1. #283786
    MVC Lid

    Reacties
    21.851
    03-02-2013

    Citaat Geplaatst door Keltoum.. Bekijk reactie
    Het lijkt erop dat ze de pik op je hebben. Ik zou mijzelf dan afvragen of ik überhaupt samen wil werken met zulke lui.

    Zie het ook op werk gebeuren. Dan mogen ze een collega niet en gaan ze spijkers op laag water zoeken.

    Succes.
    Ja, dat vermoed ik ook maar ze geven toch echt aan dat ze niet kunnen wachten tot ik er ben. Mijn vervangster, die ik af en toe spreek beaamt dit ook.
    Hun gedrag is alleen zo niet in lijn. Ze buigen echt geen cm en verwachten dat ik het maar oplos met de kinderen en hun opvang.

    Ik heb allerlei oplossingen aangeboden, die allemaal zijn geweigerd. Zelfs twee dagen ouderschapsverlof is geweigerd!! Wat wettelijk al niet mag. Ik heb maar een dag gekregen.

    Verder gaat het echt om een paar maanden die we moeten overbruggen ( november/december) en daarna kan ik gewoon drie dagen op kantoor zijn, zoals dat gewenst is.

    Ik heb inmiddels juridische hulp ingeschakeld.
    'Er is een stem die geen woorden gebruikt. Luister.'

  2. #283787
    MVC Lid

    Reacties
    21.851
    03-02-2013

    Citaat Geplaatst door Ochtendmens Bekijk reactie
    ThisChick hoe lang werk je daar nu? Je werkt veel thuis toch? En ze willen je meer op kantoor zien? Gaat het ze daar om? Denk dat je dan wel aan het kortste eind gaat trekken, tenzij je collega's kent waar ze niet zo moeilijk doen? Bij mijn man hebben ze laatst ook beleid hierop gewijzigd. Ze mochten de helft van de uren thuis werken en nu opeens nog maar 1 dag. Gold gelijk voor de hele organisatie.


    Ik neem aan dat ze dit wel netjes van tevoren hebben aangekondigd? En niet zoals in mijn geval drie weken voor ik weer aan de slag moet? Mijn oplossing was dan dag extra ouderschapsverlof ( wat wettelijk mag en ook niet geweigerd mag worden tenzij zwaaarwegende redenen), maar die hebben ze dus geweigerd. Ze zijn helemaal gek joh, laat je ouders anders een dag oppassen ( even 200 km) of neem een au pair. Ja joh, ik regel het even in drie weken.

    In elk geval, ik ga dit laten escaleren en hier een zaak van maken. Heb al een jurist ingeschakeld, dan kost het me maar geld. Ik laat het hier niet bij zitten.
    'Er is een stem die geen woorden gebruikt. Luister.'

  3. #283788
    MVC Lid

    Reacties
    247
    03-01-2024

    Citaat Geplaatst door Keltoum.. Bekijk reactie
    Ik heb mijn streefgewicht bereikt. Finally. Mijn lichaam moest gewoon terug naar fabrieksinstellingen. Heb ik 1x eerder gehad, na bevallingen. Toen werkte het. Nu weer. Zo stom dat ik daar niet eerder aan heb gedacht.

    Goed gedaan!!

    Het is wel verontrustend (sinds dun weer helemaal in is) hoe sommige mensen zich laten meeslepen door het streven naar extreme dunheid, vooral in de wereld van beroemdheden. Ze gaan door tot een ingevallen gezicht “de heroin chic'-look”. En ook zorgwekkend hoe gemakkelijk ze naar zoiets als Ozempic grijpen met alle gevolgen van dien, terwijl die bedoeld zijn voor mensen met diabetes en die nu er ook moeilijker aan komen omdat er in gehandeld wordt. Echt niet normaal!
    En ook gewoon niet bij streefgewicht houden en blij zijn.

  4. #283789
    MVC Lid

    Reacties
    247
    03-01-2024

    Citaat Geplaatst door Keltoum.. Bekijk reactie
    Horror gewoon. Denk dat niemand daar ook echt bij stilstaat voor ze erin gaan.

    Bsa7A bios en uitjes!
    Nee klopt. In Agadir heb je er ook één, maar voor mij in ieder geval nooit meer.

    Allah ye3tiek saha

    Morgen laatste halve dagje Koningspelen op school en dan lekker vakantie, yeaaah!

  5. #283790
    MVC Lid

    Reacties
    247
    03-01-2024

    Citaat Geplaatst door ThisChick Bekijk reactie
    Praline, hij heeft er geen moeite mee als we gaan. Ik zie dat je nu rechtstreeks naar de hoofdstad vliegt en hij stond er voor open. Dus wie weet?

