1. #16
    MVC Lid

    Reacties
    2.292
    12-12-2008

    “Waar kwam dit vandaan, vroeg Noran terwijl Seifo haar kuste”. “Ik heb het moeilijk schat dat besef je toch,antwoorde hij”. Hij kleedde zijn vrouw ondertussen uit en legde haar op bed en kuste haar vol hartstocht. “Ik kan geen van jullie loslaten”. “Hoe kan ik thuiskomen en geen van de kinderen zien”. “Hoe kan ik thuiskomen en mijn vrouw is niet aanwezig”? “Ik moet nog een andere manier vinden schat”. “Sophia moet studeren, RJ ook”. “Hij kan dit ook perfect in Amerika”. “Hij zal intenser worden getraind schat”. “Alles staat vast”. “De kinderen gaan het goed doen dat weet ik” . “Wat met jou Noran lieverd”? “Hoe moet het voor ons”? “Ik kan je niet missen schat”. Bedankt fluisterde Noran tegen hem aan en pakte hem stevig vast. Ze rolde op hem neer. Ze zag de verlangen in zijn ogen. “Ik ben bang Seifo”. De tranen rolden van haar wangen.” Hey hey hey wat krijgen we nu lieverd.” “k zweer het je dat ik een oplossing zoek”. “Tijdens alle vakanties zijn we samen”. “Ik kom zoveel mogelijk naar jullie dat zweer ik je”. “Ik ben niet bang om de kinderen Seifo”. “We hebben schatten van kinderen en het is hen gegund Seifo”. “Ik vertrouw Sophia”. “Ze is wijs genoeg”. “Ik vertrouw haar, herhaalde Noran”. “En Rj is jou”. “Hij komt er wel”. Seifo’s gezicht straalde. “Ik ben trots op hem, zei hij met een zucht”. “Ik moet hem dat vaker zeggen Noran ik weet het”. “Ik ben soms te hard voor hem”. Ik knikte. “Ik zal daarin veranderen schat”. “Ik hou van hem”. “Ik ben gek op hem”. “Mijn kinderen, en jij lieve schat”. Jullie zijn mijn leven”. Noran pakte Seifo’s handen vast. Hij wilde haar kussen…hij wilde meer. Maar Noran moest het hem vertellen. Het was nu de moment. “Seifo, ik ben zwanger”.
    Seifo keek verast op. Hij verstijfde. Hij legde zich rechtop en trok Noran meer naar zich toe. Hij hield haar stevig vast. “Ben je zeker vroeg hij bang”? Noran knikte. Seifo probeerde zijn zenuwen onder controle te houden. “Weet je het van vandaag schat”? “Ok , je moet jou rustig houden schat”. “Je weet wat de arts de vorige keer heeft gezegd wat de risico’s zijn”. “Je moet rusten”. “Geen stress… de eerste maanden zijn…- Seifo kon zijn woorden niet afmaken , hij wist met zijn emoties geen blijf. Hij drukte zijn lippen op de hare. “Als er iets gebeurd lieve schat. Als het terug gebeurd dan is dat het lot terug”. “Geen verdriet schat”. Noran voelde zijn angst. “Lieve hemel, zuchtte hij”.” Dit is geweldig nieuws Noran… je moet het rustig aandoen ratelde hij door”. “Ik ben al 16 weken ver Seifo schat”. “16 weken”?? “Hoezo”? Ik knikte naar hem. “Ik weet het al zo lang schat sorry”. “Vertel je het mij nu pas vroeg hij teleurgesteld”. Noran knikte, “Ik was zo bang Seifo”. “Ik wil jou niet teleurstellen”. “Mij teleurstellen vroeg hij verbaasd”??? “Schat, je hebt mij nooit teleurgesteld”. “Heb je onze kinderen gezien Noran, hoe prachtig ze zijn”?. “Ik wil dolgraag nog een baby van jou Noran”. “Maar als het er niet van komt dan is dat zo”. “Denk nooit dat je mij teleurstelt schat”. Het is een jongen fluisterde Noran hem toe. Seifo werd er erg stil van. De emoties speelde hem deze keer parten. Zijn ogen vulden zich met tranen. “Ben je zeker vroeg hij zach”?.Noran knikte. “Volgens wat de gynaecoloog mij verteld heeft mag ik er 99% zeker van zijn dat het een jongen is”. “En alles is in orde” . “Hij is mooi aan het groeien”. “Alle testen waren dik ok”. “Geef je mij een zoon schat”?? Seifo kon er niet van over. “Schat schat dit is geweldig nieuws”. “Je moet liggen en rusten schat”. Noran trok een gezicht. “Ik moet niet rusten en liggen”. I”k wil door jou verwend worden en wel nu meteen”. Noran trok Seifo dicht naar zich toe. “Mijn zwangerschap gaat niet belemmeren dat ik niet naar Amerika ga met de kinderen”. “Ik hoor jou luidop nadenken”. Seifo was stil. “We moeten denken aan ons kinderen”. “Ze komen op de eerste plaats”. Dat ik zwanger ben is geweldig nieuws Seifo. Ik hou mij al 16 weken rustig. En de komende maanden ook. Ik heb de beste mensen rond mij. En mijn echtgenoot die mij zal verwennen en mij zal masseren. Noran drukte haar lippen op de zijne. Hij was helemaal van de kaart. Hij staarde naar haar buik en legde zijn hand erop. Bedankt schat zei hij menend. Ik ben de gelukkigste man op aarde.
    VERHALEN: 'GEVANGEN IN EEN GOUDENKOOI'
    'VER WEG VAN KOUD'
    'CHEMSI & DE PRINS'
    'ROSA SUAREZ DA SILVA'
    'WHISPER' - FARFALLINA
    HOTEL MAMA- Nieuw verhaal: Glass killer heel

