappij dat de vrouw onderdrukt, haar belemmerd om een eigen keuze te maken wat betreft kledingsdracht, als je zelf mag kiezen om een hoofddoek te dragen en je wordt daarvoor gerespecteerd en geaccepteerd dan is er pas echt sprake van vrijheid.

    Onderdrukten zijn zij die zich genoodzaakt voelen om in het openbaar met hun lichamen te hoereren en niet de keuze hebben om zich op een fatsoenlijke wijze te bedekken.

  4. #4
    Abdun liLlaah

    Reacties
    2.271
    14-02-2004

    Citaat Geplaatst door Elberfeld
    Anders gezegd: vrouwen passen zich aan naar de nukken van gekke mannen.
    Oftewel: Gekke mannen onderdrukken vrouwen zo, dat de laatsten gedwongen worden een hoofddoek te dragen.

    Of dit eens of oneens betekent, laat ik aan de lezer over.
    Ik moet de eerste meisje met een hoofddoek nog horen zeggen dat ze is lastig gevallen door een man die zich niet kan inhouden. Ik moet nog van de eerst meisje met een hoofddoek horen dat er naar haar is gevloten... Tot nu toe heb ik nog nooit van zoiets gehoord.

  5. #5
    MVC Lid

    Reacties
    727
    29-12-2004

    Citaat Geplaatst door Elberfeld
    Anders gezegd: vrouwen passen zich aan naar de nukken van gekke mannen.
    Oftewel: Gekke mannen onderdrukken vrouwen zo, dat de laatsten gedwongen worden een hoofddoek te dragen.

    Of dit eens of oneens betekent, laat ik aan de lezer over.

    Dus onze gezegende profeet was een gekke man?

  6. #6
    MVC Lid

    Reacties
    763
    14-01-2005

    Onzin

    Wat een onzin weer zeg, hoe vaak moeten we dit zeggen!!!!
    NEEEEEEEEEEEEEEEEE!!!

    Ik zelf draag de hoofddoek (nog) niet, altans soms als ik wil. Er zijn zoveel meisjes die er zelf voor kiezen om een hoofddoek te dragen.
    Ik moet zeggen dat ik me er heel goed in voel als ik die draag. Mijn grote dremmel is om 't naar mijn werk te dragen.
    Inschallah op een dag als ik er klaar voor ben zal ik het zeker voor altijd dragen.

    Dat is hoe is het hoort als je een moslima bent en in Gods woord gelooft.

  7. #7
    niet die ene

    Reacties
    189
    06-01-2004

    Citaat Geplaatst door Elberfeld
    Anders gezegd: vrouwen passen zich aan naar de nukken van gekke mannen.
    Oftewel: Gekke mannen onderdrukken vrouwen zo, dat de laatsten gedwongen worden een hoofddoek te dragen.

    Of dit eens of oneens betekent, laat ik aan de lezer over.
    oneens, want de hoofdoek draag je omdat allah je dat heeft opgedragen en dat is onder andere vanwege de reden dat je door een hoofdoek de vrouw beter zult herkennen als moslima zoals er in de soerat al ahzaab staat.
    maar de hoofdoek draag je dus niet voor de man alleen, maar voor allah en vooral voor jezelf. door een hoofdoek te dragen ben je ook zekerder van je zelf als moslima, zo wordt je iman ook versterkt. en sta je sterker in het geloof.
    mischien is dit moeilijk te begrijpen voor jou aangezien je geen hoofdoek draagt(tenminste dat neem ik aan)
    vele mensen zeggen dat je eerst een moslim moet zijn in je hart en dan pas een hoofdoek gaan dragen, maar juist een hoofdoek helpt jou in je hart de volmaakte moslim te zijn.
    Copyright Baddouri 1422-2005. All rights reserved.
    Alles uit deze uitgave mag worden verveelvoudigd, opgeslagen in een geautomatiseerde gegevenbestand of openbaar gemaakt, zonder aanpassingen of toevoegingen, mits deze niet voor financiële doeleinden gebruikt worden. Voor misbruik zal men aan ALLAH(SWT)
    verantwoording moeten afleggen
    .

  8. #8
    niet die ene

    Reacties
    189
    06-01-2004

    wat betreft onderdrukking ben ik het eens met qutylaa
    Copyright Baddouri 1422-2005. All rights reserved.
    Alles uit deze uitgave mag worden verveelvoudigd, opgeslagen in een geautomatiseerde gegevenbestand of openbaar gemaakt, zonder aanpassingen of toevoegingen, mits deze niet voor financiële doeleinden gebruikt worden. Voor misbruik zal men aan ALLAH(SWT)
    verantwoording moeten afleggen
    .

  9. #9
    ondergedoken

    Reacties
    4.396
    03-11-2004

    MVC Premium MVC Premium
    Zolang de vrouw in kwestie vrij is in haar keuze is er geen sprake van onderdrukking. Wel zou ik vraagtekens willen zetten bij de opmerking dat de hoofddoek haar beschermt tegen "gekke mannen". Die "gekke mannen" (whomsoever) moeten misschien ook eens aan een stukje introspectie doen.

    Groeten,
    BeertjeBee

  10. #10
    MVC Lid

    Reacties
    727
    29-12-2004

    Citaat Geplaatst door Elberfeld
    Mozlan (zie hierboven) zei dat de"Hoofddoek voorkomt dat een vrouw lastiggevallen wordt door gekke mannen. "

    Het verbaast me dat Qutylaa dan blijkbaar gelijk denkt dat het over de Profeet gaat; ik dacht eerder aan zoiets:



    Ik heb net iets teveel respect voor de Profeet om die twee met elkaar te vergelijken.

