1. #265816
    nooit geweest

    Reacties
    36.902
    22-06-2003

    Citaat Geplaatst door Freya Bekijk reactie
    Over een maandje naar Parijs, hoop dat dat door kan gaan. Zag dat ons hotel maar liefst 200 euro duurder is geworden daarom zeggen ze ook zo vroeg mogelijk boeken. Ik heb gereserveerd voor 250,- en nu is het 450,-


    Zometeen ff in m'n eentje naar de stad. Hoop dat het niet te druk is.. moet wat Sinterklaas inkopen doen en ik wil vast wat thermo kleding halen. M'n ouders en opa van en oma geven mij geld en dan moet ik het cadeau halen. Keken net rond in het Intertoys boekje, ze hebben al zoveel..
    Vanaf Groep 6 mondkapjes en winkels tot 5 uur open, dus na deze week kelderen de besmettingcijfers![emoji2]

    Maar hoop oprecht dat je kunt gaan hoor.
    Las ook bemoedigende woorden van Marc van Ranst, het is mogelijk dat dit transformersvirus wel besmettelijke is en de delta gaat overnemen, maar minder schadelijk qua ziekte. [emoji2969]
    "Forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair."

    -- Kahlil Gibran

  2. #265817
    MVC Premium

    Reacties
    57.131
    14-07-2013

    MVC Premium MVC Premium
    Abdijstraat ook heeeel druk!
    Kijken of we ergens zo vis kunnen eten

    Bij de Belbo hadden ze echt leuke dingen.
    Happiness is an inside job


  3. #265818
    MVC Lid

    Reacties
    17.629
    06-10-2017

    Citaat Geplaatst door juno Bekijk reactie
    Feestdagen komen er aan! Sinterklaas inkopen etc. En is het nog steeds iets van Black friday?
    Ja iedereen Sinterklaas of kerst inkopen vast doen haha. Ja nog een beetje.. ben in ieder geval geslaagd, ook een jas gehaald. Cadeautjes, dingen voor surprise.

  4. #265819
    MVC Lid

    Reacties
    17.629
    06-10-2017

    Citaat Geplaatst door juno Bekijk reactie
    Vanaf Groep 6 mondkapjes en winkels tot 5 uur open, dus na deze week kelderen de besmettingcijfers![emoji2]

    Maar hoop oprecht dat je kunt gaan hoor.
    Las ook bemoedigende woorden van Marc van Ranst, het is mogelijk dat dit transformersvirus wel besmettelijke is en de delta gaat overnemen, maar minder schadelijk qua ziekte. [emoji2969]
    Nou idd. Na een tijdje weer strenger denk ik.

    Denk het wel maar ligt ook aan de regels van Frankrijk, stel zij stellen een avondklok in etc is het gelijk ook minder.

    Khair inshaAllah, waren toch wel veel besmet uit zuid Afrika aangekomen

  5. #265820
    MVC Lid

    Reacties
    2.678
    12-01-2015

    Citaat Geplaatst door Freya Bekijk reactie
    Over een maandje naar Parijs, hoop dat dat door kan gaan. Zag dat ons hotel maar liefst 200 euro duurder is geworden daarom zeggen ze ook zo vroeg mogelijk boeken. Ik heb gereserveerd voor 250,- en nu is het 450,-


    Zometeen ff in m'n eentje naar de stad. Hoop dat het niet te druk is.. moet wat Sinterklaas inkopen doen en ik wil vast wat thermo kleding halen. M'n ouders en opa van en oma geven mij geld en dan moet ik het cadeau halen. Keken net rond in het Intertoys boekje, ze hebben al zoveel..
    Ooo ik wil ook naar Parijs Eurodisney. Als het zo duur is ga ik wel ergens anders naar toe..

  6. #265821
    MVC Lid

    Reacties
    17.629
    06-10-2017

    Citaat Geplaatst door ikgeloof Bekijk reactie
    Ooo ik wil ook naar Parijs Eurodisney. Als het zo duur is ga ik wel ergens anders naar toe..
    Ja Eurodisney gaan we niet, doe dat ook liever niet in de kou ben in 2011 geweest met een vriendin in februari en het was zoooo koud. En het is rond kerst idd heel prijzig. Wij gaan gewoon naar de Eiffeltoren, het Louvre, shoppingmalls, kerstmarkten etc

  7. #265822
    MVC Lid

    Reacties
    21.851
    03-02-2013

    Bsaha Freya! Goed geslaagd dus.

