MVC Lid

Reacties
    11.362
    29-05-2010

Geniet ervan Praline!

MVC Lid

Reacties
    13.094
    06-10-2017

Citaat Geplaatst door nismae Bekijk reactie
    Chokrane Freya
    Supper! Je kunt zelfs een online test les volgen.en ook voor particulieren. Echt wel de moeite waard.
    Als ik het goed heb is het voor kinderen vanaf groep 6 dus ongeveer 9 a 10 jaar.

Het rekenkundige is zo belangrijk voor ze. Ik heb gemerkt als ze het vanaf het begin af aan niet begrijpen, dan blijven ze verder sukkelen omdat er geen basis is.

Taalkundige ook supper belangrijk, hoeveel ouders lezen hun kinderen nog voor vandaag de dag. En dan vooral de kinderen die het het meeste nodig hebben, die kinderen worden dan niet gestimuleerd.
    Boekjes lezen, begrijpend lezen, technisch lezen.
    Etc etc
    Allah I smehna mn walidin het is echt niet makkelijk om ze op alle vlakken te stimuleren motiveren en eruit te halen wat er in zit.
    Klopt vanaf groep 6 en het is eigenlijk een methode voor de gehele basisschool. Ja precies, zonder die basis gaat wiskunde nog erg lastig worden, die man is zelf ook docent op een middelbare school vwo en zegt ook dat het niveau over het algemeen bedroevend is omdat de basis niet klopt. Daarom zijn ze er ook mee begonnen.

Ja lezen is echt heel belangrijk. Ben nu ook al echt bezig met m'n dochtertje. En zoontje geef ik nu ook elke x andere boeken van de bieb. Voor zaken als begrijpend lezen is algemene kennis ook belangrijk, dus veel met ze praten over zaken die spelen, klokhuis, jeugdjournaal etc..

Ameen
    Verzamel herinneringen, geen bezittingen.

MVC Lid

Reacties
    13.094
    06-10-2017

Ga zo sporten en heb zo geen zin, maar ik ga toch. Eerst even wat lezen voor werk.

MVC Lid

Reacties
    13.094
    06-10-2017

Als je nu al boekt, voor de meivakantie, 4 personen. En dit zijn de ultra all incl, kan nog goedkoper. Hoe vroeger hoe goedkoper

Verstuurd vanaf mijn IN2023 met Tapatalk

nooit geweest

Reacties
    33.960
    22-06-2003

Rekenen moet er echt goed inzitten. De basis is gewoon stampen en veel oefenen. Heb geluk dat ik er zelf goed in ben en oefen al veel met de oudste. Bij redactiecommissie merk ik idd dat het ook een kwestie van begrijpend lezen is. Deze oefenen we ook veel. Je hoeft namelijk niet altijd alle informatie te gebruiken die er in het verhaaltje staat en zo zijn er meer truuks die ze moeten kennen bij dit soort sommen. Dus waar het op neer komt is eindeloos oefenen. Gewoon rijtjesmaken en herhalen.
    Maar als ik het zelf niet deed zou ik ook zeker zo n cursus overwegen.
    Ze komen er ook steeds meer op terug dat ouderwets stampen het beste is.
    "Forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair."

-- Kahlil Gibran

nooit geweest

Reacties
    33.960
    22-06-2003

Veel plezier dames!

Vanmiddag hebben ze een atletiektoernooi. Ben benieuwd met dit weer.

Lekker vooruitzicht vakantie!
    "Forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair."

-- Kahlil Gibran

MVC Lid

Reacties
    13.094
    06-10-2017

Citaat Geplaatst door juno Bekijk reactie
    Rekenen moet er echt goed inzitten. De basis is gewoon stampen en veel oefenen. Heb geluk dat ik er zelf goed in ben en oefen al veel met de oudste. Bij redactiecommissie merk ik idd dat het ook een kwestie van begrijpend lezen is. Deze oefenen we ook veel. Je hoeft namelijk niet altijd alle informatie te gebruiken die er in het verhaaltje staat en zo zijn er meer truuks die ze moeten kennen bij dit soort sommen. Dus waar het op neer komt is eindeloos oefenen. Gewoon rijtjesmaken en herhalen.
    Maar als ik het zelf niet deed zou ik ook zeker zo n cursus overwegen.
    Ze komen er ook steeds meer op terug dat ouderwets stampen het beste is.
    Klopt precies dit. Stampen, rijtjes oefenen en ook netjes werken. Hij was eigenlijk ook al omhoog gegaan door met mij te oefenen maar toch fijn deze extra vanuit school. Hij noemde het bijna misdadig hoe talig veel sommen zijn sommige kinderen kunnen goed rekenen maar worden afgerekend op het niet goed kunnen begrijpen van verhalende sommen

