1. #1
    MVC Lid

    Reacties
    2.292
    12-12-2008

    Glass killer heel

    VERHALEN: 'GEVANGEN IN EEN GOUDENKOOI'
    'VER WEG VAN KOUD'
    'CHEMSI & DE PRINS'
    'ROSA SUAREZ DA SILVA'
    'WHISPER' - FARFALLINA
    HOTEL MAMA- Nieuw verhaal: Glass killer heel

  2. #2
    MVC Lid

    Reacties
    2.292
    12-12-2008

    HOOFDSTUK1


    “Je zou er goed aan doen niet steeds dezelfde vragen te stellen!” Ik keek mijn vader aan.
    Hij zag er vrij moe uit. Hij heeft het de laatste maanden ook erg druk gehad met zijn job als koning zijnde. Aburaïs is een prachtige land. Mijn vader heeft hier zoveel zaken veranderd tegenover 18 jaar geleden als ik geboren was. Hij was dan ook maar net koning geworden. Mijn grootvader-zijn vader was toen overleden aan de ziekte die zijn lichaam had verwoest. Hoe moet mijn vader zich niet gevoeld hebben? Zijn vader kwijt en mijn mama die enkele dagen ervoor was gestorven. Mijn mama! De vrouw die mij op de wereld had gebracht en het leven verliet en mij heeft achtergelaten. Ik denk er vaak over na hoe mijn vader zich wel niet heeft moeten gevoeld hebben. Hij is altijd omringd geweest door mensen die enorm veel van hem houden. Zoals mijn mami-zijn mama. Zijn zussen en neven en de rest van de familie. Want ze zijn met velen. Ik kan mij mijn moeder uiteraard niet herinneren. Ik zie haar op foto’s. Ze was mooi, ik heb wel wat van haar. Maar ik heb de band nooit kunnen voelen. Normaal zeggen velen. Ik was dan ook maar een baby. Ik kan niet zeggen dat ik haar mis en dat ik haar in mijn leven wil. Normaal zeggen velen, je kan niet missen wat je nooit hebt gehad of gekend. Er word verteld dat mijn vader niet gelukkig leefde met mijn moeder. Hij zelf ontkent het en zegt dat mijn moeder een prachtige vrouw was. Maar ik weet wel beter. Hij is mijn vader, ik ben zijn dochter. Ik herken die ene blik in zijn ogen. Mijn moeder heeft het hem heel moeilijk gemaakt. Ze is gestorven aan een bloedvergiftiging door de drank. Want dat deed ze tijdens haar zwangerschap, heel veel drinken en drugs nemen. Papa was razend als ik hem dit kwam vragen. Hij is boos geweest op mami dat ze mij de waarheid heeft verteld. Hij ontkende het. Maar nogmaals weet ik wel beter. Ik mis mama niet. Ik heb een mama. Die ik mij altijd wist te herinneren. Vanaf de eerste dag dat ik haar ontmoet heb op kantoor van mijn vader in New York City. Ik was 4 jaar. Ik vond haar mooi. Ik geraakte door haar gefascineerd. Haar glimlach die mijn hart wist te betoveren. Voor mij werd ze mijn droom mama. Zo zou mama eruit gezien hebben in mijn dromen. Ik droomde heel vaak over een mama te hebben. Zoals toen mijn vriendinnen in de kleuterklas. En mijn droom werd werkelijkheid want mijn droommama trouwde eindelijk met mijn vader. En zo werd ze echt officieel mijn moeder. We leven nu reeds 14 jaar als een echte gehechte gezin. Mijn moeder brengt zo veel warmte in en rond het paleis. En zelfs buiten het paleis. Ze is super lief tegen iedereen…en iedereen houd ontzettend veel van haar. Ik kan mij geen betere moeder wensen dan de Amerikaanse beauty Queen Noran Rhandy Brix.
