1. #244156
    nooit geweest

    Reacties
    36.902
    22-06-2003

    Citaat Geplaatst door OnderDeKoffer_ Bekijk reactie
    Ik maak me echt zorgen om de mensen die niet kunnen werken door de lockdown zoals in Marokko en daardoor zonder eten zitten. We zijn binnen de familie een inzamelingsactie begonnen voor de stad waar ik vandaan kom in Marokko. Had het echt niet verwacht maar we hebben binnen 1 dag al bijna 10.000 euro ingezameld en er hebben zich al 81 gezinnen aangediend die hulp nodig hebben.

    Wellicht een idee voor anderen die ook een inzameling kunnen starten of als ze financieel iets kunnen missen dat te doneren aan iemand in je omgeving die het moeilijk heeft nu.

    Eten is ook veel duurder geworden nu in Marokko. Ghair in sha Allah. Moge Allah de mensen die het moeilijk hebben bijstaan.
    Klopt. Le3des is van 5 dirham naar 20 dirham gegaan. Het zal net als hier de armsten raken. Lees ook over bedrijven als vh merk lesieur en meer dat die ook bijdragen.
    Helpen waar je kan.
    Moge Allah jullie belonen.
    "Forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair."

    -- Kahlil Gibran

  2. #244157
    MVC Lid

    Reacties
    17.633
    06-10-2017

    We hebben echt geluk dat we in nl wonen met enige sociale zekerheid, zelfs Italië en Spanje is het er voor veel al erg aan toe. Laat staan andere landen.. Geen werk is geen geld zelfs Amerika. Qua economie, gezondheidszorg, sociale zekerheid zit je hier toch wel op 1 vd beste plekken. Onze buffer is enorm.

    Heb ook met mn vriendin in New York gesproken en gezegd dat als ik haar was ik zsm zou terugkeren naar NL..(en dan eerst 2 weken in quarantaine) in NY zitten ze nu al aan hun max qua ziekenhuizen

  3. #244158
    山羊

    Reacties
    20.263
    07-05-2014

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door OnderDeKoffer_ Bekijk reactie
    Ik maak me echt zorgen om de mensen die niet kunnen werken door de lockdown zoals in Marokko en daardoor zonder eten zitten. We zijn binnen de familie een inzamelingsactie begonnen voor de stad waar ik vandaan kom in Marokko. Had het echt niet verwacht maar we hebben binnen 1 dag al bijna 10.000 euro ingezameld en er hebben zich al 81 gezinnen aangediend die hulp nodig hebben.

    Wellicht een idee voor anderen die ook een inzameling kunnen starten of als ze financieel iets kunnen missen dat te doneren aan iemand in je omgeving die het moeilijk heeft nu.

    Eten is ook veel duurder geworden nu in Marokko. Ghair in sha Allah. Moge Allah de mensen die het moeilijk hebben bijstaan.

    Supergoed bezig jullie

  4. #244159
    山羊

    Reacties
    20.263
    07-05-2014

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door Freya Bekijk reactie
    We hebben echt geluk dat we in nl wonen met enige sociale zekerheid, zelfs Italië en Spanje is het er voor veel al erg aan toe. Laat staan andere landen.. Geen werk is geen geld zelfs Amerika. Qua economie, gezondheidszorg, sociale zekerheid zit je hier toch wel op 1 vd beste plekken. Onze buffer is enorm.

    Heb ook met mn vriendin in New York gesproken en gezegd dat als ik haar was ik zsm zou terugkeren naar NL..(en dan eerst 2 weken in quarantaine) in NY zitten ze nu al aan hun max qua ziekenhuizen

    Dat is dus dankzij al die regeltjes-waar we soms zo een hekel aan kunnen hebben-.

    Ik dacht trouwens dat die landen allemaal een nooduitkering hadden voor het volk?

  5. #244160
    MVC Lid

    Reacties
    21.851
    03-02-2013

    Gaat hier niemand naar buiten? Dus ook niet buiten hardlopen/sporen of naar de bouwmarkt?
    'Er is een stem die geen woorden gebruikt. Luister.'

  6. #244161
    MVC Lid

    Reacties
    21.851
    03-02-2013

    Citaat Geplaatst door Lhoceima- Bekijk reactie
    Bezoeken jullie kids de oma en opa?
    Mijn zusje ( woont 120 km verderop) is gisteren gewoon langsgekomen bij ons, dus mijn vader en moeder.
    'Er is een stem die geen woorden gebruikt. Luister.'

  7. #244162
    MVC Lid

    Reacties
    17.633
    06-10-2017

    Citaat Geplaatst door Asfoureh Bekijk reactie
    Dat is dus dankzij al die regeltjes-waar we soms zo een hekel aan kunnen hebben-.

