1. #1
    MVC Lid

    Reacties
    6
    13-09-2002

    hoofddoek en menstruatie

    Staat in de Koran ook niet gewoon dat je je hoofddoek moet dragen vanaf je eerste menstruatie?

  2. #2
    MVC Lid

    Reacties
    200
    29-01-2003

    Zoiets heb ik gehoord, maar ja ik kan wel lezen maar niet begrijpen wat erin staat, dus wel een beetje lastig he.

  3. #3
    BintEnaas met HIJAAB

    Reacties
    1.589
    08-04-2002

    Ik weet wel dat je een klein meisje van ongeveer 7 jaar er al aan moet laten wennen.
    En als ze voor het 1st menstueert dat zij dat verplicht is te dragen.
    Ik draag hem ook al sinds mijn 7de.
    Maar ik heb hem voordat ik voor het 1st ongesteld wer iets van 2 of 3 keer afgedaan.

    Sinds de 1ste keer was ie vast.

    ديتول دض الجراثيم


  4. #4
    MVC Lid

    Reacties
    1.606
    16-10-2002

    Origineel gepost door mistrygirl
    Zoiets heb ik gehoord, maar ja ik kan wel lezen maar niet begrijpen wat erin staat, dus wel een beetje lastig he.
    Je kan tog in het nederlands lezen??


  5. #5
    MVC Lid

    Reacties
    282
    20-10-2002

    Je moet m vanaf het begin van je puberteit gaan dragen rond, dat verschilt dus per persoon.

    dag,
    ba//erina

  6. #6
    Bijna Lid

    Reacties
    403
    19-02-2002

    Als een meisje voor het eerst ongesteld word is ze mokalfa, dat betekend dat ze verantwoordelijk is voor haar eigen daden en dus niet meer als "kind" gezien word, dus moet ze zich als een echte moslima gedragen en daar valt ook het dragen van een hoofdoek onder maar ook bidden, en vasten.

    LIefs,
    MOI

  7. #7
    Baby insh'Allah....

    Reacties
    5.948
    04-12-2002

    MVC Premium MVC Premium
    Maar als dat echt letterlijk in de Koran staat (ik moet bekennen dat ik het niet zeker weet) waarom zijn er dan zoveel meisjes en ook volwassen vrouwen die de hoofddoek niet dragen? Ik krijg altijd een beetje de indruk dat veel mensen er niet zo veel waarde aan hechten. ik zelf vind het wel heel belangrijk om een hoofddoek te dragen, maar is het jullie nooit opgevallen dat veel mensen zich er niet zo druk over maken en zeggen: ach, die hoofddoek , dat komt later wel als je er zelf over kunt beslissen... Weet iemand toevallig waar in de Koran het staat?

  8. #8
    get a life!

    Reacties
    7.111
    22-12-2002

    Re: hoofddoek en menstruatie

    Origineel gepost door Verona
    Staat in de Koran ook niet gewoon dat je je hoofddoek moet dragen vanaf je eerste menstruatie?

    Er zijn meisjes die hun hoofddoek beginnen dragen van hun 6jarige leeftijd....men laat hen gewoon wennen om het niet uit te doen.
    jaloezie kills!

  9. #9
    Bent a nass

    Reacties
    131
    22-01-2003

    Vanaf de eerste ongesteldheids dag van een meisje is ze vrouw. Dat heb ik gehoord. KLopt toch?? Ik sta open voor correcties en eventuele aanvullen.

    kusjessssssssssss
    Ina lilah, wa ina ilayhi ra7ie3oen

  10. #10
    get a life!

    Reacties
    7.111
    22-12-2002

    ja ik denk het wel...maar zelf weet ik neit hoe het in mekaar zit.
    jaloezie kills!

  11. #11
    MVC Lid

    Reacties
    6.593
    09-02-2003

    dus ik was op mijn 10de al een vrouw :boogie:

  12. #12
    Idgaf.

    Reacties
    1.329
    25-05-2012

    Pffff s7ab 2003.
    als jullie eens wisten hoe men zich kleedt in combinatie met hoofddoek dan zouden jullie niet eens zoveel zeuren over wel hoofddoek of niet.
    Always mad, bro. Gtfo.

    I wanna start a fight


  13. #13
    MVC Lid

    Reacties
    2.444
    28-11-2014

    Reaching puberty, which has specific signs, makes fasting Ramadan an obligation
    From `Abdul-`Aziz ibn `Abdullah ibn Baz to the honorable brother H.S.H., may Allah safeguard you.
    As-salamu `alaykum warahmatullah wabarakatuh (May Allah's Peace, Mercy, and Blessings be upon you).
    With reference to your question recorded in the Departments of Scholarly Research and Ifta', no. 1180, dated 23 Jumada Al-Awwal, 1407 A.H., in which you stated, "I have a 13-year old daughter and we conventionally believe that girls only have to fast when they are fifteen years old, but some people said that girls have to fast when they begin to have menstrual periods. Then, when we asked my daughter (about menstruation), she said that the menstrual period started with her three years before, when she was ten years old. So, we want to know the truth, should a girl fast when she is fifteen years old or when she begins to menstruate? And if the girl is to fast when she begins her menstrual period, does she have to make up for missed fast during these three years, knowing that we are really ignorant about this matter and we lack knowledge about it? Please we gratefully hope that you kindly give us an answer.
    (Part No. 15; Page No. 174)

    A: I would like to inform you that upon reaching the age of puberty, a girl has to fast, knowing that puberty is known through one of the following signs: Reaching fifteen years old, starting menstrual periods, the development of stiff pubic hair, or the flow of female secretion out of lust either when awake or asleep, if her age is under fifteen. Therefore, she has to make up for the days missed since she started to have menstrual periods and she also has to make Kaffarah (expiation) by feeding a Miskin (needy) for every day she missed because of delay in making up for these days until next Ramadan, knowing that the food for every Miskin is half of Sa` (1 Sa`=3 kg. approx.) of staple foodstuff in one's country. However, if she is poor and cannot offer food, she is not required to do so, and then will be sufficient.
    May Allah guide us all to that which pleases Him.
    As-salamu `alaykum warahmatullah wabarakatuh.
    General Chairman of the Departments of Scholarly Research,
    Ifta', and Guidance

    http://www.alifta.net/Search/ResultD...stKeyWordFound

  14. #14
    MVC Lid

    Reacties
    5.508
    13-09-2012

    Topic van 12 jaar terug
    Degene Die mij geschapen heeft, Hij leidt mij.
    En Hij is Degene Die mij voedt en Die mij te drinken geeft.
    En wanneer ik ziek ben, is Hij het Die mij geneest.
    Degene Die mij doet sterven en mij vervolgens doet leven.
    En Degene van Wie ik hevig verlang dat Hij mijn zonden zal vergeven op de Dag des Oordeels.

  15. #15
    Idgaf.

    Reacties
    1.329
    25-05-2012

    Hahahahahhahaha
    Always mad, bro. Gtfo.

    I wanna start a fight