1. #262021
    nooit geweest

    Reacties
    36.902
    22-06-2003

    Citaat Geplaatst door Asfoureh Bekijk reactie
    Ik denk dat die mannen oprecht een soort van eeuwig schuldgevoel jegens hun familie zullen voelen.

    Dat krijg je er nooit uit. Heel soms na jaren strijden iets van verbetering.
    Juist.
    Gelukkig verder geen broers en zussen in Marokko.
    De wezen van zn overleden broer en schoonzus, Allah yerhamhoem, die hij onderhoudt en waar we voor zorgen sta ik volledig achter.
    "Forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair."

    -- Kahlil Gibran

  2. #262022
    MVC Lid

    Reacties
    9.425
    26-12-2013

    Citaat Geplaatst door Asfoureh Bekijk reactie
    Juist, zijn eigen gezin moet er dingen voor laten. En dat is toch een stuk gemakkelijker wanneer je een duidelijk doel voor ogen hebt.

    Maar hoe kun je als vrouw je eigen kinderen dingen ontnemen om andermans gezin te pleasen? Dat is toch niet realistisch?
    Het gebeurt helaas wel!! Heel oneerlijk, maar het begint bij haar man dat hij inzjet dat hij een huis bouwt voor de vrouw van z'n broer, maar niet voor z'n eigen vrouw.

  3. #262023
    nooit geweest

    Reacties
    36.902
    22-06-2003

    Citaat Geplaatst door Asfoureh Bekijk reactie
    Weet je wat ik zou doen? Sowieso kan ie gemeenschap op z'n buik schrijven ik zou 'm netjes doorsturen naar z'n broers vrouw, gezien daar ook zijn prio ligt.

    Oke oke, dan wordt ie natuurlijk boos, ziedend hoe durf je! Mannen zijn zo voorspelbaar wat dat betreft.

    Iig dan ben ik mijn eerste jnoen al kwijt. Ik geef hem nog een kans om bij zinnen te komen. Blijft ie bij z'n punt dan zou ik gewoon zeggen dat het mij spijt maar dat ik er niet mee kan leven en vragen om talaq.
    Gniffel...idd.

    Je raakt zo echt wel je respect voor hem en sowiso voor zn familie kwijt.

    Moge Allah hem leiden tot het rechtvaardige.
    "Forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair."

    -- Kahlil Gibran

  4. #262024
    MVC Lid

    Reacties
    3.620
    31-07-2019

    Citaat Geplaatst door Asfoureh Bekijk reactie
    Weet je wat ik zou doen? Sowieso kan ie gemeenschap op z'n buik schrijven ik zou 'm netjes doorsturen naar z'n broers vrouw, gezien daar ook zijn prio ligt.

    Oke oke, dan wordt ie natuurlijk boos, ziedend hoe durf je! Mannen zijn zo voorspelbaar wat dat betreft.

    Iig dan ben ik mijn eerste jnoen al kwijt. Ik geef hem nog een kans om bij zinnen te komen. Blijft ie bij z'n punt dan zou ik gewoon zeggen dat het mij spijt maar dat ik er niet mee kan leven en vragen om talaq.
    Wil je dit aub niet tegen je vriendin zeggen...
    Married and children!

  5. #262025
    MVC Lid

    Reacties
    21.822
    03-02-2013

    Citaat Geplaatst door Asfoureh Bekijk reactie
    Ik kan niet objectief zijn omdat het mijn vriendin is. Nee zijn geld, zij werkt niet.
    Oh, dat maakt het lastiger. Ze doet thuis natuurlijk en in die zin is het ook haar geld, maar je weet hoe de gemiddelde Marokkaanse man is.
    'Er is een stem die geen woorden gebruikt. Luister.'

  6. #262026
    MVC Lid

    Reacties
    9.425
    26-12-2013

    Citaat Geplaatst door Emiras Bekijk reactie
    Als deze man echt zijn vrouw een huis heeft beloofd dan herrinert hij zich dat toch ook. Hij had het kunnen bespreken eerst met haar. Maar nu gaat ze hem niet meer vertrouwen de volgende keer. Geloof mij, hij gaat iets verliezen dat groter is dan een huis.
    Maar de realiteit blijft dat als hij al een keuze heeft gemaakt dat zij dat niet kan terugdraaien. Daarom zei ik, ze kan beter met hem praten als hij en zij op een rustige en normale manier kan praten met hem. Als je iets bespreekt met respect en goede woordekeus win je meer dan geschreeuw en problemen maken.

