1. #236146
    山羊

    Reacties
    20.263
    07-05-2014

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door juno Bekijk reactie
    Willahila 7ta bkiet....3la rassi [emoji3526]

    Ik volg je juist heel goed. Pick your battles...hoort er ook bij. 3inina ked shoef oe agra ma ked shoefs.... Heb heel erg rust nodig. Idzv weinig mensen om me heen. Ze maken me leeg. Onrust in mn hoofd. Ik kan goed alleen zijn. Heb dit altijd gehad. Maar weet niet of ik dit hoogsensitief ofzo moet noemen. Boek kreeg ik paar wekenterug aangeraden en kan er maar niet in lezen.

    Deze dag even zien door te komen. Probeer mn hoofd te ordenen door de keukenspullen te sorteren. Ken je dat?
    Soms is dat nodig om weer verder te kunnen..*ben niet zo van de hugs anders had je die gekregen*

    Pick your battles idd, als jij je daar goed bij voelt, vooral doen. Mensen die oprecht zijn zullen dat altijd begrijpen..ik kan ook heel goed alleen zijn, soms denk ik misschien te goed.
    Zou kunnen dat je idd teveel prikkels binnenkrijgt dan is het sowieso goed om te kijken hoe je dat wat kan begrenzen.
    Ik moet dat boek nog steeds aanschaffen, denk dat ik dat meteen ga doen.

    Lgheer inshaAllah, yep ik heb dat ook weleens. Moge Allah je bijstaan en je gevoel verlichten. Ameen.

  2. #236147
    MVC Lid

    Reacties
    9.442
    26-12-2013

    Er komt zoveel kijken bij opvoeding en je weet nooit welke kant het precies opgaat. Ik was deze week bij de huisarts voor mijn dochter en ik vertelde haar dat ik bang was voor een allergie en die stak meteen een heel verhaal af over die overbezorgdheid tegenwoordig. Het liefst hebben we rubberen tegels en alles hypoallergeen, maar wat voor mensen worden zij dan later? Mensen die heel veel dingen niet aankunnen omdat ze als kind zo erg beschermd werden. Ik kpn me er eigenlijk wel in vinden. Tegenwoordig zijn we er ook heel erg op gefocussed dat onze kindjes vooral door iedereen goed behandeld moeten worden. Ruzie op school???? Wie is zijn moeder????

    En dan heb je nog social media en weet ik het allemaal. Ik denk dat deze generatie ouders een weg moet zoeken in een wereld met heel nieuwe uitdagingen. En dan vind ik persoonlijk dat islam een goede basis kan zijn om een goede identiteit te vormen. Niet alleen voor het stukje kuisheid bewaren wat ik hier in sommige reacties lees. Maar ook over het dankbaar kunnen zijn voor wat je hebt. Het goed zijn tegen anderen, wat eigenlijk in elke soort relatie heel belangrijk blijft. Het goed kunnen voelen voor wie je bent. En zoveel andere islamitische waarden die bijdragen bij een gezonde en evenwichtige identiteit. Als het je lukt om dat goed mee te geven aan je kinderen dan moet het insha allaah wel goedkomen.

  3. #236148
    MVC Lid

    Reacties
    9.442
    26-12-2013

    Asfoureh heftig zulke intense dromen zeg. Nog nooit van gehoord dat iemand zich zover kan inleven in een droom. Betekenen die dromen daarna ook iets voor je?

    Hier ook 1x slaapverlamming gehad een het einde van mijn zwangerschap. Het was super eng want ik kon wel horen en zien en was ervan overtuigd dat ik iemand op de trap had gehoord. Alhamdoelillaah was dat niet zo.

  4. #236149
    MVC Lid

    Reacties
    17.633
    06-10-2017

    Citaat Geplaatst door Ochtendmens Bekijk reactie
    Er komt zoveel kijken bij opvoeding en je weet nooit welke kant het precies opgaat. Ik was deze week bij de huisarts voor mijn dochter en ik vertelde haar dat ik bang was voor een allergie en die stak meteen een heel verhaal af over die overbezorgdheid tegenwoordig. Het liefst hebben we rubberen tegels en alles hypoallergeen, maar wat voor mensen worden zij dan later? Mensen die heel veel dingen niet aankunnen omdat ze als kind zo erg beschermd werden. Ik kpn me er eigenlijk wel in vinden. Tegenwoordig zijn we er ook heel erg op gefocussed dat onze kindjes vooral door iedereen goed behandeld moeten worden. Ruzie op school???? Wie is zijn moeder????