    Wat is het koud zeg, brrrrrrrrrrr. Hier een beetje aan het oefenen met haar nek. Ze vindt het vreselijk, houdt nu al niet van sporten. Net haar mama.
    'Er is een stem die geen woorden gebruikt. Luister.'

  8. #265823
    MVC Lid

    Reacties
    5.714
    11-03-2010

    Citaat Geplaatst door ThisChick Bekijk reactie
    Bsaha Freya! Goed geslaagd dus.

    Wat is het koud zeg, brrrrrrrrrrr. Hier een beetje aan het oefenen met haar nek. Ze vindt het vreselijk, houdt nu al niet van sporten. Net haar mama.

    Aaaaah wat lief hoe oud is ze nu? Al die fases superlief! Mijne draait nu om hahaha en rolt dan door soms. En dan gaan ze zitten, kruipen, lopen, klimmen springen!

  9. #265824
    MVC Lid

    Reacties
    21.851
    03-02-2013

    Citaat Geplaatst door Nawal1991 Bekijk reactie
    Aaaaah wat lief hoe oud is ze nu? Al die fases superlief! Mijne draait nu om hahaha en rolt dan door soms. En dan gaan ze zitten, kruipen, lopen, klimmen springen!
    Gisteren acht weken. Ze wordt zo groot, maat 56 begint nu krap te worden en ze zit nu op maat 62. Ook praat ze nu heel graag, al die verschillende klanten en geluiden zijn zo schattig om te horen. Hoe oud is jouw dame? Leuk joh dat ze nu al kan draaien, op naar de volgende mijlpaal!
    'Er is een stem die geen woorden gebruikt. Luister.'

  10. #265825
    MVC Lid

    Reacties
    3.537
    26-02-2015

    Mach Allah Allah I sla7 je babytje, super leuk om te zien. Geniet er maar van, het cliché is zoo waar ze groeien zo snel.

    Iets anders,
    Hoe doen jullie het met de Sint en piet?
    Mijn kids leg ik eigenlijk al vrij vroeg uit dat ze het op school mogen mee vieren maar dat we er thuis niet aan doen. Zoals alle andere feestdagen. Want wij hebben immers onze eigen mooie feestdagen.

    Zo leg ik bijv uit dat andere mensen kerst vieren en nieuwe kleren krijgen en een feestmaal nuttigen etc
    En dat wij precies hetzelfde doen (feest vieren) op onze dagen 2x Eid en ramadan etc

    Met de Sint vind ik het moeilijker omdat ik geen zin heb in een discussie met de juf dat mijn kind op school zou kunnen zeggen dat de Sint niet bestaat...
    We leren onze kinderen vanaf dag 1 dat we niet liegen
    Dus het verhaaltje van de Sint en Piet is ook een leugen etc
    Ze mogen van mij wel een cadeautje uitkiezen in de winkel omdat we vinden dat ze het goed doen op school bijv of omdat er iemand iets heeft behaald. Ik probeer dat dan te doen rond de datum van 5 december zodat ze geen "leeg" Gevoel krijgen
    Ook omdat er natuurlijk wordt gezegd dat de Sint geen cadeaus geeft aan stoute kinderen.
    Eigenlijk hoe meer ik erover nadenk en hoe meer ik typ hoe kwalijker ik het vind dat dit vandaag de dag nog bestaat en in stand wordt gehouden.
    Hoe staan jullie hierin? En hoe ga je ermee om in de praktijk?

  11. #265826
    MVC Lid

    Reacties
    5.714
    11-03-2010

    Citaat Geplaatst door ThisChick Bekijk reactie
    Gisteren acht weken. Ze wordt zo groot, maat 56 begint nu krap te worden en ze zit nu op maat 62. Ook praat ze nu heel graag, al die verschillende klanten en geluiden zijn zo schattig om te horen. Hoe oud is jouw dame? Leuk joh dat ze nu al kan draaien, op naar de volgende mijlpaal!
    Allah i slah. Net 6 maanden. Ja voordat je het weet is ze 1 in sha Allah. Hoe bevalt je verlof?

