1. #265831
    MVC Lid

    Reacties
    398
    13-05-2020

    Salaam dames, Inshallah gaat alles goed met jullie! Hier niet geshopt met Black friday behalve online bij c&a wat dingetjes voor zoontje maar had dat sowieso nodig.

    Hier is sint nog niet echt een ding. Hij zit net op de basisschool. Ik zou het niet " vieren " en schoen zetten etc. Maar snap het punt wel van je kind niet willen overslaan met cadeautje.

  2. #265832
    MVC Lid

    Reacties
    9.412
    07-10-2009

    Citaat Geplaatst door nismae Bekijk reactie
    Mach Allah Allah I sla7 je babytje, super leuk om te zien. Geniet er maar van, het cliché is zoo waar ze groeien zo snel.

    Iets anders,
    Hoe doen jullie het met de Sint en piet?
    Mijn kids leg ik eigenlijk al vrij vroeg uit dat ze het op school mogen mee vieren maar dat we er thuis niet aan doen. Zoals alle andere feestdagen. Want wij hebben immers onze eigen mooie feestdagen.

    Zo leg ik bijv uit dat andere mensen kerst vieren en nieuwe kleren krijgen en een feestmaal nuttigen etc
    En dat wij precies hetzelfde doen (feest vieren) op onze dagen 2x Eid en ramadan etc

    Met de Sint vind ik het moeilijker omdat ik geen zin heb in een discussie met de juf dat mijn kind op school zou kunnen zeggen dat de Sint niet bestaat...
    We leren onze kinderen vanaf dag 1 dat we niet liegen
    Dus het verhaaltje van de Sint en Piet is ook een leugen etc
    Ze mogen van mij wel een cadeautje uitkiezen in de winkel omdat we vinden dat ze het goed doen op school bijv of omdat er iemand iets heeft behaald. Ik probeer dat dan te doen rond de datum van 5 december zodat ze geen "leeg" Gevoel krijgen
    Ook omdat er natuurlijk wordt gezegd dat de Sint geen cadeaus geeft aan stoute kinderen.
    Eigenlijk hoe meer ik erover nadenk en hoe meer ik typ hoe kwalijker ik het vind dat dit vandaag de dag nog bestaat en in stand wordt gehouden.
    Hoe staan jullie hierin? En hoe ga je ermee om in de praktijk?
    De mijne gelooft er niet in. Vanaf begin af aan gezegd dat het niet bestaat. Hij heeft dit wel laatst tegen de juf gezegd. Maar die zei tegen mij hartstikke goed van jullie, dat jullie eerlijk zijn verder doen we thuis niets, geen schoentje of cadeautjes maar op school doen ze dit wel natuurlijk. Geven ze bij jullie op school geen cadeautjes?
    Ik open geen pm's van mensen die ik niet spreek. Dus doe vooral geen moeite.

  3. #265833
    MVC Premium

    Reacties
    57.131
    14-07-2013

    MVC Premium MVC Premium
    Richting home weer.
    Heb zin in een warme bad en daarna me even focussen op het gesprek morgen.
    Gisteren lag er nog sneeuw rondom Eindhoven, dat verklaard wel waarom t zo koud is


    Happiness is an inside job


  4. #265834
    MVC Lid

    Reacties
    5.714
    11-03-2010

    Citaat Geplaatst door Praline Bekijk reactie
    Richting home weer.
    Heb zin in een warme bad en daarna me even focussen op het gesprek morgen.
    Gisteren lag er nog sneeuw rondom Eindhoven, dat verklaard wel waarom t zo koud is


    Bsaha ik vind het idd echt koud alsof het gaat sneeuwen gelukkig hier in Utrecht niet. Bsaha weekendje weg, wat heb ik zin in Marokko heb hier koffie met karvan. Ga maar eens door met koken haha kook met moeite 1 x warm maar goed.

  5. #265835
    MVC Premium

    Reacties
    57.131
    14-07-2013

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door Nawal1991 Bekijk reactie
    Bsaha ik vind het idd echt koud alsof het gaat sneeuwen gelukkig hier in Utrecht niet. Bsaha weekendje weg, wat heb ik zin in Marokko heb hier koffie met karvan. Ga maar eens door met koken haha kook met moeite 1 x warm maar goed.
    Allah ie3tek sa7a!
    Wat heb je gekookt?
    Lekker zo een kan koffie! Besa7a!
    Ga dat morgen ook maken voor ontbijt, heb ook lekkere tonijn pikant mee en bagels.

