1. #264991
    MVC Lid

    Reacties
    17.633
    06-10-2017

    Toen Jalil klein was had ik nog geen rijbewijs, altijd met de trein. Nam m vaak in draagzak mee maar niet bij een hele dag winkelen natuurlijk.

    In NL heb je nog wel vaak een lift, vooral op stations. En anders gewoon vragen kan je even mee tillen? Heb ik ook weleens gedaan. Ik was met de buggy naar Londen en dat was verschrikkelijk, nergens bij metro stations waren liften. Soms niet eens roltrappen. Was de hele tijd aan het tillen met m'n zus, nooit meer

  2. #264992
    MVC Premium

    Reacties
    57.131
    14-07-2013

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door ThisChick Bekijk reactie
    Heheh, behulpzame mensen in de Randstad moet ik nog tegenkomen. Zo anders hier, niemand die naar elkaar omkijkt of gewoon glimlacht naar elkaar. Laat staan elkaar begroeten. Allemaal dingen die in Twente wel gangbaar zijn. Maar ging wel ok en met de metro is nog altijd sneller en makkelijker dan met de auto. Dat heb ik nog niet in mijn eentje gedaan en lijkt me nog meer gedoe.

    Was wel vaak in Utrecht juist altijd echt even moet ik je helpen met tillen.
    Daarna met twee baby's vond ik het minder met trein reizen haha.

    Waar 'mn moeder woont bij station hebben ze geen lift (wist ik niet) dacht net als Antwerpen hebben ze dat wel, dat is wel hinderlijk zonder lift!
    Maar sowieso 1e keren samen is wel fijner. Wanneer hij weer gaat werken, ga je 't wel zelf durven allemaal.
    Happiness is an inside job


  3. #264993
    MVC Lid

    Reacties
    21.851
    03-02-2013

    Citaat Geplaatst door Freya Bekijk reactie
    Toen Jalil klein was had ik nog geen rijbewijs, altijd met de trein. Nam m vaak in draagzak mee maar niet bij een hele dag winkelen natuurlijk.

    In NL heb je nog wel vaak een lift, vooral op stations. En anders gewoon vragen kan je even mee tillen? Heb ik ook weleens gedaan. Ik was met de buggy naar Londen en dat was verschrikkelijk, nergens bij metro stations waren liften. Soms niet eens roltrappen. Was de hele tijd aan het tillen met m'n zus, nooit meer
    Het is zo gehaast en mensen vliegen je voorbij waardoor ik niet eens om hulp durf te vragen. Ik ga het nog een paar keer oefenen en anders gewoon met de auto als ik dat durf. Dat lijkt me namelijk nog enger.
    Citaat Geplaatst door Praline Bekijk reactie
    Was wel vaak in Utrecht juist altijd echt even moet ik je helpen met tillen.
    Daarna met twee baby's vond ik het minder met trein reizen haha.

    Waar 'mn moeder woont bij station hebben ze geen lift (wist ik niet) dacht net als Antwerpen hebben ze dat wel, dat is wel hinderlijk zonder lift!
    Maar sowieso 1e keren samen is wel fijner. Wanneer hij weer gaat werken, ga je 't wel zelf durven allemaal.
    Oefff, hij begint maandag weer met werken. En ik ben voornemens om maandag naar mijn werk te gaan om haar te laten zien en gewoon omdat ik me verveel. Ik moet alleen nog oefenen met de autostoel die ik zelf nog nooit heb bevestigd.
    'Er is een stem die geen woorden gebruikt. Luister.'

  4. #264994
    MVC Lid

    Reacties
    21.851
    03-02-2013

    En ze is vandaag alweer 3 weken oud. Ik vind haar ook niet meer newborn want ze is echt al groot geworden en bewuster van de wereld om haar heen.
    'Er is een stem die geen woorden gebruikt. Luister.'

  5. #264995
    nooit geweest

    Reacties
    36.902
    22-06-2003

    Citaat Geplaatst door ThisChick Bekijk reactie
    En ze is vandaag alweer 3 weken oud. Ik vind haar ook niet meer newborn want ze is echt al groot geworden en bewuster van de wereld om haar heen.
    Ma bqala waloe dtalla3 snan oe dghentjef m3akoem ftagine...[emoji38]

    [emoji4]
    Is wel zo hoor, ze lijken wat helderder te worden.

    Voor je het weet ben je een pro en gaat alles op de automatische toer qua babystoeltjes en toestanden.
    "Forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair."

