1. #1
    MVC Lid

    Reacties
    6
    18-10-2014

    sollicitatie stage

    Wie is er zo lief om me te helpen met een sollicitatie brief voor stage ik kan maar geen begin bedenken ?

  2. #2
    spaart profielbezoek

    Reacties
    996
    22-06-2011

    Misschien via internet voorbeelden zoeken?
    Ik weet niet waarop je solliciteert dus kan je geen voorbeeldlink sturen
    Gun mij profielbezoek, beter voor jou!

  3. #3
    MVC Lid

    Reacties
    6
    18-10-2014

    heb ik heel vaak gedaan maar kom er niet ver mee vind het oh zo moeilijk ik wil solliciteren bij de gemeente als juridisch medewerker
    Citaat Geplaatst door ismailtje2 Bekijk reactie
    Misschien via internet voorbeelden zoeken?
    Ik weet niet waarop je solliciteert dus kan je geen voorbeeldlink sturen

  4. #4
    spaart profielbezoek

    Reacties
    996
    22-06-2011

    Je moet ook niet letterlijk de voorbeeld overnemen en invullen met jou gegevens.

    Wat ik vooral NIET doe bij sollicitaties is het formeel en heel standaard maken.

    Ik geef er me eigen draai bij, en laat zien dat ik uniek ben.

    In plaats van:

    Ik solliciteer op dit
    omdat ik dit en dat kan

    hoop dit en dat van je te horen

    groet,
    die en dat

    Neem je dus een andere structuur aan bijvoorbeeld:

    Ik heb uw sollicitatie gezien bij dit en dat, en heb er interesse in om dit en dat

    de rest typ ik niet uit, maar je begrijpt vast waar ik heen wil gaan.

    Succes!
    Gun mij profielbezoek, beter voor jou!

  5. #5
    MVC Lid

    Reacties
    6
    18-10-2014

    hahha ja ik begrijp het wel maar juist omdat ik hem niet standaard wil schrijven is tie zo moeilijk hahah maar bedankt voor je moeite
    Citaat Geplaatst door ismailtje2 Bekijk reactie
    Je moet ook niet letterlijk de voorbeeld overnemen en invullen met jou gegevens.

    Wat ik vooral NIET doe bij sollicitaties is het formeel en heel standaard maken.

    Ik geef er me eigen draai bij, en laat zien dat ik uniek ben.

    In plaats van:

    Ik solliciteer op dit
    omdat ik dit en dat kan

    hoop dit en dat van je te horen

    groet,
    die en dat

    Neem je dus een andere structuur aan bijvoorbeeld:

    Ik heb uw sollicitatie gezien bij dit en dat, en heb er interesse in om dit en dat

    de rest typ ik niet uit, maar je begrijpt vast waar ik heen wil gaan.

    Succes!

  6. #6
    MVC Lid

    Reacties
    42
    18-03-2012

    Ik ben het helemaal met Ismail eens. Zorg ervoor dat jij uniek bent. Anders dan de andere sollicitanten. Durf te schrijven. Durf lekker jezelf te zijn. Alleen zo zul je een plekje krijgen sis. Ik hoop dat je gauw wat vind!

    Tip; Maak een motivatiebrief. Betrek daarin waarom je zo graag bij hen wil stagelopen. Doen het altijd goed die dingen

  7. #7
    MVC Lid

    Reacties
    2.700
    23-04-2004

    De nieuwsgierigheid naar hoe het is om bij de gemeente te werken heeft mij doen besluiten om te solliciteren naar de functie van juridische medewerker. Naarmate ik het einde van mijn studie nader, wil ik graag meer praktijkervaring opdoen en de gemeente is een werkgever waar ik mijzelf graag persoonlijk en professioneel wil ontwikkelen.


    Met deze brief wil ik mij graag aan u voorstellen als kandidaat voor de functie van juridische medewerker bij de gemeente. Ik schrijf u deze brief naar aanleiding van de vacature op de website [website gemeente].


    Middels dit schrijven wil ik mij graag aan u voorstellen als kandidaat voor de functie juridische medewerker bij de gemeente. Ik schrijf u deze brief naar aanleiding van de vacature op de website [website gemeente]. De vacature sprak me direct erg aan, en ik wist meteen dat dit een functie is waar ik een goede kijk in de keuken kan krijgen bij de gemeente.




    Zo zou je kunnen beginnen....

  8. #8
    MVC Lid

    Reacties
    1.569
    22-10-2013

    Volgens mij staat het ook op het net. Maar je hebt een standaard volgorde van wat er in je brief moet. Zoek en gij zult vinden. Genoeg keus, kwestie van kiezen.

  9. #9
    MVC Lid

    Reacties
    6
    18-10-2014

    Heel erg bedankt een begin waar ik naar op zoek was!!
    Citaat Geplaatst door 15_enzo Bekijk reactie
    De nieuwsgierigheid naar hoe het is om bij de gemeente te werken heeft mij doen besluiten om te solliciteren naar de functie van juridische medewerker. Naarmate ik het einde van mijn studie nader, wil ik graag meer praktijkervaring opdoen en de gemeente is een werkgever waar ik mijzelf graag persoonlijk en professioneel wil ontwikkelen.


    Met deze brief wil ik mij graag aan u voorstellen als kandidaat voor de functie van juridische medewerker bij de gemeente. Ik schrijf u deze brief naar aanleiding van de vacature op de website [website gemeente].


    Middels dit schrijven wil ik mij graag aan u voorstellen als kandidaat voor de functie juridische medewerker bij de gemeente. Ik schrijf u deze brief naar aanleiding van de vacature op de website [website gemeente]. De vacature sprak me direct erg aan, en ik wist meteen dat dit een functie is waar ik een goede kijk in de keuken kan krijgen bij de gemeente.




    Zo zou je kunnen beginnen....

  10. #10
    MVC Lid

    Reacties
    2.700
    23-04-2004

    Citaat Geplaatst door etseynoet Bekijk reactie
    Heel erg bedankt een begin waar ik naar op zoek was!!
    You're welcome etseynoet haha.

  11. #11
    MVC Lid

    Reacties
    6
    18-10-2014

    als ik hem af heb zal ik hem je opsturen dan mag je zeggen of je hem goed vind goed?
    Citaat Geplaatst door 15_enzo Bekijk reactie
    You're welcome etseynoet haha.

  12. #12
    MVC Lid

    Reacties
    2.700
    23-04-2004

    Citaat Geplaatst door etseynoet Bekijk reactie
    als ik hem af heb zal ik hem je opsturen dan mag je zeggen of je hem goed vind goed?
    Ja is goed.