1. #267046
    ouwe rot in het vak

    Reacties
    19.058
    25-12-2001

    Kippensoep is echt mijn wondermiddeltje bij griep/verkoudheidsklachten.
    Thee met honing
    Thee met citroen en lekker veel fruit met vitamine c geven.

    Inshallah knappen ze gauw op.
    Internet is maar internet, dus neem niet alles zo serieus!
    PM staat weer uit losers! En ik wil ook geen vrienden zijn met wie dan ook! Mn kinderen zijn waarschijnlijk ouder dan jij! Kssst kssst.

  2. #267047
    MVC Lid

    Reacties
    17.629
    06-10-2017

    Citaat Geplaatst door roumaisa Bekijk reactie
    Ahhhh msaken wat vervelend al die kinderen die nu ook ziek worden. Allah ishafiehum!
    Ggd houdt 2 dagen aan voordat je klachten beginnen, ze zeggen dat deze variant veel sneller overgebracht wordt ipv 5-7 dagen van eerdere varianten.

    Inshallah zal t bij milde klachten blijven voor iedereen!
    Alhamdoelilah hoef je zelf niet in Q frey, vind die verandering ook wel fijn.
    Ja m'n zus voelt zich een soort van schuldig omdat we daar waren en zij toch positief bleek.. en zei ja wel gek van jou zijn ze niet positief geworden en bij mij wel. Terwijl daar waren ze een half dagje en bij mij gewoon dagelijks intensief contact.. Maar dacht ook dat deze sneller was idd. Of het nog van mij zou kunnen zijn weet ik niet, ik ben al minstens 10 dagen uit quarantaine.. corona is ook echt onvoorspelbaar en je doet er niks aan. Hoop dat hij met een week weer naar school kan want de cito duurt 2 weken, dan moet hij nog 1 week inhalen..

    Ameen

  3. #267048
    MVC Lid

    Reacties
    17.629
    06-10-2017

    Citaat Geplaatst door roumaisa Bekijk reactie
    Kippensoep is echt mijn wondermiddeltje bij griep/verkoudheidsklachten.
    Thee met honing
    Thee met citroen en lekker veel fruit met vitamine c geven.

    Inshallah knappen ze gauw op.
    Thanks voor de tips! Toevallig kip eruit gehaald. Ga ook le3des maken, ff powerfood.

  4. #267049
    nooit geweest

    Reacties
    36.902
    22-06-2003

    Allah zjieb shifa!
    Wat vervelend freya.
    Cito komy wel goed. Hopelijk knapt hoj snel op en blijft de kleine klachten vrij?
    Hun vader is dan weer niet besmet?
    Echt raar spul die corona.
    "Forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair."

    -- Kahlil Gibran

  5. #267050
    ouwe rot in het vak

    Reacties
    19.058
    25-12-2001

    Citaat Geplaatst door Freya Bekijk reactie
    Ja m'n zus voelt zich een soort van schuldig omdat we daar waren en zij toch positief bleek.. en zei ja wel gek van jou zijn ze niet positief geworden en bij mij wel. Terwijl daar waren ze een half dagje en bij mij gewoon dagelijks intensief contact.. Maar dacht ook dat deze sneller was idd. Of het nog van mij zou kunnen zijn weet ik niet, ik ben al minstens 10 dagen uit quarantaine.. maar goed je doet er niks aan. Hoop dat hij met een week weer naar school kan want de cito duurt 2 weken, dan moet hij nog 1 week inhalen..
    Weet je ik heb er zo een hekel aan als mensen vragen weet je waar je t opgelopen hebt? Niemand kan er wat aan doen tenzij je bewust op plekken bent terwijl je weet dat je ziek bent. Wat ik belangrijk vind is dat mensen gelijk stoppen mensen te bezoeken/shoppen als ze weten dat ze positief zijn. Alles is online te verkrijgen en boodschappen helemaal of er is altijd iemand die kan helpen.
    Zolang jij hoest/niest kan jij nog besmettelijk zijn. Het virus blijft best lang hangen.
    Gheer Inshallah
    Internet is maar internet, dus neem niet alles zo serieus!
    PM staat weer uit losers! En ik wil ook geen vrienden zijn met wie dan ook! Mn kinderen zijn waarschijnlijk ouder dan jij! Kssst kssst.

