1. #264811
    MVC Lid

    Reacties
    17.629
    06-10-2017

    Maar winkelen is niet perse leuk voor kinderen, vind dat toch wel anders maar goed ieder zijn idee natuurlijk. Je kan ook als je rust wil gewoon girls weekend van maken en helemaal alleen gaan.. (als je man dat ok vindt natuurlijk). Maar misschien vind je dochtertje het niet erg, dan is het anders. Praat nu puur vanuit m'n eigen referentiekader en m'n dochtertje zou echt doodjanken als ze weet dat wij een soort mini vakantie houden en zij moet thuis blijven

    Als je het dan een andere keer met je dochtertje doet.. maar voor kleine kinderen is dat heel abstract, ja de volgende keer gaan wij, op dat moment zegt het ze niet zoveel, pas als ze ouder zijn..

  2. #264812
    MVC Premium

    Reacties
    57.131
    14-07-2013

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door Ochtendmens Bekijk reactie
    Een vriendin van mij boekt bewust een x per jaar een dagje weg met 1 kind, zodat ze inderdaad tijd samen hebben. Ik vind dat ergens wel een goed idee, even 24 uur alleen met je kind. Ik zou me er niet schuldig over voelen, omdat het zo sporadisch voorkomt
    Ja moet zeggen heb wel eens overnacht bij m'n moeder met 1 van hun en in 't begin voelde het zo, maar daarna dacht ik dit is best goed voor ons. Even 1 op 1 en wat rustiger. Bij haar vader zal ze 't super leuk mee hebben ook
    Happiness is an inside job


  3. #264813
    MVC Lid

    Reacties
    17.629
    06-10-2017

    Citaat Geplaatst door Ochtendmens Bekijk reactie
    Een vriendin van mij boekt bewust een x per jaar een dagje weg met 1 kind, zodat ze inderdaad tijd samen hebben. Ik vind dat ergens wel een goed idee, even 24 uur alleen met je kind. Ik zou me er niet schuldig over voelen, omdat het zo sporadisch voorkomt
    Een op een met je kind dingen doen is wel goed, maar dat is vaak een dagje.

    Zie dat wel om mij heen bij oudere kinderen, vind dat wel goed want zeker als het jongen/meisje is of groter leeftijdsverschil dat ze andere dingen leuk vinden. Ene x gaat moeder met zoon naar Barcelona en bijv een voetbalwedstrijd en met dochter girlstrip naar Rome. Of vader gaat met zoon enz..

  4. #264814
    MVC Premium

    Reacties
    57.131
    14-07-2013

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door Freya Bekijk reactie
    Maar winkelen is niet perse leuk voor kinderen, vind dat toch wel anders maar goed ieder zijn idee natuurlijk. Je kan ook als je rust wil gewoon girls weekend van maken en helemaal alleen gaan.. (als je man dat ok vindt natuurlijk). Maar misschien vind je dochtertje het niet erg, dan is het anders. Praat nu puur vanuit m'n eigen referentiekader en m'n dochtertje zou echt doodjanken als ze weet dat wij een soort mini vakantie houden en zij moet thuis blijven

    Als je het dan een andere keer met je dochtertje doet.. maar voor kleine kinderen is dat heel abstract, ja de volgende keer gaan wij, op dat moment zegt het ze niet zoveel, pas als ze ouder zijn..
    Mn dochtertje vind het niet erg, want haar vader benoemt alles wat ze dan gaan doen.
    Vind ze helemaal geweldig dan. Hij houd haar echt bezig anders zou ik 't niet doen. Want dan gaat ze om ons vragen en zich vervelen.
    Happiness is an inside job


  5. #264815
    MVC Lid

    Reacties
    17.629
    06-10-2017

    Citaat Geplaatst door Praline Bekijk reactie
    Mn dochtertje vind het niet erg, want haar vader benoemt alles wat ze dan gaan doen.
    Vind ze helemaal geweldig dan. Hij houd haar echt bezig anders zou ik 't niet doen. Want dan gaat ze om ons vragen en zich vervelen.
    Ja als zij het niet erg vindt dan kan het wel. Wanneer gaan jullie, in de herfstvakantie?

