1. #46
    Bon bon

    Reacties
    8.169
    08-10-2013

    Citaat Geplaatst door monk_i Bekijk reactie
    Wat zoek je negatieve aandacht a Abu donkey monkey
    Umm Hurairah.

  2. #47
    MVC Lid

    Reacties
    4.332
    10-04-2014

    Citaat Geplaatst door romais Bekijk reactie
    Haha moest even nadenken.. Maar je bedoelt je gaat ook nergens heen..?
    juist hhh

    Wist je dat wanneer iemand achter zen oor krabt en voor zich uitkijkt dat die twijfelt ??
    Een man is halverwege verliefd op een vrouw die luistert naar hem.

  3. #48
    1 van de vele Aboe's

    Reacties
    5.226
    12-02-2009

    Citaat Geplaatst door A_bdars Bekijk reactie
    Een simpele vraag, hoe zag de ring van de profeet sallallaahoe 'alayhi wa sallam eruit? Zo?:

    Het lijkt alsof dit een soort lokvraag is ofzo.. maar khayr

    Het was uiteraard in spiegelschrift gedrukt op de ring zodat de stempel wel in juist beeld op papier kwam. En ook zouden de letters juist diep verzonken moeten zijn omdat die wit bleven op de brieven. Op je foto steken de letters juist uit dus dat lijkt me niet aannemelijk.

    Klik voor de Ahlus-Sunnah Publicaties
    Website - Facebook - Youtube-kanaal

    Klik voor een verzameling van topic's. Met Fataawah van grote geleerden, biografieën, online boeken, video's etc:
    Verzameling Islaam-topics!


  4. #49
    MVC Lid

    Reacties
    287
    21-07-2011

    Hoe zit het met de vlag van SA?
    MISERY AWAITS THE SERVANT OF THE DINAR; MISERY AWAITS THE SERVANT OF THE DIRHAM; MISERY AWAITS THE SERVANT OF VELVET. MISARY AWAITS HIM, AND DEGENERACY; AND IF HE IS PRICKED BY A THORN, MAY HE NOT FIND ANYONE TO PULL IT FOR HIM.

  5. #50
    MVC Lid

    Reacties
    981
    06-10-2013

    Citaat Geplaatst door UtrechtseJihad Bekijk reactie
    Het lijkt alsof dit een soort lokvraag is ofzo.. maar khayr

    Het was uiteraard in spiegelschrift gedrukt op de ring zodat de stempel wel in juist beeld op papier kwam. En ook zouden de letters juist diep verzonken moeten zijn omdat die wit bleven op de brieven. Op je foto steken de letters juist uit dus dat lijkt me niet aannemelijk.
    Hij blijkt dus toch niet een genie te zijn...

  6. #51
    Bon bon

    Reacties
    8.169
    08-10-2013

    Citaat Geplaatst door HappySmile Bekijk reactie
    juist hhh

    Wist je dat wanneer iemand achter zen oor krabt en voor zich uitkijkt dat die twijfelt ??

    Hahahaha moehiem zoiets!

    Maaree even centraal......, weg met de vlaggen!
    Umm Hurairah.

  7. #52
    Getrouwd

    Reacties
    666
    06-02-2004

    Ongelooflijk. Alsof de kuffaar niet genoeg propaganda voeren tegen onze broeders, besluiten sommige ridders hier er nog maar een schepje bovenop te gooien. La Hawla wa la quwata illa bilAah.

  8. #53
    Buitendienst

    Reacties
    23.898
    12-04-2008

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door UtrechtseJihad Bekijk reactie
    Het lijkt alsof dit een soort lokvraag is ofzo.. maar khayr

    Het was uiteraard in spiegelschrift gedrukt op de ring zodat de stempel wel in juist beeld op papier kwam. En ook zouden de letters juist diep verzonken moeten zijn omdat die wit bleven op de brieven. Op je foto steken de letters juist uit dus dat lijkt me niet aannemelijk.
    Barakallaahu fieka.

    In de Hadith wordt er gesproken over drie lijnen en de Hadith begint met Mohammed als eerste. Vervolgens Rasoul en tot slot Allaah. Er is overgeleverd dat er stond geschreven: Mohammed Rasoul Allaah en niet: Allaah rasoul Mohammed. Hoe wil je dit anders opvatten dan als:

    - 1ste lijn: Mohammed.
    - 2de lijn: rasoul.
    - 3de lijn: Allaah. En dit samen is: Mohammed rasoul Allaah. Of lees je alles omgekeerd en begin je vanaf beneden te lezen in plaats vanaf boven zoals het hoort?

