1. #250111
    MVC Lid

    Reacties
    6.884
    26-06-2015

    Ja gezondheid is echt alles dames, daar moeten we echt dankbaar voor zijn. Zelf al ben je de rijkste mens ter wereld kan je gezondheid (en liefde) niet kopen.

    Ik weet niet hoe het komt maar nu ik zwanger ben komen al die triestig verhalen tot bij mij. Deze week ook gehoord van een meisje dat het kindje van haar broer maar 2 uur geleefd heeft. Het had vocht op het hartje en dat was niet prenataal opgespoord geweest. Zo triest ook. Doet me wel beseffen hoeveel geluk je hebt als alles wel goed gaat qua gezondheid. Alhamdoulilah.
    هُوَ الَّذِي أَنزَلَ السَّكِينَةَ فِي قُلُوبِ الْمُؤْمِنِينَ لِيَزْدَادُوا إِيمَانًا مَّعَ إِيمَانِهِمْ

  2. #250112
    MVC Premium

    Reacties
    57.131
    14-07-2013

    MVC Premium MVC Premium
    Zo zielig Allah iesafiha!

    Dochtertje werd een paar x wakker. Niets voor haar, als ze maar weer niet ziek wordt.
    Morgen vroeg een afspraak voor henna brows. Altijd wel fijn als het net gedaan is. Over weekje gezichtsbehandeling bij haar staan ook. Heerlijk verlang ik wel naar, tijdje niet geweest.

    Beetje laat voor koffie, maar zonder lijk ik juist niet te kunnen slapem

    Happiness is an inside job


  3. #250113
    MVC Premium

    Reacties
    57.131
    14-07-2013

    MVC Premium MVC Premium
    Gaan jullie iets halen deze blackfriday ?
    Wil een nieuwe electrische tandenborstel en zag deze goede deals ook bij Kruidvat. Lipsticks het jeukt weer

    Happiness is an inside job


  4. #250114
    MVC Lid

    Reacties
    3.646
    31-07-2019

    İk ga wel een aantal dingen bestellen. İnkt voor de printer haha en gezicht hijama cups, serum, body dermarollor, parfum zonder alcohol, en een patat snijder denk ik.
    Married and children!

  5. #250115
    山羊

    Reacties
    20.263
    07-05-2014

    MVC Premium MVC Premium
    Goedemorgen lieve mensen,
    Ik heb al jullie lieve berichten gelezen. Met mijn nicht gaat het alhamdulilah beter, ze gaat dit overwinnen inshaAllah.

    Barakallahufeekum en ameen op jullie mooie dua's.


  6. #250116
    山羊

    Reacties
    20.263
    07-05-2014

    MVC Premium MVC Premium
    Mooie kleurtjes praline bsaha alvast.
    Betreft je vraag paar pagina's terug. Ja ik heb het gezien bij zoon van vriendin. Va eerste klas gaven de juffen al eea aan. Moeder was het niet altijd eens, logisch want een moederhart is simpelweg gekwetst wanneer iets over een kind wordt gezegd. Je wil dat je kind meekomt met de rest en niet als outsider wordt gezien etc etc.

    Probleem is in de loop der jaren groter geworden. Mede door ouders die het niet helemaal konden erkennen. Dan zit je zoon in groep 8 en krijgt hij een schooladvies, wat grotendeels is gebaseerd op gedrag. Dat moet je niet willen voor je kind.

    Mijn advies, de woorden van freya komen mis hard binnen, maar geloof mij. Het is de enige juiste aanpak. Probeer te aanvaarden wat de juf zegt en luister oprecht naar het advies. Geen juf of meester zit daar nl om de boel erger te maken. Heb vertrouwen in dat systeem en het gaat inshaAllah helemaal goedkomen met hem. Hij is nog jong en je kunt er alle kanten mee op nu.

    Allah 3awnek.

  7. #250117
    山羊

    Reacties
    20.263
    07-05-2014

    MVC Premium MVC Premium
    Ik las iets over een neefje wat het erg goed doet op school. Daar mag je zeker trots op zijn Freya. Allahuma baarik. Bijzonder om te zien ook. Wij hadden vroeger kennissen wiens 6 zoons dus ook allemaal hoogbegaafd waren. Was best ziek om te zien. Competeerden met elkaar om de hoogste cijfers naast 4 bijbanen. Dat soort dingen. Ouders gewoon gastarbeiders.

