1. #1
    MVC Lid

    Reacties
    48.061
    06-02-2001

    Brief van een bekeerde broeder.

    Citaat Geplaatst door moslim_33
    Brief van een bekeerde broeder.

    Hier volgt een bericht dat ik gemailt heb gekregen van een bekeerde broeder. Deze text heeft mij geraakt vanwege de oprechtheid van deze persoon, en daarom zou ik hem graag met jullie willen delen in de hoop dat het onze harten tot leven zal brengen.


    "De activiteit waarmee de Imam een bedreiging vormde was door simpelweg de Koran en Hadith verzen te lezen die over de legitimiteit van Jihad spraken.

    "Degenen, die in Allah en de laatste Dag geloven zullen u niet om toestemming vragen om te worden vrijgesteld van het strijden met hun bezit en hun persoon. Allah kent de rechtvaardigen goed.

    Alleen degenen, die niet in Allah en de laatste Dag geloven en wier hart vol twijfel is, zullen u vragen om te worden vrijgesteld daar zij aarzelen in hun twijfel."
    (9:44-45 Interpretatie van de betekenis.)

    Ik vroeg de broeders simpelweg, waarom er zoveel moslims ervoor kiezen om zulke passages op een dusdanige manier te interpreteren dat het hun vrijstelt van hun verplichting aan Allah, en (de verplichting van het voldoen) aan de behoeftes van hun medemoslims. Keer op keer refereerden de broeders naar de "innerlijke Jihad", alsof dat de enige vorm van Jihad is, en alsof zij door te denken en te voelen goede moslims zouden zijn, en zij op een of andere manier hun verplichtingen zouden nakomen.

    Wat zegt de Koran over woede? Want ik word zo woedend wanneer ik de moslims over de bezetting van Irak hoor praten, en zij dit als slechts een Irakees probleem beschouwen, of de dagelijkse afslachtingen in Palestina als slechts een Palestijns probleem. Zij willen natuurlijk er niet betrokken bij worden, uit angst dat zij hun huizen, luxe auto's en westerse kleding zullen verliezen. Toen ik de Islam accepteerde, werd mij geleerd dat er geen onderscheid was tussen moslims, dat nationaliteit nog ras de ene moslim boven de andere verheffen. Was ik verkeerd ingelicht?

    Wat betreft de zaak dat moslims andere moslims belemmeren in hun inspanning om de wil van Allah te gehoorzamen, heb je gelijk. Allah alleen weet wat er in de harten van de mensen schuilt. Ik weet alleen wel dat er bedreigingen zijn gedaan naar mijn adres omdat ik mijn leven zal geven om het leven te redden van een andere moslim (Het lijkt wel dat het woord "martelaarschap" voor veel moslims een kwaad woord is). Ik weet dat er moslims zijn die hun materieele bezittingen vermeerderen door agenten van de Sjaytan te worden. Ik weet dat elke minuut van elke dag, een moslim word gevangen gezet, gemarteld, verkracht, vergiftigd, vermoord. Ik weet dat diegenen die overleven in een wereld van armoede, pijn, honger, ziekte en wanhoop leven. En ik weet dat deze "zogenaamde" moslims in een wereld van overvloed van alles leven, en nu de kwellingen waaraan zij hun broeders en zusters aan hebben overgegeven hebben geaccepteerd. Deze moslims "alleen bij naam" zijn niet beter dan hun Kuffar meesters.

    "Voorzeker, de ongelovigen besteden hun rijkdommen om anderen van de weg van Allah af te leiden. Zij zullen doorgaan ze te verspillen maar daarna zullen zij spijt hebben en worden overwonnen. En zij die verwerpen zullen in de hel worden verzameld." (8:36 Interpretatie van de betekenis)

    Ma'salaama.

    S......"
    .

  2. #2
    MVC Lid

    Reacties
    2.265
    08-10-2003

    kijk aan zulke teksten hebben we iets......

    Mensen aan het woord die het geloof geproefd hebben....

    djazak allahoe gairan voor het plaatsen.....

  3. #3
    kritisch-analytisch

    Reacties
    4.870
    16-11-2004

    MVC Premium MVC Premium
    Brief van een bekeerde broeder.

    Hier volgt een bericht dat ik gemailt heb gekregen van een bekeerde broeder. Deze text heeft mij geraakt vanwege de oprechtheid van deze persoon, en daarom zou ik hem graag met jullie willen delen in de hoop dat het onze harten tot leven zal brengen.
    Hoe is het toch mogelijk dat elke extremistische tekst geschreven wordt door iemand die jaren in het Pieter Baan opgesloten zit.

    Moslim 33 weet je wat jij zou moeten doen? Bij de kvk langsgaan en je beroep maken voor je vreemdelingenlegioen dat wil vechten tegen de molens samen met Don Quichotte.

    Als ik extremen wil horen, dan wil ik ook teksten zien die ergens op slaan, niet iets dat door een of andere randdebiel in elkaar geflanst is.

    Heb jij dan helemaal geen trots?
    Also sprach Zarathustra.