  2. #17
    MVC Lid

    Reacties
    2.292
    12-12-2008

    “Waar zat je vandaag met jou gedachten ,vroeg Reduan bezorgd aan Seifo”.
    Hij staarde voor zich uit en keek naar Reduan. “Ik kon mij niet echt concentreren antwoordde hij eerlijk. “Dat heb ik opgemerkt , is alles ok”? “Heeft het te maken met Sophia? Of Rj”?
    Seifo schudde zijn hoofd.” Ik durf het niet luidop te zeggen Reduan”. “Ik ben bang voor wat nog kan komen”. “Ik weet geen blijf met mijn emoties en angst”. “Dat klinkt ernstig maat”. “Wat scheelt er”? “Het is in feite goed nieuws, zuchtte Seifo”. Reduan keek niet begrijpend op. “Mijn vrouw is zwanger ,vertelde Seifo”. “Ech’ waar”? “Seifo dat is fantastisch nieuws”. “Ja, dat is het zeker”. “Maar de teleurstelling en de pijn kan ik niet meer aan vriend”. “Ik ben bang dat het opnieuw zal gebeuren”. “Dat is het lot vriend”. “Je moet geen bang hebben”. “Ik heb met dokter Moulin gebeld”. “Volgens hem gaat alles goed”. “Wel dat is toch super goed nieuws Seifo”. “Je word binnenkort opnieuw papa”. “Het is een jongen fluisterde Seifo”. Reduan keek verast op. “Weten jullie het geslacht al”?. “Ze heeft het 4 maanden voor mij verzwegen omdat ze bang was mij teleur te stellen”. “Kun je u dat voorstellen Reduan dat mijn vrouw denkt dat ze mij zou kunnen teleurstellen”. “Ze heeft er geen idee van. Het deed mij pijn gisteren als ze het vertelde”. “Seifo, het is geweldig nieuw”. ‘De eerste risico maanden zijn voorbij zei Reduan zelfzeker”. “Hij pakte Seifo vast” . “Dit is geweldig nieuws majesteit”. “Een nakomertje”.
    “Ik wil het zo graag vriend. Ik wil het zo graag herhaalde Seifo en lachte.”
    Reduan vond het fantastisch. “Ik heb gisteren mijn vrouw laten weten dat ze naar Amerika verhuisd met de kinderen”. Reduan merkte dat Seifo er spijt van heeft. “Dat is toch geweldig”. “Daar kan ze ook rusten, en ze thuis met de kinderen”.
    “Nu ze zwanger is heb ik liever dat ze hier blijft tot na de bevalling”.
    “Seifo breng haar geen stress”. Je denkt nu aan jezelf en niet aan haar. “Ik weet wat voor angsten jij hebt vriend”. “Je moet ook Noran wat leren loslaten”. “Ze is van jou Seifo’.
    “Ik moet haar zo vaak missen Reduan”. “Na 14 jaar kijk ik er nog steeds naar uit thuis te komen en samen te zijn met mijn vrouw en kinderen te zijn”.” Ik besef nu dat iedereen groot word en binnenkort zoals ons Sophia volwassen is”. “Dat schrikt mij af”. “Sophia baart mij enorm veel zorgen”. “Ik vertrouw dat kind”. “Ze is te lief voor deze wereld en te naïef”. “Ze is 18 jaar en ik wil dat ze nog mijn klein meisje blijft”. “Ze is te mooi”. “En ik wil niet dat eender welke eikel aan mijn dochter komt”. “ Ik zou een moord kunnen begaan”. Reduan schaterde het uit met de uitspraken van Seifo. “Wel jahh als ze iemand tegenkomt die net zo gek is als haar vader en haar ontvoert naar een wildvreemd land dan zou ik mij ook zorgen maken”.
    Seifo bekeek zijn vriend zuur aan. “Ik heb Noran niet ontvoerd”. Ik heb gewoon willen goed doen”. “Ik wilde niet dat ze Tessa op die manier zou ontdekken”. “Ik heb een fout begaan”. “Ik hield van Noran…toen al”. “Oooh meen je dat lachte Reduan, dat wist ik echt niet”. Dacht dat je gewoon gestoord was”. Seifo stond op. “Met jou valt er niet te praten’. “Ik ga opzoek naar mijn dochter”. Mijn schoonmoeder is jarig zie dat je er op tijd bent beviel Seifo en liet een lachende Reduan achter.
    VERHALEN: 'GEVANGEN IN EEN GOUDENKOOI'
    'VER WEG VAN KOUD'
    'CHEMSI & DE PRINS'
    'ROSA SUAREZ DA SILVA'
    'WHISPER' - FARFALLINA
    HOTEL MAMA- Nieuw verhaal: Glass killer heel

