1. #1
    MVC Lid

    Reacties
    30
    30-09-2014

    Scriptie topic

    Voor alles over scripties, adviezen, hulp, voorbeelden, trucjes of wat dan ook te maken heeft met het afstuderen
    Te bereiken voor vragen over het uitbesteden van je scriptie of voor alles wat daarmee te maken heeft via mijnopdracht@outlook.com of 06-87103121

  2. #2
    MVC Lid

    Reacties
    4.413
    02-12-2006

    Ik ben bijna klaar alhamdoulilah, maar upje voor jou

    De sterke man is niet degene die goed is in worstelen, maar degene die controle over zichzelf heeft tijdens een aanval van woede. (Boekhaarie en Moeslim)


  3. #3
    MVC Lid

    Reacties
    30
    30-09-2014

    Citaat Geplaatst door HoceimaBoyZ Bekijk reactie
    Ik ben bijna klaar alhamdoulilah, maar upje voor jou
    Hoelang ben je er mee bezig geweest? En is alles vlekkeloos verlopen?
    Te bereiken voor vragen over het uitbesteden van je scriptie of voor alles wat daarmee te maken heeft via mijnopdracht@outlook.com of 06-87103121

  4. #4
    MVC Lid

    Reacties
    4.413
    02-12-2006

    Citaat Geplaatst door Mijnopdracht Bekijk reactie
    Hoelang ben je er mee bezig geweest? En is alles vlekkeloos verlopen?
    Ben in augustus begonnen en hoef nu alleen nog puntjes op de i te zetten en begeleidster is akkoord. Ik heb echter niet fulltime gewerkt aan mijn scriptie. Ik schat dat ik effectief circa drie weken heb gewerkt aan mijn scriptie.

    Data vergaren was wel lastig ...

    De sterke man is niet degene die goed is in worstelen, maar degene die controle over zichzelf heeft tijdens een aanval van woede. (Boekhaarie en Moeslim)


  5. #5
    MVC Lid

    Reacties
    30
    30-09-2014

    Citaat Geplaatst door HoceimaBoyZ Bekijk reactie
    Ben in augustus begonnen en hoef nu alleen nog puntjes op de i te zetten en begeleidster is akkoord. Ik heb echter niet fulltime gewerkt aan mijn scriptie. Ik schat dat ik effectief circa drie weken heb gewerkt aan mijn scriptie.

    Data vergaren was wel lastig ...
    Dan heb je het wel goed gedaan. Als je er maar 3 effectieve weken aan hebt gewerkt. Die 5 maanden wachten was dus niet nodig!

    Data verzamelen is altijd pittige gedeelte omdat je heel veel zal moeten zoeken, lezen, analyseren, samenvatten enz. enz.

    In sha allah heb je hem dik gehaald!

    ps. als je hier goed in bent en je zoekt er werk in, pm me
    Te bereiken voor vragen over het uitbesteden van je scriptie of voor alles wat daarmee te maken heeft via mijnopdracht@outlook.com of 06-87103121

  6. #6
    MVC Lid

    Reacties
    4.413
    02-12-2006

    Citaat Geplaatst door Mijnopdracht Bekijk reactie
    Dan heb je het wel goed gedaan. Als je er maar 3 effectieve weken aan hebt gewerkt. Die 5 maanden wachten was dus niet nodig!

    Data verzamelen is altijd pittige gedeelte omdat je heel veel zal moeten zoeken, lezen, analyseren, samenvatten enz. enz.

    In sha allah heb je hem dik gehaald!

    ps. als je hier goed in bent en je zoekt er werk in, pm me
    Ik deed een kwantitatieve analyse o.b.v. de survey methode. Het lezen, analyseren en samenvatten van de data valt dus wel mee. Vragenlijst ontworpen op basis van de bestaande literatuur en daarna uitgezet. Het lastige alleen is dat je altijd biases hebt.