    Ik heb ook dramas meegemaakt met ervenis etc. Sommige mensen zijn nefsi nefsi, en anderen maken daar gebruik van. Ghair inchaAllah.
    Ja daarom!

  7. #262027
    山羊

    Reacties
    20.263
    07-05-2014

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door Emiras Bekijk reactie
    Wil je dit aub niet tegen je vriendin zeggen...
    Sorry..ik ben gewoon niet van het slijmen.

  8. #262028
    -OFFLINE-

    Reacties
    1.393
    20-12-2020

    Citaat Geplaatst door Asfoureh Bekijk reactie
    Hoe ga jij je man overtuigen het niet te doen en tegelijkertijd iedereen tevreden houden?

    In mijn ogen een onmogelijke taak.
    Waarom moet je iedereen tevreden houden? Ze komen niks tekort?
    *Account niet meer in gebruik*

  9. #262029
    -OFFLINE-

    Reacties
    1.393
    20-12-2020

    Citaat Geplaatst door Emiras Bekijk reactie
    Wil je dit aub niet tegen je vriendin zeggen...
    Ze heeft gelijk, ze moet hem gewoon dingen ontzeggen. Dit natuurlijk nadat er een gesprek plaatst heeft gevonden en meneer het weigert. Waarom zou je een man nog pamperen als hij je niet eens respecteert?
    *Account niet meer in gebruik*

  10. #262030
    -OFFLINE-

    Reacties
    1.393
    20-12-2020

    Het beste is eerst een volwassen gesprek aangaan en hem herinneren aan hoe belangrijk het nakomen van beloftes is. Wat ook belangrijk is om de man te laten weten hoe ze zich voelt, dus niet gerespecteerd en of hij in het vervolg dingen eerst wilt overleggen met haar etc. Daarna uitleggen dat ze niks tekort komen dus er is geen reden zijn ouders voorrang te geven, broer in laten trekken moet ze ook aankaarten en dat hij maar voor zijn eigen woning moet zorgen. Dit natuurlijk respectvol en kalm, indien hij toch besluit om het te doen haar deel van je geld terug eisen en hem dingen ontzeggen.
    *Account niet meer in gebruik*

  11. #262031
    MVC Lid

    Reacties
    17.596
    06-10-2017

    En daarom kan je maar beter altijd je eigen geld hebben. Je offert zoveel op maar uiteindelijk bepaalt hij het en is het zijn geld.

  12. #262032
    MVC Lid

    Reacties
    1.888
    20-11-2012

    Hmm Asfoureh... Mezelf kennende gaat dit voor een serieuze barst in het huwelijk zorgen. Het gaat niet om materie, maar om de afspraak/belofte.

    Ik zou de beslissing op z'n minst proberen uit te stellen. Dus, zoals iemand hier eerder aangaf, nu even genieten van vakantie. Een we komen later terug om het verder eens te bezien.
    Maar of ik zo rustig kan blijven? Hoogstwaarschijnlijk niet. Moeilijke situatie.


    Ik snap btw niet dat mensen zichzelf of hun kids zaken ontzeggen om te sparen voor een woonst in Marokko. Kan ik daar iets kopen? Goed. Heb ik het financieel niet zo breed? Jammer.
    Ja een woning daar is 'handig', maar bezie ik niet als noodzakelijk.
    Maar dat ben ik uiteraard.

  13. #262033
    MVC Lid

    Reacties
    16.157
    02-11-2003

    Ik voeg mij maar even zonder pardon in de discussie.

    Ik snap in eerste instantie niet dat er ouders zijn die zoiets schaamteloos vragen aan hun kinderen.