  3. #18
    MVC Lid

    Reacties
    2.292
    12-12-2008

    slaapwel iedereen en tot morgenavond Inshaallah
    VERHALEN: 'GEVANGEN IN EEN GOUDENKOOI'
    'VER WEG VAN KOUD'
    'CHEMSI & DE PRINS'
    'ROSA SUAREZ DA SILVA'
    'WHISPER' - FARFALLINA
    HOTEL MAMA- Nieuw verhaal: Glass killer heel

  4. #19
    MVC Premium

    Reacties
    1.187
    07-09-2006

    MVC Premium MVC Premium
    Prachtig meid, tot morgen !!
    Hou je vast aan eerlijkheid, want eerlijkheid leidt naar goedheid, en goedheid leidt naar het paradijs.

  5. #20
    MVC Lid

    Reacties
    134
    08-01-2014

    Ik heb een vraagje! Van wie is Sophia dan de kind?

  6. #21
    MVC Lid

    Reacties
    102
    06-09-2013

    Sophia is de dochter van zijn vorige vrouw die is overleden dat lees je in haar vorige verhaal

  7. #22
    MVC Lid

    Reacties
    102
    06-09-2013

    Uuuppaaaaa ga snel verder

  8. #23
    MVC Lid

    Reacties
    2.292
    12-12-2008

    Citaat Geplaatst door lalayasmin Bekijk reactie
    Ik heb een vraagje! Van wie is Sophia dan de kind?
    Ik raad echt aan om eerst het verhaal van Gevangen in een goudenkooi te lezen. Anders ga je niet kunnen volgen
    VERHALEN: 'GEVANGEN IN EEN GOUDENKOOI'
    'VER WEG VAN KOUD'
    'CHEMSI & DE PRINS'
    'ROSA SUAREZ DA SILVA'
    'WHISPER' - FARFALLINA
    HOTEL MAMA- Nieuw verhaal: Glass killer heel

