1. #121
    MVC Lid

    Reacties
    185
    28-11-2014

    Citaat Geplaatst door HaroenS Bekijk reactie
    De Nederlandse bevolking wel.
    De Nederlandse regering doet dat vooralsnog niet.
    Voordat je een koloniale moordpartij een genocide wilt noemen moet die moordpartij aan criteria voldoen.
    Daarvoor moet wat er tijdens de zgnde bersiap-periode gebeurd is uitgezocht worden.
    Indonesië wil niet meewerken aan een onderzoek naar die periode.
    Bang voor de blootstelling van hun eigen misdaden tijdens hun onafhankelijkheidsstrijd.

    Je moet ook goed het verschil tussen genocide en etnische zuivering inzien.
    Genocide is als je een bevolkingsgroep uit zou roeien om hun ras, hun religie of etniciteit.
    Een etnische zuivering is het als je die bevolkingsgroep uit zou roeien om elke andere reden.

    De Nederlanders roeiden geen Indonesiërs uit om hun religie, hun ras of etniciteit, ze waren in gevecht met inlandse vrijheidsstrijders om het gebied.
    Die vrijheidsstrijders haatten de Nederlanders zo dat ze Nederlandse, Indische en Molukse gevangenen van de Japanners (die toen verslagen en vertrokken waren) kapot gingen hakken. Niet slechts de mannen, meer nog de vrouwen en kinderen.
    En, nogmaals, Indische Nederlanders, Molukkers en blanke Nederlanders, ex kamp gevangenen, vermagerd en ziek.

    Ze sneden geen militairen dood, ze sneden weerloze burgers kapot zonder dat daar een militair doel voor was uit pure haat voor hun afkomst.
    Dat is dus genocide.
    Deze informatie kan alleen iemand weten die zich wat meer heeft verdiept in de geschiedenis, want het klopt inderdaad wat je zegt. Ik wens elk volk vrijheid en onafhankelijkheid toe. Ook Indonesiers. Dit waren geen vrijheidsstrijders, dit waren Indonesische monsters uit op genocide van alles wat Moluks, Nederlands en Indo was. Natuurlijk heeft Nederland schandalige dingen gedaan. Maar je kan het nooit vergelijken met de Tweede Wereldoorlog, waarin de Duitsers de slechterikken waren en de geallieerden de goederikken. In Nederlands-Indie waren zowel de Nederlanders als de Indonesiers goed en fout.

  2. #122
    MVC Lid

    Reacties
    185
    28-11-2014

    Citaat Geplaatst door HaroenS Bekijk reactie
    Wie heeft er nou geen hekel aan Erdogan?
    De man is een nepmoslim.
    De man is een dictator.
    Ik stel zelfs, hou je van Erdogan, dan ben je geen moslim.
    Kijk die lui staan dan op pleinen en bruggen....
    Staan ze daar voor de glorie van hun Schepper, of staan ze daar als ultra nationalist?
    Ook dit klopt, bloedhekel aan die ultra nationalisten die zich superieur verheven voelen boven andere volkeren.

  3. #123
    MVC Lid

    Reacties
    9.769
    15-04-2016

    Citaat Geplaatst door HaroenS Bekijk reactie
    Ik zal eens ff mijn schoonvader vragen, die woont momenteel al een paar jaren in de jungle van Java...
    Al wat gehoord?

  4. #124
    Verbannen

    Reacties
    9.641
    09-10-2015

    Dat is nou eenmaal de aard van de westerlingen genocide plegende volk dat de illusie heeft beschaafd te zijn nederlanders zijn ook 1 van de grootste landveradders van de tweede wereld oorlog . Hoe ze joden veradden voor een zak aardapelen .

  5. #125
    MVC Lid

    Reacties
    17.590
    24-01-2017

    Genocide of etnische zuivering kan me niks schelen dit is feitelijk gezien gewoon massamoord. Het is dan ook moeilijk te ontkennen als je geschiedenis bekijkt en ziet dat de enige werelddeel namelijk Europa letterlijk overal op deze aardbol leed en verderf heeft gezaait. Men kan dan komen met allemaal mooie argumenten maar weetje iedereen kan argumenten neerleggen het maakt een drol nog geen gouden staaf. Ik kan nu met een IS lid praten en hij kan me allemaal goede redenen geven waarom hij doet wat hij doet maar uiteindelijk zijn de feiten gewoon dat die onschuldige mensen leed heeft aangedaan.