MVC Lid

Reacties
    18.855
    03-02-2013

Wel vergeleken met waar ze waren. Deze heeft meer kleur. Donderdag een gesprek met de juf van de jongste, de eerste oudergesprekken. Ben benieuwd.
    Trouwens wel een kleinere school, ook fijn.
    Ah ok, maar nog steeds normale verhoudingen denk ik? Hele zwarte scholen zal je daar niet tegenkomen. Niet zoals in de Randstad.
    “Ik heb rust en ik heb zon! En zoo ge misschien beiden ook noodig hebt, raad ik u aan: kom naar Afrika.''

MVC Lid

Reacties
    18.855
    03-02-2013

Goed dat jullie er zo bovenop zitten, Freya en Juno. Je zal een leraar nooit tegen Willem Alexander en Maxima zeggen dat er niet meer in zit dan een vmbo en dat dat niet erg is want de maatschappij heeft ook mensen nodig die met hun handen werken.
    “Ik heb rust en ik heb zon! En zoo ge misschien beiden ook noodig hebt, raad ik u aan: kom naar Afrika.''

MVC Lid

Reacties
    18.855
    03-02-2013

Ik ga naar de Ikea voor hangers. Gisteren een set gehaald en het formaat is prima.

Vanmiddag mag ik de kleine weer zien! Ben zo benieuwd hoeveel ze nu weegt. Ik denk ongeveer 3 kilo.

MVC Lid

Reacties
    18.855
    03-02-2013

Citaat Geplaatst door Nawal1991 Bekijk reactie
    Hahaha klopt ik ben gelukkig bijna al die Extra kilo’s kwijt voelde mij na de bevalling echt een olifant. Was gwn 15 kilo aangekomen inclusief baby. Kon niets doen tegen dat hongergevoel tijdens zwangerschap, heb je dat ook gehad? Terwijl Ik nu denk hoe kon ik zoveel eten...
    Ik eet echt veel, maar heb wel geluk dat ik niet aankom. Heb altijd al zo een figuur gehad. Ik hoop dat ik na de zwangerschap weer slank ben en dat vermoed ik wel aangezien ik de genen van mama heb en als ik haar foto's bekijk een week na de bevalling...

15 kilo is niet veel toch? Volgens mij zit ik ook op zoiets of meer. Ik houd veel vocht vast.
    Citaat Geplaatst door olifantje Bekijk reactie
    Beetje respect voor de olifant ja ;-ppp

Verstuurd vanaf mijn SM-G970F met Tapatalk
    Hahaha, maar aub geen gekke dingen doen met je lichaam hoor! Is echt niet nodig.

nooit geweest

Reacties
    33.960
    22-06-2003

Citaat Geplaatst door ThisChick Bekijk reactie
    Goed dat jullie er zo bovenop zitten, Freya en Juno. Je zal een leraar nooit tegen Willem Alexander en Maxima zeggen dat er niet meer in zit dan een vmbo en dat dat niet erg is want de maatschappij heeft ook mensen nodig die met hun handen werken.
    Ik vind vmbo ook niet erg ofzo. Als ze maar wel de kansen krijgen en pakken.
    En idd toch niet afgescheept worden.