    Ik heb nog een zeer jonge moeder in feite. Ze is 36 jaar en als je ons samen zien zou je denken dat wij twee zussen of hartsvriendinnen zijn. Want zo is het ook. Ik kan bij alles terecht bij mijn moeder. Ik kan mij nog herinneren de dag dat ik mijn eerste maandstonden heb gekregen. Ik heb toen gehuild als een baby. En mijn moeder heeft ook veel traantjes gelaten. En stiekem heeft ze een verassingsfeest georganiseerd met mijn tantes en mijn grootmoeder en beste vriendin om mijn volwassenheid te vieren. Ze is onvoorstelbaar lief, behulpzaam, mooi. En ze is gelukkig met mijn vader. En dat maakt het net zo speciaal. Ik weet niet wat ik de laatste tijd heb. Ik denk dat ik echt last heb van mijn hormonen. Ik wil ook ooit verliefd zijn op een man net als mijn moeder verliefd is op mijn vader? Nog na 14 jaar stralen ze samen. De laatste tijd is mij dat enorm hard opgevallen hoe mijn vader naar haar kijkt. Vol bewondering. Hij moet haar wel heel mooi vinden. Als man en als mijn vader boft hij enorm met haar. Stiekem betrap ik hen soms kussend in de gang of in een zeer diepe omhelsing. Mijn vader is als koning zijnde heel vaak van huis. En de laatste tijd heb ik geen idee waarom het mij zo opvalt. Misschien omdat ik zelf nu 18 ben. Ik merk hoe blij ze zijn mekaar terug te zien. Soms doet hij zijn best zijn liefde voor mijn moeder te verstoppen omdat mijn broer en zus daar vies van zijn en steeds gekke bekken trekken als mijn vader mijn moeder een compliment geeft en andersom. Ik wel net zo verliefd zijn als mijn moeder op mijn vader. Ik wil een man die net zo lief is voor zijn vrouw als mijn vader. Een knappe man weliswaar. Mijn vader is knap en dat mag best gezegd worden.
    Het is de waarheid. Mijn moeder zegt mij eerlijk dat ze nog stapelgek is van papa. En dat het na 14 jaar nog steeds pijn doet dat ze hem zo vaak moet missen. Maar voor ons blijft ze thuis. Mama heeft altijd voor ons fulltime gezorgd. En Hanan is haar persoonlijke assistente. Ze is net een zus van mama. Haar beste vriendin vind ik persoonlijk. Maar mama hoort mij dat niet graag zeggen. 15 jaar geleden is ze haar beste vriendin Tessa kwijt gespeeld. Ze heeft zich verhangen. En al beweerd mama dat ze het een plaats gegeven heeft , is en blijft het toch zeer moeilijk. Een jaar geleden is de mama van Tessa gestorven aan lang slepende ziekte. En ik heb mama echt nooit zo verdrietig gezien. Ze was ontroostbaar. Papa die in Frankrijk zat en het nieuws had vernomen was speciaal overgevlogen naar Aburaïs om mijn moeder te troosten. Samen zijn ze toen naar Amerika overgevlogen. Want mama wilde kost wat kost de begrafenis van de moeder van Tessa bijwonen. En nadien heeft papa een reis geboekt zodat we samen met heel het gezin er samen tussenuit konden gaan. En mama was daar heel gelukkig mee.
    Dus dat is ook iets wat ik van droom een attente man.
    VERHALEN: 'GEVANGEN IN EEN GOUDENKOOI'
    'VER WEG VAN KOUD'
    'CHEMSI & DE PRINS'
    'ROSA SUAREZ DA SILVA'
    'WHISPER' - FARFALLINA
    HOTEL MAMA- Nieuw verhaal: Glass killer heel