    Wat mij het meest frusteert aan dit soort scenario's is niet wat geschiedenis ons leert. We kunnnen eeuwen aan verhalen ophalen waar men met elkaar heeft gevochten en elkaar wou onderdrukken. Wat mij frustreerd is de houding die de Europeanen hebben met betrekking tot het verleden in vergelijking met de heden. Nadat ze littekens hebben achtergelaten op deze aardbol en maatschappijen letterlijk hebben ontwricht. Waar ze zich zelf rijker hebben gemaakt doormiddel van deze barbaarse acties en zich nog steeds gedragen alsof het allemaal niks voorstelt. De argumenten zoals ja toen wisten we niet beter en oh waarom kunnen wij wel rijk worden en andere landen niet. Terwijl dezelfde landen die deze arrogante houding aanhouden in het heden nog steeds terreur zaait in buitenlandse gebieden.

    Men moet hier geen begrip voor hebben en niet meegaan in deze argumenten van de Europeanen. Hoe ze spreken over immigratie, intergratie, assimilatie en ga zo maar door het is allemaal lariekoek. Zij eisen iets waar hun voorouders zich zelf nooit aan hebben gehouden en denken zich nu moreel superieur te voelen omdat andere mensen nu ook schijt hebben aan wat zij denken. Geschiedenis leert mij 1 ding en dat is de hypocrisie van de mensen en de valse agenda die zij zonder genade blijven doorpushen. Daarom is het in ons belang dit Europese dominante houding letterlijk te breken in stukken zodat zij een keer zich bescheiden mogen opstellen.
    Heavy

  6. #126
    Verbannen

    Reacties
    9.641
    09-10-2015

    Dutch crimes in colonial Indonesia – time for a review?
    RNW archive

    This article is part of the RNW archive. RNW is the former Radio Netherlands Worldwide or Wereldomroep, which was founded as the Dutch international public broadcaster in 1947. In 2011, the Dutch government decided to cut funding and shift RNW from the ministry of Education, Culture and Science to the ministry of Foreign Affairs. More information about RNW Media’s current activities can be found at https://www.rnw.org/about-rnw-media.

    Three major Dutch institutions are calling for a new investigation into the violence used by Dutch soldiers to counter the struggle for independence in colonial Indonesia between 1945 and 1949. They say Indonesian scholars should take part in the historical review.

    The Institute for War Documentation (NIOD), the Dutch Institute for Military History (NIMH) and the Royal Netherlands Institute of Southeast Asian and Caribbean Studies (KITLV), say there should be new research into the post-WWII period in what was then the Dutch East Indies.

    At the end of 2011, 70 years after the events took place, the Dutch government finally offered its official apologies – and damages - for the massacre at the village of Rawagede on Java. In 1947, during the hunt for an independence fighter, Dutch troops shot dead at least 120 men at Rawagede. Local people put the death toll at 431.

    Dutch soldiers are blamed for other massacres in what is now Indonesia, including one in South Sulawesi (then known as South Celebes) in which hundreds are said to have been killed in cold blood.

    Objective
    Historian Gert Oostindie says that, although these war crimes are now accepted history, more research still needs to be done.

    “It’s come out bit by bit over the decades. An incident comes up now and again, such as this latest one at Rawagede, with the Dutch government admitting that its soldiers were guilty of excesses. There’s no overall picture, though. That’s why everyone can say what they like about the period.”

    He explains that there’s no overview because, for decades, it was deliberate policy in the Netherlands not to investigate this black period of Dutch history.

    “On the Indonesian side, it was a long time before they said, ‘we should be objective about what happened’. You can see people now have the room, both in the Netherlands and Indonesia, to look into it jointly. It’s not just about excesses perpetrated by Dutch soldiers. The Indonesians did all kinds of awful things, sometimes to each other.”

    Excellent idea
    Lawyer Liesbeth Zegveld recently represented the families of the Rawagede victims in their case against the Dutch state. In an article in de Volkskrant newspaper, she questions what the point would be of new research when most of those directly involved in the events are dead. On the other hand, that historical distance can also be positive, argues Oostindie:

    “I think it’s only recently become possible to do this as a Dutch-Indonesian project. During the Suharto period, it wasn’t possible for Indonesian scholars to question the Indonesian side of the story: they are now showing great interest in the subject.”

    In de Volkskrant, Indonesian historian Bambang Purwanto welcomes the idea of a joint investigation as an excellent idea. He points out that a standard work on the country’s history is just now being written in Indonesia.