  8. #250118
    MVC Lid

    Reacties
    17.633
    06-10-2017

    Citaat Geplaatst door Asfoureh Bekijk reactie
    Ik las iets over een neefje wat het erg goed doet op school. Daar mag je zeker trots op zijn Freya. Allahuma baarik. Bijzonder om te zien ook. Wij hadden vroeger kennissen wiens 6 zoons dus ook allemaal hoogbegaafd waren. Was best ziek om te zien. Competeerden met elkaar om de hoogste cijfers naast 4 bijbanen. Dat soort dingen. Ouders gewoon gastarbeiders.
    Ja hè, en m'n nichtje van 2 lijkt precies op hem.. je zou haar eerder al 3+ schatten nu, subhanAllah als het er nog 2 zijn in het gezin maar woow 6 haha, echt bijzonder idd! Allahuma baarek. Aan de ene kant beter allemaal, voor de overige broertjes of zusjes die het niet zijn is het misschien ook niet altijd makkelijk omdat het de anderen zo makkelijk afgaat..al loopt m'n neefje van 5 ook wel voor, meer omdat hij zich optrekt aan z'n broer

  9. #250119
    MVC Premium

    Reacties
    57.131
    14-07-2013

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door Asfoureh Bekijk reactie
    Mooie kleurtjes praline bsaha alvast.
    Betreft je vraag paar pagina's terug. Ja ik heb het gezien bij zoon van vriendin. Va eerste klas gaven de juffen al eea aan. Moeder was het niet altijd eens, logisch want een moederhart is simpelweg gekwetst wanneer iets over een kind wordt gezegd. Je wil dat je kind meekomt met de rest en niet als outsider wordt gezien etc etc.

    Probleem is in de loop der jaren groter geworden. Mede door ouders die het niet helemaal konden erkennen. Dan zit je zoon in groep 8 en krijgt hij een schooladvies, wat grotendeels is gebaseerd op gedrag. Dat moet je niet willen voor je kind.

    Mijn advies, de woorden van freya komen mis hard binnen, maar geloof mij. Het is de enige juiste aanpak. Probeer te aanvaarden wat de juf zegt en luister oprecht naar het advies. Geen juf of meester zit daar nl om de boel erger te maken. Heb vertrouwen in dat systeem en het gaat inshaAllah helemaal goedkomen met hem. Hij is nog jong en je kunt er alle kanten mee op nu.

    Allah 3awnek.
    Allah ie3tek saha.
    Heb wat kunnen bestellen, maar mensen zijn er vroeg bij joh. Veel is al uitverkocht en deze waren alleen online. Na mn afspraak ook even de stad in.

    Ja ik snap wat je bedoeld, maar ik herken zn gedrag wel heel goed. Mijn broertje was precies zo vroeger, zelfde karakter. Daar zag je naar mate hij ouder werd hmdl niks meer van terug. Hij word nu juist gezien als de rustige lieve jongen.
    We houden hem wel strak dat het niet verder escaleert. Hij is ook niet leerplichtig, hij is dit schooljaar pas begonnen. Mocht hij zich een dagje echt misdragen denk dan thuis houden en goed met hem praten er over. Hij is zo enthousiast, liefst gaat hij weekend ook naar school.

    Maak me nog niet gelijk echt zorgen gezien zn leeftijd. Maar inshaAllah komt het goed. We zijn er wel mee bezig. En vond de tips ook fijn consequent blijven vooral en structuur hebben.

    Jij ook bedankt x
    Happiness is an inside job


  10. #250120
    山羊

    Reacties
    20.263
    07-05-2014

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door Freya Bekijk reactie
    Ja hè, en m'n nichtje van 2 lijkt precies op hem.. je zou haar eerder al 3+ schatten nu, subhanAllah als het er nog 2 zijn in het gezin maar woow 6 haha, echt bijzonder idd! Allahuma baarek. Aan de ene kant beter allemaal, voor de overige broertjes of zusjes die het niet zijn is het misschien ook niet altijd makkelijk omdat het de anderen zo makkelijk afgaat..al loopt m'n neefje van 5 ook wel voor, meer omdat hij zich optrekt aan z'n broer
    TbarkAllah heel bijzonder! Hun ouders zullen ook megatrots zijn natuurlijk. Allah 7fadhum.

  11. #250121
    山羊

    Reacties
    20.263
    07-05-2014

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door Praline Bekijk reactie
    Allah ie3tek saha.
    Heb wat kunnen bestellen, maar mensen zijn er vroeg bij joh. Veel is al uitverkocht en deze waren alleen online. Na mn afspraak ook even de stad in.

