1. #244576
    山羊

    Reacties
    20.263
    07-05-2014

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door Freya Bekijk reactie
    Laatste dagen kan ik echt moeilijk inslapen, elke dag kijken we standaard nieuwsuur, daarna jinek of op 1 en dan CNN over de laatste cijfers, problemen en persconferentie van Trump. Eerste 2 weken dacht ik nog opgewekt (niet qua corona maar gewoon persoonlijk met de kids) dat doen we wel even, komt goed, maar nu bijna 3 weken verder valt het mij toch wel zwaar zo 24/7 samen en elke dag les geven etc.. mis mn eigen dingen

    En we zouden vanavond even een coronaloze avond houden, maar gewoon een filmpje kijken samen.

    Vooral na die docu over de IC gister heb ik nog steeds zo'n zwaar gevoel.. lag bijv ook iemand van 50 (actief en geen voorgeschiedenis) en iemand van 36. En na de nieuwe ziekenhuisopnames van vandaag, weer een stijging.. moet ik weer aan die dokters denken, een vrouwelijk longarts zei, die verantwoordelijkheid en zulke keuzes maken (wie mag op de IC en wie niet), ik weet niet of ik dat aankan.

    Oh en dan nog 1 ding haha, dat van overgewicht kwam ook weer aan bod, het virus zou een soort van aan vetcellen kleven, dus hoe meer je er hebt, hoe schadelijker. En je hebt minder ruimte in je borstkas etc. Zou dat misschien verklaren waarom het zo heftig is in het westen en minder in Azië en Afrika? Vooral de doden.. want een aanzienlijk deel op de IC heeft overgewicht en op de IC is de kans op overlijden tussen de 50 en 90%.. in ieder geval 1 van de redenen

    Denk voor velen wel hoor.
    Ik had gister of eergisteren eigenlijk ook m’n flipperpunt bereikt. Witheet werd ik van schoolwerk en hun hele planning. Dat kwam omdat ik door ben blijven werken vanuit huis en school steeds in de avond deed met ze. Dan liep ik steeds tegen dingen op en moest ik tot laat in de avond door..

    Anyway belafspraak gemaakt met de juf en luchtte meteen op.

    Voor de rest hou ik het nieuws niet meer zo bij. Ik neem het gewoon zoals het komt en thats it.

    Moge dit allemaal snel weer voorbij zijn.
    Voor jou is het ook dubbelop omdat je natuurlijk een hele andere structuur gewend was.

    Ghayr voor eenieder.

  2. #244577
    MVC Lid

    Reacties
    5.849
    16-08-2016

    Citaat Geplaatst door juno Bekijk reactie
    Het vloog me eergisteravond wven naar de keel.
    Ik weet dat ik corona niet ga overleven, geen schijn van kans. Dacht hoe ga ik dat dan regelen voor de kinderen? Hij wilde er niks van horen want god heeft een plan en elk kind wordt geborenet zn rizq.
    Dus ik pisnijdig dus dan maar niks regelen en je kop in het zand steken?

    Alles in mik zegt dat dit erg is. Heel erg. Bij veel mensen dringt het niet door...maar gaandeweg komt de overheid beetje bij beetje met wat er speelt...want vamdaag hoor je dat er wen max aan ic bedden is. Hoe de rivm cijfers tot stand komen? Zijn cijfers van de doden van de afgelopen dagen....[emoji2374]
    Ik zeg niet dat er een complot of samenzwering is, maar dat de overheid en rivm het ook lang niet weten.
    Zelfs die 7mar van een bolsonaro krabbelt terug...toch wel ernstig. Zoals de andere 7mar Trump hem voor ging.
    En ohja....plan van de zomer maar nog geen vakantie... was de berichtgeving vanochtend...beetje bij beetje.
    Maar als je je gezond verstand laat werken dan weet je dit zelf ook al.
    Met acceptatie komt de rust. Nietdat je zorgen zijn opgelost, maar wel rustiger.