  3. #3
    MVC Lid

    Reacties
    118
    21-12-2012

    Waaauuw!! Ga doorr
    Mommy♥

  4. #4
    MVC Lid

    Reacties
    2.292
    12-12-2008

    Even voor ik verder ga.

    Dit is mijn laatste verhaal die ik zal schrijven.
    Gelieve voor je dit verhaal begint te lezen. Gevangen in een goudenkooi te lezen..

    Ik heb reeds 6 verhalen gelezen. Ik ben niet zo goed in dialogen of allineas. Gelieve daar niet steeds tijdens het verhaal over te zeuren. Het gaat mij enkel om het verhaal aub. Ik zal aangeven wanneer ik wel of niet zal schrijven zodat er geen discussies ontstaan.
    Gelieve in deze topic enkel te reageren op het verhaal zelf. Geen ruzie of onnodige dicussies. Laten we het aub gezellig houden.

    ik wil graag gemotiveerd blijven. Na het verhaal van Hotel Mama had ik geen zin meer om te schrijven.
    Ik ben terug begonnen.
    Mensen die zich vragen stellen over verhaal Annes Baikan. Lees dit gewoon :-)

    Enjoyyyy
    Salma
    VERHALEN: 'GEVANGEN IN EEN GOUDENKOOI'
    'VER WEG VAN KOUD'
    'CHEMSI & DE PRINS'
    'ROSA SUAREZ DA SILVA'
    'WHISPER' - FARFALLINA
    HOTEL MAMA- Nieuw verhaal: Glass killer heel

  5. #5
    MVC Lid

    Reacties
    2.292
    12-12-2008

    “Wat lig je daar dromend naar het plafond te staren en met een zeer grote glimlach?” Ik keek geschrokken op bij het zien van mijn oma Noor. Ik stond met één ruk recht.” Je bent er?????”
    Ik pakte haar stevig vast.” Ik heb je zo gemist oma”. “En ik jou ook mijn kind”. “Laat mij jou eens bekijken”. “Je word mooier en mooier met de dag, zei ze glimlachend en met glinsterende ogen.”
    Oma word 70 jaar morgen en dat gaan we uitgebreid met de familie vieren. Voor haar leeftijd zag ze er nog steeds fantastisch uit. Oma is vaak bij ons nadat ze 12 jaar geleden getrouwd is met de neef van mami. Oma dacht nooit meer de liefde te vinden maar niemand kent zijn lot.
    In haar jonge leven is ze zwanger geraakt van mijn moeder. En 21 jaar lang heeft ze geleefd met de gedachten dat mijn mama met de geboorte is overleden. Kun je u dat voorstellen?
    Maar mijn papa ‘ de hero’ van mijn mama heeft ze terug samen herenigd. Net zoals in een echte sprookje. Oma Noor legde zich naast mij neer. Zoals gewoonlijk kon ze mij vol bewondering met haar felle mooie groene ogen aanstaren.
    Ik moest al direct beginnen lachen als ze zich op haar rug legde en ook haar ogen richtte naar het hoge plafond. Het was een moment van stilte als ze plots zelf begon te lachen. “ Ik kan heus niet geloven dat ik zo oud word.” Ik bekeek haar even. “Ik geef jou echt geen zeventig oma”, zei ik menend. “Ojee Sophia, ik voel mij ook echt geen zeventig, maar ik ben het toch wel. “Hoelang zou ik nog meegaan , Sophia??” “ Omaaaaaaaaaa zeg zoiets niet”. Ik legde mijn hoofd tegen de hare en pakte haar stevig vast. “Je bent nog tip top”. “Mijn kinderen gaan jou nog lang kennen, sprak ik dromerig”. Noor schoot in de lach.