    -- Kahlil Gibran

  6. #264996
    nooit geweest

    Reacties
    36.902
    22-06-2003

    Citaat Geplaatst door ThisChick Bekijk reactie
    Hahaha, maar als je echt moet moet dan? Ik vond het wel een gedoe, maar ik denk dat ik gewoon moet oefenen en het dan makkelijker wordt.

    Marokkanen, ja wat zal ik zeggen... daar hebben ze echt schijt aan alles en iedereen. Ik zou met juist met opzet enkels raken, hehe.
    Wat ik zeg maakte er een sport van die enkels te raken. Be3ed a boerkebbi... [emoji5]

    Maar zoals naar Mexique in de avond met buggy, echt niet te doen. Vermeed dat soort plekken wel.
    "Forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair."

    -- Kahlil Gibran

  7. #264997
    MVC Lid

    Reacties
    21.851
    03-02-2013

    Citaat Geplaatst door juno Bekijk reactie
    Ma bqala waloe dtalla3 snan oe dghentjef m3akoem ftagine...[emoji38]

    [emoji4]
    Is wel zo hoor, ze lijken wat helderder te worden.

    Voor je het weet ben je een pro en gaat alles op de automatische toer qua babystoeltjes en toestanden.
    Citaat Geplaatst door juno Bekijk reactie
    Wat ik zeg maakte er een sport van die enkels te raken. Be3ed a boerkebbi... [emoji5]

    Maar zoals naar Mexique in de avond met buggy, echt niet te doen. Vermeed dat soort plekken wel.
    Ik schat je te onschuldig in, ik dacht namelijk dat je enkels raken per ongeluk deed. In Marokko met de kinderwagen lijkt me gedoe vooral in de zomer.

    Laat haar maar klein blijven hoor, ik mis haar newborn gezichtje nu al. Ze heeft alleen reflux en omg wat een drama is dat.
    'Er is een stem die geen woorden gebruikt. Luister.'

  8. #264998
    MVC Lid

    Reacties
    9.412
    07-10-2009

    Citaat Geplaatst door ThisChick Bekijk reactie
    Ik ben vandaag met L. naar de stad geweest. Natuurlijk alleen voor haar gewinkeld. Ook alvast wantjes en een wintermuts gehaald bij de Zara. Ze heeft zich keurig gedragen en man was mee om te kijken of ik het alleen allemaal wel goed zou doen, lol. Ik vond het namelijk toch nog wel eng met de metro (ik hou er niet van).
    Metro is zo handig. Komt regelmatig, er is altijd plek voor de kinderwagen en je bent snel in de stad. Veel beter dan een bus. Maar ik snap dat je hieraan moet wennen. Ik werd juist constant geholpen, ook als het niet nodig was. en over dat groeten enz, zo zijn mensen in deze stad. Ieder op zichzelf. Maar als je dan een praatje maakt, laten ze je niet meer gaan!

    Ik neem met de kinderwagen ook nooit de roltrap. Heb ooit een vrouw met kinderwagen daar vanaf zien vallen. Er is gelukkig altijd een lift aanwezig bij de metro. Ik heb het 1x meegemaakt dat de lift buiten gebruik was, en daar waren meteen 4 mensen die mij wouden helpen.
    Ik open geen pm's van mensen die ik niet spreek. Dus doe vooral geen moeite.

  9. #264999
    nooit geweest

    Reacties
    36.902
    22-06-2003

    Citaat Geplaatst door ThisChick Bekijk reactie
    Ik schat je te onschuldig in, ik dacht namelijk dat je enkels raken per ongeluk deed. In Marokko met de kinderwagen lijkt me gedoe vooral in de zomer.

    Laat haar maar klein blijven hoor, ik mis haar newborn gezichtje nu al. Ze heeft alleen reflux en omg wat een drama is dat.
    Reflux en darmkrampjes zijn idd niet leuk. Ik gebruikte dit op aanraden. Infacol vond ik echt een supermiddel. Was op aanraden van de kraamhulp. Werkte ook tegen reflux.

    "Forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair."

    -- Kahlil Gibran

  10. #265000
    nooit geweest

    Reacties
    36.902
    22-06-2003

    Onze Marokkanen wachten niet de repatriƫring van transavia af, maar zijn inmiddels in Parijs geland.

    Voorlopig dus geen Marokko. Gewoon niet te vertrouwen.

    Zal het mn schoonzus even goed inpeperen
    "Forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair."