    [emoji3526]
    oo het begin zei ik toch neem die richtlijnen met een korreltje zou en trek je eigen plan ... maar ik zie steeds meer en meer menssen om me heen wakker worden

  3. #244578
    山羊

    Reacties
    20.263
    07-05-2014

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door juno Bekijk reactie
    Het vloog me eergisteravond wven naar de keel.
    Ik weet dat ik corona niet ga overleven, geen schijn van kans. Dacht hoe ga ik dat dan regelen voor de kinderen? Hij wilde er niks van horen want god heeft een plan en elk kind wordt geborenet zn rizq.
    Dus ik pisnijdig dus dan maar niks regelen en je kop in het zand steken?

    Alles in mik zegt dat dit erg is. Heel erg. Bij veel mensen dringt het niet door...maar gaandeweg komt de overheid beetje bij beetje met wat er speelt...want vamdaag hoor je dat er wen max aan ic bedden is. Hoe de rivm cijfers tot stand komen? Zijn cijfers van de doden van de afgelopen dagen....[emoji2374]
    Ik zeg niet dat er een complot of samenzwering is, maar dat de overheid en rivm het ook lang niet weten.
    Zelfs die 7mar van een bolsonaro krabbelt terug...toch wel ernstig. Zoals de andere 7mar Trump hem voor ging.
    En ohja....plan van de zomer maar nog geen vakantie... was de berichtgeving vanochtend...beetje bij beetje.
    Maar als je je gezond verstand laat werken dan weet je dit zelf ook al.
    Met acceptatie komt de rust. Nietdat je zorgen zijn opgelost, maar wel rustiger.

    [emoji3526]

    Is sowieso niet verkeerd om over na te denken, wat dat betreft zitten we allemaal in hetzelfde schuitje gezien gezond/ongezond geen garanties geeft met dit virus. Heb er zelf ook over nagedacht..geen idee eigenlijk waar ik ze naartoe zou willen laten gaan mocht het mis gaan. Maar ga er wel eens heel goed over nadenken.

    Betreft je man, hij heeft ook een punt. Alles ligt uiteindelijk in Zijn handen. Er zijn ook 100 jarigen die zijn genezen van corona..niemand weet uiteindelijk wat voor hem/haar is geschreven.

    Moge Allah je behouden voor je kinderen, ons allemaal. Ameen.

  4. #244579
    MVC Lid

    Reacties
    4.594
    26-03-2014

    Ah lieve dames, ik voel heel erg met jullie mee. Voora juno, brok in mijn keel als ik je lees. Moge Allah je veilig houden in dit alles. Jou en je gezin en familie.

    Ons allemaal uiteindelijk. Maar hetgeen asfoureh zegt is nu eenmaal wel zo. Heb het ook net met man over gehad, kinderen enzo. Maar ik merkte dat we het beiden beetje weg schoven. Moge Allah ons behoeden voor zulke scenario’s.

  5. #244580
    MVC Lid

    Reacties
    9.442
    26-12-2013

    Citaat Geplaatst door appelcake Bekijk reactie
    Ah lieve dames, ik voel heel erg met jullie mee. Voora juno, brok in mijn keel als ik je lees. Moge Allah je veilig houden in dit alles. Jou en je gezin en familie.

    Ons allemaal uiteindelijk. Maar hetgeen asfoureh zegt is nu eenmaal wel zo. Heb het ook net met man over gehad, kinderen enzo. Maar ik merkte dat we het beiden beetje weg schoven. Moge Allah ons behoeden voor zulke scenario’s.
    Ameeeen, precies wat ik wilde zeggen. Wij bespreken het hier ook in een paar woorden en dan schakelen we alweer terug naar dagelijkse onzin. Ghair insha allaah.

    Mijn gevoel zegt overigens wel dat er een soort keerpunt komt. Zoals bij Italië nu begint te komen en daarna moet het hopelijk beheersbaar worden. Allaaho alam. Maar je ziet in China dat het wel onder controle te houden is, waarschijnlijk omdat het volk gehoorzaamd.

    Als het virus zich trouwens hecht aan vet, dan hebben ze vooral in Amerika wel een heel groot probleem.

  6. #244581
    MVC Premium

    Reacties
    57.131
    14-07-2013

    MVC Premium MVC Premium
    Moge Allah je beschermen juno en iedereen natuurlijk.
    Als het iemand is waar ik me zorgen om maak is het mijn moeder, ze heeft astma.