  6. #264816
    MVC Lid

    Reacties
    6.884
    26-06-2015

    Naar waar ga je praline?
    هُوَ الَّذِي أَنزَلَ السَّكِينَةَ فِي قُلُوبِ الْمُؤْمِنِينَ لِيَزْدَادُوا إِيمَانًا مَّعَ إِيمَانِهِمْ

  7. #264817
    MVC Lid

    Reacties
    6.884
    26-06-2015

    Ik was daarnet naar de bib. Ze hadden ook een afdeling "islam". Even een kijkje genomen en er was geen enkel positief boek over de islam op de koran na. Zo jammer. Allemaal boeken over de jihad en radicalisering. Dan denk ik soms hoe zullen moslims ooit aanvaard worden als dit de informatie is die men altijd blijft verspreiden
    هُوَ الَّذِي أَنزَلَ السَّكِينَةَ فِي قُلُوبِ الْمُؤْمِنِينَ لِيَزْدَادُوا إِيمَانًا مَّعَ إِيمَانِهِمْ

  8. #264818
    MVC Lid

    Reacties
    6.884
    26-06-2015

    Mijn zoontje heeft vandaag ook zijn eerste dictee. Spannend hahah. Gisteren bij het oefenen ging het wel goed thuis. We doen nu ook standaard na het huiswerk even snel de arabische letterd lezen en schrijven.
    Om ze terug naar hun oude school te brengen was echt te beste beslissing, ik heb precies 2 andere kinderen nu.
    هُوَ الَّذِي أَنزَلَ السَّكِينَةَ فِي قُلُوبِ الْمُؤْمِنِينَ لِيَزْدَادُوا إِيمَانًا مَّعَ إِيمَانِهِمْ

  9. #264819
    MVC Lid

    Reacties
    21.851
    03-02-2013

    Citaat Geplaatst door Praline Bekijk reactie
    M'n man staat erop dat ik 1 van de kinderen bij hem laat voor die paar daagjes, omdat het makkelijker is voor mij.
    Ene kant spelen ze leuk samen, maar kibbelen kunnen ze ook veel om de kleinste dingen. Scheelt in ieder geval enorm als ik met m'n zoontje alleen ga.
    Maar toch beetje schuldgevoel, normaal laat ik zoontje soms ook bij z'n vader voor een nachtje, alleen is het nu iets leuks dus daarom. Zij gaan zelf ook wat leuks doen, dus niet alleen thuis zitten. Lastig dit

    Nu weet ik wat m'n moeder bedoeld als ze zegt, kan jij 1 vinger uitkiezen die je kan missen? Nee toch? Zo is dat dus ook met kinderen.
    Als zij ook wat leuks gaan doen dan zou ik me niet schuldig voelen. Jij doet wat leuks met kind 1 en hij doet wat leuks met het ander kindje.
    'Er is een stem die geen woorden gebruikt. Luister.'

  10. #264820
    MVC Premium

    Reacties
    57.131
    14-07-2013

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door __A. Bekijk reactie
    Mijn zoontje heeft vandaag ook zijn eerste dictee. Spannend hahah. Gisteren bij het oefenen ging het wel goed thuis. We doen nu ook standaard na het huiswerk even snel de arabische letterd lezen en schrijven.
    Om ze terug naar hun oude school te brengen was echt te beste beslissing, ik heb precies 2 andere kinderen nu.
    Ow fijn zeg!
    Wij overwegen ook een islamitische basisschool. Vind de themas die ze krijgen. Zijn wie je wilt zijn bijv of lentekriebels klinkt allemaal heel onschuldig, maar dat is het niet. Ik ben het er niet mee eens dat ze dat krijgen of al heel jong al (groep 1) relaties en seksualiteit bespreken. We hebben daar toen ook een mooie mail naar ze over gestuurd. Heb zoiets van laat dit aan de ouders zelf over, we hebben zo onze grens wat ze mogen weten en wat nog niet.
    Wij kregen dit vroeger veel later, je weet zelf dan al hoe en wat.
    Citaat Geplaatst door __A. Bekijk reactie
    Naar waar ga je praline?
    Weten het nog niet.
    Center parcs of Belgische ardennen of zoiets hier in nl Zandvoort. Of toch zo een all inclusief iets. Belangrijk vind ik een indoor zwembad. 1 van deze dagen even iets kiezen.
    Citaat Geplaatst door Freya Bekijk reactie
    Ja als zij het niet erg vindt dan kan het wel. Wanneer gaan jullie, in de herfstvakantie?
    Nee in de kerstvakantie, mn zusje kan dan pas vrij nemen. En is ook nog maar weinig beschikbaar in die korte week
    Happiness is an inside job


  11. #264821
    MVC Lid

    Reacties
    170
    06-08-2021

    Citaat Geplaatst door Praline Bekijk reactie
    Besaha! Is ook mooi lichte kleurtje, nude etc.

    Maar soms ook rood wat olifantje heeft nu hihi. Moeilijk kiezen soms, als het wel maar wel 1 kleur is en niet met patroontjes erop of iets.

    Allahi3tak saha!