  4. #4
    MVC Lid

    Reacties
    382
    02-12-2004

    Citaat Geplaatst door moslim_33
    Brief van een bekeerde broeder.

    Hier volgt een bericht dat ik gemailt heb gekregen van een bekeerde broeder. Deze text heeft mij geraakt vanwege de oprechtheid van deze persoon, en daarom zou ik hem graag met jullie willen delen in de hoop dat het onze harten tot leven zal brengen.



    S......"
    Hee ronselaar..

    Via kromme redeneringen op iemands schuldgevoel werken dat hij geen "echte" moslim is als hij geen burgers opblaasd en daarvoor uit zijn verband gerukte citaten uit de Islam gebruiken.

  5. #5
    MVC Lid

    Reacties
    1.596
    26-10-2004

    "Voorzeker, de ongelovigen besteden hun rijkdommen om anderen van de weg van Allah af te leiden. Zij zullen doorgaan ze te verspillen maar daarna zullen zij spijt hebben en worden overwonnen. En zij die verwerpen zullen in de hel worden verzameld." (8:36 Interpretatie van de betekenis)
    Het wordt langzamerhand echt lachwekkend hoe geloofsfanatieke jongeren zich hier proberen te presenteren.

  6. #6
    kritisch-analytisch

    Reacties
    4.870
    16-11-2004

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door Tim76
    Het wordt langzamerhand echt lachwekkend hoe geloofsfanatieke jongeren zich hier proberen te presenteren.

    Tim ik denk dat we met ons allen allereerst dit geen geloofsfanatieke jongeren meer moeten noemen. Ze zouden zich nog eens vereerd kunnen voelen.
    Dit heeft niets, maar dan ook helemaal niets met een geloof te maken.
    Deze mensen zijn meestal licht- tot zelfs zwakbegaafd waardoor ze makkelijk te beïnvloeden zijn door misdadige breinen.

    Ik heb nog altijd het idee dat dergelijke mensen enkel misbruikt worden om een soort extremistische angst bij de Nederlandse politie aan te wakkeren om zo de echt misdadige wegen verborgen te houden.

    Het wordt dan ook hoog tijd dat menigeen wordt opgepakt voor deelname aan criminele bendes en gezagsondermijning.
    Also sprach Zarathustra.

  7. #7
    MVC Lid

    Reacties
    1.596
    26-10-2004

    Citaat Geplaatst door Marrakick
    Tim ik denk dat we met ons allen allereerst dit geen geloofsfanatieke jongeren meer moeten noemen. Ze zouden zich nog eens vereerd kunnen voelen.
    Dit heeft niets, maar dan ook helemaal niets met een geloof te maken.
    Deze mensen zijn meestal licht- tot zelfs zwakbegaafd waardoor ze makkelijk te beïnvloeden zijn door misdadige breinen.

    Ik heb nog altijd het idee dat dergelijke mensen enkel misbruikt worden om een soort extremistische angst bij de Nederlandse politie aan te wakkeren om zo de echt misdadige wegen verborgen te houden.

    Het wordt dan ook hoog tijd dat menigeen wordt opgepakt voor deelname aan criminele bendes en gezagsondermijning.
    Je zou best eens gelijk kunnen hebben, in ieder geval zijn ze (sociaal) gestoord
    cq. misdadig

  8. #8
    MVC Premium

    Reacties
    11.293
    02-11-2004

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door pumba20
    kijk aan zulke teksten hebben we iets......

    Mensen aan het woord die het geloof geproefd hebben....

    djazak allahoe gairan voor het plaatsen.....
    Tja,

    Altijd mooi zo'n uit het hart geschreven tekst. Zo las ik onlangs een tekst van een voormalig moslima die met haar man naar Nederlands was gevlucht. Na het overlijden van haar man heeft zij zich bekeerd tot het christendom. Hierdoor moest ze op de loop voor haar voormalig geloofsgenoten.

    De tekst die ze schreef greep mij erg aan. Onbegrijpelijk dat er een hele groep mensen is die bereid is "afvalligen" met de dood te bedreigen uit naam van hun geloof.

    Immanuel

  9. #9
    MVC Lid

    Reacties
    135
    28-08-2003

    sommige mensen op het forum zijn er alleen om andere af te kraken ..... jongen sla de volgende keer deze site over als je er niet bij hoort ... ten zij je er wat van gaat leren ....

    moge Allah deze jongen helpen om op het rechte pad te blijven....
    moge Allah ons ¨de moslims¨helpen om onze imaan te versterken ... inshallah
    lees mijn verhaal de player die ik playde

  10. #10
    MVC Lid

    Reacties
    2.265
    08-10-2003

    Citaat Geplaatst door Immanuel
    Tja,

    Altijd mooi zo'n uit het hart geschreven tekst. Zo las ik onlangs een tekst van een voormalig moslima die met haar man naar Nederlands was gevlucht. Na het overlijden van haar man heeft zij zich bekeerd tot het christendom. Hierdoor moest ze op de loop voor haar voormalig geloofsgenoten.