    Maar zo lang ik haar ieder dag spreek, blijf ik wel rustig hmdl
    Happiness is an inside job


  7. #244582
    nooit geweest

    Reacties
    36.902
    22-06-2003

    Citaat Geplaatst door Asfoureh Bekijk reactie
    Is sowieso niet verkeerd om over na te denken, wat dat betreft zitten we allemaal in hetzelfde schuitje gezien gezond/ongezond geen garanties geeft met dit virus. Heb er zelf ook over nagedacht..geen idee eigenlijk waar ik ze naartoe zou willen laten gaan mocht het mis gaan. Maar ga er wel eens heel goed over nadenken.

    Betreft je man, hij heeft ook een punt. Alles ligt uiteindelijk in Zijn handen. Er zijn ook 100 jarigen die zijn genezen van corona..niemand weet uiteindelijk wat voor hem/haar is geschreven.

    Moge Allah je behouden voor je kinderen, ons allemaal. Ameen.

    Amien!


    Je hebt ook gelijk, maar dat was dat moment.
    Plus dat hij noooit maar ook noooit vooruitplant...dat irriteerde toen net weer. Tjah...te veel op elkaars lip.

    Voorbereid zijn is alleen maar goed en we horen dat eigenlijk altijd te zijn. Alleen is er nu een heel wat concretere mogelijkheid.
    "Forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair."

    -- Kahlil Gibran

  8. #244583
    山羊

    Reacties
    20.263
    07-05-2014

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door Ochtendmens Bekijk reactie
    Ameeeen, precies wat ik wilde zeggen. Wij bespreken het hier ook in een paar woorden en dan schakelen we alweer terug naar dagelijkse onzin. Ghair insha allaah.

    Mijn gevoel zegt overigens wel dat er een soort keerpunt komt. Zoals bij Italië nu begint te komen en daarna moet het hopelijk beheersbaar worden. Allaaho alam. Maar je ziet in China dat het wel onder controle te houden is, waarschijnlijk omdat het volk gehoorzaamd.

    Als het virus zich trouwens hecht aan vet, dan hebben ze vooral in Amerika wel een heel groot probleem.

    Dit is dalijk sowieso een einde van een tijdperk. Hierna gaan de virussen een groter deel van ons leven beïnvloeden. Volgens mij is covid 19 een schijntje Vergeleken met de virussen die hierna komen.

    Die zullen nog vele malen erger zijn dan dit.

    Daarom maak ik mij niet al te druk. We are de sjaak anyway. En eerlijk ik ben dankbaar dat dit zo duidelijk van Hem komt. Ik zou het veel erger vinden wanneer het zou komen van de mens, zoals oorlog bv.

  9. #244584
    nooit geweest

    Reacties
    36.902
    22-06-2003

    Citaat Geplaatst door 19TANGER77 Bekijk reactie
    oo het begin zei ik toch neem die richtlijnen met een korreltje zou en trek je eigen plan ... maar ik zie steeds meer en meer menssen om me heen wakker worden
    Dat deed ik al hoor. Ik was ook de buurtgek omdat ik mn kinderen niet buiten liet spelen.
    "Forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair."

    -- Kahlil Gibran

  10. #244585
    nooit geweest

    Reacties
    36.902
    22-06-2003

    Citaat Geplaatst door appelcake Bekijk reactie
    Ah lieve dames, ik voel heel erg met jullie mee. Voora juno, brok in mijn keel als ik je lees. Moge Allah je veilig houden in dit alles. Jou en je gezin en familie.

    Ons allemaal uiteindelijk. Maar hetgeen asfoureh zegt is nu eenmaal wel zo. Heb het ook net met man over gehad, kinderen enzo. Maar ik merkte dat we het beiden beetje weg schoven. Moge Allah ons behoeden voor zulke scenario’s.
    Amien. Ook voor jullie.
    Moge Allah ons genadig zijn en ons hier veilig doorheen laten gaan.

    Btw ik ben een taaie. [emoji4]
    "Forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair."

    -- Kahlil Gibran

  11. #244586
    nooit geweest

    Reacties
    36.902
    22-06-2003

    Amien! Lief van je! [emoji3590]

    Meskina je moeder, moge Allah haar beschermen.
    "Forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair."