  9. #24
    MVC Lid

    Reacties
    2.292
    12-12-2008

    “Altijd maar voor de spiegel…- Ik schrok mij een hoedje bij het zien van mijn vader midden in mijn kamer. “PAPAAAAA ik kreeg bijna een hartaanval”. “Weetje nu nog niet dat je moet kloppen aan de deur en niet zomaar mag binnenvallen”. “Mijn kamer is privé terrein”.
    “Oooh is dat zo merkte hij op”. “Zolang je onder mijn dak woont….en dat is nog voor een zeeeeeeeeer lange tijd zal ik hier komen en binnenvallen”. Ik slaakte een diepe zucht. “Ik ben geen kind meer pa”. Ik legde mijn haarborstel neer. Hij kwam dichter bij en raakte mijn gezicht aan. “Meen je dat nu echt, zei hij plots en dwong mij naar hem te kijken”. “Wat is die brol op jou gezicht”. “Heb je alweer make up op”? “Wat heb ik jou de laatste keer gezegd????”
    “ Ik ben 18 jaar papa”. “En mama zei dat ik mocht”. “Het is oma haar verjaardag”. “Ik mag me best mooi maken”. Ik zette mij boos neer op mijn bed. Ik voelde mij zo ambetant dat hij in mijn kamer was. Ik hoopte dat hij dat niet in mijn spullen begint te snuffelen. Want hij zou enkele ontdekkingen doen en dat zou betekenen dat minj uren geteld zijn. Ik zag hem rond kijken en dan zijn hand plots naar zijn hoofd. “Neen neen neen dit meen je ook nietriep hij door de kamer. Hij bukte zich naar de grond. Ik pakte mijn hart al vast. Had geen idee wat hij gevonden had als hij mij Louboutin plots in zijn handen had. “NOOIIIITTT wil ik jou zien met deze vreselijke schoenen”. “Ben je nu helemaaaaaaaaaaaaal op jou kop gevallen”. “Ik heb ze van mama gekregen op mijn 18de verjaardag”. “Jou moeder en jij gaan mij nog gek maken”. “Je weet dat ik er een hekel aan heb”. “Mama draagt ze toch altijd”. “En oma trouwens ook”. “En ik heb erop leren lopen papa”. “Ze voelen aan als pantoffels”. Ik stond op en nam ze af. “Het is een cadeau van mama”. “Het zijn mijn juweeltjes”. “Ze zijn mij enorm dierbaar”. “Goed, ik begrijp dat je blij bent met deze goedkope schoenen”. “Kader ze in”. “Hang het ergens op zodat je ze steeds kan bewonderen”. “Maar ze dragen over mijn lijk”. PAPAAAAA”!!! “Niets te papa”. “Je hebt mij zeer goed verstaan Sophia”. “Geen gemaar, geen gezaag”. “En durf niet bij jou mama gaan klagen”. OOOOh nu nog mooier merkte ik op. “Je weet dat als ik bij mama ga klagen je op jou donder krijgt”. Seifo, kon zijn oren niet geloven wat zijn dochter net beweerde. “Het is niet eerlijk papa”. “Ik ben geen kind meer”. “Dat ben je nog wel Sophia”. “Haal die viezigheid van jou gezicht en durf niet met een kort kleedje af te kopen op dat feestje”. Ik stond boos op. “Ik ga nu naar mama”. “Het is gewoon niet eerlijk”. Ik moest er bijna om huilen. “Sluit mij dan ook ineens op”. “Het is oma’s feest en jij komt mijn humeur verpesten”. “Ik duld geen tegenspraak jonge dame en vooral geen grote mond”. Ik kon mijn tranen niet inhouden. Ik voelde mij zo boos op hem. Ik kom niet naar het feestje. Ik heb er geen zin meer in. Goed dan blijf je maar op je kamer riep hij mij toe. “Dat zal ik ook”. “Leg jij dan aan mama uit waarom”. Ik wist dat ik hem zeer boos maakte. Hij begon met zijn vinger te wijzen.” Durf mama niet stressen heb je mij verstaan”. Wie strest wie durfde ik zeggen. “Wie is hier de spelbreker”. “Mama heeft mijn jurk cadeau gedaan die ik vandaag zou dragen”. “Mami de juwelen”. “Mijn schoenen heb ik van mama gekregen, huilde ik”. “Het zijn schoenen”. “Ik ga niet naar een disco”. “Ik ga naar een familiefeest”. “Wen eraan papa. Ik ben volwassen nu”. Seifo wilde dit helemaal niet aanhoren. “Je bent een kind riep hij door de kamer”. “Ik ben geen kind riep ik terug”. Gelukkig werd ik gered door mama die plots binnenkwam. Ze fronste onmiddellijk haar wenkbrauwen. Ik hoor jullie roepen tot op het einde van de gang. “Jou dochter denkt dat ze volwassen is geworden”. “Heb je haar gezicht gezien”?. “Hoe geplamuurd?” “Die wimpers de lucht in”. “En dan deze schoenen”? Mijn mama bracht een hand voor haar mond. Ze kon haar lach niet inhouden. “Ze zijn prachtiggggg, zei mijn moeder menend”. “Ze zijn lelijk en gevaarlijk”. “En ik wil niet dat mijn dochter ze draagt”. “Het is mijn moeders 70ste verjaardag”. “Ze is mijn mama’s oogappel”. “En vandaag wil ik alleen happy faces zien”. “Sophia mag vandaag de jurk dragen die ik voor haar gekocht heb”. “En de schoenen ook”. “Het zijn juweeltjes lieverd”. Seifo kon er niet van over. Ik vond het