Mn jongste doet nog een keer groep 3. Zat me niet lekker hoe de vorige school met haar omging. Nee ze moet thuis nog meer lezen. Wtf??!! Zou het kunnen dat er iets anders is dan zoveel druk op zo n meisje te zetten? Ook maar vanuitgaan dat er niet gelezen wordt he...
    We zijn net met logopedie bezig, eerst onderzoeksfase nu...krijg over twee weken een gesprek.
    Moet je trouwens wel zelf allemaal uitzoeken en aanzwengelen. Googlen en bellen. Zelf verwijsbrief bij ha aangevraagd en zelf op zoek gegaan naar een praktijk voor logopedie. Niks vanuit vorige school behalve kritiek.
    Misschien is er niet zoveel aan de hand, maar dan weet ik dat en weet ik ook wat het wel is. Hoe dan ook, dan heeft ze wel een eerlijke kans.

Deze school heeft ook meer begeleiding door ondersteunend personeel en kleiner. Zie dat ook als een voordeel.
    Maar moet het nog allemaal ervaren.

-- Kahlil Gibran

MVC Lid

Reacties
    18.855
    03-02-2013

Ik vind vmbo ook niet erg ofzo. Als ze maar wel de kansen krijgen en pakken.
    En idd toch niet afgescheept worden.

Mn jongste doet nog een keer groep 3. Zat me niet lekker hoe de vorige school met haar omging. Nee ze moet thuis nog meer lezen. Wtf??!! Zou het kunnen dat er iets anders is dan zoveel druk op zo n meisje te zetten? Ook maar vanuitgaan dat er niet gelezen wordt he...
    We zijn net met logopedie bezig, eerst onderzoeksfase nu...krijg over twee weken een gesprek.
    Moet je trouwens wel zelf allemaal uitzoeken en aanzwengelen. Googlen en bellen. Zelf verwijsbrief bij ha aangevraagd en zelf op zoek gegaan naar een praktijk voor logopedie. Niks vanuit vorige school behalve kritiek.
    Misschien is er niet zoveel aan de hand, maar dan weet ik dat en weet ik ook wat het wel is. Hoe dan ook, dan heeft ze wel een eerlijke kans.

Deze school heeft ook meer begeleiding door ondersteunend personeel en kleiner. Zie dat ook als een voordeel.
    Maar moet het nog allemaal ervaren.
    Het is niet gek om het erg te vinden. Dat vinden vele Nederlanders wel en die zitten er goed bovenop. Beter een jaar overdoen en straks betere kansen dan gewoon overgaan en een lager niveau tot gevolg.

nooit geweest

Reacties
    33.960
    22-06-2003

Citaat Geplaatst door ThisChick Bekijk reactie
    Het is niet gek om het erg te vinden. Dat vinden vele Nederlanders wel en die zitten er goed bovenop. Beter een jaar overdoen en straks betere kansen dan gewoon overgaan en een lager niveau tot gevolg.
    Wat valt er erg te vinden als dit het is wat je van Allah hebt gekregen? En ook sommige kinderen starten langzamer op en komen eerst op het vmbo en later alsnog hbo of universiteit.
    Ons werd alle ruimte gegeven om goed te presteren op school, alleen kenden onze ouders het systeem nog niet.
    Wij zitten er daarom ook bovenop, omdat we het hebben meegemaakt.

Maar dat zal ook later gelden voor werk en carrière keuzes. Dat heb ik ook al meegemaakt, terwijl ik het echt zelf moest doen.
    Wij hebben nu ook een netwerk, wat onze ouders niet hadden.

-- Kahlil Gibran

MVC Lid

Reacties
    13.094
    06-10-2017

Gisteren ging het ook over het advies, want je hebt in januari de cito m8 toetsen en daarna wordt al het advies gegeven en moet je je inschrijven, maar in mei is nog de cito eindtoets. En je ziet dat leraren bijna nooit hun eerste advies wijzigen tenzij het echt aanzienlijk hoger is. Dus een vd vaders zei ja maar ik vind het advies van de leraren ook veel belangrijker, die weten het wel beter. Ik zei nou daar verschillen de meningen over, in Nederland -en ik zeg niet dat deze juf dat gaan doen, zij was er ook- worden kinderen migratie achtergrond en lagere sociale status structureel ondergeadviseerd en kinderen van rijke ouders structureel te hoog. Toen was het ja ja... Hier niet enz en we komen er altijd samen uit. Vind het wel goed nog een eindtoets.