    Terrible things
    “There has been no systematic thought given to the question of how soldiers or civilians in certain situations are capable of doing such terrible things,” says Oostindie. He thinks the issue has relevance to today: “You only have to think about the Dutch peace mission in Afghanistan”.

    At the time, the Netherlands used the euphemism ‘police actions’ to describe the operations of its troops against Indonesian independence fighters. Oostindie explains that The Hague viewed Indonesia as Dutch territory and so could not talk of a war. Indonesia gained its independence in 1949 after more than three years of fighting. Over 5,000 Dutch soldiers and an estimated 150,000 Indonesians had lost their lives in the process.

  7. #127
    MVC Lid

    Reacties
    9.769
    15-04-2016

    Citaat Geplaatst door TDM Bekijk reactie
    Genocide of etnische zuivering kan me niks schelen dit is feitelijk gezien gewoon massamoord. Het is dan ook moeilijk te ontkennen als je geschiedenis bekijkt en ziet dat de enige werelddeel namelijk Europa letterlijk overal op deze aardbol leed en verderf heeft gezaait. Men kan dan komen met allemaal mooie argumenten maar weetje iedereen kan argumenten neerleggen het maakt een drol nog geen gouden staaf. Ik kan nu met een IS lid praten en hij kan me allemaal goede redenen geven waarom hij doet wat hij doet maar uiteindelijk zijn de feiten gewoon dat die onschuldige mensen leed heeft aangedaan.

    Wat mij het meest frusteert aan dit soort scenario's is niet wat geschiedenis ons leert. We kunnnen eeuwen aan verhalen ophalen waar men met elkaar heeft gevochten en elkaar wou onderdrukken. Wat mij frustreerd is de houding die de Europeanen hebben met betrekking tot het verleden in vergelijking met de heden. Nadat ze littekens hebben achtergelaten op deze aardbol en maatschappijen letterlijk hebben ontwricht. Waar ze zich zelf rijker hebben gemaakt doormiddel van deze barbaarse acties en zich nog steeds gedragen alsof het allemaal niks voorstelt. De argumenten zoals ja toen wisten we niet beter en oh waarom kunnen wij wel rijk worden en andere landen niet. Terwijl dezelfde landen die deze arrogante houding aanhouden in het heden nog steeds terreur zaait in buitenlandse gebieden.

    Men moet hier geen begrip voor hebben en niet meegaan in deze argumenten van de Europeanen. Hoe ze spreken over immigratie, intergratie, assimilatie en ga zo maar door het is allemaal lariekoek. Zij eisen iets waar hun voorouders zich zelf nooit aan hebben gehouden en denken zich nu moreel superieur te voelen omdat andere mensen nu ook schijt hebben aan wat zij denken. Geschiedenis leert mij 1 ding en dat is de hypocrisie van de mensen en de valse agenda die zij zonder genade blijven doorpushen. Daarom is het in ons belang dit Europese dominante houding letterlijk te breken in stukken zodat zij een keer zich bescheiden mogen opstellen.
    Genocide of etnische zuivering is allebei heel slecht.
    Ik zie er wel een verschil tussen maar dat ligt meer in hoe gevaarlijk de oorsprong van dat geweld is.

    Even los van in welke mate er nu van geprofiteerd wordt door het westen vraag ik me af waarom jij blijkbaar hebt geconcludeerd dat Europeanen doen alsof het allemaal niks voorstelt.
    Bedoel je alle Europeanen? De meeste? Een deel?
    En bedoel je met niks ook echt niks?
    Het feit dat niet elke Europeaan dagelijks een kaarsje aansteekt voor de gevallenen zegt niet dat ze denken dat het niets voorstelt.

    Citaat Geplaatst door TDM Bekijk reactie
    Zij eisen iets waar hun voorouders zich zelf nooit aan hebben gehouden en denken zich nu moreel superieur te voelen omdat andere mensen nu ook schijt hebben aan wat zij denken. Geschiedenis leert mij 1 ding en dat is de hypocrisie van de mensen en de valse agenda die zij zonder genade blijven doorpushen.
    Wat bedoel je precies met wat ze eisen?
    Overigens zie ik niet in wat er hypocriet aan is
    Net zoals jij in geen enkele mate verantwoordelijk kan worden gehouden voor wat jouw voorouders gedaan hebben, kan dat bij deze Europeanen ook niet.
    Nog even los van dat maar een klein deel van de toenmalige populatie zich hiermee in hield maar dat terzijde.