vreemd dat hij in feite zweeg. Normaal is het zijn wil is wet. Vooral als het mij aankomt. Hij kan van die crisissen krijgen of angstaanvallen dat hij niet wil dat ik ouder word. “Trouwens nu we hier toch samen zijn is het misschien een goed idee om ons Sophia het goede nieuws te vertellen is het niet lieverd”. Seifo slaakte een diepe zucht. “Jullie gaan mij nog gek maken, zei hij”. “Wat nieuws vroeg ik benieuwd”? Vertel het haar maar zei mijn moeder tegen papa.” Mama is zwanger, zei hij nu rustig”. Ik wist niet wat ik hoorde.” Zwanger???” Ze moeten aan mijn gezicht gemerkt hebben dat ik er niet blij om ben. En ik kon mezelf wat aandoen. Want het was in feite fantastisch nieuws. “Ik weet wat je denkt Sophia”. “Normaal is nu echt alles ok”. “Ik ben al 16 weken ver”.” De risico maanden zijn zo goed als voorbij”. “Ben je al 5 maanden vroeg ik verbaasd”? Mijn vader trok een gezicht. “Kan je niet tellen, merkte hij op?” “Dat wil gaan studeren in Amerika”. Ik dacht diep na en lachte. “Ik heb mij gewoon vergist”. Mijn moeder moest er ook om lachen. We wisten dat hij nog boos was omdat hij verloren was in de strijd van de killer heels en de make up. Ik stond op en sprong op mijn vader. Iets wat ik vaak deed als ik jonger was. Hij zag mij niet aankomen. “Als God het wilt krijg je nog een broer die een oogje in het zeil gaat houden”. “Een broer echt waar??” Mama knikte. Papa hield mij vast. “Nu wie kan ik hier niet tellen merkte ik grappend op”. “Ik kan jullie zoon, moeder zijn”. En daar had papa blijkbaar aan zijn gezicht te zien niet aan gedacht. “Yep papa, ik zal 18 jaar, bijna 19 jaar verschillen met mijn broer”. Mama schaterde het uit. “Ik ga mij klaarmaken. En jij ook snel zijn Sophia”. “We mogen niet te laat komen in de zaal”. “Seifo kom je vroeg ze?” Ik kom zo antwoordde hij. Mama verliet de kamer. Ik was bang dat hij toch de schoenen en mijn kleed zou verbieden omdat ik hem zag aarzelen. Hij zette zich neer op de rand van mijn bed.” Ik maak mij zorgen om mama, zei hij plots”. “Is ze ziek, vroeg ik geschokt?” “Neen, ze is zwanger malle meid”. “En ik wil jou niet ongerust maken Sophia”. “Als ze deze keer een miskraam krijgt dan hebben we toch nog 3 fantastische kinderen op de wereld gebracht”. “Het viel mij steeds op dat papa over mij sprak net of mama van mij zwanger is geweest. Terwijl ik van een andere moeder kom. Dat sierde hem. Dat bewees dat ze eenheid vormden.” Mama heeft gelijk papa ze is misschien uit de gevaar zone”. “Ik wil niet dat mama naar Amerika verhuisd, zei hij plots”. “Hoezo maar gisteren zei je… - Hij liet mij niet uitspreken. “Toen wist ik niet dat ze zwanger is”. “Ze heeft het 16 weken verzwegen”. “Ze was bang voor een nieuwe tegenslag.” “Ze wilde zekerheid dat alles in orde is”. “En ik heb de dokter vandaag gezien en gesproken en alles gaat goed”. Ik durfde niet vragen hoe het met Amerika zit, maar het leek wel of hij mijn gedachten kon lezen. “We zijn nu april Sophia”. “Als alles goed gaat bevalt mama in september”. “Mijn idee was dat jullie samen in de maand juli naar L.A zouden verhuizen”. “Voor je panikeert. Ik blijf erbij dat je uw studies verder zet in L.A dat staat ook vast”. Ook voor RJ”.” Alleen wil ik dat jullie wachten tot mama bevallen is”. “In augustus kan je gaan met RJ om jou te gaan voorbereiden”. “In september ga je een weekje”. “En in oktober verhuis je naar daar”. “Prima voor mij papa”. “Jij gaat mama vertellen dat het jou idee is Sophia”. Ik kon mijn oren niet geloven. “Kijk niet zo naar mij Sophia. Als ik het haar zeg komt het over dat ik het haar ontneem”. “De waarheid is dat ik er niet in gerust ga zijn”. “Ik wil haar aan mijn zijde Sophia”. “Ik wil zekerheid dat alles ok is”. Ik knikte. “Dat begrijp ik papa”. “Je kan erop rekenen”. Mijn vader stond op. “Het is geweldig nieuws Sophia”. “Het zou mooi zijn”. “Nog een kleine Seifo erbij”. Ik schudde mijn hoofd. “Rj is mama dat klopt helemaal grapte ik”. “Bedankt zei ik nu”. Waarvoor vroeg hij bijna emotioneel. Ik haalde mijn schouders op. “Ze maakt ons gelukkig papa”. Hij knikte! “ij blijft mijn klein wondertje Sophia”. Hij liep naar de deur. Hou mij op de hoogte zei hij en sloot de deur achter zich.
    VERHALEN: 'GEVANGEN IN EEN GOUDENKOOI'
    'VER WEG VAN KOUD'
    'CHEMSI & DE PRINS'
    'ROSA SUAREZ DA SILVA'
    'WHISPER' - FARFALLINA
    HOTEL MAMA- Nieuw verhaal: Glass killer heel