    Hoop dat alles goed gaat met de rest? Hier echt gedoe.
    Dan is je werk niet slim bezig om niet mee te werken, vooral als ze een werknemer graag willen behouden.
    Wat je juist ziet is dat ze bepaalde zaken door de vingers zien en samen werken aan een oplossing die zowel de werknemer als het bedrijf ten goede komt.
    Ik zou ondertussen verder kijken en hun even goed voor verassingen laten staan, want als een werkgever niet bereid is om mee te werken aan het creëren van een betere werk-privébalans en het voorkomen van stress of een burn-out, zou ik mij daar niet meer op mijn plek voelen. Laat ze het dan maar uitzoeken.

  6. #283791
    MVC Lid

    Reacties
    247
    03-01-2024

    Mijn eetroutine is nog steeds een drama sinds de ramadan. Geen zin in gewoon eten.
    Koffie en wat lekkers daar leef ik momenteel op.


  7. #283792
    MVC Lid

    Reacties
    9.442
    26-12-2013

    Ik zag laatst zo'n enge podcast over die behandelingen met injecties enz, ben nog steeds van slag. Die dame ging naar een nette kliniek en wilde een injectie met vitamine b12 en het zou ook helpen met afvallen. Maar in de injectie zat troep en haar lichaam reageerde heel heftig, ze kreeg een soort bacteriele infectie, bulten in haar huid die kapot gingen etc. Nu 1.5 jaar verder is ze nog niet van haar klachten af. Er schijnen meer gevallen zoals haar te zijn, maar het is in Amerika niet verboden. Uit onderzoek bleek later dat haar injectie besteld was bij Ali baba!!! Dus sinds ik dar heb gezien, kijk ik zo anders naar middeltjes die je online koopt, inspuit of in laat spuiten.

  8. #283793
    MVC Lid

    Reacties
    464
    28-08-2023

    Citaat Geplaatst door Ochtendmens Bekijk reactie
    Fijn Keltoum! Goed gedaan.

    Wat is voor jou dé oplossing?

    Ik kom weer aan, nu ik normaal eet. Vasten is tot nu de enige oplossing lijkt het.
    Oh balen zeg! Eigenlijk is het heel logisch, wat voor mij werkt moet voor iedereen werken, ook degenen die jaren struggelen en iedere keer met verbazing op de weegschaal staan. Hoe kan dat nou, ik heb toch niks geks gedaan.

    Zie het zo: alles wat je eet aan bewerkt en ongezond ( niet voedzaam ) voedsel, daar moeten jouw cellen heel hard voor werken om daar voedzame stoffen uit te kunnen halen. Op een gegeven moment zijn het er zoveel dat je lichaam niet meer weet hoe het op te ruimen. Maw de giftige stoffen kunnen niet goed afgevoerd worden.

    Ik heb alles omgegooid, het is een proces van detox, cleanse en dan voeden.
    Dat detoxen doe je met groene smoothies en je te onthouden van koolhydraten, vlees, vis noten en eieren. Na de 3 dagen detox voeg je terug: noten, eieren, vis, kip. Na 7 dagen begin je weer met koolhydraten ( volkoren pasta en rijst, zoete aardappel etc).

    Hoe het gaat:
    Detox: je lichaam gaat de afvalstoffen opruimen, dit kan best pittig zijn want je gaat afkickverschijnselen krijgen.
    Cleanse: energie gaat langzaamaan terugkomen
    Voeden : je energielevel gaat door het dak.

    Wat er gebeurt in je lichaam:
    Doordat je je spijsverteringsstelsel rust geeft, kan je lichaam zich beter focussen op het opruimen van afvalstoffen. Je reset je lichaam als het ware en dat geeft een kickstart voor de vetverbranding. EN maakt het mogelijk dat je lichaam voedzame stoffen beter kan opnemen.

    Dit heeft ook effect op je gezondheid uiteraard, je organen gaan beter functioneren en je lymfestelsel werkt ook beter. Dat laatste zorgt ervoor dat de afvalstoffen beter worden afgescheiden. De sauna werkt hier btw ook goed voor. Doordat je gaat zweten.

    Voor mijzelf ben ik tot de conclusie gekomen dat wanneer het afvallen stagneert of je komt ineens aan, dat een teken is dat je lichaam niet goed functioneert, incl je organen. Wat ook een rol kan spelen is de hormoonhuishouding. Als je daar een disbalans in krijgt dan heeft dat letterlijk invloed op alles. Hormonen zorgen voor het op peil houden van de glucosespiegel o.a

    Ik heb gemerkt dat bij bepaalde veranderingen of dingen waar je doorheen gaat, je in zo’n fase terecht kan komen ( het stagneren ). Het mooie is, wanneer je terug gaat naar je lichaam voeden op de juiste manier, alle klachten ook verdwijnen. Cliché maar waar: je bent echt wat je eet.