    Echt toevallig vandaag krijg ik telefoon van mijn schoonmoeder dat we een verdieping krijgen als we willen om aan te kleden enzo omdat we kinderen hebben. Denk ik bij mezelf neen dank je wel, we moeten het zelf doen.

    Hoe kan je als ouder, zeker als je weet dat je kind verantwoordelijkheden heeft, zomaar een groter woning wensen/eisen/afdwingen. Je hebt er potverdorie 1 gekregen.

    Die man zal denken ik werk er kei hard voor dus ik beslis want ik ben de kostwinner. Hij vergeet wel dat dit kan mede door zijn vrouw.

    Als zijn beslissing vaststaat dan kan je er weinig aan doen. Asfoureh, zou jij daarvoor echt scheiden? Ook al heb je kinderen met hem?

    Voor mij zou dat denk ik geen breekpunt zijn. Wel zal het zijn dat ik die woning niet hoef en wordt mijn levensstandaard anders. A sidi eerst ik. Dat zou dan weer mijn manier zijn en daarbovenop dat ik hem niet meer zal vertrouwen.

    Wij hebben onlangs ook zo een voorval gehad, dat ik dacht wesh denk jij dat jij alleen maar dingen kan beslissen en doen onder het mom van voor ons gezin? Dus ik heb besloten om hem ook een koekje van eigen deeg te geven...ook even papieren onder zijn neus douwen van heyyy ik heb effe wat geïnvesteerd voor 25.000 euro.

    Ik denk persoonlijk dat we binnen een huwelijk/relatie zwart/wit mogen/kunnen denken. Althans dat is de les die ik heb meegenomen naar mijn huidige situatie.

    Veel sabr voor je vriendin want het is gewoon een chemta.



    Verstuurd vanaf mijn SM-G970F met Tapatalk
    Wees genadevol

  14. #262034
    MVC Lid

    Reacties
    6.879
    26-06-2015

    Citaat Geplaatst door Nieuwerd Bekijk reactie
    Hmm Asfoureh... Mezelf kennende gaat dit voor een serieuze barst in het huwelijk zorgen. Het gaat niet om materie, maar om de afspraak/belofte.

    Ik zou de beslissing op z'n minst proberen uit te stellen. Dus, zoals iemand hier eerder aangaf, nu even genieten van vakantie. Een we komen later terug om het verder eens te bezien.
    Maar of ik zo rustig kan blijven? Hoogstwaarschijnlijk niet. Moeilijke situatie.


    Ik snap btw niet dat mensen zichzelf of hun kids zaken ontzeggen om te sparen voor een woonst in Marokko. Kan ik daar iets kopen? Goed. Heb ik het financieel niet zo breed? Jammer.
    Ja een woning daar is 'handig', maar bezie ik niet als noodzakelijk.
    Maar dat ben ik uiteraard.
    Ik zou een woning daar eerder zien als een investering voor de kinderen. Iets wat je ze na laat voor als je op een dag er niet meer bent.
    هُوَ الَّذِي أَنزَلَ السَّكِينَةَ فِي قُلُوبِ الْمُؤْمِنِينَ لِيَزْدَادُوا إِيمَانًا مَّعَ إِيمَانِهِمْ

  15. #262035
    MVC Lid

    Reacties
    1.888
    20-11-2012

    Citaat Geplaatst door Freya Bekijk reactie
    En daarom kan je maar beter altijd je eigen geld hebben. Je offert zoveel op maar uiteindelijk bepaalt hij het en is het zijn geld.
    Bwa, als mijn partner zegt dat zijn geld 'ons geld' is, dan beschouw ik dat als ons geld en handel ik daar ook zo naar.

    Zo ken ik een koppel die beiden een inkomen hebben, waarbij ze dan een huis wilden kopen. Plots zei de man dat hij het huis alleen wilde kopen en dus enkel op zijn naam zal laten zetten. Hij ging dan lenen (familie en vrienden), nam er een extra job bij...

    Ja daar zit je dan... Je hebt dan wel je eigen inkomen, maar je partner werkt elke dag van s morgens tot 's avonds om zijn huis te kopen die jullie samen wilden kopen, en vooral tijd voor vrouw en kids is er dan uiteraard ook veel minder/amper.