  10. #25
    MVC Lid

    Reacties
    76
    15-06-2013

    Wauw! Wauw! En nogeens wauw

  11. #26
    MVC Lid

    Reacties
    76
    15-06-2013

    Ga gauw verder! Je schrijft prachtig Mashallah!!!

  12. #27
    MVC Lid

    Reacties
    2.292
    12-12-2008

    Mijn oma was aangenaam verast. Ze had gedacht dat we met de familie zouden taferelen. En niet dat mama en voor haar een hele grote verassingsfeest had georganiseerd. Mama was vrij emotioneel. Ik wist wat ze dacht. Oma is 70 geworden. Ook ik vond 70 jaar al angstaanjagend. Zelfs op deze gezellige dag moest ik veel terug denken aan mijn overgrootmoeder. Ze is uiteindelijk gestorven op 92 jaar. Een zeer mooie leeftijd. Iedereen had zoveel verdriet. Want mijn overgrootmoeder hield de familie steeds bijeen. En nu werd deze taak van Mami. Als ik denk aan mijn overgrootmoeder hoop ik en wens ik dat mijn beide Oma’s 92+ mogen worden. Oma zag er nog super uit. Ik kreeg een binnenpretje. In een lange kleed met daaronder haar killer heels. Ik heb papa ook zien kijken naar mij. Hij heeft mij een blik gegooid. Ik wist wat hij dacht. Het stoorde hem dat ik mijn juweeltjes aan had. En de jurk die mama mij cadeau heeft gedaan. Ik probeerde uit zijn buurt te blijven al volgde zijn blik mij de hele tijd. De laatste tijd houd hij mij serieus in de gaten. Echt ambetant. Mijn oma was zeer gelukkig. Haar man had nog een grote verassing. En niemand die wist hoe en wat. We waren allemaal benieuwd omdat hij er zo geheimzinnig over deed. Iedereen had het echt naar zijn zin. Ondertussen wist ook iedereen dat mama terug zwanger is. En iedereen was er enorm blij om. Maar ze zaten ook met de angst. Wat als? Vooral Mami was ook bang. Ze wist hoe graag papa nog een kindje wilt. Al heeft ze papa nooit horen klagen. Ze wist wat hij wilde. Ik zag papa bij mama staan. En hij wees naar mama haar schoenen. Ik was ervan overtuigd dat hij daar een opmerking overgaf dat het heel gevaarlijk is en onverantwoord om zulke hoge hielen te dragen nu ze zwanger is. Ze zag mij kijken en ik lachte haar toe. Ze wist wat ik dacht en deed teken dat hij kan zagen. Ze liet hem tenslotte staan en wandelde naar mij toe. “Hij kan er wat van man”. “Ging het over jou schoenen, vroeg ik”?. Ze knikte. “Je kent hem toch”. “Het is of hij zwanger is en niet ik”. “Ik hou dit geen vijfmaanden vol met jou vader”. Ik schaterde het uit. “Let op mijn woorden Sophia, wedden dat hij ook iets gaat zeggen over Amerika”? “Hij gaat elke smoesje naar boven halen om mij hier te kunnen houden”. “De angst dat ik een miskraam ga krijgen staat in zijn ogen te lezen”. “Hij wil van mij een plant maken”. “Ik moest gaan zitten, mij ontspannen …wat als dit, wat als dat”. Ik keek haar aan en dan wist ze het onmiddellijk. “Hij heeft iets gezegd over Amerika nietwaar”?. Ik schudde onmiddellijk mijn hoofd. Maar zij wist wel beter. Niet te geloven zei ze. “Je moet niet liegen tegen mij Sophia, ik ken jou vader”. “ Wat heeft hij jou gezegd?” “ Niet veel mama echt waar”. “Hij wil gewoon dat ik al in augustus ga met RJ om mij te gaan voorbereiden en dan pas in oktober en jij sowieso na de bevalling”. “Niet te geloven die vent is niet te schatten”. “Laat het nu niet merken mama”. “Ik wil niet dat hij denkt dat ik het jou verteld heb”. “Het moest in feite van mij komen, lachte ik”. U vader is niet normaal in zijn hoofd. “Hij overdrijft Sophia”. “Ik ben zwanger niet gehandicapt”. “Ben je boos ,vroeg ik?”
    “ Ik vind het wel lief van papa?” “Hij ziet jou graag”. “Hij kan zijn vrouw niet missen en is bezorgd om jou?” Ze bekeek mij aan. “Mijn moeder heeft gelijk Sophia, je leeft in fantasialand”. Ik lachte. “Komaan mama geef het nu toe.” “Ik ga met jou en de kinderen naar Amerika”. “Hij kan deze keer op zijn kop gaan staan”. “Zeg maar tegen hem dat je mij gesproken hebt en dat ik er geen oren naar heb”. “Ben is benieuwd naar zijn volgende plan”.
    Als hij mij na al die jaren nog niet kent merkte ze op. Ik moest erom lachen. Ik was ervan overtuigd dat papa zijn zin gaat krijgen. Hij is een Al-Yasa! Zijn wil is wet!
    VERHALEN: 'GEVANGEN IN EEN GOUDENKOOI'
    'VER WEG VAN KOUD'
    'CHEMSI & DE PRINS'
    'ROSA SUAREZ DA SILVA'
    'WHISPER' - FARFALLINA
    HOTEL MAMA- Nieuw verhaal: Glass killer heel

  13. #28
    MVC Lid

    Reacties
    134
    08-01-2014

    Ik heb het verhaal nog pas gelezen het was me ontschoten. Maar dankje!