    -- Kahlil Gibran

  12. #244587
    MVC Lid

    Reacties
    21.851
    03-02-2013

    Citaat Geplaatst door Freya Bekijk reactie
    Laatste dagen kan ik echt moeilijk inslapen, elke dag kijken we standaard nieuwsuur, daarna jinek of op 1 en dan CNN over de laatste cijfers, problemen en persconferentie van Trump. Eerste 2 weken dacht ik nog opgewekt (niet qua corona maar gewoon persoonlijk met de kids) dat doen we wel even, komt goed, maar nu bijna 3 weken verder valt het mij toch wel zwaar zo 24/7 samen en elke dag les geven etc.. mis mn eigen dingen

    En we zouden vanavond even een coronaloze avond houden, maar gewoon een filmpje kijken samen.

    Vooral na die docu over de IC gister heb ik nog steeds zo'n zwaar gevoel.. lag bijv ook iemand van 50 (actief en geen voorgeschiedenis) en iemand van 36. En na de nieuwe ziekenhuisopnames van vandaag, weer een stijging.. moet ik weer aan die dokters denken, een vrouwelijk longarts zei, die verantwoordelijkheid en zulke keuzes maken (wie mag op de IC en wie niet), ik weet niet of ik dat aankan.

    Oh en dan nog 1 ding haha, dat van overgewicht kwam ook weer aan bod, het virus zou een soort van aan vetcellen kleven, dus hoe meer je er hebt, hoe schadelijker. En je hebt minder ruimte in je borstkas etc. Zou dat misschien verklaren waarom het zo heftig is in het westen en minder in Azië en Afrika? Vooral de doden.. want een aanzienlijk deel op de IC heeft overgewicht en op de IC is de kans op overlijden tussen de 50 en 90%.. in ieder geval 1 van de redenen
    Zit jouw man ook thuis? Zo ja, waarom dan niet alles verdelen?
    'Er is een stem die geen woorden gebruikt. Luister.'

  13. #244588
    nooit geweest

    Reacties
    36.902
    22-06-2003

    Citaat Geplaatst door Asfoureh Bekijk reactie
    Dit is dalijk sowieso een einde van een tijdperk. Hierna gaan de virussen een groter deel van ons leven beïnvloeden. Volgens mij is covid 19 een schijntje Vergeleken met de virussen die hierna komen.

    Die zullen nog vele malen erger zijn dan dit.

    Daarom maak ik mij niet al te druk. We are de sjaak anyway. En eerlijk ik ben dankbaar dat dit zo duidelijk van Hem komt. Ik zou het veel erger vinden wanneer het zou komen van de mens, zoals oorlog bv.
    Ja ik snap je. Liever dat het van Allah komt dan zoiets als oorlog.
    Generaties hebben het sinds wo2 goed gehad. Denk dat daarom de ernst ook niet echt doordringt...zie mailtjes van schoolleiding...dan denk ik plan maar afscheid van juf flena...maar gaat toch niet gebeuren....en nu iets totaal onbeheersbaar...hoewel...men wilde gewoon geen geld spenderen aan onderzoek en vaccins van dit soort virussen...want mem wist dat dit ooit zou kunnen gebeuren...ja heb Trevor Noah gekeken vd week. Lhemm kay da7ak.
    "Forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair."

    -- Kahlil Gibran

  14. #244589
    MVC Lid

    Reacties
    21.851
    03-02-2013

    Juno, blijf jij maar veilig thuis hoor! Qua besmettingen valt het in het noorden mee toch? Dat is wel fijn.
    'Er is een stem die geen woorden gebruikt. Luister.'

  15. #244590
    MVC Lid

    Reacties
    3.537
    26-02-2015

    Ya rabbi
    Moge Allah deze wabae wegnemen.
    Moge Allah ons verlossen en zijn rahma over zijn oummah laten neerdalen.
    De zieken Chifae schenken en ons allemaal behoeden voor het virus.
    Yarabbi laat ons de gezegende maand ramadan mee maken, vergeef onze fouten en accepteer onze berouw. Yarabbi neem de angst weg uit onze harten en laat dit een sebab zijn voor maghfir dounob amin.