    Ik ben ook van de nude kleurtjes, maar knalrood vind ik ook gaaf! Ik heb trouwens Dr. Martens besteld voor mijn zoontje, hij keek me zo vreemd aan en vroeg waarom er schoenen naar een dokter vernoemd waren kids these days, heerlijk gewoon!

    Citaat Geplaatst door juno Bekijk reactie
    Ik moet naar buiten, maar het is waterkoud. Draag al een dikke winterjas, maar dit soort koud zit in je. En dan zie ik mensen met blote enkels en krijg ik het nog kouder!!
    Ik overweeg uggs te halen en gewoon nu al te dragen. F#ck stylish. "Ben sowiso geen meeloper en draag wat ik wil."
    En als je hem ooit gedragen hebt, deze jellaba verwarmt je tot het bot. Mn moeder was al stylist voor het een begrip was. Ze dekte me er mee toe en lag ik zo lekker. Beste slaap was dat! Sowiso ingetuckt worden door je mama.

    Ze denken alles te kunnen vergayen he...
    Plak er gucci valentino prada op, een prijs van 1500 e en ze gaan ze nog dragen ook.
    Gewoon die UGGS halen dan haha, hoe je het bekijkt die dingen zijn wel warm! En die jelabbas, sorry maar als ik die ergens kon kopen hier in NL had ik het zo gedaan. Ik las gisteren ergens dat we dit jaar een strenge winter zullen krijgen.. hou me hart vast. Ik ben totaal geen wintermens. En Marokko in de winter schijnt echt heerlijk te zijn! Mijn zus gaat altijd in de kerstvakantie. Mijn man wilde volgende week gaan en eigenlijk wilde ik in de eerste instantie mee, maar ik vindt een weekje zo kort..

    Citaat Geplaatst door olifantje Bekijk reactie
    Salaam aleikum all.

    Ik kom net even my time doen, krijg ik toch maagzuur.

    Dames bedankt voor jullie input. Beter om toch gewoon zelf te kiezen. Nu is het nog moeilijker geworden hahaha.

    Riannah, om op je vraag te antwoorden. 2e komt van bij Casa. Ik weet niet of jullie die winkel ook hebben.

    Juno, neen ik heb haast geen zwart in huis. Op een bijzet tafeltje na dat ik voor terras heb.

    Nu wil ik die kast (in het zwart halen en een klok). Klok meer uit noodzaak want al 7j ga ik de juiste halen en nog steeds niks. Nu moet zoon echt wel kunnen kijken hoe laat thuis of vertrek of wat dan ook.

    Maid heb ik gezien. Best triestig en de realiteit helaas. Er gebeurt niks spannends ofzo.

    Mijn 1e indruk was waarom laten zulke mensen zich elke keer gebruiken maar het is sterker en vaak niet echt naïviteit ofzo maar het overkomt je gewoon.

    Ik heb een man die elke administratie op mij afschuift, van een stomme brief tot bezwaar en discussie en noem maar op. Vandaag vond hij het doodleuk om te zeggen dat ik een doelloos leven heb omdat ik even niet werk. Ik vond dat gemeen. Maar bovenal elke keer denk ik safi woellah is de laatste keer dat ik wat voor hem regel of doe of schrijf...maar ja hoor elke keer doe ik het toch.

    Verstuurd vanaf mijn SM-G970F met Tapatalk
    Ze had meskina nou ook echt geen keuze. Ik denk dat als je alleenstaande moeder bent (en vooral in een land als Amerika) dat je keuzes zult moeten maken waar je achteraf wellicht spijt van zal krijgen. Maar tis wel mooi hoe ze het toch allemaal voor elkaar heeft gekregen.

    En wat je man betreft, herkenbaar! ik weiger ook dingen te regelen als hij zo'n houding geeft. Mezian baraka, en doelloos?? Wij vrouwen zijn allesbehalve doelloos, als het geen werken is, hebben we onze handen al vol aan de kids én onze mannen

    Citaat Geplaatst door olifantje Bekijk reactie
    Heb net mijn nagels gedaan. Knalrood

    Verstuurd vanaf mijn SM-G970F met Tapatalk
    Nice! besaha!

  12. #264822
    MVC Lid

    Reacties
    22.612
    23-03-2004

    Mensen die speciaal een account aan maken om je zo een bericht te sturen [emoji1787][emoji1787]




    Verstuurd vanaf mijn CPH1937 met Tapatalk

  13. #264823
    MVC Lid

    Reacties
    22.612
    23-03-2004

    Citaat Geplaatst door __A. Bekijk reactie
    Mijn zoontje heeft vandaag ook zijn eerste dictee. Spannend hahah. Gisteren bij het oefenen ging het wel goed thuis. We doen nu ook standaard na het huiswerk even snel de arabische letterd lezen en schrijven.
    Om ze terug naar hun oude school te brengen was echt te beste beslissing, ik heb precies 2 andere kinderen nu.
    Leuk zeg.. spannend ook zo voor hun.
    Ik oefen ook iedere dag thuis voor de toetsen maar ik vind het wel een opgave hoor ( zware dyslexie) . Ben altijd blij als we klaar zijn..mijn zoontje ook[emoji1787]
    Ik ben niet gemaakt voor juf..