    Ja ik snap wat je bedoeld, maar ik herken zn gedrag wel heel goed. Mijn broertje was precies zo vroeger, zelfde karakter. Daar zag je naar mate hij ouder werd hmdl niks meer van terug. Hij word nu juist gezien als de rustige lieve jongen.
    We houden hem wel strak dat het niet verder escaleert. Hij is ook niet leerplichtig, hij is dit schooljaar pas begonnen. Mocht hij zich een dagje echt misdragen denk dan thuis houden en goed met hem praten er over. Hij is zo enthousiast, liefst gaat hij weekend ook naar school.

    Maak me nog niet gelijk echt zorgen gezien zn leeftijd. Maar inshaAllah komt het goed. We zijn er wel mee bezig. En vond de tips ook fijn consequent blijven vooral en structuur hebben.

    Jij ook bedankt x
    Sbah lilaah hahaha. Denk je even wat te scoren is het foetsie yek. Zo hatelijk ja.

    Jij kent je kind natuurlijk het best. Gaat zeker goedkomen inshaAllah. Rabie 7afduleek.

  12. #250122
    T3izath gafi

    Reacties
    1.616
    16-10-2020

    @praline, je doet het goed en nergens haal ik uit je verhaal dat je de feedback van de juf niet zou aanvaarden. Is niet meer dan logisch dat jij je afvraagt hoe het komt dat je zoontje uitgerekend bij die ene juf zich zo gedraagt. Negeer dit niet!

    Korte lijnen houden en thuis consequent zijn. Het is altijd fijn om je zorgen te delen en in samenspraak met zijn juffen een plan van aanpak bedenken. Jong geleerd is oud gedaan

    Is er bij het consultatiebureau iets naar voren gekomen tijdens jullie controle afspraken? Een kind wat zich nog niet goed kan uitdrukken bijvoorbeeld kan uit onmacht om zich heen gaan slaan. Het is nu zaak om de oorzaak te achterhalen van zijn wangedrag in de klas.

    Iets anders uit onderzoek is gebleken dat jongens eigenlijk een meester zouden moeten hebben sommige juffen reageren te bitcherig en geven jongens niet de ruimte die ze nodig hebben. (tuffen en slaan niet meegerekend )

    Artikel zal ik zo hieronder plaatsen voor de geintereseerden.
    A grateful heart is a magnet for miracles

  13. #250123
    T3izath gafi

    Reacties
    1.616
    16-10-2020

    JONGENS HEBBEN MEESTERS NODIG, MEER DAN MEISJES
    door Christel Rengers | mrt 22, 2017


    ‘Jongens steeds slechter in eindtoets van basisschool’ kopte het AD vorige week. Hoewel dit volgens onderzoek waar is, vind ik de kop wat ongelukkig gekozen.

    Het suggereert namelijk dat de schuld bij de jongens zelf ligt. Maar wanneer het met groepen kinderen niet goed gaat op school zouden we moeten kijken naar het onderwijs en niet alleen naar de kinderen. Het huidige onderwijs biedt onze actieve jongetjes vaak niet wat zij nodig hebben. Gedragsdeskundige Lauk Woltring zegt in een interview met het AD niet verbaasd te zijn over de dalende resultaten. Het komt volgens hem kort gezegd door het ontbreken van mannelijke rolmodellen, het steeds taliger onderwijs en het verschil tussen de rijping van het jongens- en meisjesbrein.

    Wanneer het met groepen kinderen niet goed gaat op school zouden we moeten kijken naar het onderwijs en niet alleen naar de kinderen

    HERSENONTWIKKELING
    Sandii Zachte schrijft in het artikel ‘Jongens- en meisjesgedrag: aangeleerd of aangeboren?’ dat de hersenontwikkeling van jongens en meisjes al in de baarmoeder anders verloopt. En dat ondanks dat opvoeding natuurlijk ook invloed heeft, we er niet omheen kunnen dat meisjes en jongens gewoonweg verschillend zijn. Het onderwijs zou daar meer rekening mee mogen houden. Zo zijn er steeds meer verhaaltjessommen gekomen, terwijl de meeste jongens veel meer met abstracte sommen kunnen. Dat is ook voor mij als (thuisonderwijzende) moeder herkenbaar, want ik zie dat bij mijn eigen jongen ook terug. Zo raakt hij hopeloos de draad kwijt tijdens het lezen van een in zijn ogen langdradig verhaal waar een som in verstopt zit. Maar geef je hem een ‘kale som’, dan roept hij direct het antwoord.

