1. #1
    ♥♥Islam♥♥

    Reacties
    260
    09-04-2012

    Exclamation Zelf studie Islam

    Assalamu alaykom warahmatullaah wa barakatahu

    Ik zou graag zelf thuis islam studeren. Maar heeft iemand tips hoe ik het moet aanpakken. Of misschien zijn er hier die dat doen en mij voorbeelden kunnen geven hoe zoiets te doen. Want ik lees veel maar zou graag echt studeren
    ♥D♥J♥O♥E♥W♥A♥I♥R♥I♥Y♥Y♥A

  2. #2
    Taking over!

    Reacties
    5.769
    03-12-2012

    Alaikum Wa Salaam,

    Dit lijkt me heel interessant, dus dikke up.
    Ja. Nee. Weet ik veel.

  3. #3
    ♥♥Islam♥♥

    Reacties
    260
    09-04-2012

    Citaat Geplaatst door Gaatjouniksaan Bekijk reactie
    Alaikum Wa Salaam,

    Dit lijkt me heel interessant, dus dikke up.
    Dankuu X
    ♥D♥J♥O♥E♥W♥A♥I♥R♥I♥Y♥Y♥A

  4. #4
    MVC Lid

    Reacties
    28
    09-12-2014

    Ik adviseer je om te kijken wat de grote geleerden hebben gezegd over welke boeken je kunt behandelen. Hopelijk is je Arabisch een beetje goed, want als je dan de titels van die boeken zoekt op Youtube, dan vind je genoeg mashaayikh die die boeken behandelen en uitleggen.

  5. #5
    ♥♥Islam♥♥

    Reacties
    260
    09-04-2012

    Die sites ken ik en ik vind het niet prettig om naar iets te luisteren audio. Ik wou thuis zelf met boeken gebruiken en niet te veel luisteren of filmpjes bekijken
    ♥D♥J♥O♥E♥W♥A♥I♥R♥I♥Y♥Y♥A

  6. #6
    ♥♥Islam♥♥

    Reacties
    260
    09-04-2012

    Neen ik vind het niet prettig om zo te studeren ik kan wel ernaar luisteren maar echt zo volgen en opschrijven wordt het irritant. En ik kan geen lessen volgen dan moet ik zeker 40 km gaan reizen. Dus ook geen optie
    ♥D♥J♥O♥E♥W♥A♥I♥R♥I♥Y♥Y♥A

  7. #7
    Verbannen

    Reacties
    13.051
    23-05-2010

    Wa alikum salaam,

    Misschien een optie om aan te sluiten bij een groep zusters waar les wordt gegeven... via via navraag doen of die mogelijkheid er is? Alles is mooi meegenomen (arabische taal leren, fiq zaken, memoriseren etc.) Als je echt op zoek bent naar kennis, dan zal Allah dat voor jou vergemakkelijken in shaa Allah.

    Op islamproducten.nl kun je veel profijtvolle boeken bestellen... succes..

    Gayran.

  8. #8
    I love books❤

    Reacties
    2.456
    28-12-2011

    Wa3alaykoum salam warahmatullaahi wa baarakatuhu,

    Ik adviseer je om eerst tawheed te bestuderen.

  9. #9
    MVC Lid

    Reacties
    6.685
    09-03-2013

    Welke talen beheers je?
    "Veel mensen die in een rolstoel rijden hebben een ongeval gehad, dus rijden met een rolstoel is gevaarlijk."

  10. #10
    MEERDERE GEBRUIKERS

    Reacties
    3.028
    29-06-2009

    wa alaikoem salaam wa rahmatoellahi wa barakatoeho zuster

    moge Allah jou in kennis vermeerderen amien.

    vaak zijn er wel lessen die online aangeboden worden en/of audio bestanden waar je naar kunt luisteren.

    als tip wil ik je echter wel meegeven dat iemand die echt kennis op wilt doen echt een leraar(of lerares) nodig heeft.

    Ik heb dit punt even overgenomen uit mijn aantekeningen van een les die ik heb gehad over etiquette vd student van kennis (naam van boek weet ik echter niet meer)

    2.2: Het ontvangen van kennis van geleerden
    Punt 17
    De basis van het vergaren van kennis is dat het ontvangen moet worden van leermeesters. Dat je in een zitting van kennis zit, dat jou wordt uitgelegd, gevraagd etc. Er wordt gezegd: wie kennis vergaart in zijn eentje zal er ook alleen uitgaan. In de zin van dat je er niks van leert.
    Oftewel: wie alleen kennis probeert te vergaren zonder sheikh, hij leert daaruit niets.
    Het leren is een vak en elke vak heeft een leraar nodig. De leraar dient het te beheersen(moet zeker zijn).



    succes bi idnillah
    If you feel that much pain when the people you love neglect you and refuse to talk to you, how would you feel if Allah would say to you:
    "He will say: "Remain despised therein and do not speak to Me"[Al Mu'minoon:108]

    Readjust your priorities

  11. #11
    ♥♥Islam♥♥

    Reacties
    260
    09-04-2012

    Ja ik kan geen lessen volgen omdat het te ver is. En zoveel zusters zijn er niet in mijn omgeving. Ik zal wel zelf creatief zijn
    ♥D♥J♥O♥E♥W♥A♥I♥R♥I♥Y♥Y♥A

  12. #12
    MVC Lid

    Reacties
    1
    18-11-2014

    om sterk in je geloof te worden zuster moet je tawheed te bestuderen.

  13. #13
    ♥♥Islam♥♥

    Reacties
    260
    09-04-2012

    Citaat Geplaatst door umm-qassim Bekijk reactie
    om sterk in je geloof te worden zuster moet je tawheed te bestuderen.
    ja dat weet ik. Heb een boek gekocht en ga gelijk mee beginnen
    ♥D♥J♥O♥E♥W♥A♥I♥R♥I♥Y♥Y♥A

  14. #14
    MVC Lid

    Reacties
    2.620
    17-12-2019

    Moge Allah shwt jou, samen met jouw geliefden in Jannah laten zijn, naast de profeet Mohammed (vrede en zegeningen zij met hem), en alle moslims en moslima’s ook, amin!

    Moge Allah shwt alles en iedereen leiden op het rechte pad, amin!

    Moge Allah shwt het leven van alle moslims en moslima’s vergemakkelijken, en de aanbidding tot Allah shwt vergemakkelijken, amin!

    Moge Allah shwt alle mannelijke en vrouwelijke duivels ten alle tijden ver bij jouw en jouw geliefden en jouw naasten vandaan houden, amin!

    Moge Allah shwt de rest van jouw leven, samen met jouw geliefden, het beste van jullie leven laten zijn, amin!
    Salamoualaikoum wa ra7matoullah wa barakatouh!