    Verstuurd vanaf mijn CPH1937 met Tapatalk

  14. #264824
    MVC Lid

    Reacties
    22.612
    23-03-2004

    Citaat Geplaatst door Praline Bekijk reactie
    M'n man staat erop dat ik 1 van de kinderen bij hem laat voor die paar daagjes, omdat het makkelijker is voor mij.
    Ene kant spelen ze leuk samen, maar kibbelen kunnen ze ook veel om de kleinste dingen. Scheelt in ieder geval enorm als ik met m'n zoontje alleen ga.
    Maar toch beetje schuldgevoel, normaal laat ik zoontje soms ook bij z'n vader voor een nachtje, alleen is het nu iets leuks dus daarom. Zij gaan zelf ook wat leuks doen, dus niet alleen thuis zitten. Lastig dit

    Nu weet ik wat m'n moeder bedoeld als ze zegt, kan jij 1 vinger uitkiezen die je kan missen? Nee toch? Zo is dat dus ook met kinderen.
    Ik snap je schuldgevoel, ik kan ze ook heel moeilijk achterlaten of jonge leeftijd maar ze gaat leuke dingen doen met papa.
    Geniet ervan


    Verstuurd vanaf mijn CPH1937 met Tapatalk

  15. #264825
    MVC Lid

    Reacties
    6.884
    26-06-2015

    Citaat Geplaatst door Praline Bekijk reactie
    Ow fijn zeg!
    Wij overwegen ook een islamitische basisschool. Vind de themas die ze krijgen. Zijn wie je wilt zijn bijv of lentekriebels klinkt allemaal heel onschuldig, maar dat is het niet. Ik ben het er niet mee eens dat ze dat krijgen of al heel jong al (groep 1) relaties en seksualiteit bespreken. We hebben daar toen ook een mooie mail naar ze over gestuurd. Heb zoiets van laat dit aan de ouders zelf over, we hebben zo onze grens wat ze mogen weten en wat nog niet.
    Wij kregen dit vroeger veel later, je weet zelf dan al hoe en wat.


    Weten het nog niet.
    Center parcs of Belgische ardennen of zoiets hier in nl Zandvoort. Of toch zo een all inclusief iets. Belangrijk vind ik een indoor zwembad. 1 van deze dagen even iets kiezen.


    Nee in de kerstvakantie, mn zusje kan dan pas vrij nemen. En is ook nog maar weinig beschikbaar in die korte week
    Ze zitten niet op een islamitische basisschool, die hebben we niet, anders zou ik daar zeker voor kiezen! Ze zitten op een methodeschool van de gemeente en daar kun je kan zelf het levensbeschouwelijke vak kiezen, ze volgen islam uiteraard. Maar de school is heel multicultureel met verschillende nationaliteiten, en je ziet gewoon dat het hen goed doet dat ze niet meer de enige zijn met een verschillende achtergrond. Mijn zoontje is ook meteen terug vriendjes geworden let zijn vriend van toen in de kleuterklas, zo mooi om te zien. En de school houd rekening met alle ouders en alle achtergronden. Ook arm of rijk, zulke dingen, de school probeert gewoon dat elk kind gewoon kind kan zijn. Dat vind ik echt belangrijk.

    Over de lessen islam ben ik ook zeer tevreden. Ik had die nog in de zomer geplaatst dat ik het moeilijk vond om die abstracte dingen zoals allah enzo uit te leggen. En de school heeft het perfect uitgelegd, hij begrijpt nu wag moslims zijn en dat wij moslims zijn. Dat er islam en christendom en jodendom is. Laatst had hij geleerd als je gelooft dat er meer dan 1 allah is dan ben je geen moslim. Vind dat wel goed dat. Kortom heel tevreden



    Ah, leuk zo een weekendje weg. De ardennen zijn leuk en mooi. Moest je daar niets vinden kan je ook naar Dinant gaan. Is een beetje hetzelfde als de ardennen maar minder ver en ook ietsje goedkoper.
    هُوَ الَّذِي أَنزَلَ السَّكِينَةَ فِي قُلُوبِ الْمُؤْمِنِينَ لِيَزْدَادُوا إِيمَانًا مَّعَ إِيمَانِهِمْ