    De Arabische tekst wordt gelezen van boven naar beneden en van rechts naar links.. Dus men leest vanaf de eerste zin (die bovenaan staat) en niet vanaf de laatste zin (die onderaan staat) naar boven toe, dit zou toch duidelijk moeten zijn voor jou die de Arabische taal beheerst en leest? Het is dus niet correct om te beweren dat er "Allaah rasoul Mohammed" (van boven naar beneden) stond op de ring van de profeet sallallaahoe 'alayhi wa sallam en dat je dit moet lezen van beneden naar boven. De Arabische tekst lees je beginnend vanaf boven en niet beginnend vanaf beneden, dus Mohammed stond bovenaan en niet onderaan.

    Verder zei ibn Hajar in al Fath: Wat betreft sommige geleerden die zeggen dat de ring was ingegraveerd vanaf onder naar boven toe (1. Allaah. 2. Rasoul. 3. Mohammed), ik heb geen Hadith gezien waaruit dit blijkt. Integendeel, de duidelijke betekenis van de Hadith van al-Isma‘eeli is daar tegenstrijdig aan. Hij zei dat Mohammed sallallaahoe 'alayhi wa sallam was in één lijn, rasoul in de tweede lijn en Allaah in de derde lijn.

    Verder zeggen de huidige geleerden dat het zo was:

    - Mohammed
    - Rasoul
    - Allaah

    Het is voor mij dan ook niet meer dan duidelijk, dat dit de juiste volgorde was. Want er staat duidelijk dat 'Mohammed rasoul Allaah' op de ring stond, in 3 zinnen. (Als eerst beginnend met) Mohammed, vervolgens rasoul en tot slot Allaah.

    Dit is ook een goede zin en de juiste lees wijze, want de mens leest van boven naar beneden en niet van onder naar boven toe. Als je Mohammed rasoul Allaah in 1 zin zou zetten en vervolgens bij elke woord een enter zou drukken dan zou er niet staan:

    - Allaah
    - Rasoul
    - Mohammed. Maar juist:

    - Mohammed
    - Rasoul
    - Allaah.

    Wat betreft die brieven die gemeend zijn gevonden, geef mij daar de authentieke bewijs van. Voor zover ik heb gelezen van geleerden, is dat deze brieven niet betrouwbaar zijn want er is geen bewijs hiervoor, dus als jij beweerd authentieke bewijs voor die brieven te hebben, breng ze. Heb je ze niet? Hoe kun je dan beweren dat de echte brieven van de profeet sallallaahoe 'alayhi wa sallam zijn gevonden met zijn ringstempel erop?

    Ze beweren ook de ring van de profeet sallallaahoe 'alayhi wa sallam te hebben gevonden en volgens mij is het een gouden ring die staat in een museum. Dit is baatil want het was zilver en niet goud.

    Het is voor mij duidelijk en de zin klopt ook goed op deze wijze: Mohammed rasoul Allaah in plaats van Allaah rasoul Mohammed. Hayaak Allaah

    ”De redding bevind zich in drie zaken: het nuttigen van halal, het nakomen van de verplichtingen, het volgen van het voorbeeld van de profeet sallallaahu alayhi wa sallam”


  9. #54
    Bon bon

    Reacties
    8.169
    08-10-2013

    Kom op rachida ga nou niet weer over je BAGDADDY beginnen.. Zijn neppe sinterklaas baard is zo slecht gelijmt... Serieus wie doet zijn haar en make up?
    Umm Hurairah.

  10. #55
    Getrouwd

    Reacties
    666
    06-02-2004

    Citaat Geplaatst door romais Bekijk reactie
    Kom op rachida ga nou niet weer over je BAGDADDY beginnen.. Zijn neppe sinterklaas baard is zo slecht gelijmt... Serieus wie doet zijn haar en make up?
    Wanneer Ben ik een topic begonnen over de Khalief? Heeft hij niet nodig hoor, in tegenstelling tot een aantal leden hier die blijkbaar WEL de noodzaak voelen voor die periodieke propaganda tegen hem. Ik begrijp het wel hoor. Het doet gewoon pijn dat hij en de mensen onder hem gewoo doorgaan. Of jij of iemand anders hem en de mujahidien nu wel of niet uitmaakt voor sinterklaas, het doet er niet toe, het is niet belangrijk gewoon. En in mijn ogen is er niemand anders de sinterklaas Dan zij die de propaganda van de kuffaar, slikken als zoete koek. Neppe baard, ff serieus, niet teveel luisteren naar die zieke complot theoireen.