    Ik vind kou en sneeuw wel gezellig om wat te doen, het heeft iets. Als t maar niet regent! Dat vind ik echt verschrikkelijk.

    Ik ga nog even verder met een taartje, stond vast dus dan moet ik t ook maken.
    Happiness is an inside job


  6. #265836
    MVC Premium

    Reacties
    57.131
    14-07-2013

    MVC Premium MVC Premium
    kreeg net maatregelen vanuit school
    Mondkapjes weer.
    Voor de rest valt het voor ons groep 1/2 mee
    Dringend advies 2x testen per week vanaf groep 6. Kan toch nooit goed zijn. Hoop dat ouders dat echt alleen doen bij klachten.
    Vind het anders echt sneu

    Happiness is an inside job


  7. #265837
    MVC Lid

    Reacties
    5.714
    11-03-2010

    Citaat Geplaatst door Praline Bekijk reactie
    Allah ie3tek sa7a!
    Wat heb je gekookt?
    Lekker zo een kan koffie! Besa7a!
    Ga dat morgen ook maken voor ontbijt, heb ook lekkere tonijn pikant mee en bagels.

    Ik vind kou en sneeuw wel gezellig om wat te doen, het heeft iets. Als t maar niet regent! Dat vind ik echt verschrikkelijk.

    Ik ga nog even verder met een taartje, stond vast dus dan moet ik t ook maken.

    Kippenpoten Met sausje. Ik en kou gaan niet samen was dinsdag op kantoor. Deur dicht, verwarmingen aan. Zat toch alleen dus iedereen die even langskwam zei wat warm:/.

  8. #265838
    MVC Lid

    Reacties
    3.536
    26-02-2015

    Interessant om te lezen dames. Ik vind het toch belangrijk om preventief met je kind in gesprek te gaan, juist met name in deze periode met alle feestdagen, Halloween Sint kerst oud en nieuw etc etc.
    Ik merkte gewoon dat ik voor mezelf precies weet hoe en wat maar dat ik door sommige moeders plots begon te denken dat ik diegene ben die te streng is.
    Uiteindelijk doet een ieder waar hij of zij zich goed bij voelt natuurlijk, maar voor mij voelt het gewoon niet oke om het mee te doen
    En dus leg ik alles zoveel mogelijk uit en bedenk ik alternatieven. Gair inchallah


    Dames, heeft er iemand ook last van extreem droge oogleden? Ik denk dat het komt door de combi kou en natuurlijk door het mond masker.... Weet niet zo goed wat te smeren dus als iemand enig idee heeft dan lees ik dat graag.

  9. #265839
    MVC Lid

    Reacties
    9.412
    07-10-2009

    Citaat Geplaatst door Praline Bekijk reactie
    kreeg net maatregelen vanuit school
    Mondkapjes weer.
    Voor de rest valt het voor ons groep 1/2 mee
    Dringend advies 2x testen per week vanaf groep 6. Kan toch nooit goed zijn. Hoop dat ouders dat echt alleen doen bij klachten.
    Vind het anders echt sneu

    En je kind thuis houden met snottebellen stomme maatregelen. Slaat nergens op.
    Ik open geen pm's van mensen die ik niet spreek. Dus doe vooral geen moeite.

  10. #265840
    MVC Lid

    Reacties
    9.412
    07-10-2009

    Citaat Geplaatst door nismae Bekijk reactie
    Interessant om te lezen dames. Ik vind het toch belangrijk om preventief met je kind in gesprek te gaan, juist met name in deze periode met alle feestdagen, Halloween Sint kerst oud en nieuw etc etc.
    Ik merkte gewoon dat ik voor mezelf precies weet hoe en wat maar dat ik door sommige moeders plots begon te denken dat ik diegene ben die te streng is.
    Uiteindelijk doet een ieder waar hij of zij zich goed bij voelt natuurlijk, maar voor mij voelt het gewoon niet oke om het mee te doen
    En dus leg ik alles zoveel mogelijk uit en bedenk ik alternatieven. Gair inchallah


    Dames, heeft er iemand ook last van extreem droge oogleden? Ik denk dat het komt door de combi kou en natuurlijk door het mond masker.... Weet niet zo goed wat te smeren dus als iemand enig idee heeft dan lees ik dat graag.
    Yes, vaseline. En mocht de normale niet helpen die je zelf kunt kopen, kan je vettere krijgen van de huisarts.
    Ik open geen pm's van mensen die ik niet spreek. Dus doe vooral geen moeite.

