1. #1
    MVC Lid

    Reacties
    48.061
    06-02-2001

    Chocolade met kamelenmelk

    Citaat Geplaatst door chef_1
    De nieuwste chocolademelk is gemaakt van kamelenmelk. De inwoners van het schatrijke oliestaatje de Verenigde Arabische Emiraten zijn zo verslingerd aan chocomelk, dat ze besloten hun eigen versie op de markt te brengen. In plaats van de klassieke koeienmelk gebruikt het zuivelbedrijf Al Ain Dairy de melk van kamelen.



    Voorlopig wordt de chocomelk alleen in de Verenigde Arabische Emiraten verkocht, maar waarschijnlijk komt de ,,kamelenchocomel'' later ook in Europa in de winkels. De ,,uitvinder'' van de kamelenchoco, Al Ain Dairy, heeft al contact gelegd met de Oostenrijkse chocoladefabrikant Mr. Hochleitner om de kamelenmelk internationaal te verdelen.


    Bron: Absurdistan
    .

  2. #2
    MASOCHISME

    Reacties
    178
    12-03-2005

    Zeer vies lijkt me. Ik ga het zeker ook niet proberen. Ik drink liever andere "melk"

  3. #3
    Take It Or Leave It!

    Reacties
    3.304
    30-07-2003

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door TheMasochist
    Zeer vies lijkt me. Ik ga het zeker ook niet proberen. Ik drink liever andere "melk"
    Waarom lijkt het je zeer vies? Je hebt het niet eens geproefd en je schreeuwt al dat het vies is..

    Bestaat er bijv. ook varkensmelk?

  4. #4
    MVC Premium

    Reacties
    2.492
    20-11-2004

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door TheMasochist
    Zeer vies lijkt me. Ik ga het zeker ook niet proberen. Ik drink liever andere "melk"
    Ik ook lijkt mij niets.
    Ze kunnen beter over mij praten als dat ze van mij eten.

  5. #5
    MASOCHISME

    Reacties
    178
    12-03-2005

    Citaat Geplaatst door Raihana
    Waarom lijkt het je zeer vies? Je hebt het niet eens geproefd en je schreeuwt al dat het vies is..

    Bestaat er bijv. ook varkensmelk?
    Ik lust geen melk En ik heb gisteren de Panorama geread, een mannenblad. Hier werden kamelen doodgestoken op het offerfeest. Nee ik pas.

  6. #6
    Take It Or Leave It!

    Reacties
    3.304
    30-07-2003

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door TheMasochist
    Ik lust geen melk En ik heb gisteren de Panorama geread, een mannenblad. Hier werden kamelen doodgestoken op het offerfeest. Nee ik pas.
    Wat heeft kamelenmelk vies vinden te maken met barbaren die zich uitleven op onschuldige dieren?
    En waarom zeg je dan eerst dat je liever andere melk drinkt en 5 min daarna zegt dat je geen melk lust..
    Kan je het nog wel allemaal volgen?

  7. #7
    MVC Premium

    Reacties
    2.492
    20-11-2004

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door Raihana
    Wat heeft kamelenmelk vies vinden te maken met barbaren die zich uitleven op onschuldige dieren?
    En waarom zeg je dan eerst dat je liever andere melk drinkt en 5 min daarna zegt dat je geen melk lust..
    Kan je het nog wel allemaal volgen?
    Misschien bedoelde hij koffiemelk?
    Ze kunnen beter over mij praten als dat ze van mij eten.

  8. #8
    MVC Lid

    Reacties
    1.795
    30-09-2004

    Door dit berichtje werd ik nieuwsgierg, zou er ook kamelenkaas bestaan?
    Ja dus, in Mauretanie is een bedrijf dat dit maakt.
    Volgens deze link van een europarlamentarier zou deze 'camelbert' nog gezond zijn ook.
    Minder vet en cholesterol.
    Proeven gaat in Europa niet, het product mag binnen Europa niet verkocht worden.
    Het wordt hier dan ook een schoolvoorbeeld van oneerlijke handelspolitiek genoemd.

    Lijkt me heel vreemd, kamelenchocomel of kamelenkaas, maar ik zou het wel proeven als ik de kans kreeg.

  9. #9
    Bijna Lid

    Reacties
    832
    12-05-2003

    Citaat Geplaatst door trans
    Misschien bedoelde hij koffiemelk?
    Nee chocolademelk Maar Raihana ik ben opgelucht doordat jij die moslims ook als barbaren ziet. Het was Pakistan.