    Ze ging met haar handen over mijn haar. “Malle meid, je bent nog te jong voor te trouwen en kinderen te krijgen”. “ Je moet nog lang studeren en genieten van je leven” .” OOOh oma, wat is er zo mooi dan liefde ? “Kijk maar naar papa en mama”.
    “Zou ik ooit zo iemand vinden, oma?” Ik zag hoe ze de tranen probeerde tegen te houden. We hadden het er steeds over als we samen zijn.
    Het is zo mooi om papa en mama samen te zien. Zijn liefde voor mama staat op zijn gezicht af te lezen. En mama is gek van papa. Ze zijn verliefd en gelukkig.
    “Natuurlijk ,antwoordde Noor”. “Natuurlijk ga je iemand vinden die net als jou papa van mama houd”. “Iemand die jou lief heeft en respect geeft”
    “ Iemand die jou dagelijks aan het lachen brengt en troost als je verdriet hebt”.
    “Iemand die je bij staat in goede en slechte dagen ging ze verder”.
    “Op een mooie dag zal jou prins er staan en op jou mooie ogen en glimlach vallen en jou hartje stelen”. “ En je zal de rest van je leven met hem alles delen tot de dood jullie scheidt”.
    Ik fronste mijn wenkbrauwen. “Moest die dood er nu ook bij, merkte ik op.”
    Mijn oma lachte. “De dood hoort nu eenmaal in ons leven”.
    “Natuurlijk hoort dat er steeds bij”.
    “De dood mag je nooit vergeten,het ligt om de hoek op ons te wachten.
    “Wat een spelbreker ben jij omaaaaaaa”. Noor lachte. “Ik probeer je af en toe met je beide voeten op de grond te zetten”.
    “En zou je beter niet studeren dan hele dagen te liggen dagdromen jonge dame?”
    “Er is meer in het leven dan een man hebben en kindjes baren!”
    Ze keek mij aan. “Beloof mij iets Sophia”. “Wat, fluisterde ik”. “Beloof mij dat je afstudeert en dat je niet trouwt voor je 25ste verjaardag”. “Tot zolang mijn lieve schat hou je het bij dromen”.
    “25”??? “Dan ben jij 78”?? “Tegen dan ben je waarschijnlijk dement”. Oma keek mij ontzet aan. En schoot hardop in de lach. Daarnet was ik nog jong en nu bijna dement. Ik sloeg mijn armen rond haar heen. “ beloof dat ik voorzichtig zal zijn”. “Want ergens daar buiten loopt mijn prins”. “ En ik zal hem tegenkomen”. “En hij zal mij volledig moeten bekoren oma”. “Mijn ideaal is uniek en daar bestaat er maar 1X van en dat is papa”. “Maar ergens daar buiten geloof ik dat er iemand loopt die veel van hem kan hebben”.” Een echte man oma. Als ik die vind voor mijn 25ste ga ik hem niet laten schieten”. Malle meid, lachte oma”. “Ik hou zielsveel van jou”. Ze stond op en trok mij recht. “We gaan opzoek naar jou moeder”. “Ik moet met haar een hartig woordje spreken”. “Haar dochter leeft in fantasialand”. “Ik ben net zoals jou oma”. “ Als ik ik tot mijn 58 jaar moet wachten op mijn ware prins zal ik wachten”. “Geduld beloond”. Deze keer keek ze mij ernstig aan. “Mijn ware prins was Norans papa”. En ze drukte een kusje op mijn neus en trok mij stomverbaasd uit de kamer.
    VERHALEN: 'GEVANGEN IN EEN GOUDENKOOI'
    'VER WEG VAN KOUD'
    'CHEMSI & DE PRINS'
    'ROSA SUAREZ DA SILVA'
    'WHISPER' - FARFALLINA
    HOTEL MAMA- Nieuw verhaal: Glass killer heel