    De vorige keer dat ik door dit proces ging ben ik na bereiken steefgewicht heus wel weer gaan snacken etc. Tot het punt dat ik vanalles kon eten en niet aankwam. Nu wil ik deze leefstijl gewoon aanhouden. Zeker ook met het oog op preventie van gezondheidsproblemen op den duur. Ik houd zelf mijn waardes bij en ik zie gewoon het effect terug daarin.

    Lang verhaal maar ik wilde het graag delen, ook voor anderen die hier misschien wat aan hebben.

  9. #283794
    MVC Lid

    Reacties
    464
    28-08-2023

    Citaat Geplaatst door Lush Bekijk reactie
    Mijn eetroutine is nog steeds een drama sinds de ramadan. Geen zin in gewoon eten.
    Koffie en wat lekkers daar leef ik momenteel op.

    Probeer het terug op te bouwen, al is het maar wat yoghurt voor ontbijt en een cracker voor lunch. Bsa7a tho. Ik ben gestopt met koffiedrinken. Nu ook geen behoefte meer aan.

  10. #283795
    MVC Lid

    Reacties
    464
    28-08-2023

    Citaat Geplaatst door Lush Bekijk reactie
    Goed gedaan!!

    Het is wel verontrustend (sinds dun weer helemaal in is) hoe sommige mensen zich laten meeslepen door het streven naar extreme dunheid, vooral in de wereld van beroemdheden. Ze gaan door tot een ingevallen gezicht “de heroin chic'-look”. En ook zorgwekkend hoe gemakkelijk ze naar zoiets als Ozempic grijpen met alle gevolgen van dien, terwijl die bedoeld zijn voor mensen met diabetes en die nu er ook moeilijker aan komen omdat er in gehandeld wordt. Echt niet normaal!
    En ook gewoon niet bij streefgewicht houden en blij zijn.
    Dankjewel. Jaa skinny is helemaal een ding nu. Mensen die zonder medische reden ozempic spuiten zijn echt mega dom. Ik kan daar gewoon echt niet bij. Hebben denk ik ook geen flauw benul van wat het kan aanrichten.
    Ja van die ingevallen gezichtjes krijg je dan, zo zonde. Selma ook, dacht ze het op te kunnen lossen met een cat eye met als gevolg onomkeerbare verminking van haar ogen. Ik hoop echt voor haar dat ze niet terug aan gaat komen want dan ben ik bang dat haar ogen in haar gezicht gaan verdwijnen. Alhoewel ik het ergens wel snap van die vrouwen. Iedereen moet mooi en perfect zijn en je wordt doodgegooid met insta modellen ( die gewoon hun foto’s bewerken notabene ).

    Je krijgt een hele generatie die voor eeuwig achter een schoonheidsideaal gaat rennen wat niet haalbaar of realistisch is.

    Terwijl je je streefgewicht ook kan bereiken met de juiste voeding. Ik val nu af maar ik verlies geen spieren. Doordat ik mijn leefstijl heb omgegooid verbrand ik alleen vet. Soort van tonen dmv voeding.

    Dat diabetispatienten er niet aan komen heeft ook te maken met export. Dat brengt meer geld in het laatje en doen ze met meer medicatie. Waardoor het in nl schaars wordt. Vind het ook heel erg voor mensen die ervan afhankelijk zijn of hun dierbaren.

  11. #283796
    MVC Lid

    Reacties
    9.442
    26-12-2013

    Chukran Keltoum. Heel lief dat je dit zo met ons deelt. Zijn die eerste dagen een soort sapkuur?
    Ik heb dit echt nodig, soort reset in mijn metabolic system.

    Ik geloof ook dat we niet die luxe hebben om onachtzaamheid te zijn met eten hoor. Je kan gezond oud worden, of met allerlei mankementen.

    Ik ga dit insha allaah proberen. Ik sla het op!

  12. #283797
    MVC Lid

    Reacties
    464
    28-08-2023

    Citaat Geplaatst door ThisChick Bekijk reactie
    Ja, dat vermoed ik ook maar ze geven toch echt aan dat ze niet kunnen wachten tot ik er ben. Mijn vervangster, die ik af en toe spreek beaamt dit ook.
    Nare situatie zeg, juist omdat het om directe collega’s gaat. Ik snap je hoor, je wil gewoon rechtvaardigheid. Met juridische stappen loop je wel groot risico dat de werkrelatie verstoord raakt en je daar alsnog niet kan blijven.

