1. #256
    Verzet siert de mens

    Reacties
    14.286
    08-02-2012

    Citaat Geplaatst door Riffijn87 Bekijk reactie
    Bedankt voor de tips. Sint Jacobskruid is idd giftig hahaha. Ik zag de fout zelf ook niet hoor. Ik doelde namelijk ook op Sint Janskruid. Met dit soort middeltjes bestrijd je wel de symptomen en niet de oorzaken (net als anti depressiva). Goed dat je daarom zegt dat je je denken moet aanpassen. Helaas werkt dat niet altijd even goed bij mij...
    klopt, maar deze middelen geven juist de rust die je nodig hebt, om te werken aan de bestrijding van de symptomen... zoals ik zeg...als je door angst niet kunt slapen, en door slaap te kort je zo prikkelbaar word en in combinatie met angst weer totaal onhandelbaar bent....dan is het fijn als je dat probleem met slapen op kunt lossen, zodat je kunt werken aan die angst aanvallen....

    hoe je het went of keert het zit tussen je oortjes....meer is het niet, en je moet zorgen dat je snapt dat er eigenlijk niks aan de hand is, je moet je hersenen trainen dat als dat soort emoties spelen, er niks aan de hand is...zodra je hersenen dit kunnen herkennen zul je zien dat je weerstand kunt bieden. Maar dat kun je alleen doen als er geen andere kwaatjes erdoor heen fietsen want dan weet je niet waar je moet beginnen.

  2. #257
    MVC Lid

    Reacties
    3.018
    23-11-2009

    Sommigen zeggen dat ik schizofreen ben. Is daar ook een remedie voor, Psychology. Ik voel me verder hartstikke gelukkig hoor.

  3. #258
    Verbannen

    Reacties
    1.782
    31-10-2013

    Door een topic te openen gaat het de zorg van je ziekte niet doen verdwijnen hoor of voor genezing zorgen. Bij een depressieveling gaat alles de ene oor in de andere uit.

  4. #259
    Bijna Lid

    Reacties
    304
    11-07-2015

    Wat een heftige topic. Subhana Allaah.

  5. #260
    MVC Lid

    Reacties
    142
    23-02-2015

    Citaat Geplaatst door Psychology Bekijk reactie
    Ik verwijs naar één van de eerste pagina's waarbij iemand zei 'Jij hebt een depressie' en zulke zaken. Het is niet omdat je zaken herkent dat het zo effectief is.

    Haal mijn woorden niet uit context. Roqya kan helpen en is een oplossing van korte duur en tijdelijk van aard. Mensen met een dysthime stoornis hebben een defect binnen de verbindingen in de hersenen waarbij roqya niet volstaat indien je ernstige problematieken hebt. Daarom is het noodzakelijk PER persoon de zaak te bekijken. Je kan altijd roqya toedienen want kwaad kan het nooit. Maar bij de ene is het effectiever dan de andere. Afhankelijk van de situatie waarin men zich bevindt. Net hetzelfde bij psychoses. De ene heeft baat met roqya, de andere dan weer niet. Het is een tijdelijke oplossing die symptomen verlicht. Zoals bijvoorbeeld Migraine, sommigen ervaren met roqya minder hoofdpijnklachten, echter is het van tijdelijke aard want de hoofdpijnklachten komen steeds terug. Het is daarom nodig op zoek te gaan naar de oorsprong van de klachten om daar mee verder aan de slag te gaan. En dat is waarom Roqya vaak een heel goed hulpmiddel is, en zeer sterk aan te raden.


    Bovendien zei ik ER ZIJN EEN AANTAL praktijken die vergoed worden in NL, waarvan IPEP één is. Psychologische ondersteuning wordt bijna altijd niet volledig vergoed. Maar in Nederland wordt het méér vergoed dan in Belgie. In België betaal je gewoon de volle pot van zodra je 18 bent. je dient misschien een aanvullende verzekering te nemen MAAR het wordt vergoed punt. Hierin zijn dus geen onjuistheden.

    Dit is een lastige complexe materie en het is goed om erover te praten. Als ik een volledige uitleg wil geven ben ik zeker 2 pagina's verder, ik houd het eerder beperkt. Voor verdere vragen kan je altijd prive informatie vragen.

    Maar neem niet zomaar info aan van mensen die de ene diagnose na de andere gooien Het is goed dat dit taboe van psychiatrische en psychologische problemen wordt doorbroken maar wil gewoon duidelijk maken dat men kritisch moet blijven. Äls er maar gesproken en ervaringen worden gedeeld. Niet ongerustheden.