    Ben jij een Nederlandse moslim?

  11. #11
    Abdun liLlaah

    Reacties
    2.271
    14-02-2004

    Citaat Geplaatst door Elberfeld
    Mozlan (zie hierboven) zei dat de"Hoofddoek voorkomt dat een vrouw lastiggevallen wordt door gekke mannen. "

    Het verbaast me dat Qutylaa dan blijkbaar gelijk denkt dat het over de Profeet gaat; ik dacht eerder aan zoiets:



    Ik heb net iets teveel respect voor de Profeet om die twee met elkaar te vergelijken.
    Ik weet niet hoe hij tot die redenering is gekomen, en ik kan me niet herinneren dat ik de profeet heb genoemd...

  12. #12
    niet die ene

    Reacties
    189
    06-01-2004

    Citaat Geplaatst door bint_elmaghrib
    zo is het meid



    Copyright Baddouri 1422-2005. All rights reserved.
    Alles uit deze uitgave mag worden verveelvoudigd, opgeslagen in een geautomatiseerde gegevenbestand of openbaar gemaakt, zonder aanpassingen of toevoegingen, mits deze niet voor financiële doeleinden gebruikt worden. Voor misbruik zal men aan ALLAH(SWT)
    verantwoording moeten afleggen
    .

  13. #13
    MVC Lid

    Reacties
    17
    03-03-2005

    Salaam,

    Hoofddoek en ondrukking die horen eigenlijk helemaal niet in 1 zin uitgesproken te worden! Hoofddoek is er om de kuisheid van de vrouw te bewaren!
    En onderdrukking is een woord die de ongelovige gebruiken voor iets wat z'n niet willen of kunnen begrijpen. Hoe bedoel je onderdrukking als een persoon er zelf voor kiest! Want hoofddoek is en blijft een eigen keuze! kan niet opgelegd worden. al word t soms gedaan door de onwetendheid van mensen. maar Gair incha Allah

  14. #14
    --

    Reacties
    6.686
    09-01-2003

    Citaat Geplaatst door miss_baddouri
    wat ik hiermee wil zeggen is dat de hoofdoek zelf niet een onderdruking is maar het zijn de verplichtingen die men uiteindelijk een onderdrukking noemt.
    dus om dan deze zogenaamde probleem optelossen is niet zoals bijna alle lkamerleden vinden dat het moet worden aangepakt, dus door het gewoon te verbieden..maar men moet de verplichtingen aanpakken.
    Er is helemaal niks mis met verplichtingen. De verplichtingen van de islam horen jongs af aan geleerd te worden aan een kind. ouders kunnen een zonde begaan als zij dat niet naar behoren doen. Als dat 'onderdrukking' is dan is de Nederlandse regering schuldig aan onderdrukking aangezien zij een hoop verplichtingen -oftewel wetten en allerlei regels- hebben, die voor de burgers in NL gelden.

    استغفــر الله الــذى لا الـــه الا هـــو الحـــى القيـــوم وأتــــوب الــيه‏


  15. #15
    niet die ene

    Reacties
    189
    06-01-2004

    Citaat Geplaatst door RaiseUp
    Er is helemaal niks mis met verplichtingen. De verplichtingen van de islam horen jongs af aan geleerd te worden aan een kind. ouders kunnen een zonde begaan als zij dat niet naar behoren doen. Als dat 'onderdrukking' is dan is de Nederlandse regering schuldig aan onderdrukking aangezien zij een hoop verplichtingen -oftewel wetten en allerlei regels- hebben, die voor de burgers in NL gelden.

    wat ik duidelijk probeerde te maken was dat het dus uiteindelijk niet aan de hoofdoek ligt maar aan de verplichtingen.
    dus men moet weten wat die iemand verplicht en uiteindelijk ook kan uitleggen wat de verplichting inhoudt..
    de verplichtingen horen ook van jongs af aan geleerd te worden aan een kind.
    maar als het kind niet eens is met de verplichting....dan ligt het dus aan de gene die verplicht. de ouders dus zoals jij dat zegt. maar het kan ook aan de kind liggen. want als je tegen een kind bijvoorbeeld zegt je moet spruitje eten maar dat kind vind het niet lekker en wilt het dan ook niet eten dan noemt die kind het een onderdrukking. want iets wordt hem verplicht. zodra de ouders zeggen je moet spruitjes eten want het is gezond en je wordt er sterk door dus het is voor je eigen bestwil. dan zal het kind eerder gaan eten want het kind zal dan gaan nadenken en weten dat het dus alleen maar goed is voor zichzelf.
    dus het ligt erook aan hoe iets wordt verplicht.
    daarom zei ik ook in mijn vorig berichtje dat het ook aan de verplichting kan liggen.
    Copyright Baddouri 1422-2005. All rights reserved.
    Alles uit deze uitgave mag worden verveelvoudigd, opgeslagen in een geautomatiseerde gegevenbestand of openbaar gemaakt, zonder aanpassingen of toevoegingen, mits deze niet voor financiële doeleinden gebruikt worden. Voor misbruik zal men aan ALLAH(SWT)
    verantwoording moeten afleggen
    .