MVC Lid

Reacties
    19.200
    03-02-2013

Citaat Geplaatst door juno Bekijk reactie
    Onze Marokkanen wachten niet de repatriëring van transavia af, maar zijn inmiddels in Parijs geland.

Voorlopig dus geen Marokko. Gewoon niet te vertrouwen.
    Gelukkig! Heeft ze vast heel veel geld gekost.
    “Ik heb rust en ik heb zon! En zoo ge misschien beiden ook noodig hebt, raad ik u aan: kom naar Afrika.''

MVC Lid

Reacties
    19.200
    03-02-2013

Citaat Geplaatst door golden_nadoriaa Bekijk reactie
    Metro is zo handig. Komt regelmatig, er is altijd plek voor de kinderwagen en je bent snel in de stad. Veel beter dan een bus. Maar ik snap dat je hieraan moet wennen. Ik werd juist constant geholpen, ook als het niet nodig was. en over dat groeten enz, zo zijn mensen in deze stad. Ieder op zichzelf. Maar als je dan een praatje maakt, laten ze je niet meer gaan!

Ik neem met de kinderwagen ook nooit de roltrap. Heb ooit een vrouw met kinderwagen daar vanaf zien vallen. Er is gelukkig altijd een lift aanwezig bij de metro. Ik heb het 1x meegemaakt dat de lift buiten gebruik was, en daar waren meteen 4 mensen die mij wouden helpen.
    Vreselijk. Is mij gisteren ook bijna overkomen. Ik moest bij de Hema met de roltrap omhoog en man zei dat ik deze zelf moest doen. Dit ging goed tot ik er bijna was en ik de wagen dus niet over dat drempeltje kreeg. Ik schoot naar achteren en dacht dat ik zou vallen, maar gelukkig duwde mijn man heel snel de kinderwagen omhoog. Nu durf ik helemaal niet meer met het openbaar vervoer te gaan.

Maar wat doe je als er echt geen lift is dan?
    “Ik heb rust en ik heb zon! En zoo ge misschien beiden ook noodig hebt, raad ik u aan: kom naar Afrika.''

nooit geweest

Reacties
    34.458
    22-06-2003

Citaat Geplaatst door ThisChick Bekijk reactie
    Kan je ze ook samen gebruiken? Ik was al van plan zo Johannesbroodpitmeel te kopen, maar dan haal ik ook gelijk Infacol in huis.

Ik ga nu eerst zo'n verhoogkussen halen omdat man dat zo graag wilt. Ik denk namelijk niet dat het gaat helpen want haar wieg en bedje staan ook al omhoog en dat werkt ook niet. Onze Snuzpod staat nu zo en toch heeft ze de hele nacht lopen grommen, drukken, huilen en overgeven.

Kraamhulp deed gewoon zo n doek rollen en dan onder matrasje. En dan de infacol er bij. Was meteen wereld van verschil. Bij de tweede had ik het alvast in huis gehaald. En de juiste flesjes mocht je die nog niet hebben zodat ze geen lucht hapt. Of bij bv zorgen dat ze geen lucht hapt.
    Allah zjieb shifa!
    "Forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair."

-- Kahlil Gibran

nooit geweest

Reacties
    34.458
    22-06-2003

Gelukkig! Heeft ze vast heel veel geld gekost.
    Tjah..als je je ouders in levende lijve wilt zien...[emoji2368] Wel 4 dagen.
    "Forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair."

-- Kahlil Gibran

MVC Lid

Reacties
    19.200
    03-02-2013

Kraamhulp deed gewoon zo n doek rollen en dan onder matrasje. En dan de infacol er bij. Was meteen wereld van verschil. Bij de tweede had ik het alvast in huis gehaald. En de juiste flesjes mocht je die nog niet hebben zodat ze geen lucht hapt. Of bij bv zorgen dat ze geen lucht hapt.
    Allah zjieb shifa!
    Ik heb zojuist de twee dingen bij de Kruidvat gehaald. Eens zien of het werkt. Ik geef borstvoeding en zou dus niet weten hoe ik lucht kan voorkomen. Ik las dat het bij borstvoeding ligt aan teveel melk. Heel vervelend dit.