    De sterke man is niet degene die goed is in worstelen, maar degene die controle over zichzelf heeft tijdens een aanval van woede. (Boekhaarie en Moeslim)


  7. #7
    MVC Lid

    Reacties
    140
    10-01-2014

    Up

    Ik ga na de vakantie beginnen met mijn scriptie insha Allah! Kan wel tips gebruiken!

  8. #8
    Bijna Lid

    Reacties
    146
    29-11-2014

    Laat je scriptie tijdig reviewen door collega's/vrienden en zorg dat je genoeg tijd hebt om het aan te passen.
    Oh ja, inleiding, inhoudsopgave, voorwoord etc doe je als laatst. En begin altijd met de moeilijkste onderdelen.

    Succes mensen!

  9. #9
    MVC Lid

    Reacties
    30
    30-09-2014

    Ik zou juist beginnen met een inleiding omdat je daar begint met uitleggen wat je precies gaat vertellen/onderzoeken. Dit samen met je inhoudsopgave en dan heb je voor jezelf een stappenplan.

    Overigens heb je veel verschillende soorten inleidingen en per onderwerp moet je proberen de belangrijkste zaken te belichten (in grote lijnen) en dit vanaf de inleiding stap voor stap afbouwen in de vorm van een trechter (van algemeen en breed naar specifiek en diep)
    Te bereiken voor vragen over het uitbesteden van je scriptie of voor alles wat daarmee te maken heeft via mijnopdracht@outlook.com of 06-87103121

  10. #10
    MVC Lid

    Reacties
    30
    30-09-2014

    Citaat Geplaatst door Hop Bekijk reactie
    Up

    Ik ga na de vakantie beginnen met mijn scriptie insha Allah! Kan wel tips gebruiken!
    Wat voor tips zoek je? Weet je al meer over het onderwerp en doel van je scriptie?
    Te bereiken voor vragen over het uitbesteden van je scriptie of voor alles wat daarmee te maken heeft via mijnopdracht@outlook.com of 06-87103121

  11. #11
    Me, Myself and I

    Reacties
    118
    07-09-2007

    Pff moet eind januari mijn scriptie opzet inleveren en ik heb niet eens een onderwerp!
    At this point in my life, if it doesn't make me better, make me happy, or make me money, i don't make time for it.

  12. #12
    MVC Lid

    Reacties
    4.413
    02-12-2006

    Citaat Geplaatst door krulleboll__ Bekijk reactie
    Pff moet eind januari mijn scriptie opzet inleveren en ik heb niet eens een onderwerp!
    Welke opleiding volg je?

    De sterke man is niet degene die goed is in worstelen, maar degene die controle over zichzelf heeft tijdens een aanval van woede. (Boekhaarie en Moeslim)


  13. #13
    MVC Lid

    Reacties
    140
    10-01-2014

    Citaat Geplaatst door Mijnopdracht Bekijk reactie
    Wat voor tips zoek je? Weet je al meer over het onderwerp en doel van je scriptie?

    Geen specifieke tips, maar die komen wel zodra ik er mee bezig ben.

    Mijn scriptie moet een vorm hebben van een adviesrapport. (Afstudeeronderzoek binnen een organisatie.)
    Onderwerp is nog niet helemaal bekend. Het ligt aan waar de organisatie op dit moment tegen aanloopt op het gebied van HRM en hier hoor ik na de vakantie meer over.

    Ik zie dat jij hulp aanbiedt als het gaat over scripties, hoe komt het dat jij hier veel over weet?
    Wat is je achtergrond als ik zo nieuwsgierig mag zijn?

  14. #14
    MVC Lid

    Reacties
    39
    01-08-2014

    Iemand tips voor onderzoeksmethodolgie & theoretisch kader.

  15. #15
    MVC Lid

    Reacties
    33
    16-02-2009

    Ik heb het boek "Zo doe je een onderzoek" van Grit&Julsing(2012) gebruikt bij het maken van mijn scriptie.
    Handig boek om op terug te vallen