    En dan heb je nog social media en weet ik het allemaal. Ik denk dat deze generatie ouders een weg moet zoeken in een wereld met heel nieuwe uitdagingen. En dan vind ik persoonlijk dat islam een goede basis kan zijn om een goede identiteit te vormen. Niet alleen voor het stukje kuisheid bewaren wat ik hier in sommige reacties lees. Maar ook over het dankbaar kunnen zijn voor wat je hebt. Het goed zijn tegen anderen, wat eigenlijk in elke soort relatie heel belangrijk blijft. Het goed kunnen voelen voor wie je bent. En zoveel andere islamitische waarden die bijdragen bij een gezonde en evenwichtige identiteit. Als het je lukt om dat goed mee te geven aan je kinderen dan moet het insha allaah wel goedkomen.
    Dat zie je ook heel vaak idd. Zo ben ik dan weer totaal niet, mijn zoontje kan ik goed loslaten en daardoor is hij ook al heel zelfstandig. Maar je ziet veel moeders die het niet kunnen en niet durven, omdat ze bang zijn wat ze kan overkomen, daar kan ik mij natuurlijk ook wel in vinden maar te beschermd opvoeden maakt ze juist niet weerbaar. Hoorde laatst dat zoveel procent van de kinderen voor hun ik dacht 8e of 10e levensjaar amper schrammetjes hebben opgelopen en dat dat voorzichtige ook echt consequenties heeft.
    En naast dit, teveel druk op de kinderen want ze moeten perse dit of dat halen. Ze moeten naar tig activiteiten na school en weet ik t allemaal. Nee wat dat betreft ben ik wel blij hoe het tot nu toe gaat.

    En idd mooi gezegd, islam is een basis voor alle aspecten. Vaak wordt er de nadruk op 1 aspect gelegd terwijl er zoveel andere dingen belangrijk zijn.

  5. #236150
    DroomSter

    Reacties
    7.613
    25-07-2012

    Citaat Geplaatst door OnderDeKoffer_ Bekijk reactie
    Ja, heel leuk zelfs. Hoe groffer hoe leuker.
    Haha je zegt het toch zelf, waarom dan zo sarcastisch? Of is dit niet sarcastisch, ik weet het niet meer. Vind het wel raar als je zulke vieze teksten leuk vindt.

    “De Islaam is begonnen als iets vreemds en het zal eindigen als iets vreemds, dus geef blijde tijdingen aan de Vreemdelingen.” (Muslim& At-Tirmidhi)


  6. #236151
    DroomSter

    Reacties
    7.613
    25-07-2012

    Citaat Geplaatst door Asfoureh Bekijk reactie
    Ik ben allang op het punt gekomen dat ik zeg ' lekker voor je bitch' zodra surah bakara aangaat.

    Zo triest eigenlijk.
    Grappig, ik ben me soms ook erg bewust van mn dromen. Soms verander ik mn droom omdat ik iets op dat moment niet leuk vind haha. Vroeger had ik ook dromen die dan de volgende dag uitkwamen. Wel gek maar vind dat echt bijzonder.

    “De Islaam is begonnen als iets vreemds en het zal eindigen als iets vreemds, dus geef blijde tijdingen aan de Vreemdelingen.” (Muslim& At-Tirmidhi)


  7. #236152
    MVC Lid

    Reacties
    7.697
    21-05-2013

    Citaat Geplaatst door _Hidaya Bekijk reactie
    Haha je zegt het toch zelf, waarom dan zo sarcastisch? Of is dit niet sarcastisch, ik weet het niet meer. Vind het wel raar als je zulke vieze teksten leuk vindt.
    Nee nee ik was niet sarcastisch, ik meen het.

    Je kunt het raar vinden en vast velen met jou, maar ik vind het leuk.

  8. #236153
    DroomSter

    Reacties
    7.613
    25-07-2012

    Citaat Geplaatst door OnderDeKoffer_ Bekijk reactie
    Nee nee ik was niet sarcastisch, ik meen het.

    Je kunt het raar vinden en vast velen met jou, maar ik vind het leuk.
    Meen je dat hahaha waarom vind je t leuk? Ik als vrouwzijnde vind zulke teksten echt superbeledigend en vrouwonvriendelijk.

    “De Islaam is begonnen als iets vreemds en het zal eindigen als iets vreemds, dus geef blijde tijdingen aan de Vreemdelingen.” (Muslim& At-Tirmidhi)


  9. #236154
    MVC Lid

    Reacties
    7.697
    21-05-2013

    Citaat Geplaatst door _Hidaya Bekijk reactie
    Meen je dat hahaha waarom vind je t leuk? Ik als vrouwzijnde vind zulke teksten echt superbeledigend en vrouwonvriendelijk.
    Ja? Waarom vind je beledigend? Ze hebben het toch niet over alle vrouwen. Ik voel me totaal niet aangesproken als ze zulke dingen zeggen.

    En waarom ik het leuk vind weet ik eigenlijk niet, ik vind de teksten gewoon grappig, dus leuk.

  10. #236155
    山羊

    Reacties
    20.263
    07-05-2014

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door Ochtendmens Bekijk reactie
    Er komt zoveel kijken bij opvoeding en je weet nooit welke kant het precies opgaat. Ik was deze week bij de huisarts voor mijn dochter en ik vertelde haar dat ik bang was voor een allergie en die stak meteen een heel verhaal af over die overbezorgdheid tegenwoordig. Het liefst hebben we rubberen tegels en alles hypoallergeen, maar wat voor mensen worden zij dan later? Mensen die heel veel dingen niet aankunnen omdat ze als kind zo erg beschermd werden. Ik kpn me er eigenlijk wel in vinden. Tegenwoordig zijn we er ook heel erg op gefocussed dat onze kindjes vooral door iedereen goed behandeld moeten worden. Ruzie op school???? Wie is zijn moeder????