  6. #6
    MVC Lid

    Reacties
    545
    30-06-2014

    Uppaa ga snel verder ben blij dat je bent begonnen met schrijven!
    When someone comes into your life, god sent them for a reason. Either to learn from them or to be with them until the end.

  7. #7
    MVC Lid

    Reacties
    89
    26-02-2013

    Wauw prachtig ik heb dit echt gemist

  8. #8
    MVC Lid

    Reacties
    98
    21-08-2011

    Uppps weer een prachtige verhaal van je

  9. #9
    Back.

    Reacties
    592
    17-10-2012

    Can't wait!
    Spread love wherever you go. Let no one ever come to you without leaving happier.

  10. #10
    MVC Lid

    Reacties
    161
    23-12-2012

    Omgggggg suppeeer gt zal zeker een pracht van een verhaal worden upppppp

  11. #11
    MVC Lid

    Reacties
    175
    28-11-2010

    Wat mooi dat je weer schrijft .
    Maar waarom wil je niet meer verder schrijven . Ik bedoel hier na.
    Zou jammer zijn want je bent het beste hier op ml.

  12. #12
    MVC Premium

    Reacties
    1.187
    07-09-2006

    MVC Premium MVC Premium
    Prachtig meid ga gauw verder!!
    Hou je vast aan eerlijkheid, want eerlijkheid leidt naar goedheid, en goedheid leidt naar het paradijs.