  8. #128
    Verbannen

    Reacties
    9.641
    09-10-2015

    Heeft nederland al schade vergoeding betaald aan de indonesiers ?

  9. #129
    المملكة المغربية ♥️

    Reacties
    21.305
    10-01-2009

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door aplat Bekijk reactie
    Het is zeer te prijzen dat een Nederlandse rechter hier eindelijk rechtvaardigheid betracht in zijn oordeel.Te lang heeft dit geduurd.
    De rechter moet gewoon zijn werk doen. Namelijk RECHT spreken. Het is ronduit beschamend dat dit zo lang heeft moeten duren. Zoveel gezinnen kapot gemaakt.

    I believe in Karma. Just wait and see
    Moge Allah azza wa jall jullie harten vullen met zijn liefde & barmhartigheid.♥️Allah ya7afdék Vôtre Majesté Vive Sidna

  10. #130
    المملكة المغربية ♥️

    Reacties
    21.305
    10-01-2009

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door Anti-mushrikeen Bekijk reactie
    Nederland pleegde structureel en op grote schaal oorlogsmisdaden in Indië

    Nederlandse militairen hebben zich in Nederlands-Indië op grote schaal schuldig gemaakt aan oorlogsmisdaden. Het extreme geweld was geen kwestie van incidentele misdragingen van enkele eenheden, zoals het officiële regeringsstandpunt luidt, maar gebeurde structureel. Dat is de conclusie van het grootschalige onderzoek van historicus Rémy Limpach dat donderdag is gepubliceerd. Dat meldt het AD.

    In het boek ‘De brandende kampongs van Generaal Spoor’ doet Limpach uit de doeken hoe het Nederlandse leger voortdurend het oorlogsrecht schond, waarbij letterlijk en figuurlijk ‘een spoor van brandende kampongs en stapels lijken door de Indonesische archipel’ werd getrokken. De legerleiding was van de misdaden op de hoogte, stond het oogluikend toe, stopte het in de doofpot en deed in sommige gevallen zelfs actief mee.

    ‘Mishandeling, marteling, ‘standrechtelijke’ executies en ‘brandende kampongs’ waren schering en inslag en niet het resultaat van ontsporingen van enkele individuen.’

    De Nederlandse oorlogsmisdaden in de archipel werden gepleegd in de periode 1945-1949, direct na de Tweede Wereldoorlog. Zo’n 200.000 Nederlandse militairen werden naar Indië gestuurd om daar orde op zaken te stellen, nadat de Indonesiërs in 1945 de onafhankelijkheid hadden uitgeroepen. Daarbij stuitten de Nederlanders op hevig verzet van de Indonesiërs. Bij die zogenaamde politionele acties kwamen zesduizend Nederlandse militairen om het leven.

    Aan Indonesische zijde van de onafhankelijkheidsoorlog was het aantal slachtoffers vele malen groter. Schattingen van het dodental variëren van 25.000 tot wel 100.000. Indonesische gevangenen werden door de Nederlandse militairen gemarteld of zonder vorm van proces geëxecuteerd, zo beschrijft Limpach. Ook openden de militairen zonder enige aanleiding geregeld het vuur op onschuldige burgers, waaronder vrouwen, kinderen en bejaarden.

    Dat de oorlog in het verre Indië geen “schone oorlog” was, zoals veel mensen in Nederland dachten, kwam voor het eerst aan het licht in de jaren ’60 toen Indië-veteraan Joop Hueting op televisie verslag deed van wat zich werkelijk had afgespeeld in de voormalige kolonie. Huetings verklaring leidde in 1969 tot de zogeheten Excessennota waarin 110 gevallen van extreem geweld worden beschreven. Die werden echter vooral toegeschreven aan inlichtingendiensten en de commando’s van Raymond Westerling, die met zijn terreur op Zuid-Celebes duizenden Indonesische doden op zijn geweten heeft.

    Uitzonderingsgevallen dus, zo luidde het officiële standpunt. Daarnaast was het door de Nederlanders gebruikte geweld vooral een reactie op de Indonesische guerilla-oorlog, de Bersiap, verklaarde de Nederlandse overheid aan de buitenwereld. Een beeld dat dringend moet worden bijgesteld, aldus Limpach na zijn uitgebreide onderzoek:

    ‘Bij het extreme geweld ging het overduidelijk niet om enkele incidentele gevallen of betreurenswaardige uitzonderingen. Nederlandse militairen maakten zich structureel schuldig aan massageweld en bepaalde eenheden deden dit zelfs systematisch.’