  11. #56
    1 van de vele Aboe's

    Reacties
    5.226
    12-02-2009

    Citaat Geplaatst door A_bdars Bekijk reactie
    Barakallaahu fieka.
    Wa fiek Baarakallaah

    In de Hadith wordt er gesproken over drie lijnen en de Hadith begint met Mohammed als eerste. Vervolgens Rasoul en tot slot Allaah. Er is overgeleverd dat er stond geschreven: Mohammed Rasoul Allaah en niet: Allaah rasoul Mohammed. Hoe wil je dit anders opvatten dan als:

    - 1ste lijn: Mohammed.
    - 2de lijn: rasoul.
    - 3de lijn: Allaah. En dit samen is: Mohammed rasoul Allaah. Of lees je alles omgekeerd en begin je vanaf beneden te lezen in plaats vanaf boven zoals het hoort?

    De Arabische tekst wordt gelezen van boven naar beneden en van rechts naar links.. Dus men leest vanaf de eerste zin (die bovenaan staat) en niet vanaf de laatste zin (die onderaan staat) naar boven toe, dit zou toch duidelijk moeten zijn voor jou die de Arabische taal beheerst en leest? Het is dus niet correct om te beweren dat er "Allaah rasoul Mohammed" (van boven naar beneden) stond op de ring van de profeet sallallaahoe 'alayhi wa sallam en dat je dit moet lezen van beneden naar boven. De Arabische tekst lees je beginnend vanaf boven en niet beginnend vanaf beneden, dus Mohammed stond bovenaan en niet onderaan.
    Akhie dit wat je zegt is al gezegd in het topic en ik heb mijn reactie daarop al gegeven. Meerdere malen zelfs. Ik wil niet in herhaling blijven vallen.

    Verder zei ibn Hajar in al Fath: Wat betreft sommige geleerden die zeggen dat de ring was ingegraveerd vanaf onder naar boven toe (1. Allaah. 2. Rasoul. 3. Mohammed), ik heb geen Hadith gezien waaruit dit blijkt. Integendeel, de duidelijke betekenis van de Hadith van al-Isma‘eeli is daar tegenstrijdig aan. Hij zei dat Mohammed sallallaahoe 'alayhi wa sallam was in één lijn, rasoul in de tweede lijn en Allaah in de derde lijn.
    Wat betreft de woorden van Ibn Hadjar. Daar ben ik bekend mee en ik respecteer wat hij zegt uiteraard. Maar het punt is dat hij niks uitsluit. Hij zegt enkel dat hij niet bekend is met een Hadieth waaruit die volgorde blijkt. Ook zegt hij erbij dat er geleerden zijn die wel zeiden dat Allaah op de bovenste rij was geschreven. Dus ook met dit citaat van Ibn Hadjar is niks bewezen. Sterker nog; het is alleen maar bevestigd dat het wel degelijk een mening was bij de geleerden dat "Allaah" op de bovenste regel stond geschreven!

    Verder zeggen de huidige geleerden dat het zo was:

    - Mohammed
    - Rasoul
    - Allaah

    Het is voor mij dan ook niet meer dan duidelijk, dat dit de juiste volgorde was. Want er staat duidelijk dat 'Mohammed rasoul Allaah' op de ring stond, in 3 zinnen. (Als eerst beginnend met) Mohammed, vervolgens rasoul en tot slot Allaah.

    Dit is ook een goede zin en de juiste lees wijze, want de mens leest van boven naar beneden en niet van onder naar boven toe. Als je Mohammed rasoul Allaah in 1 zin zou zetten en vervolgens bij elke woord een enter zou drukken dan zou er niet staan:

    - Allaah
    - Rasoul
    - Mohammed. Maar juist:

    - Mohammed
    - Rasoul
    - Allaah.
    Hier ga je weer over de juiste leeswijze en volgorde, maar nogmaals; hier heb ik eerder mijn reactie op gegeven op de vorige pagina's.