  6. #267051
    ouwe rot in het vak

    Reacties
    19.058
    25-12-2001

    Citaat Geplaatst door Freya Bekijk reactie
    Thanks voor de tips! Toevallig kip eruit gehaald. Ga ook le3des maken, ff powerfood.
    Inshallah gaat t helpen. Verse gember is ook een booster (wel fijn snijden is beetje bitter als ze m in de soep tegen komen)
    Internet is maar internet, dus neem niet alles zo serieus!
    PM staat weer uit losers! En ik wil ook geen vrienden zijn met wie dan ook! Mn kinderen zijn waarschijnlijk ouder dan jij! Kssst kssst.

  7. #267052
    MVC Lid

    Reacties
    17.629
    06-10-2017

    Citaat Geplaatst door juno Bekijk reactie
    Allah zjieb shifa!
    Wat vervelend freya.
    Cito komy wel goed. Hopelijk knapt hoj snel op en blijft de kleine klachten vrij?
    Hun vader is dan weer niet besmet?
    Echt raar spul die corona.
    Hij heeft zovaak getest, wel merendeels zelftesten maar walou. Nu weten we het niet, hij probeert afstand te houden. Kan zijn dat hij het nu alsnog krijgt. Maar echt bij beide kinderen, zodra de druppels op de zelftest gingen zag ik al een tweede streepje

    Ameen. Hoop het ook, Layla is vooralsnog haar energieke zelf terwijl Jalil huilend en rillend uit school kwam..

  8. #267053
    MVC Lid

    Reacties
    17.629
    06-10-2017

    Citaat Geplaatst door roumaisa Bekijk reactie
    Weet je ik heb er zo een hekel aan als mensen vragen weet je waar je t opgelopen hebt? Niemand kan er wat aan doen tenzij je bewust op plekken bent terwijl je weet dat je ziek bent. Wat ik belangrijk vind is dat mensen gelijk stoppen mensen te bezoeken/shoppen als ze weten dat ze positief zijn. Alles is online te verkrijgen en boodschappen helemaal of er is altijd iemand die kan helpen.
    Zolang jij hoest/niest kan jij nog besmettelijk zijn. Het virus blijft best lang hangen.
    Gheer Inshallah
    Ja ze voelde zich dus wel al niet lekker maar heeft dat niet gezegd.. pas toen we er waren zei ze dat en dat ze een zelftest had gedaan die negatief was. En de volgende dag zondag was de zelftest dik positief. Weet je uiteindelijk krijgen ze het toch wel maar omdat nu zijn Cito is was ik misschien wel niet gegaan maarja, niks meer aan te doen. Zou dat ook nooit tegen haar zeggen ofzo, heeft ze ook niet expres gedaan. Khair inshaAllah

  9. #267054
    MVC Lid

    Reacties
    9.442
    26-12-2013

    Citaat Geplaatst door Freya Bekijk reactie
    M'n zoontje was gisteren weer begonnen met voetbaltraining en had vanochtend spierpijn, ik dacht daarvan.. zat hij net huilend in de klas met spierpijn/nekpijn/hoofdpijn en erg koud. Dus hij heeft er wel last van. Dochtertje ook meegenomen en ook positief getest. Zij heeft vooralsnog niks alhamdolilah alleen klein loopneusje. inshaAllah is het snel over.

    Het zijn ook echt heel veel besmettingen overal.
    Allaahi chafihom ameen. Klinkt wel als pittige klachten.

    Onze basisschool mailt ook dagelijks over hun zorgen. Ik kom er met hun ook niet uit, of mn zoon weer terug kan.

  10. #267055
    MVC Lid

    Reacties
    17.629
    06-10-2017

    Citaat Geplaatst door Ochtendmens Bekijk reactie
    Allaahi chafihom ameen. Klinkt wel als pittige klachten.

    Onze basisschool mailt ook dagelijks over hun zorgen. Ik kom er met hun ook niet uit, of mn zoon weer terug kan.
    Ameen.

    Heb je hem getest toen of niet? En hoe lang is het geleden van jouw dag 1 klachten?