    -- Kahlil Gibran

  11. #265001
    MVC Lid

    Reacties
    21.851
    03-02-2013

    Citaat Geplaatst door juno Bekijk reactie
    Reflux en darmkrampjes zijn idd niet leuk. Ik gebruikte dit op aanraden. Infacol vond ik echt een supermiddel. Was op aanraden van de kraamhulp. Werkte ook tegen reflux.

    Kan je ze ook samen gebruiken? Ik was al van plan zo Johannesbroodpitmeel te kopen, maar dan haal ik ook gelijk Infacol in huis.

    Ik ga nu eerst zo'n verhoogkussen halen omdat man dat zo graag wilt. Ik denk namelijk niet dat het gaat helpen want haar wieg en bedje staan ook al omhoog en dat werkt ook niet. Onze Snuzpod staat nu zo en toch heeft ze de hele nacht lopen grommen, drukken, huilen en overgeven.

    'Er is een stem die geen woorden gebruikt. Luister.'

  12. #265002
    MVC Lid

    Reacties
    21.851
    03-02-2013

    Citaat Geplaatst door juno Bekijk reactie
    Onze Marokkanen wachten niet de repatriƫring van transavia af, maar zijn inmiddels in Parijs geland.

    Voorlopig dus geen Marokko. Gewoon niet te vertrouwen.
    Gelukkig! Heeft ze vast heel veel geld gekost.
    'Er is een stem die geen woorden gebruikt. Luister.'

  13. #265003
    MVC Lid

    Reacties
    21.851
    03-02-2013

    Citaat Geplaatst door golden_nadoriaa Bekijk reactie
    Metro is zo handig. Komt regelmatig, er is altijd plek voor de kinderwagen en je bent snel in de stad. Veel beter dan een bus. Maar ik snap dat je hieraan moet wennen. Ik werd juist constant geholpen, ook als het niet nodig was. en over dat groeten enz, zo zijn mensen in deze stad. Ieder op zichzelf. Maar als je dan een praatje maakt, laten ze je niet meer gaan!

    Ik neem met de kinderwagen ook nooit de roltrap. Heb ooit een vrouw met kinderwagen daar vanaf zien vallen. Er is gelukkig altijd een lift aanwezig bij de metro. Ik heb het 1x meegemaakt dat de lift buiten gebruik was, en daar waren meteen 4 mensen die mij wouden helpen.
    Vreselijk. Is mij gisteren ook bijna overkomen. Ik moest bij de Hema met de roltrap omhoog en man zei dat ik deze zelf moest doen. Dit ging goed tot ik er bijna was en ik de wagen dus niet over dat drempeltje kreeg. Ik schoot naar achteren en dacht dat ik zou vallen, maar gelukkig duwde mijn man heel snel de kinderwagen omhoog. Nu durf ik helemaal niet meer met het openbaar vervoer te gaan.

    Maar wat doe je als er echt geen lift is dan?
    'Er is een stem die geen woorden gebruikt. Luister.'

  14. #265004
    nooit geweest

    Reacties
    36.902
    22-06-2003

    Citaat Geplaatst door ThisChick Bekijk reactie
    Kan je ze ook samen gebruiken? Ik was al van plan zo Johannesbroodpitmeel te kopen, maar dan haal ik ook gelijk Infacol in huis.

    Ik ga nu eerst zo'n verhoogkussen halen omdat man dat zo graag wilt. Ik denk namelijk niet dat het gaat helpen want haar wieg en bedje staan ook al omhoog en dat werkt ook niet. Onze Snuzpod staat nu zo en toch heeft ze de hele nacht lopen grommen, drukken, huilen en overgeven.

    Kraamhulp deed gewoon zo n doek rollen en dan onder matrasje. En dan de infacol er bij. Was meteen wereld van verschil. Bij de tweede had ik het alvast in huis gehaald. En de juiste flesjes mocht je die nog niet hebben zodat ze geen lucht hapt. Of bij bv zorgen dat ze geen lucht hapt.
    Allah zjieb shifa!
    "Forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair."

    -- Kahlil Gibran

  15. #265005
    nooit geweest

    Reacties
    36.902
    22-06-2003

    Citaat Geplaatst door ThisChick Bekijk reactie
    Gelukkig! Heeft ze vast heel veel geld gekost.
    Tjah..als je je ouders in levende lijve wilt zien...[emoji2368] Wel 4 dagen.
    "Forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair."

    -- Kahlil Gibran