  13. #13
    MVC Lid

    Reacties
    2.292
    12-12-2008

    Mijn moeder was druk bezig met mijn broer Mohamed Reda of RJ hoe we hem noemde. Alias Reda Junior. Hij vond R.J cooler. En mijn vader heeft hier een grote hekel aan. Mijn broer is kroonprins. Hij moet het voorbeeld van toonbeeld zijn. En vaak gaf mijn vader daar commentaar over. Maar ons mama wist hem steeds erop te wijzen dat RJ 13 jaar is en nog jong is. En toch nog kind mag zijn. Hij werd al te hard gedrild. Heel veel vrijheid kent RJ niet. Hij moet heel zware opleidingen volgen. Van talen, tot wiskunde, en van geschiedenis tot wetenschap en alles van mensenrechten en politiek. Mama had vaak met RJ te doen. Ze hielp hem met alles waar ze mee kon helpen. Ons mama leeft werkelijk voor ons. Ze zou alles in de wereld laten vallen om bij ons te zien. Er moet maar iemand van ons ziekvallen als ze in feite plannen had om weg te gaan. Een kindernanny heeft nooit in ons mama haar woordenboek gestaan. Ze heeft weliswaar altijd hulp gekregen, maar ze droeg de zorg zelf. En nog de dag van vandaag. En dat is wat mijn papa zo bewonderde aan mama. Ze is er steeds keer op keer.
    Haar mooie ogen keken ons verassend op als ze ons zag binnen komen. Ze liep naar oma toe en omhelsde haar diep. “Wanneer ben je toegekomen vroeg ze blij?” “ Daarstraks, ik ben eerst bij ons Sophia geweest, antwoorde Noor”. “ Lag ze te dagdromen, vroeg Noran met een glimlach?” “Dat kind heeft hulp nodig” merkte Noor op. “Ik hoor jullie oma”. Ik lachte haar toe. Ze gooide mij een kus. Rj sloeg zijn boeken toe en liep naar oma toe.” Ik heb het gehad oma”. “Oooh lieve schat, dat kan ik best geloven”. “Je bent aan ontspanning toe”. “Vertel dat eens aan papa”. “Is hij hier of uit het land, vroeg Noor?” “ Er is geen verschil ging RJ verder”. “Hier, daar, een paar kilometers verder of andere kant van de wereld hij is er altijd en overal”
    Noran moest hierom lachen. “Niet overdrijven hé schat”. “Zo erg is papa nu ook niet”.
    “Ooit als je groot bent-….GA IK HET WEL BEGRIJPEN ging Rj verder”.
    “Inderdaad,grinnikte Noran”. “Je gaat de beste king ever worden”. “Blablablabla, antwoorde RJ”. En trok een gezicht
    Is de papa hier of weg gebaarde Noor. “Hij is hier antwoordde Noran. RJ liep de deur uit. Hij was toe aan ontspanning.” Ik heb zo met hem te doen”. Zuchtte Noran die zich neerzette. “Het is de leeftijd Noran schat”. “Hij is 13 jaar , binnenkort 14 jaar”. “Hij zal aan het puberen zijn”. “Hij is een schatje mama”. “ Ik heb er geen last van”. “Maar ik merk echt dat hij het moeilijk heeft” “En Seifo ziet dat maar niet in”. Noor zette zich neer. “Natuurlijk ziet hij dat wel”. Hij negeert het gewoon”. “Hij weet dat hij geen andere keuze heeft”. “Rj word groot en hij zal alle kennis nodig hebben Noran”. “Het is een harde wereld daarbuiten.” Hij zal het kunnen , hij zal het heus wel redden”. “Hij heeft alles mee van Seifo en van jou”.” Maak je geen zorgen”. “Je doet er goed aan om hem zijn stukje vrijheid ook te geven”. “Geloof mij schat met Rj ga je geen kopzorgen hebben”. Noran glimlachte haar tanden bloot. Ze begreep wat haar moeder wilde bedoelen. “Sophia de dromer is een ander paar mouwen”. “Haar vader word er gek van fluisterde ze”. “Sophia schat ,vroeg Noran”. “Wil je eens gaan kijken bij Susu”. “Er zijn een aantal vriendinnen van haar uit Tradiwsi gekomen”. “Wil je eens gaan checken”. Noor wachtte tot Sophia de deur uit is. “En vroeg ze”? “Wat zegt Seifo over haar studies”? “Hij wil ze naar Amerika sturen”. “Maar hij ziet het niet zitten dat ik meega”.
    “En jij schat”? “Seifo is Seifo mama, je weet hoe hij is als hij iets in zijn hoofd krijgt”. “Ik wil niet naar Amerika omdat ik RJ niet kan achterlaten”. “Als ik ga wil ik gaan met de kinderen en daar hoort RJ bij”. “En dat zal Seifo nooit toelaten”. “En ik kan Sophia niet loslaten”. “Schat ze wil dolgraag daar gaan studeren”. “Je kan het haar niet afnemen”. “En wat als ze verliefd word mama op één of andere gek”. “Ze is 18 jaar, ze is een jong volwassenvrouw”. “Ze doet mij denken aan mezelf hoe ik was”. “Dromen over een prins op een witte paard”. “En die heb jij gevonden schat”. Noran knikte. “Maar hoe mama”? “Hij heeft mij wel naar hier ontvoerd”.