    Ben daarom eigenlijk wel blij dat Layla tegelijkertijd positief is, kan er geen verwarring over bestaan van wie nou wanneer uit quarantaine mag. Het is eigenlijk 8 dagen + 24u klachtenvrij, dus nog best lang. Eerste dag klachten is namelijk dag 0.. maar gisteravond begon het eigenlijk dus die reken ik ook mee. N.a.v. jouw bericht maar gelijk zijn juf gemaild dat als alles meezit hij volgende week woensdag weer naar school kan en hoe het dan moet met cito etc.. zodat we geen gedoe krijgen daarover

  11. #267056
    MVC Lid

    Reacties
    398
    13-05-2020

    Shifa voor alle zieken! Hoor ook om me heen veel over besmettingen, vooral op scholen.

  12. #267057
    MVC Premium

    Reacties
    57.131
    14-07-2013

    MVC Premium MVC Premium
    Mijn 2e werkdag zit erop. Ook meteen hele vroege dagen.
    Heb het naar m'n zin en de routine er om heen gaat echt heel goed.
    Ik laat de kids zelfs nog lekker liggen, vind het te vroeg om ze al zo vroeg voor school te wekken. Leg alleen setjes klaar, want anders is het voor Anissa elke dag carnaval

    Corona ja beide juffen van m'n kids hebben het momenteel.
    Toch hebben ze dat weer knap opgelost met twee juffen afwezig en beide klassen maar 1 dag thuis. Toevallig ben ik beide dagen vrij ook.
    Vrije dagen wisselen elkaar ook om, dus even kijken wat we 1 op 1 gaan doen die dagen.

    Beterschap voor alle zieke!
    Happiness is an inside job


  13. #267058
    MVC Lid

    Reacties
    9.442
    26-12-2013

    Citaat Geplaatst door Freya Bekijk reactie
    Ameen.

    Heb je hem getest toen of niet? En hoe lang is het geleden van jouw dag 1 klachten?

    Ben daarom eigenlijk wel blij dat Layla tegelijkertijd positief is, kan er geen verwarring over bestaan van wie nou wanneer uit quarantaine mag. Het is eigenlijk 8 dagen + 24u klachtenvrij, dus nog best lang. Eerste dag klachten is namelijk dag 0.. maar gisteravond begon het eigenlijk dus die reken ik ook mee. N.a.v. jouw bericht maar gelijk zijn juf gemaild dat als alles meezit hij volgende week woensdag weer naar school kan en hoe het dan moet met cito etc.. zodat we geen gedoe krijgen daarover
    Mijn zoon was 8 januari ziek voor 1 nacht, dus hij had gister al naar school gekund. Ik had alleen een thuistest gedaan, maar was voldoende. Hij gaat morgen weer school!

    Allaahi chafihom. Slim dat je gelijk mailt en inderdaad gedoe hoor.

    In Amerika hanteren ze sinds eind december een q plicht van 5 dagen. Dit hebben ze aangepast, omdat uit onderzoek blijkt, dat je vooral 2 dagen voor en 3 dagen na de eerste klachten besmettelijk bent


  14. #267059
    MVC Lid

    Reacties
    17.629
    06-10-2017

    Citaat Geplaatst door Ochtendmens Bekijk reactie
    Mijn zoon was 8 januari ziek voor 1 nacht, dus hij had gister al naar school gekund. Ik had alleen een thuistest gedaan, maar was voldoende. Hij gaat morgen weer school!

    Allaahi chafihom. Slim dat je gelijk mailt en inderdaad gedoe hoor.

    In Amerika hanteren ze sinds eind december een q plicht van 5 dagen. Dit hebben ze aangepast, omdat uit onderzoek blijkt, dat je vooral 2 dagen voor en 3 dagen na de eerste klachten besmettelijk bent

    Oh gelukkig!

    Ja dat is echt veel beter. Vind 8 dagen nog best veel vooral als je geen klachten hebt..

    Ameen

  15. #267060

    Reacties
    879
    06-07-2018

    De juf van mn broertje gaf ook al aan dat t heerst en we ze verplicht 2 maal per week moeten testen thuis. Denk dat bijna niemand zich hier aan gaat houden als je kind klacht vrij is toch telkens die staaf door zn neus halen dat is zielig.