    Wat betreft die brieven die gemeend zijn gevonden, geef mij daar de authentieke bewijs van. Voor zover ik heb gelezen van geleerden, is dat deze brieven niet betrouwbaar zijn want er is geen bewijs hiervoor, dus als jij beweerd authentieke bewijs voor die brieven te hebben, breng ze. Heb je ze niet? Hoe kun je dan beweren dat de echte brieven van de profeet sallallaahoe 'alayhi wa sallam zijn gevonden met zijn ringstempel erop?

    Ze beweren ook de ring van de profeet sallallaahoe 'alayhi wa sallam te hebben gevonden en volgens mij is het een gouden ring die staat in een museum. Dit is baatil want het was zilver en niet goud.

    Het is voor mij duidelijk en de zin klopt ook goed op deze wijze: Mohammed rasoul Allaah in plaats van Allaah rasoul Mohammed. Hayaak Allaah
    Ik heb er geen bewijs voor bij de hand. Ik vind het ook niet heel erg boeiend om mijn tijd te besteden aan onderzoek naar authenticiteit erover. Ik heb ze langs zien komen op betrouwbare websites die het plaatsten als authentieke ingescande manuscripten zijnde. En op allemaal staat de zegel er met "Allaah" op de bovenste regel. En dit is met geen enkele uitzondering voor zover ik heb gezien. Dus dan ga ik er niet vanuit dat door de eeuwen heen iedereen op valsheid was, en iedereen "spotte" zoals staat in je openingspost. Maar nogmaals, ik voel niet de drang om er verder onderzoek naar te doen ofzo.. dus als ik je niet weet te overtuigen hiermee dan zij het zo.. een ieder zijn mening in alle respect. Ik vind het alleen niet van respect getuigen om te stellen dat anderen "spotten" etc. Dat is ook zo'n beetje mijn punt in dit topic. Het is niet alsof de volgorde mij slapeloze nachten bezorgt, maar het is jullie lakoniekheid in het aangrijpen van alle mogelijke manieren op "Khawaaridj" te weerleggen.. zelfs als dit moet gaan met gebakken lucht.. Khayr In Shaa Allaah.

    En die ring in het museum is hoe dan ook Baatil want de originele ring van de Profeet was kwijtgeraakt tijdens de heerschappij van 'Oethmaan als het goed is.

    Wa Iyyaak

    Klik voor de Ahlus-Sunnah Publicaties
    Website - Facebook - Youtube-kanaal

    Klik voor een verzameling van topic's. Met Fataawah van grote geleerden, biografieën, online boeken, video's etc:
    Verzameling Islaam-topics!


  12. #57
    Aseb7aan

    Reacties
    5.489
    05-06-2002

    Assalamoe alikom beste broeders en zusters,

    Wat een chaos weer...

    Laat ik even een stuk melk ( = kennis) met jullie delen:

    1- Uit de interpretaties van de geleerden over de Hadith, las ik dat inderdaad deze onderstaand volgorde gehanteerd
    wordt:

    Mohammed
    Rasoel
    Allah

    Verder: DE KORAN LEZEN WE TOCH VAN BOVEN NAAR BENEDEN, OF NIET SOMS?

    In de Hadith lezen we, dat Aicha ( radia Allaho 3anha) zei: "Het karakter van de Profeet was in overeenstemming met de Koran, waarlijk hij was een lopende Koran."

    De Koran is geopenbaard in een duidelijke Arabische taal, daarom past het niet bij het karakter van de Profeet om de
    Arabische woorden omgekeerd van beneden naar boven te graveren ( tegen de regel in).

    Allah weet het beste!

    2- Maar stel eens voor dat de stempel van de Profeet op de vlag van ISIS klopt.
    Is het dan toegestaan om die stempel te hebben?

    Nee! Het is niet toegestaan voor ISIS of iemand anders deze stempel te dragen, ongeacht in welke vorm dan ook ( ring of stempel of vlag of vaandel...etc)!

    Het bewijs:

    لا يَنْقُشُ أحدٌ على نَقْشِ خاتَمِي هذا

    الراوي: عبدالله بن عمر المحدث: الألباني - المصدر: صحيح الجامع - الصفحة أو الرقم: 7807
    خلاصة حكم المحدث: صحيح


    Ons Profeet salla Allahu 3alaihi wasallam zei: "Het is voor niemand toegestaan om hetzelfde als mijn stempel te
    graveren"


    Tot onze verbazing zien we wel ISIS deze stempel gebruiken in hun post/brieven.