    “Ik mag er niet aan denken mama dat een gek dat ooit met mijn dochter doet en ik haar nooit meer zou terugzien”. Noor nam haar dochters gezicht vast. “Je kan jou situatie met niets vergelijken schat”. “Je hebt altijd gehouden van Seifo”. “ Van in het begin ging Noor verder.
    Ja, dat klopt en toch blijf ik erbij dat Seifo mij uit vrije wil ook naar hier had kunnen brengen. Hij heeft mij ontvoerd. Noor bekeek Noran aandachtig aan. “Wat scheelt er schat je staat scherp”.
    Dan bracht ze haar hand voor haar mond. “Ben je…-?” Ze durfde haar vraag niet afmaken als Noran automatisch begon te knikken en de tranen in haar ogen sprongen. “Maar schat dat is toch fantastisch nieuws”. Ze omhelsde haar dochter intens. “Ik weet niet ben zo bang dat ik alweer een miskraam krijg”. “Het is de laatste keer mama dat ik nog zwanger kan zijn”. Hierna raden de artsen het mij af”. “Ben je geweest naar de gynaecoloog”? “Ja, gisteren ben ik geweest met Hanan”. “Volgens wat ik moet geloven is het gezond en gaat het goed”. Noor staarde haar dochter met betraande ogen aan. “Hoe ver je ben je schat”? “Ik ben 16 weken ver”. Noor bracht een hand voor haar mond.” Weet je het al zo lang Noran”? “Ik kon het niet vertellen mama”. “Ik was zo bang dat ik jullie moet teleurstellen dat ik alweer een miskraam krijg”. “Ik wilde het niet”.” Ik wilde jullie dat niet aandoen”. Schat schat, wat zeg je allemaal. Je hebt het goed geheim gehouden. “Je moet u niet verantwoorden”. “Integendeel je hebt gelijk, ik had het ook niet willen weten en niet omdat je mij verdriet zou aan doen malle meid”. “Maar ik wil niet dat jij verdriet hebt en teleurgesteld bent”. “Weet Seifo het al”? Noran schudde haar hoofd. “Neen, hij weet net nog niet”. “Ik heb het hem nog niet verteld”. “Waar wacht je op schat”. “Hij gaat zo gelukkig zijn schat”. “Ik ben nog zo bang mama”. “Wat als?” Noran slaakte een diepe zucht. “Ik ben bang omdat het mij 4 keer is overkomen”. “Ik heb Seifo vier keer moeten teleurstellen”. “Noran wat zeg je nu toch allemaal”. “Jullie hebben 3 prachtige kinderen”. “Kijk naar Sofia hoe mooi ze is”. “Kijk naar RJ en Susu”. “Hij is trots op jou en de kinderen”. “Seifo heeft jou nooit teleurgesteld Noran”. “Toch niet dat ik weet”. “Hij houd van je en hij zal nooit stoppen van je te houden”. “Twijfel daar nooit aan”. “Je bent 16 weken nu Noran”. “Je bent met de miskramen nooit zo ver geraakt lieve schat”. Noran knikte. Ze liet haar tranen de vrije loop gaan. Het is een jongen mama. Noor kon haar oren niet geloven. Echt waar schat. “Ik weet het mama Seifo had ook gelukkig geweest met een meisje”. “Maar als koning zijnde nog een zoon hebben die naast RJ kan lopen in de toekomst dat was zijn ultieme droom”. “Ik weet dat, en daarom ben ik zo bang dat het nog kan mislopen”. “Je moet het hem vertellen Noran”. “Jou buikje zal met de dag groeien”. Noran voelde eraan. “Met momenten zie je het al mama. Vooral als ik gegeten heb. Vertel het hem vanavond Noran. Hij loopt er reeds bij als de gelukkigste man op aarde, maar dit zal hem nog gelukkiger maken. De vrouw van zijn leven schenkt hem met Gods wil nogmaals een zoontje. Kom hier lieve schat. Noor nam sloot haar dochter in de armen. Ik ben bij je. En ik blijf bij jou als Seifo er niet is. Jij hebt ook jou leven mama. Ik kan niet van jou verwachten dat…- Noor liet haar dochter niet uitspreken. Je hebt geen idee Noran wat je bij mij doet. Ik wil mijn kleinkinderen zien opgroeien. Zo kan ik de jaren inhalen die ik bij jou gemist heb. “ Ik kan mijn schoonzoon niet genoeg bedanken dat hij naar mij opzoek is gegaan. Ik was wellicht ondertussen gestorven aan eenzaamheid. Noran gaf Noor een dikke knuffel. We zijn samen nu en we blijven samen.
    VERHALEN: 'GEVANGEN IN EEN GOUDENKOOI'
    'VER WEG VAN KOUD'
    'CHEMSI & DE PRINS'
    'ROSA SUAREZ DA SILVA'
    'WHISPER' - FARFALLINA
    HOTEL MAMA- Nieuw verhaal: Glass killer heel