    ROLMODELLEN
    Dat er steeds minder mannen werkzaam zijn in het onderwijs en de kinderopvang is een groot gemis. Mannen en vrouwen gaan namelijk over het algemeen verschillend met kinderen om en rolmodellen zijn voor jongens natuurlijk net zo belangrijk als voor meisjes. Zo hebben mannen vaak meer begrip voor het experimenterende, autonome en bewegelijke karakter van jongens. Het enorme belang van ruimte voor bewegelijkheid in het onderwijs wordt ook pijnlijk duidelijk tijdens de film ‘Brammetje Baas’ waar een jongetje vol verwachting groep drie binnenstapt en daar (ondanks dat hij een meester heeft overigens!) uitvalt omdat het onderwijs niet aansluit bij zijn behoefte. Een nieuwe (jongere) meester die Brammetjes behoefte aan beweging en actie begrijpt en de ruimte geeft, biedt gelukkig uitkomst. Een fijne film om samen met je kind te kijken.

    Dat er echt iets aan de hand is, wordt nu verschillende deskundigen zich uitspreken steeds duidelijker. Zo stelt Robert-Jan Kooiman, initiatiefnemer van de beweging Meestert! in het AD zelfs dat als er meer mannen voor de klas komen er minder jongens naar het speciaal onderwijs worden gestuurd. En ook onze eigen Praktijkvader Jeroen de Jong stelt in zijn stuk over vaderhonger dat volgens wetenschappers als Louis Tavecchio het ‘verjufte’ systeem grotendeels verantwoordelijk is voor het feit dat onze jongens niet goed mee kunnen komen. Reden genoeg om te erkennen dat het onderwijs sterk aan vernieuwing toe is en dat diversiteit op alle vlakken een must is.

    Maar wat doen we daar nu dan aan? Meer meesters regelen is niet zo gemakkelijk. Zorg er in ieder geval dat jouw zoon genoeg mannelijke rolmodellen heeft. Zoals ook Jeroen de Jong zegt in zijn stuk over vaderhonger.
    A grateful heart is a magnet for miracles

  14. #250124
    MVC Premium

    Reacties
    57.131
    14-07-2013

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door Queen_du_bled Bekijk reactie
    @praline, je doet het goed en nergens haal ik uit je verhaal dat je de feedback van de juf niet zou aanvaarden. Is niet meer dan logisch dat jij je afvraagt hoe het komt dat je zoontje uitgerekend bij die ene juf zich zo gedraagt. Negeer dit niet!

    Korte lijnen houden en thuis consequent zijn. Het is altijd fijn om je zorgen te delen en in samenspraak met zijn juffen een plan van aanpak bedenken. Jong geleerd is oud gedaan

    Is er bij het consultatiebureau iets naar voren gekomen tijdens jullie controle afspraken? Een kind wat zich nog niet goed kan uitdrukken bijvoorbeeld kan uit onmacht om zich heen gaan slaan. Het is nu zaak om de oorzaak te achterhalen van zijn wangedrag in de klas.

    Iets anders uit onderzoek is gebleken dat jongens eigenlijk een meester zouden moeten hebben sommige juffen reageren te bitcherig en geven jongens niet de ruimte die ze nodig hebben. (tuffen en slaan niet meegerekend )

    Artikel zal ik zo hieronder plaatsen voor de geintereseerden.
    Klopt, ontkennen hebben we nooit gedaan.
    Ze weten dat we er zelfs thuis ook mee bezig zijn.
    Dat ga ik indd niet negeren en neem dat wel mee in het gesprek, wat is het verschil van hun aanpak, misschien kunnen wij daar weer wat van leren en ons daarop focussen thuis.

    Nee helemaal niks, hij was wel wat later met praten dan zn zusje, maar niet zorgwekkend. Laatste consultatie consult wist hij ook al dingen die hij nu niet eens hoeft te weten, dus altijd wel alles goed.

    Haha nou dat lijkt me niet gek. Mn man kan beter met zijn gedrag om gaan dan ik.
    Happiness is an inside job


  15. #250125
    MVC Premium

    Reacties
    57.131
    14-07-2013

    MVC Premium MVC Premium
    Ben aan de beurt voor mn brows, lees straks wel even het artikel
    Happiness is an inside job