    Het kabinet heeft het onderzoek van Limpach ontvangen en zal binnen twee maanden met een reactie komen. ‘Nederland heeft verantwoordelijkheid om in de geschiedenis te kijken, die zwarte bladzijde kan niet zomaar omgedraaid worden,’ zei minister Bert Koenders (Buitenlandse Zaken). ‘Ook wij moeten in het reine komen met onze geschiedenis.’ Ook heeft Koenders gezegd niet uit te sluiten dat er een nieuw, breed onderzoek zal komen naar de Nederlandse rol in de oorlog. https://joop.bnnvara.nl/nieuws/neder...daden-in-indie
    Je zal dit maar op je geweten hebben als land. Mijn hart ...
    Moge Allah azza wa jall jullie harten vullen met zijn liefde & barmhartigheid.♥️Allah ya7afdék Vôtre Majesté Vive Sidna

  11. #131
    المملكة المغربية ♥️

    Reacties
    21.305
    10-01-2009

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door Anti-mushrikeen Bekijk reactie
    Het is inderdaad gemakkelijk voor mij de historische feiten benoemen over een volk die de illusie hebben in 2018 de beschaafde volk te zijn .
    +10

    Uitstekend!
    Moge Allah azza wa jall jullie harten vullen met zijn liefde & barmhartigheid.♥️Allah ya7afdék Vôtre Majesté Vive Sidna

  12. #132
    المملكة المغربية ♥️

    Reacties
    21.305
    10-01-2009

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door HaroenS Bekijk reactie
    Waarom staat dit artikel op een site voor Marokkanen? Als je geen Indonesisch bloed hebt heb je hierover eigenlijk geen recht van spreken. Zeker niet op de manier zoals Aldikip en Handsome_G hierover spreken. Waar zij mee bezig zijn is gewoon Nederlander-bashen. Wees blij dat autochtoon Nederland deze site weinig bezoekt, want na het lezen van een aantal commentaren hierboven krijg ik zelfs zin om op de PVV te stemmen...
    Aangezien dit nieuws is en wat door velen al jaren nauwgezet gevolgd word!

    Ik hoef hiervoor geen indo te zijn zoiets heet interesse in de geschiedenis/wereld georienteerd zijn. Heb wel héél veel indo vriendinnen in mijn kennisen kring. Heb genoeg verhalen gehoord uit eerste hand.

    Stem op de PVV lig er niet wakker van. Waar ik wel wakker van kan liggen is het onrecht waar héél véél onschuldige burgers onder te lijden hebben. Wereldwijd worden mensenrechten geschonden. Geef die mensen hun recht(en) ze hebben al genoeg moeten lijden want hun dierbaren krijgen ze hiermee nooit meer terug.
    Moge Allah azza wa jall jullie harten vullen met zijn liefde & barmhartigheid.♥️Allah ya7afdék Vôtre Majesté Vive Sidna

  13. #133
    المملكة المغربية ♥️

    Reacties
    21.305
    10-01-2009

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door HaroenS Bekijk reactie
    Jij bent een dienaar van de satan.
    Laf: zonder foto, zonder naam..
    Je bent vast een trots voor jouw volk van barbaren.
    Ik zou voor je bidden, maar ik laat jouw lot en die van jouw mensen liever over aan onze Schepper.
    Elke dag zie ik hoe jullie meer gehaat worden.
    Jullie hebben de rol opgenomen die eeuwenlang door de Joden werd vervuld in Europa.
    Ik wens jullie sterkte. Jullie hebben zo weinig. Als sloebers kwamen je vader en je opa mijn land binnen Als sloebers zochten ze door het grof vuil van mijn ouders en buren.
    Jullie hebben niets anders dan de satans fluisteringen te volgen op sites als deze.

    Ik weet niet welke pedo jij bedoeld, jij bent daar blijkbaar erg goed in thuis.
    Ik snap dat jij waarschijnlijk soeniet bent en gewoon het voorbeeld van 'jouw' profeet wilt volgen.
    Je lijkt, zoals meer 'vrome' munafiqun erg geobsedeerd door seks met kids.
    Toevallig familie van Abdelila el H. uit Utrecht?
    Je hebt ze niet allemaal op een rijtje daar in die boven kamer van je. Beterschap

    Dat waren pas mannen, internetheld.
    Moge Allah azza wa jall jullie harten vullen met zijn liefde & barmhartigheid.♥️Allah ya7afdék Vôtre Majesté Vive Sidna