  14. #14
    MVC Lid

    Reacties
    545
    30-06-2014

    Uppaa echt een top vervolg!!
    When someone comes into your life, god sent them for a reason. Either to learn from them or to be with them until the end.

  15. #15
    MVC Lid

    Reacties
    2.292
    12-12-2008

    Hoofdstuk 2

    We zaten met de familie aan tafel . Voor papa is dit steeds een moment waar hij naar uitkeek. Een moment om met zijn gezin en famillie rustig te eten. Te genieten van zijn vrouw en kinderen. Moeder en zussen en schoonbroers. Gezellig taferelen. Bijpraten over de aller kleinste simpele dingen in het leven. Papa wilde dat geen moment missen als hij thuis was.
    Het viel mij op dat mama rustiger was en niet echt met haar gedachten bij ons zat. En op de manier waarop papa naar mama keek wist ik zeker dat het hem ook niet echt ontgaan is.
    “Mama ga je niet eten vroeg ik uiteindelijk”. Ze kon me altijd vol bewondering aanzien. Want niet alleen was mama een echte moeder voor mij, maar ze is ook een vriendin van mij. “ Ik zit vol ,antwoordde ze”. Is alles ok lieverd vroeg Seifo”? “Ik heb teveel gesnoept vandaag”.” Voor het eten heb ik in de keuken nog een heerlijke grote stuk chocolade taart gegeten die de kok voor dessert heeft klaargemaakt”. Seifo lachte. “Je hebt die van u al binnen dus”? “Ik kon het niet laten, antwoordde Noran”. De gesprekken aan tafel gingen verder. En het leek erop dat ik mama een beetje heb wakker geschud. Uiteindelijk heeft ze heel haar bord opgegeten en dan nog een stuk chocolade taart naar binnen gespeeld. “Sophia heb je al een idee over de studies,begon Seifo plots”. Hij overviel mij met deze vraag. Ook mama werd er stil van. “Huh, bwaa ik weet niet pa”. “Ik wacht in feite nog op groen licht van jou”. Het werd plots erg stil aan tafel. Het was echt niet de gewoonte dat papa zulke zaken besprak waar de familie bij zat. “Je gaat naar Amerika dat staat vast”. “Ik wil dat mijn oudste dochter haar studies verder zet”.
    “En ik geloof dat jou moeder het hier helemaal mee eens is”. Ik zag mijn mama slikken. Ik wist wat ze dacht. Ze wilde mij niet loslaten. Ze wil niet dat ik alleen naar Amerika trek. Ze wil mij bij haar houden of met me mee gaan. “Ik wil het graag pa”.” Goed, dan mag je u voorbereiden want na de zomervakantie zal je naar daar verhuizen”. Ik wist niet wat ik hoorde. Ik zag mijn beide grootmoeders glimlachen. En ze werden vrij emotioneel. En vooral mama als ik haar gezicht zag. De tranen stonden in haar ogen. Ze was blij voor mij. Mijn vader begon met mijn mama te lachen. “Ik moet hier wel beginnen huilen”. “Wie zaagt er steeds aan mijn hoofd dat we Sophia moeten loslaten”. “Dat ze volwassen is en dat ze recht heeft op een toekomst”. “Dat ze haar studies moet afmaken”. “Het is jou idee lieverd”. “Jij hebt mij op andere gedachten gebracht”. “Ik ben blij voor haar, antwoordde ze rustig”. “Ik ga haar missen”. “Je gaat haar niet zo vaak missen lieverd”. “Ik heb een plan bedacht dat ons allemaal goed uitkomt”. “Seifo de regelaar lachte Badr”. “Vertel ons jou masterplan”. Ook ik pakte mijn hart vast. Mijn vader en zijn plannen. Het is meestal tot in de laatste details. Vreselijk soms. “Ik heb gewoon zitten nadenken”. “En geloof mij ik heb veel nagedacht en gepiekerd ging hij verder”. Mama en iedereen aan tafel luisterden aandachtig. “Sophia is 18 en in geen geval schat ga ik jou loslaten”.” Integendeel ik moet juist meer een oogje in het zeil houden”. Mijn goed gevoel kreeg plots een zware klap. Mijn moeder fronste haar wenkbrauwen. Ze deelde hem een blik uit of het echt nodig was. “Daarom heb ik beslist dat jou moeder tijdelijk mee verhuisd”. Ik kon mijn oren niet geloven. Ik voelde mij ontzettend gelukkig. RJ legde zijn servet boos op tafel. Iedereen schrok een beetje van zijn reactie. Vooral mama was enorm aangedaan. Mama en RJ dat zijn ook twee handen op één buik. Hij had veel aan mama. En ik begreep dat het voor hem zeer moeilijk moet zijn. “Wat is er jongen vroeg papa plots”. “Niets, antwoordde hij kort.
    “Als mama naar Amerika gaat met Sophia wat dan met ons vroeg Susu triestig”. Mama pinkte een traan weg. Ze kon geen woord zeggen. Ze was te emotioneel. Papa hield zijn glimlach nog steeds op. “Wel, ik ben van mening dat een gezin samen moet blijven”. “En ik ben van mening dat ook jullie Sophia in het oog moeten houden”. “ZEG PAPA alsjeblieft merkte ik op”. Hij schaterde het uit. En iedereen aan tafel lachte mee. Buiten mama en RJ en Susu. Zij begrepen het nog steeds niet. “Jullie gaan mee naar Amerika”. RJ kan daar perfect ook studeren. En wanneer hij hier verplichtingen heeft verwacht ik het ook zei papa nu serieus. RJ gezicht was goud waard. Hij kon het niet geloven. “Ik weet dat het niet gemakkelijk is jongen”. “Ik weet dat je snakt naar vrijheid”. “Maar die heb je naast uw verplichtingen”. “En die moet je nakomen”. “Jij bent mijn opvolger”. “En je moet er staan wanneer ik jou nodig heb”. “Ik ben streng voor jou, maar dat is maar om één reden”. “Het is een harde wereld daar buiten”. “En jij word een leider die zijn volk moet regeren”. “Je moet veel lezen en studeren”. Mama straalde geluk uit. Ze was papa zo dankbaar . “Ik ga jou niet teleurstellen papa” . “Dat weet ik jongen”. “Dat heb je ook nooit gedaan”. “Ben je gelukkig vroeg hij plots aan mama”. “Je bent er altijd geweest voor de kinderen ik realiseerde mij dat ik jou dit niet kon aandoen”. “Als ik jou niet laat meegaan met Sophia dan is het voor mij loslaten en daar ben ik niet aan toe”. “Ik zal haar loslaten als ze trouwt binnen 20 jaar”. Iedereen begon hardop te lachen. Waarop mijn moeder naar hem fluisterde dat zij hem enorm dankbaar is.
    VERHALEN: 'GEVANGEN IN EEN GOUDENKOOI'
    'VER WEG VAN KOUD'
    'CHEMSI & DE PRINS'
    'ROSA SUAREZ DA SILVA'
    'WHISPER' - FARFALLINA
    HOTEL MAMA- Nieuw verhaal: Glass killer heel