  14. #29
    MVC Lid

    Reacties
    2.292
    12-12-2008

    Noran schopte in de dressing haar schoenen uit als ze Seifo achter haar aan voelde die zijn armen rond haar sloeg. “Ben je moe schat?” “ Neen, helemaal niet antwoordde Noran”.
    Ze wist dat hij bezorgd was. En al voelde ze zich in werkelijkheid doodop wilde ze het aan hem niet toegeven. “Kan je de ritssluiting van mijn jurk openen?” Hij lachte even. “Met alle plezier antwoordde hij. Noran draaide zich naar hem op. “Sophia heeft mij aangesproken, blufte Noran.” “Omdat ik zwanger ben had ze misschien gedacht zonder mij naar Amerika te trekken” Seifo verstijfde even. Oww, alleen naar Amerika antwoordde Seifo niets vermoedend.
    “Ja, hoe gek is dat nietwaar”. “Geen haar op mijn hoofd Seifo denkt eraan Sophia alleen te laten gaan”.” Ik heb haar duidelijk gezegd het te vergeten”. “Ik ga mee!” “Zwanger of niet!”
    “Wel misschien is ze gewoon bezorgd om jou sprak Seifo wat zenuwachtig”. “Misschien is het zo’n slecht idee niet dat…- Seifooo beviel Noran streng. “Het komt van jou is het niet???”
    “Van mij hoe kom je eraan, zei hij snel?”.
    “Goed, ik dacht jij haar misschien probeerde om te praten”. “Want ik blijf erbij Seifo”.
    “Ik ga naar Amerika”. “En als alles goed gaat, zal ik daar ook bevallen”. “Daar bevallen????”
    Dat zag Seifo niet aankomen.” Ja, daar bevallen”. “Ik mag maar vliegen tot 7 maanden”. “Ik moet verhuisd zijn op 7 maanden Seifo”. Noran kleedde zich ondertussen uit?
    Hij volgde haar stilzwijgend met zijn ogen. Noran voelde dat hij er ook serieus stil van werd.
    Hij begon zich ook uit te kleden. En zijn gezicht veranderde bijna in onweer. Hij hield zich in en Noran negeerde hem. Noran zag vanuit haar ooghoeken dat hij zich neerlegde op bed en dat hij staarde naar de hoge plafond. Ze wist dat hij nadacht. Hij zou geen oog dicht doen en alleen maar piekeren. Ze kende Seifo uit haar duimpje. Hij zou midden in de nacht ontploffen omdat hij de stress niet aankan en haar wakker maken en haar duidelijk maken dat hij er niet mee akkoord gaat. Noran had geen zin om door hem gewekt te worden. Ze wilde dat haar slaap verstoord zou worden door zijn gepieker. Er moeten duidelijke afspraken gemaakt worden. Noran wist dat het zo niet verder kon. Ze zou het niet volhouden. Ze legde zich ook neer. “Seifo, ik weet dat je spijt hebt van jou voorstel”. “Je, kan mij echt niets wijsmaken Seifo”. “ Ik wil dat je er onmiddellijk mee ophoud”. Seifo, wilde reageren, maar hij voelde zich teleurgesteld. Hij was bang om dingen te gaan zeggen waar hij achteraf spijt van zou krijgen.
    “Het spijt me, zei hij na enkele minuten stilte”. “Ik wil jou niet stressen schat”. “Integendeel, ik wil dat je helemaal op jou gemak bent”. “Ik heb niet verwacht dat je nog zwanger zou worden”. “Schat, ik durfde niet meer hopen”. “ Ik ben zo gelukkig Noran”. “ Ik vraag gewoon, dat je blijft tot na de bevalling meer niet”. “ Je bent onredelijk Seifo, zei Noran nu boos”. “ Je denkt alleen maar aan jezelf”. Noran, stond op. En wandelde naar de deur. “Wat ga je doen, vroeg Seifo verbaasd”. “Ik ga bij Susu Slapen”. Seifo stond met een ruk op. Hij hield de deur onmiddellijk tegen. “Laten we nu geen ruzie maken schat”. Hij pakte haar handen vast.
    “Ik wil dat je gewoon naar mijn idee luistert”. Ik beloof je als je het niets vind dat ik mij hou aan jou”. “ Dan beval je in Amerika schat”. Stilzwijgend trok hij Noran naar de sofa. Seifo begon de ijsberen terwijl Noran hem stilzwijgend bekeek. “Ik heb met Nahayaan gebeld vandaag”.
    “Rosa woont in L.A., en ik dacht dat het misschien een goed plan is dat ik ons Sophia bij hen laat intrekken tot na jou bevalling”. Noran wilde iets zeggen als Seifo gebaarde te wachten. “Ze is daar in goede handen”. De Sultana woont er die haar goed in het oog kan houden.” Ik ben ervan overtuigd dat Sophia het super zal vinden dat ze bij haar beste vriendin haar intrek kan nemen”. “Je bevalt in september schat”. “ In oktober ben je bij de kinderen” “Wat met jou belofte naar Rj toe, vroeg Noran geïrriteerd”. “ Ik hou mij aan mijn belofte schat, jullie verhuizen in oktober zoals afgesproken naar daar. “Niet te geloven dat je samen met Zeyd Nahayaan een plan bedenkt achter mijn rug”. “Alles eerst mooi plannen en afspreken”. “En dan met mij komen bespreken”. “Ik heb al spijt dat ik aan jou verteld heb dat ik zwanger ben , spuwde Noran eruit”. “Rosa is toch een goede vriendin van jou Noran, onze dochter gaat er samen met Samar en Hazal studeren”. “Ik ga waar mijn dochter gaat Seifo”. “Ik ben zwanger en niet jij”. “Het is mijn lichaam en niet die van jou”. “Ik wil niet dat je alweer een miskraam krijgt zei Seifo plots”. Noran bekeek hem geschokt aan. Ze schudde haar hoofd. Seifo, had onmiddellijk spijt van zijn woorden en wandelde naar haar toe en pakte haar handen stevig vast. “Dat had ik niet mogen zeggen”. “Ik ben gezegend met een prachtige vrouw en kinderen schat”. “Ik hou van je Noran”. “Ik vraag niets onredelijks”. “Ik ben overbezorgd dat klopt, ik ontken dat ook niet lieverd.” “Ik smeek je Noran tot na de bevalling”.