    Ik weet zo ff niet hoe je job matcht met je privé ( buiten het gedoe over thuiswerken om ). Ik zou denk ik wel goed de plus en minpunten voor mijzelf op een rijtje zetten en dan pas zo’n beslissing maken.

    Maw is je job het waard om met die mensen te dealen? Zelf zou ik dat dus niet kunnen, maar zou wel een afweging maken. Iig tot je iets beters hebt.

    Ghayr inshaAllah. Allah 3awnek.

  13. #283798
    MVC Lid

    Reacties
    464
    28-08-2023

    Citaat Geplaatst door Ochtendmens Bekijk reactie
    Chukran Keltoum. Heel lief dat je dit zo met ons deelt. Zijn die eerste dagen een soort sapkuur?
    Ik heb dit echt nodig, soort reset in mijn metabolic system.

    Ik geloof ook dat we niet die luxe hebben om onachtzaamheid te zijn met eten hoor. Je kan gezond oud worden, of met allerlei mankementen.

    Ik ga dit insha allaah proberen. Ik sla het op!
    Graag gedaan hoor, vind het altijd leuk als ik ergens kan helpen.
    Nee geen sapkuur of snelle fix. Je start je dag met green smoothie ( die maak je gewoon zelf heel eenvoudig ). Daarnaast eet je groenten, fruit en peulvruchten. Behalve banaan!

    Inderdaad, je hersteld je metabolisme in het kort.

    Inshaallah!

  14. #283799
    MVC Lid

    Reacties
    247
    03-01-2024

    Citaat Geplaatst door Keltoum.. Bekijk reactie
    Probeer het terug op te bouwen, al is het maar wat yoghurt voor ontbijt en een cracker voor lunch. Bsa7a tho. Ik ben gestopt met koffiedrinken. Nu ook geen behoefte meer aan.
    Ja yoghurt en cracker dat lukt juist wel zulke lichte dingen idd, maar het is nog niet wat het was. Komt wel goed heb dit vaker na ramadan. Moet gewoon weer wennen.
    Wat goed dat je bent gestopt! Krijg het niet uit m’n systeem, maar drink ook geen echt zwart koffie gaat toch behoorlijk wat melk bij, dus valt uiteindelijk wel mee

  15. #283800
    MVC Lid

    Reacties
    247
    03-01-2024

    Citaat Geplaatst door Keltoum.. Bekijk reactie
    Dankjewel. Jaa skinny is helemaal een ding nu. Mensen die zonder medische reden ozempic spuiten zijn echt mega dom. Ik kan daar gewoon echt niet bij. Hebben denk ik ook geen flauw benul van wat het kan aanrichten.
    Ja van die ingevallen gezichtjes krijg je dan, zo zonde. Selma ook, dacht ze het op te kunnen lossen met een cat eye met als gevolg onomkeerbare verminking van haar ogen. Ik hoop echt voor haar dat ze niet terug aan gaat komen want dan ben ik bang dat haar ogen in haar gezicht gaan verdwijnen. Alhoewel ik het ergens wel snap van die vrouwen. Iedereen moet mooi en perfect zijn en je wordt doodgegooid met insta modellen ( die gewoon hun foto’s bewerken notabene ).

    Je krijgt een hele generatie die voor eeuwig achter een schoonheidsideaal gaat rennen wat niet haalbaar of realistisch is.

    Terwijl je je streefgewicht ook kan bereiken met de juiste voeding. Ik val nu af maar ik verlies geen spieren. Doordat ik mijn leefstijl heb omgegooid verbrand ik alleen vet. Soort van tonen dmv voeding.

    Dat diabetispatienten er niet aan komen heeft ook te maken met export. Dat brengt meer geld in het laatje en doen ze met meer medicatie. Waardoor het in nl schaars wordt. Vind het ook heel erg voor mensen die ervan afhankelijk zijn of hun dierbaren.
    Ja, Selma is er een goed voorbeeld van. Je ziet dat ze niet gezond afgevallen is, naast alle ingrepen.
    Die cat eye staat niemand, het is gewoon eng.
    Die vrouw van jalal oba heeft het ook gedaan.
    Dat men ook zoiets durft joh. Ze maken een incisie op je hoofd bij je haarlijn en trekken je huid zeg maar strak en naaien het weer vast. Krijg er al rillingen van. Ja je moet er ook echt een olifantshuid m voor hebben in dat wereldje, de ene noemt je lelijk ander dik en ga zo maar door.

    Ja, vast ook wel en voor andere doeleinden. In Amerika is het hartstikke normaal en schrijven ze het gewoon voor.
    Vind die zangeres numidia goed en ook mooi afgevallen. Haar gezichtje komt nu nog mooier naar voren.