  12. #265827
    MVC Lid

    Reacties
    9.442
    26-12-2013

    Citaat Geplaatst door nismae Bekijk reactie
    Mach Allah Allah I sla7 je babytje, super leuk om te zien. Geniet er maar van, het cliché is zoo waar ze groeien zo snel.

    Iets anders,
    Hoe doen jullie het met de Sint en piet?
    Mijn kids leg ik eigenlijk al vrij vroeg uit dat ze het op school mogen mee vieren maar dat we er thuis niet aan doen. Zoals alle andere feestdagen. Want wij hebben immers onze eigen mooie feestdagen.

    Zo leg ik bijv uit dat andere mensen kerst vieren en nieuwe kleren krijgen en een feestmaal nuttigen etc
    En dat wij precies hetzelfde doen (feest vieren) op onze dagen 2x Eid en ramadan etc

    Met de Sint vind ik het moeilijker omdat ik geen zin heb in een discussie met de juf dat mijn kind op school zou kunnen zeggen dat de Sint niet bestaat...
    We leren onze kinderen vanaf dag 1 dat we niet liegen
    Dus het verhaaltje van de Sint en Piet is ook een leugen etc
    Ze mogen van mij wel een cadeautje uitkiezen in de winkel omdat we vinden dat ze het goed doen op school bijv of omdat er iemand iets heeft behaald. Ik probeer dat dan te doen rond de datum van 5 december zodat ze geen "leeg" Gevoel krijgen
    Ook omdat er natuurlijk wordt gezegd dat de Sint geen cadeaus geeft aan stoute kinderen.
    Eigenlijk hoe meer ik erover nadenk en hoe meer ik typ hoe kwalijker ik het vind dat dit vandaag de dag nog bestaat en in stand wordt gehouden.
    Hoe staan jullie hierin? En hoe ga je ermee om in de praktijk?
    Voor ik kinderen had, was ik altijd tegen die vieringen en begreep ik ouders niet, die eraan meededen. Sommigen zeggen zelfs, ach is toch leuk? Nu heb ik een zoon van 5 en een dochter van 3 die elke dag alle liedjes opdreunen en boos zijn dat we geen schoorsteen hebben. Hoe moet de Sint dan binnenkomen mama? (Waarom wonen we in een huis zonder schoorsteen?????)

    Mijn zoontje heeft zelfs een wortel van school meegekregen en heeft zijn schoen thuis gezet. Elke dag weer die teleurstelling, maar ik heb nog niet de moed gevonden om dat gesprek met hem te doen, om dezelfde redenen. Ik wil niet dat hij in de klas een discussie krijgt als hij gaat zeggen dat de Sint niet bestaat. En ik wil ook niet dat hij denkt dat de Sint hem heeft overgeslagen. Te gek voor woorden inderdaad. Je wordt als ouder gedwongen het in stand te houden.

  13. #265828
    MVC Lid

    Reacties
    5.714
    11-03-2010

    Heb niets met die vieringen, als ze het op school doen surprise etc prima maar wil ze wel zo vroeg mogelijk mee geven dat het niet onze vieringen zijn en waarom etc.

    Snap jullie wel heb het vroeger ook gehad op school Sinterklaas en al die onzin haha.

  14. #265829
    MVC Lid

    Reacties
    17.629
    06-10-2017

    Wij zeggen zo vaak tegen m'n dochtertje dat Sint niet echt is maar ze wil er gewoon in blijven geloven ze kijkt ook echt het Sinterklaasjournaal en maakt allemaal tekeningen etc.

  15. #265830
    nooit geweest

    Reacties
    36.902
    22-06-2003

    Citaat Geplaatst door Freya Bekijk reactie
    Wij zeggen zo vaak tegen m'n dochtertje dat Sint niet echt is maar ze wil er gewoon in blijven geloven ze kijkt ook echt het Sinterklaasjournaal en maakt allemaal tekeningen etc.
    Hier ook zo.
    Zet haar schoentje ook gewoon, tekening en appel er in.
    Mama jij mag er wat in doen hoor, ik vind het gewoon leuk.
    Denk dat het na dit jaar wel klaar is.
    Verder denk ik gewoon niet zo krampachtig doen.
    Als je er mee zit dan gewoon vertellen dat het een leugen is. Denk dat je wel consequent moet zijn.
    "Forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair."

    -- Kahlil Gibran