    En dan heb je nog social media en weet ik het allemaal. Ik denk dat deze generatie ouders een weg moet zoeken in een wereld met heel nieuwe uitdagingen. En dan vind ik persoonlijk dat islam een goede basis kan zijn om een goede identiteit te vormen. Niet alleen voor het stukje kuisheid bewaren wat ik hier in sommige reacties lees. Maar ook over het dankbaar kunnen zijn voor wat je hebt. Het goed zijn tegen anderen, wat eigenlijk in elke soort relatie heel belangrijk blijft. Het goed kunnen voelen voor wie je bent. En zoveel andere islamitische waarden die bijdragen bij een gezonde en evenwichtige identiteit. Als het je lukt om dat goed mee te geven aan je kinderen dan moet het insha allaah wel goedkomen.
    Eens, je moet ze ook weerbaar maken voor de (echte) wereld.

  11. #236156
    山羊

    Reacties
    20.263
    07-05-2014

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door Ochtendmens Bekijk reactie
    Asfoureh heftig zulke intense dromen zeg. Nog nooit van gehoord dat iemand zich zover kan inleven in een droom. Betekenen die dromen daarna ook iets voor je?

    Hier ook 1x slaapverlamming gehad een het einde van mijn zwangerschap. Het was super eng want ik kon wel horen en zien en was ervan overtuigd dat ik iemand op de trap had gehoord. Alhamdoelillaah was dat niet zo.

    Valt mee, nee niet echt een betekenis verder.
    Dat kan ineens een hele gekke ervaring zijn lijkt mij. Ik weet niet beter haha. Alhamdulilaah het zal denk ik ergens ook zeker te maken hebben met je onderbewustzijn.

  12. #236157
    山羊

    Reacties
    20.263
    07-05-2014

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door _Hidaya Bekijk reactie
    Grappig, ik ben me soms ook erg bewust van mn dromen. Soms verander ik mn droom omdat ik iets op dat moment niet leuk vind haha. Vroeger had ik ook dromen die dan de volgende dag uitkwamen. Wel gek maar vind dat echt bijzonder.
    Handig he om je droom te beinvloeden. Kun je toch nog dat ene 'tripje' beleven die je in real life nooit zult beleven..grapje.

    Jaa heb ik ook, dat ik iets zie/meemaak/hoor en denk waar the hell heb ik dat nou eerder gezien..oh ja in mn droom.
    Of dromen die next day uitkomen idd. Maar ik heb mij laten vertellen dat zulke dromen onbetrouwbaar zijn en van de shaytan komen/influisteringen.
    Daarom praat ik er nauwelijks over verder. Allah 3alem.

  13. #236158
    Test: 1-2-3

    Reacties
    5.038
    05-10-2008

    Eens met Nisrinke en Ochtendmens, alhoewel ik Freya ook begrijp dat de omgeving van een kind ook heel veel invloed kan hebben. Ik heb alle soorten opvoedingen in mijn omgeving gezien en uiteindelijk zijn diegene die bewust zijn van wat de Islam van ons vraagt en zich daar ook naar gedragen, toch het meest succesvol. Succesvol in de zin dat de kinderen de schaamte en trots hebben als moslim en weerbaar zijn tegen de verleidingen en dwalende wegen. Wij zijn daar heel bewust mee bezig, dus ook geen muziek en rare series,.Ze kijken wel vlogs maar dat gaat over gamen of vloggers als meisjedjamila...Als er veel gevloekt wordt dan doet mijn zoontje het zelf weg. Dit natuurlijk naast de verplichte zaken in de islam, leren dankbaar te zijn, schaamte kennen, beleefd zijn, elkaar helpen. Daarnaast ben ik wel van de activiteiten. Ik heb bijna elke dag wel iets voor ze..Wel in evenwicht van Koran, arabisch tot sport en creativiteit. Heerlijk druk.
    De Profeet zei: "Als je geen schaamte kent, doe dan wat je wilt.

  14. #236159
    Test: 1-2-3

    Reacties
    5.038
    05-10-2008

    Ik vind het trouwens wel heftig om te lezen Asfoureh. Moge Allah swt jou daarin begeleiden. Ameen. Ik zou ook wellicht roqya proberen, aangezien praline er wel profijt van heeft gehad. Dat hooggevoeligheid lijkt me ook erg vermoeiend. Allahyauwnak
    De Profeet zei: "Als je geen schaamte kent, doe dan wat je wilt.

  15. #236160
    山羊

    Reacties
    20.263
    07-05-2014

    MVC Premium MVC Premium
    De postbode vroeg vanmiddag om een glas water.
    Ik gaf hem water en vroeg hem of hij zin had in een blikje ijskoude redbull.

    "Ohh jahh lekker"

    En nu heb ik geen redbull meer in huis want was net mn laatste blikje die al weken in de koelkast stond en waarin ik nu pas trek heb.