    3- Verder, de stempel van de Profeet salla Allaho 3alaihi wasallam was helemaal NIET op zijn vlag en vaandel, maar op zijn ring!

    Fi amani Allah,
    Mijn Profeet vzmh zei: “Wie één van de moeilijkheden van de gelovige verhelpt, Allah zal één van zijn moeilijkheden verhelpen op de Dag der Opstanding. En Wie een ongemak (van een ander) vergemakkelijkt, Allah zal in dit wereldse leven en in het Hiernamaals zijn ongemak vergemakkelijken. En wie de (fouten van) een moslim bedekt, Allah zal in dit wereldse leven en in het Hiernamaals zijn (fouten) bedekken. En Allah blijft de dienaar helpen zolang hij zijn broeder helpt...() (Moslim)

  13. #58
    Verbannen

    Reacties
    998
    18-04-2014

    Citaat Geplaatst door UtrechtseJihad Bekijk reactie
    Het lijkt alsof dit een soort lokvraag is ofzo.. maar khayr

    Het was uiteraard in spiegelschrift gedrukt op de ring zodat de stempel wel in juist beeld op papier kwam. En ook zouden de letters juist diep verzonken moeten zijn omdat die wit bleven op de brieven. Op je foto steken de letters juist uit dus dat lijkt me niet aannemelijk.
    Inderdaad! Zo kun je nep van echt onderscheiden!

    Het zegel ring fungeerde als stempel en heb je gelijk wat spiegelbeeld betreft, maar pannenkoek abdars snapt het verschil niet.

  14. #59
    Verbannen

    Reacties
    12.290
    16-12-2014

    wa valt die abdars weer door de mand met ze satan avatar

  15. #60
    Verbannen

    Reacties
    998
    18-04-2014

    Citaat Geplaatst door massin Bekijk reactie
    Assalamoe alikom beste broeders en zusters,

    Wat een chaos weer...

    Laat ik even een stuk melk ( = kennis) met jullie delen:

    1- Uit de interpretaties van de geleerden over de Hadith, las ik dat inderdaad deze onderstaand volgorde gehanteerd
    wordt:

    Mohammed
    Rasoel
    Allah

    Verder: DE KORAN LEZEN WE TOCH VAN BOVEN NAAR BENEDEN, OF NIET SOMS?

    In de Hadith lezen we, dat Aicha ( radia Allaho 3anha) zei: "Het karakter van de Profeet was in overeenstemming met de Koran, waarlijk hij was een lopende Koran."

    De Koran is geopenbaard in een duidelijke Arabische taal, daarom past het niet bij het karakter van de Profeet om de
    Arabisache woorden omgekeerd van beneden naar boven te graveren ( tegen de regel in).

    Allah weet het beste!

    2- Maar stel eens voor dat de stempel van de Profeet op de vlag van ISIS klopt.
    Is het dan toegestaan om die stempel te hebben?

    Nee! Het is niet toegestaan voor ISIS of iemand anders deze stempel te dragen, ongeacht in welke vorm dan ook ( ring of stempel of vlag of vaandel...etc)!

    Het bewijs:

    لا يَنْقُشُ أحدٌ على نَقْشِ خاتَمِي هذا

    الراوي: عبدالله بن عمر المحدث: الألباني - المصدر: صحيح الجامع - الصفحة أو الرقم: 7807
    خلاصة حكم المحدث: صحيح


    Ons Profeet salla Allahu 3alaihi wasallam zei: "Het is voor niemand toegestaan om hetzelfde als mijn stempel te
    graveren"


    Tot onze verbazing zien we wel ISIS deze stempel gebruiken in hun post/brieven.

    3- Verder, de stempel van de Profeet salla Allaho 3alaihi wasallam was helemaal NIET op zijn vlag en vaandel, maar op zijn ring!

    Fi amani Allah,

    Je hebt het over een stempel en een zegel!

    Is heel wat anders dan een vlag of een lap met dezelfde tekst erop.

    Dat niemand de zelfde zegel/.stempel mag/mocht gebruiken is glashelder en te begrijpen maar wie doet dat dan?

    Wie drukt nu zo.n stempel op een A4tje?

    En wat is er mis met Tauwhied op een brief of op een post?