    Ik dacht trouwens dat die landen allemaal een nooduitkering hadden voor het volk?
    Ja maar Italië stond er financieel al niet goed voor, net als Amerika, die eigenlijk hiervoor al de facto failliet was. Ze lenen geld en de staatsschuld is enorm

    In Amerika krijgen ze 2800 dollar in de hoop dat ze dat uitgeven en dus stoppen in de economie, terwijl ik denk dat in deze tijd mensen dat eerder zullen opsparen en als je je baan kwijt bent en de prijzen stijgen door schaarste is die 2800 zo op

  8. #244163
    MVC Lid

    Reacties
    17.633
    06-10-2017

    Citaat Geplaatst door ThisChick Bekijk reactie
    Gaat hier niemand naar buiten? Dus ook niet buiten hardlopen/sporen of naar de bouwmarkt?
    Naar de supermarkt, buiten wandelen/fietsen, thats it. En ga zondag wel naar mijn ouders

  9. #244164
    MVC Lid

    Reacties
    6.884
    26-06-2015

    Citaat Geplaatst door OnderDeKoffer_ Bekijk reactie
    Ik maak me echt zorgen om de mensen die niet kunnen werken door de lockdown zoals in Marokko en daardoor zonder eten zitten. We zijn binnen de familie een inzamelingsactie begonnen voor de stad waar ik vandaan kom in Marokko. Had het echt niet verwacht maar we hebben binnen 1 dag al bijna 10.000 euro ingezameld en er hebben zich al 81 gezinnen aangediend die hulp nodig hebben.

    Wellicht een idee voor anderen die ook een inzameling kunnen starten of als ze financieel iets kunnen missen dat te doneren aan iemand in je omgeving die het moeilijk heeft nu.

    Eten is ook veel duurder geworden nu in Marokko. Ghair in sha Allah. Moge Allah de mensen die het moeilijk hebben bijstaan.
    Ameen.
    Wauw allahouma barek. Zo veel in één dag, echt mooi om te lezen.
    Maar hoe plan je dat dan logistiek?
    هُوَ الَّذِي أَنزَلَ السَّكِينَةَ فِي قُلُوبِ الْمُؤْمِنِينَ لِيَزْدَادُوا إِيمَانًا مَّعَ إِيمَانِهِمْ

  10. #244165
    MVC Lid

    Reacties
    6.884
    26-06-2015

    Wij gaan niet buiten. Enkel man doet boodschappen.
    Je kan ook niets doen hier in BE, alles is gesloten. Parken en speeltuinen zijn verboden. Zou graag lijm en stiften kopen voor de kids, ze zagen hier om, maar action is ook gesloten. En in de supermarkt betaal je er 4x zoveel voor.
    Wat ik soms doe is met hun in de wijk eens wandelen en zij met hun step.
    هُوَ الَّذِي أَنزَلَ السَّكِينَةَ فِي قُلُوبِ الْمُؤْمِنِينَ لِيَزْدَادُوا إِيمَانًا مَّعَ إِيمَانِهِمْ

  11. #244166
    MVC Lid

    Reacties
    6.884
    26-06-2015

    Als ik me niet vergis beslissen ze vandaag ook over de verlening van de maatregelen.
    هُوَ الَّذِي أَنزَلَ السَّكِينَةَ فِي قُلُوبِ الْمُؤْمِنِينَ لِيَزْدَادُوا إِيمَانًا مَّعَ إِيمَانِهِمْ

  12. #244167
    MVC Lid

    Reacties
    7.697
    21-05-2013

    Citaat Geplaatst door __A. Bekijk reactie
    Barakallaho fik. Heb het zonet bekeken.
    Dit blijft zo droevig, moge Allah hem beter maken.
    Wa feeki barakallah. Allahoema Amien.

  13. #244168
    MVC Lid

    Reacties
    7.697
    21-05-2013

    Citaat Geplaatst door juno Bekijk reactie
    Klopt. Le3des is van 5 dirham naar 20 dirham gegaan. Het zal net als hier de armsten raken. Lees ook over bedrijven als vh merk lesieur en meer dat die ook bijdragen.
    Helpen waar je kan.
    Moge Allah jullie belonen.
    Ja echt een bizar verschil is dat. Allahoema Amien. Dankjewel!

  14. #244169
    MVC Lid

    Reacties
    7.697
    21-05-2013

    Citaat Geplaatst door Asfoureh Bekijk reactie
    Supergoed bezig jullie
    Dankje!

  15. #244170
    山羊

    Reacties
    20.263
    07-05-2014

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door ThisChick Bekijk reactie
    Gaat hier niemand naar buiten? Dus ook niet buiten hardlopen/sporen of naar de bouwmarkt?

    Jawel vanochtend nog gelopen, drie keer per week.