  11. #265841
    nooit geweest

    Reacties
    36.902
    22-06-2003

    Citaat Geplaatst door nismae Bekijk reactie
    Interessant om te lezen dames. Ik vind het toch belangrijk om preventief met je kind in gesprek te gaan, juist met name in deze periode met alle feestdagen, Halloween Sint kerst oud en nieuw etc etc.
    Ik merkte gewoon dat ik voor mezelf precies weet hoe en wat maar dat ik door sommige moeders plots begon te denken dat ik diegene ben die te streng is.
    Uiteindelijk doet een ieder waar hij of zij zich goed bij voelt natuurlijk, maar voor mij voelt het gewoon niet oke om het mee te doen
    En dus leg ik alles zoveel mogelijk uit en bedenk ik alternatieven. Gair inchallah


    Dames, heeft er iemand ook last van extreem droge oogleden? Ik denk dat het komt door de combi kou en natuurlijk door het mond masker.... Weet niet zo goed wat te smeren dus als iemand enig idee heeft dan lees ik dat graag.
    Altijd bij jezelf blijven Nismae. Al kun je prima open blijven voor andere ideeën, uiteindelijk moet je er achter kunnen staan.

    Droge oogleden? Denk dan gewoon iets vettigs? Een olie of zoiets als nivea en idd vaseline. Een goeie is cetonogwatzalf, zie foto. Gebruik die voor mn kinderen. In de winter altijd droge wangetjes en plekjes.
    "Forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair."

    -- Kahlil Gibran

  12. #265842
    山羊

    Reacties
    20.263
    07-05-2014

    MVC Premium MVC Premium
    Ik zou geen vaseline voor je ogen gebruiken nismae. Ik heb zelf kiehls oogcrème, dat is een moisturizer. Vaseline is gewoon een vette laag erop smeren die je poriën dichtgooit.

    Als je toch Vaseline wilt gebruiken kun je beter Vaseline lanette gebruiken dat is een vochtinbrengende variant.

  13. #265843
    山羊

    Reacties
    20.263
    07-05-2014

    MVC Premium MVC Premium
    Bsa7a uitje Praline en de rest indien ik iemand vergeet. Niet alles gelezen.

  14. #265844
    MVC Lid

    Reacties
    7.130
    03-04-2011

    Citaat Geplaatst door juno Bekijk reactie
    Altijd bij jezelf blijven Nismae. Al kun je prima open blijven voor andere ideeën, uiteindelijk moet je er achter kunnen staan.

    Droge oogleden? Denk dan gewoon iets vettigs? Een olie of zoiets als nivea en idd vaseline. Een goeie is cetonogwatzalf, zie foto. Gebruik die voor mn kinderen. In de winter altijd droge wangetjes en plekjes.
    Wat is dat voor creme Juno? Kan je dat halen bij de apotheek? Zoontje ligt weer met RSVirus in het ziekenhuis en zn wangen zijn echt kapot/ droge rode plekken door het aersolmasker meskien.
    Heb nu deze crème gekregen van de dokter maar weet niet of het gaat helpen.



    Verstuurd vanaf mijn SM-G986B met Tapatalk
    21-10-2009

  15. #265845
    nooit geweest

    Reacties
    36.902
    22-06-2003

    Citaat Geplaatst door fessia_ka Bekijk reactie
    Wat is dat voor creme Juno? Kan je dat halen bij de apotheek? Zoontje ligt weer met RSVirus in het ziekenhuis en zn wangen zijn echt kapot/ droge rode plekken door het aersolmasker meskien.
    Heb nu deze crème gekregen van de dokter maar weet niet of het gaat helpen.



    Verstuurd vanaf mijn SM-G986B met Tapatalk
    Allah zjieb shifa. Wat naar zeg. Hoop dat hij aan de beterende hand is.
    Je kan die zalf of creme bij elke drogist of apotheek kopen. Kruidvat bv heeft het ook. Is een fijne crème.
    Gebruik het al vanaf dat ze klein zijn op advies van ha.
    Producten van la roche posay zijn ook fijn, maar deze zalf is een stuk goedkoper.[emoji5]
    "Forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair."

    -- Kahlil Gibran