    De tekst die ze schreef greep mij erg aan. Onbegrijpelijk dat er een hele groep mensen is die bereid is "afvalligen" met de dood te bedreigen uit naam van hun geloof.

    Immanuel
    Waar wil je nu precies heen??

    Als je A wil zeggen zeg het dan gewoon, i.p.v het via weg X te doen!!

    hetgeen wat ik schreef heeft te maken met het FEITTT dat mensen graag de islam willen begrijpen, maar uitleg vragen aan onwetende mensen.

    Mensen die het verschil niet weten tussen cultuur en geloof of mensen die getraumatiseerd zijn en de schuld hiervan aan het geloof geven (denk aan Ayaan Trutje).

    Dus wil je de moslims begrijpen of ben je opzoek naar iemand die dezelfde mening deelt als jij??

  11. #11
    MVC Lid

    Reacties
    3
    03-03-2004

    Ik heb echt heeel veel respect voor zulke bekeerde moslims. De doorsnee Marokaan zou daar een voorbeeld aan moeten nemen.
    :gsm:

  12. #12
    Bijna Lid

    Reacties
    832
    12-05-2003

    Ik word van moslim 33 met zijn flauwekul. En ook van anderen die met hel en verdoemenis smijten. Ik ben niet bang voor de hel, ik ben pas uit mijn persoonlijke hel gekomen, erger kan het niet

  13. #13
    MVC Premium

    Reacties
    11.293
    02-11-2004

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door pumba20
    Waar wil je nu precies heen??

    Als je A wil zeggen zeg het dan gewoon, i.p.v het via weg X te doen!!

    hetgeen wat ik schreef heeft te maken met het FEITTT dat mensen graag de islam willen begrijpen, maar uitleg vragen aan onwetende mensen.

    Mensen die het verschil niet weten tussen cultuur en geloof of mensen die getraumatiseerd zijn en de schuld hiervan aan het geloof geven (denk aan Ayaan Trutje).

    Dus wil je de moslims begrijpen of ben je opzoek naar iemand die dezelfde mening deelt als jij??
    Hallo pumba20,

    In tegenstelling tot hetgeen je beweert is er nergens ter wereld een strikte scheiding tussen geloof en cultuur. Dat die scheiding wel zou bestaan wordt hier keer op keer vooral door moslims beweerd. Geloof en cultuur beïnvloeden elkaar wederzijds.

    Het feit dat sommige mensen graag de islam willen begrijpen en zich zelfs daartoe bekeren zegt mij weinig of niets. Hele horden keren de islam dagelijks de rug toe. Dat is een keuze waar ze recht op hebben.

    Het gekwezel over een bekeerde broeder stuit mij tegen de borst, temeer daar ik onlangs indringend geconfronteerd ben met een moslima die zich tot het christendom heeft bekeerd en daardoor haar leven niet meer zeker is. Een fikse groep gelovige moslims probeert uit te vinden waar deze in hun ogen "afvallige" vrouw zich bevindt. Al regelmatig werd zij met de dood bedreigd.

    Het telkenmale benadrukken dat de islam een vredelievende godsdienst is zegt mij in dit verband weinig omdat bij herhaling blijkt hoe intolerant en wraakzuchtig grote groepen islamieten hier in Nederland zich gedragen.

    Immanuel

  14. #14
    Bijna Lid

    Reacties
    832
    12-05-2003

    Citaat Geplaatst door Black Torro
    Hel of paradijs bestaan niet.Maar wel het levenj nu.
    Das waar Toch heb ik me vroeger vaak genoeg bang laten maken voor de hel, trouwens nog wel eigenlijk hoewel ik altijd heb geloofd dat goede mensen in de hemel komen of ze nu moslim zijn of niet

  15. #15
    MVC Lid

    Reacties
    21
    01-03-2005

    Citaat Geplaatst door Carolus
    Helaas pindakaas, het leven heeft geen doel. En er is ook geen hemelse vaderfiguur die op ons past, we zijn helemaal zelf verantwoordelijk. De mens is hier maar bij toeval naar bovengedreven.

    Als er geen extictie van dino's had plaatgevonden, zaten nu de dinootjes mekaar hier op te hitsen omtrent de enige ware Dinoprofeet, Dinogod en de 72 dinomaagden.
    Hetgeen je hierboven vermeld, is hetgeen waar je in gelooft... Wij, mosilms, geloven in Allah en in een leven na de dood. Ofwel in de Hel ofwel in de Hemel en we geloven dat dit leven slechts een test is. Wie dus goed leeft, zoals Allah heeft voorgeschreven en zoals de Profeet Mohammed, vrede zij met hem, heeft geleefd, zal het Paradijs betreden..

    Jij daarentegen gelooft dat het leven geen doel heeft...so be it.
    Jij leeft je leven zoals jij denkt dat je goed leeft.

    En wij, moslims, leven ons leven zoals dat ons is opgedragen om uiteindelijk naar de Hemel te gaan..

    Ik heb er totaal geen problemen mee hoe jij tegen de wereld aan kijkt. Ieder voor zich, ieder zijn geloof, zijn leven en zijn doel.
    This is my way of life...