MVC Lid

Reacties
    2.907
    26-02-2015

Selaam dames
    Ik lees vaak mee maar door drukte geen tijd om te typen.
    Tc probeer de baby anders na de voeding zo lang mogelijk rechtop te houden zo zakt de melk beter en schiet het minder snel terug omhoog
    Goed laten boeren helpt ook
    Gair meid je doet het heel goed Allah m3aak inchallah

Dillema,
    Ik wordt nu dus de laatste dagen zo veel en vaak uitgenodigd voor van alles en nog wat, soubhanallah ik heb daar dus 0.00 interesse in
    Een verjaardag, op de koffie, bijkletsen en lunchen bla blabla
    Als fulltime werkende moeder is mijn weekend dus heilig en voor mij en de kids zelf
    Ik ga dus echt niet graag ergens naartoe behalve als het echt niet anders kan en belangrijk is(ben een ongelooflijke huismus)
    Dus moet ik mensen teleurstellen continue , mensen begrijpen het niet en hoppa je zit in een cirkeltje vast
    Pffff
    Verplicht Socializen hoe doen jullie dat?

nooit geweest

Reacties
    34.458
    22-06-2003

Ik heb zojuist de twee dingen bij de Kruidvat gehaald. Eens zien of het werkt. Ik geef borstvoeding en zou dus niet weten hoe ik lucht kan voorkomen. Ik las dat het bij borstvoeding ligt aan teveel melk. Heel vervelend dit.
    Tip van nismae is ook een goeie, zo lang mogelijk rechtop houden. Je vergeet echt veel na bijna 7 jaar alweer.

Lgheer inshaAllah.

-- Kahlil Gibran

nooit geweest

Reacties
    34.458
    22-06-2003

Citaat Geplaatst door nismae Bekijk reactie
    Selaam dames
    Tc probeer de baby anders na de voeding zo lang mogelijk rechtop te houden zo zakt de melk beter en schiet het minder snel terug omhoog

Dillema,
    Ik wordt nu dus de laatste dagen zo veel en vaak uitgenodigd voor van alles en nog wat, soubhanallah ik heb daar dus 0.00 interesse in
    Als fulltime werkende moeder is mijn weekend dus heilig en voor mij en de kids zelf
    Ik ga dus echt niet graag ergens naartoe behalve als het echt niet anders kan en belangrijk is(ben een ongelooflijke huismus)
    Dus moet ik mensen teleurstellen continue , mensen begrijpen het niet en hoppa je zit in een cirkeltje vast
    Pffff
    Lijkt me idd lastig. Maar ik heb al heel lang geen sociaal leven meer. Dus waar heb ik het over?

Denk doen wat voor jou goed voelt. Je gezin en ouders zijn het belangrijkst.

-- Kahlil Gibran

MVC Lid

Reacties
    5.916
    26-06-2015

Of de melk die te snel komt. Probeer eens wanneer je je toeschiet reflex krijgt ze even te laten stoppen met drinken en wanneer de "snelle" melk weg is haar terug aanleggen. En goed laten boeren.
    Maar het is altijd gemakkelijker gezegd dan gedaan het is echt zoeken. Tussen 3 en 6 weken vond ik altijd de moeilijkste periode.
    هُوَ الَّذِي أَنزَلَ السَّكِينَةَ فِي قُلُوبِ الْمُؤْمِنِينَ لِيَزْدَادُوا إِيمَانًا مَّعَ إِيمَانِهِمْ

MVC Lid

Reacties
    19.200
    03-02-2013

Citaat Geplaatst door nismae Bekijk reactie
    Selaam dames

Dillema,
    Pffff
    Ja, die dingen doen we allemaal al en ook dat helpt niet. Om gek van te worden hoor.

Ik zal me trouwens in jouw plaats niet schuldig voelen, gewoon zeggen dat je et druk hebt of moe bent of weet ik wat. Niets van gelogen.

Tip van nismae is ook een goeie, zo lang mogelijk rechtop houden. Je vergeet echt veel na bijna 7 jaar alweer.

Lgheer inshaAllah.
    Hahaha, zo lang geleden alweer. Lang rechtop houden doen we ook al, maar dit werkt niet.