    “Wat is jou volgende plan met Sophia, vroeg Noran streng”? Noran zag hem aarzelen. “Niet te geloven, niet te geloven, fluisterde Noran boos”. “Vertel op”?” Heb je een detective die haar dagelijks zal volgen in alles wat ze doet”? “Neen, zover ben ik niet gegaan verdedigde Seifo zich nu”. “Ik vertrouw haar, ging gij verder”. “Ik vertrouw mijn dochter blindelings”. “Ik vertrouw de mannen niet”. “Mijn dochter beweerde daarnet dat ze volwassen is”. “Ik kon mijn oren niet geloven Noran, mijn dochter die volwassen is”. “Heb je haar gezien op het feest van je moeder”? Noran luisterde aandachtig. Ze wist dat haar man het moeilijk heeft met de veranderingen van zijn dochter. Haar zien ouder worden maakte hem vanbinnen kapot. Het feit dat ze geen kind meer is en dat ze stilletjes aan haar eigen weg opging kon hij niet verdragen.
    Naast het feit dat Sophia beeldmooi is en slim en lief. Is ze erg naïef. Dat wist iedereen. Ze was een dromer. Zag in alles alleen maar het goede. En dat baarde Seifo heel wat zorgen. En hij niet alleen. Seifo ging met zijn handen over zijn haar, dat deed hij altijd als hij zich in de war voelde.
    “Sophia is een prachtig kind schat”. “Ik kan jou niet uitleggen met woorden wat ze bij mij doet. Wat alle alle kinderen bij mij doen”. “IK wil haar met de beide voeten terug op de grond brengen”. “ Ze denkt echt dat alles roze geur en mannenschijn is”. Ik wil dat ze harder word schat”. “Het is een bikkelharde wereld”. “En Nahayaan, heeft dat probleem met zijn zus Samar”. “En hij heeft haar deze zomer ingeschreven voor een stage”. “Noran, kon niet volgen”. “Stage, vroeg Noran niet begrijpend”? “Het is maar een idee schat”. “Ik heb mijn neef Reda vandaag de opdracht gegeven research te laten doen”. “Wat voor idee?” Een stage om haar te leren op haar eigen benen te staan, vroeg Noran”. “Ik wil haar een maand laten werken bij BaikTirr, vertelde Seifo”. “Bij Zeyn vroeg Noran geschrokken”? “Zeyn Tirra is een tirran”.
    “Ze is toch een vriendin van jou, zei Seifo”. “Ja, als vriendin is ze top, maar als werkgever is ze een kreng”. “Dat kan ik mijn dochter niet aandoen Seifo, wat zal ze van Sophia maken.”
    “En wat gaat ze daar moeten doen”? “Ze zal leren dat het geld niet zomaar uit de bomen groeien”. “Ze zal leren dat het een harde wereld is”. “En geen sprookje schat”.
    “Ga je uw dochter haar geld laten verdienen”? “ Na al die jaren dat ik jou gevraagd heb mij te laten werken”. “Mijn eigen ding te doen”. “ Laat je nu jou eigen kind werken, om haar harder te maken”? Seifo slaakte een diepe zucht! WAT Seifo, het is de waarheid?
    “Rosa zingt niet meer, maar heeft een eigen modebedrijf waar ook Hazal en Samar deel uitmaken”. “Chemsi is super intelligent en staat naast haar man”. “Ze weet alles van de beveiliging”. “Over Zeyn gaan we zwijgen, ze heeft al haar hotels uit de grond gestampt”. “ Haar shoppingmall”. “En nu terug een bedrijf met haar zakenpartner Baikan”.
    “En wat met mij Seifo”? “Ik ben nutteloos”.
    Seifo kon zijn oren niet geloven. “Schat, je bent helemaal niet nutteloos”. “Ik wil nooit dat je zo over jezelf denkt”. “Wil u bezig houden met schoenen, handtassen, make up of wat dan ook dat in jou hoofd komt”. “ Dan doe je dat”. “ Maar ik geloof dat je andere talenten bezit”. “ Zij hebben een hotel waar mensen in komen logeren”. “Maar jij hebt weeshuizen waar je kinderen een veilig thuis geeft”. “Geen van al die prinsessen buiten Chemsi die zich daar met jou in arrangeert heeft dit ooit bereikt in zijn leven”. “Denk dus nooit dat je nutteloos ben”. “ Je geeft kindjes een nieuwe thuis”. “Een nieuwe kans”. “Wat je doet voor jou eigen kinderen Noran”. “Je bent de beste mama zie ze zich kunnen wensen”.
    Seifo pakte zijn vrouw stevig vast. “Kijk me aan schat”. “Ik wil dat je gelukkig bent”. “ Dat ben ik ook, antwoorde Noran overtuigd”. “ En je hebt gelijk”. “Sophia moet wakker geschud worden”. De tranen rolden van haar ogen. “Ik ben zo trots op haar Seifo”. “ Ik ook schat”.
    “Ik geloof dat ze bij Tirra en Baikan veel zal leren”. “ Dat kind gaat niet weten wat haar overkomt schat”. “ Ik wil dat ze onderneemt en niet dagelijks voor de spiegel staat te zingen en te dromen”. Noran lachte met de uitspraken van haar man. “Niet te geloven, vloekte Noran”. “ “Wat is er schat, vroeg Seifo”? “Je krijgt alweer je zin majesteit”. Seifo nam haar gezicht tussen zijn handen. “Bedankt zei hij menend”.
    VERHALEN: 'GEVANGEN IN EEN GOUDENKOOI'
    'VER WEG VAN KOUD'
    'CHEMSI & DE PRINS'
    'ROSA SUAREZ DA SILVA'
    'WHISPER' - FARFALLINA
    HOTEL MAMA- Nieuw verhaal: Glass killer heel

  15. #30
    it's just me...

    Reacties
    129
    08-04-2005

    Prachtige vervolgen!
    .