    Dit is een forum zonder medische of psychologische supervisie, wanneer je dan mensen krijgt met vragen als, 'ik slaap meer, is dit een vorm van depressie' omdat men leest dat dit zo is, gaat men onnodige ongerustheid creëren. Men dient bij deze gevallen steeds contact op te nemen met een arts of psycholoog en niet de informatie die hier wordt gegooid 'omdat ik dit heb heb jij dit ook'.

    Ik probeer alleen maar duidelijkheid en voorzichtigheid te creëren en dat men hier kritisch moet zijn.

    Veel succes verder met je topic.
    Nog meer onwaarheden en drogredenaties:

    1) ik kan je zo een aantal artikelen sturen die jouw redentaies onderuit halen (net als gisteren)
    2) het geest benaderen vanuit wetenschappelijke hoek, wat jij probeerd, is tot de dag van vandaag niemand gelukt. Dit is iets wat Allah swt heeft geschapen, onze ziel. Rokya werkt bij iedereen met de wil van Allah. Medicatie ook met de wil van Allah. Daarom is bij psychische ziektes nooit een generalistische diagnose te stellen en uiten alle ziektes zich bij iedereen net wat anders. Feit blijft dat Allah swt onze Roqia als genezing heeft gezonden, zonder uitzonderingen van bijvoorbeeld psychotische mensen etc (zoals jij beweerd).
    3) je spreekt jezelf tegen. In Nederland is IPEP niet vergoed in de basisverzekering welle verplicht is. Aanvullend kan je uiteraard alles verzekeren, OOK in Belgie. Je geeft mensen nu het idee dat een islamitische paycholoog vergoed word terwijl maar 20% van de mensen in NL hier voor een heeeel klein deel vergoeding voor krijgt. Als je voorlichting geeft, doe dat dan volledig en verantwoord.

    Ik heb dit topic geopend voor mensen met problemen die een uitlaatklep zoeken. we kunnen een ander topic openen voor discussies rondom psychische ziektes als je wilt. Of we kunnen PM'end doordiscusseren.

  6. #261
    MVC Lid

    Reacties
    142
    23-02-2015

    Citaat Geplaatst door verdad Bekijk reactie
    Door een topic te openen gaat het de zorg van je ziekte niet doen verdwijnen hoor of voor genezing zorgen. Bij een depressieveling gaat alles de ene oor in de andere uit.
    Bedankt voor je analyse. Het topic is niet bedoeld voor genezing of verdwijnen van de ziekte. Het verlicht voor sommige mensen de pijn door te lezen dat ze niet de enigen zijn. Cognitieve gedragstherapie helpt bij veel depressieve mensen, dus blijkbaar gaat niet alles het ene oor in en het andere uit.

  7. #262
    MVC Lid

    Reacties
    142
    23-02-2015

    Citaat Geplaatst door iHopetws__ Bekijk reactie
    Ptss
    Moge Allah je genezing geven. Wordt je al geholpen?

  8. #263

  9. #264
    MVC Lid

    Reacties
    142
    23-02-2015

    Niemand angstig, depressief of andere kwaaltjes meer?

  10. #265
    MVC Lid

    Reacties
    1.322
    26-12-2014

    Ruqya, beste genezing ter wereld tegen elke psychische en lichamelijke klachten die onbekend zijn voor artsen.

  11. #266
    Bad bitch.

    Reacties
    1.318
    28-06-2010

    Wat is depressie nou eigenlijk? Ik snap het niet meer, want mensen neigen snel naar het zeggen dat ze onder een depressie lijden.

  12. #267
    Verbannen

    Reacties
    224
    29-01-2015

    Tijd zal helen. Belangrijkste is geduld hebben en hoop dat het beter zal worden want uiteindelijk zal dit ook blijken. Ondanks dat ik het heel moeilijk heb gehad in mijn leven en dingen heb gezien die als littekens in mijn leven zullen zijn heb ik altijd het besef gehad dat er mensen zijn die het veel erger hebben. Dit heeft mij sterk gehouden.

  13. #268
    MVC Lid

    Reacties
    7.676
    16-01-2010

    Citaat Geplaatst door verdad Bekijk reactie
    Verzink er meer in.
    Jouw leven moet echt onvoorstelbaar verrot zijn om jouw rot karakter te rechtvaardigen.
    Sterkte


    @Ts, Moge Allah je genezen van de psychische klachten.

  14. #269
    MVC Lid

    Reacties
    7.676
    16-01-2010

    Citaat Geplaatst door verdad Bekijk reactie

  15. #270
    Goals..

    Reacties
    941
    08-12-2013

    Helaas nog niet overwonnen. Dit jaar was zwaar en is nog steeds zwaar, maar Al7amdulilah.