  10. #10
    MVC Lid

    Reacties
    20.480
    28-08-2004

    Citaat Geplaatst door a.damse
    Door dit berichtje werd ik nieuwsgierg, zou er ook kamelenkaas bestaan?
    Ja dus, in Mauretanie is een bedrijf dat dit maakt.
    Volgens deze link van een europarlamentarier zou deze 'camelbert' nog gezond zijn ook.
    Minder vet en cholesterol.
    Proeven gaat in Europa niet, het product mag binnen Europa niet verkocht worden.
    Het wordt hier dan ook een schoolvoorbeeld van oneerlijke handelspolitiek genoemd.

    Lijkt me heel vreemd, kamelenchocomel of kamelenkaas, maar ik zou het wel proeven als ik de kans kreeg.
    Paardemelk, dát is de oplossing voor heel veel ziektes vooral bij jonge kinderen die allergieen hebben. Melk van een paard lijkt heel veel op moedermelk en heel gezond, zeggen ze. Ik heb het nog niet gehad. In de provincie Zeeland heb je een paardenmelkerij, ze hebben klanten uit Nederland, maar ook uit Duitsland en Belgie. De paardemelk wordt bevroren verkocht, want tja...effe naar de paardenmelkerij lopen gaat niet als je in het buitenland of het noorden woont.

    Varkensmelk moet ook bestaan, hoe denk je anders dat de biggen groot worden? Eerst bij moeders drinken of niet?
    De beste gelovigen in geloofszaken zijn degenen met het beste gedrag; en de beste van hen zijn diegenen die zich het beste gedragen tegenover hun vrouwen

    Wat een wereldgoal, ééntje om nooit te vergeten!

  11. #11
    MVC Lid

    Reacties
    1.795
    30-09-2004

    Citaat Geplaatst door Rebel_1963
    Paardemelk, dát is de oplossing voor heel veel ziektes vooral bij jonge kinderen die allergieen hebben. Melk van een paard lijkt heel veel op moedermelk en heel gezond, zeggen ze. Ik heb het nog niet gehad. In de provincie Zeeland heb je een paardenmelkerij, ze hebben klanten uit Nederland, maar ook uit Duitsland en Belgie. De paardemelk wordt bevroren verkocht, want tja...effe naar de paardenmelkerij lopen gaat niet als je in het buitenland of het noorden woont.

    Varkensmelk moet ook bestaan, hoe denk je anders dat de biggen groot worden? Eerst bij moeders drinken of niet?
    Van paardenmelk had ik nog nooit gehoord, wel van de bekendere ezelinnemelk.
    Dat heeft mijn man als baby een tijdje gekregen.

    Of hij daarom nu zo koppig is?

  12. #12
    MVC Premium

    Reacties
    2.492
    20-11-2004

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door a.damse
    Van paardenmelk had ik nog nooit gehoord, wel van de bekendere ezelinnemelk.
    Dat heeft mijn man als baby een tijdje gekregen.

    Of hij daarom nu zo koppig is?
    Vast
    Ze kunnen beter over mij praten als dat ze van mij eten.

  13. #13
    MVC Lid

    Reacties
    20.480
    28-08-2004

    Citaat Geplaatst door a.damse
    Van paardenmelk had ik nog nooit gehoord, wel van de bekendere ezelinnemelk.
    Dat heeft mijn man als baby een tijdje gekregen.

    Of hij daarom nu zo koppig is?
    Haha, tja...die koppigheid moet toch ergens vandaan komen hé?

    Ik had ook nog nooit van paardemelk gehoord totdat ik dit op de t.v. zag bij een gezondheidsprogramma. Het schijnt echt heel goed te zijn en komt het dichtste bij de moedermelk van de mens.
    De beste gelovigen in geloofszaken zijn degenen met het beste gedrag; en de beste van hen zijn diegenen die zich het beste gedragen tegenover hun vrouwen

    Wat een wereldgoal, ééntje om nooit te vergeten!

  14. #14
    .

    Reacties
    3.189
    08-03-2005

    Eerst proeven ..

  15. #15
    Take It Or Leave It!

    Reacties
    3.304
    30-07-2003

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door KohiNoor
    Nee chocolademelk Maar Raihana ik ben opgelucht doordat jij die moslims ook als barbaren ziet. Het was Pakistan.
    Pakistan of Marokko wij moslims slachten ritueel een kameel en steken niet een kameel dood..