Citaat Geplaatst door __A. Bekijk reactie
    Of de melk die te snel komt. Probeer eens wanneer je je toeschiet reflex krijgt ze even te laten stoppen met drinken en wanneer de "snelle" melk weg is haar terug aanleggen. En goed laten boeren.
    Maar het is altijd gemakkelijker gezegd dan gedaan het is echt zoeken. Tussen 3 en 6 weken vond ik altijd de moeilijkste periode.
    Ja, dat zou wel eens kunnen. Maar wanneer stop je dan? Hoe weet ik wanneer de toeschietreflex start?

MVC Lid

Reacties
    5.916
    26-06-2015

Ja, die dingen doen we allemaal al en ook dat helpt niet. Om gek van te worden hoor.

Ik zal me trouwens in jouw plaats niet schuldig voelen, gewoon zeggen dat je et druk hebt of moe bent of weet ik wat. Niets van gelogen.

Hahaha, zo lang geleden alweer. Lang rechtop houden doen we ook al, maar dit werkt niet.

Ja, dat zou wel eens kunnen. Maar wanneer stop je dan? Hoe weet ik wanneer de toeschietreflex start?
    Je voelt dat toch denk ik? Wanneer je je kindje aanlegt na een minuut ongeveer word je borst hard en stroomt de melk snel. Als je je kindje af koppelt zie je ook de melk gewoon vanzelf stromen. En wanneer dat gestopt leg je haar weer aan.
    Of als je ze heel snel ziet slikken of zicv verslikken is het ook een teken dat de melk te snel komt. Het is een beetje zoeken maar het lukt vast wel!
    هُوَ الَّذِي أَنزَلَ السَّكِينَةَ فِي قُلُوبِ الْمُؤْمِنِينَ لِيَزْدَادُوا إِيمَانًا مَّعَ إِيمَانِهِمْ

MVC Lid

Reacties
    2.907
    26-02-2015

Tc bij het kolven kun je dat proces mooi zien
    Wanneer je begint met kolven komen er eerst druppels uit, die druppels komen steeds sneller na elkaar en vervolgens heb je echt stralen
    Nou die stralen dat is dus je toe schiet reflex
    Als je die eerste paar stralen kunt kolven en daarna je baby aanlegt gaat het vaak wat beter omdat de eerste stralen bij sommige vrouwen heel heftig kunnen zijn.

Wat ik ook altijd aanraad, al is het maar eenmalig, schakel een lactatie kundige in die je hierbij helpt
    Het heeft mij echt geholpen
    Gair inchallah

Thnx voor je reactie, ik vind het dus knap van sommigen als ze direct durven zeggen sorry ik kan niet komen want ik heb het druk , moe, geen zin etc
    Ik krijg daar dus kritiek op/over, je komt al snel asociaal en ongeïnteresseerd over
    Ach loslaten is the key denk ik.

MVC Lid

Reacties
    7.685
    21-05-2013

Salamo Alaikom dames hoe gaat het hier met jullie? Lang niet geweest hier. Hoop dat het goed met iedereen gaat.

Ik heb een vraagje. Weet iemand toevallig of (Colloidaal) zilverwater in Marokko (liefst Marakkech) verkocht wordt en waar ik het dan kan kopen?

MVC Lid

Reacties
    7.811
    26-12-2013

Ik kon het niet voelen, maar op een gegeven moment kon ik het wel herkennen aan t gedrag van mn dochtertje. Ze werd dan drukker, na ongeveer een minuutje. Als ik haar dan losmaakte van de borst, dan stroomde het melk ook gewoon door. Bhal fontein, haha. Ik gebruikte daar dan een hydrofiel luier voor. Ik denk dat het soms een minuut zo hard ging of ik masseerde de borst nog even om die druk te verlagen en dan was de melkstroom weer wat normaler.

Je dochter iets vaker pauzes geven is denk ik ook handig, omdat je dan sowieso wat meer controle hebt op vraag en aanbod.

MVC Lid

Reacties
    7.811
    26-12-2013

Ik kreeg ook de tip, wat meer achterover leunen ipv rechtop zitten of liggen. Want dan helpt de zwaartekracht. Bij mij werkte dit niet, maar kennelijk wel bij anderen