1. #16
    M&L

    Reacties
    11.498
    03-12-2009

    Maar hoe zit het dan met de saus van je maaltijd?
    Hoe weet je of je eten niet te droog of te loperig is? Stel je wilt marmita dan betekent dat datje zowel je stukje vlees als de groentjes er samen in stopt?
    Niet alles heeft evenveel gaartijd nodig en wie weet is je marmita kurkdroog achteraf?
    Als je bloemige aardappelen bij je vlees stopt heb je daarna aardappelpuree.
    Voor bisara en le3des lijkt me dat wel handig of voor een hele kip/stuk vlees dat daarna in de oven stopt maar voor de rest lijkt dat toestel me niet zo praktisch.
    Sent from my brain using common sense.

  2. #17
    MVC Lid

    Reacties
    15.985
    07-09-2009

    Citaat Geplaatst door Pist_Aches Bekijk reactie
    Maar hoe zit het dan met de saus van je maaltijd?
    Hoe weet je of je eten niet te droog of te loperig is? Stel je wilt marmita dan bekent dat je zowel je stukje vlees als de groentjes er samen in stopt?
    Niet alles heeft evenveel gaartijd nodig
    en wie weet is je marmita kurkdroog achteraf?
    Als je bloemige aardappelen bij je vlees stopt heb je daarna aardappelpuree.
    Voor bisara en le3des lijkt me dat wel handig of voor een hele kip/stuk vlees dat daarna in de oven stopt maar voor de rest lijkt dat toestel me niet zo praktisch.
    Dit is wel een goeie, met vastkokend aardappelen moet dit toch geen probleem zijn, alhoewel ik de aardappelen altijd later toevoeg inderdaad....
    "You don't have to be a man to fight for freedom. All you have to do is to be an intelligent human being."

  3. #18
    MVC Lid

    Reacties
    22.612
    23-03-2004

    Citaat Geplaatst door Neda Bekijk reactie
    Riannah,

    Ik had deze in gedachten, is dit goed?

    http://www.kookwinkel.nl/webshop/607...ntent=default1

    is een goede !

    enige verschil met de mijne, is dat deze niet in de vaatwasser mag alleen hand was staat erbij.

    de mijne kan ik meteen in de waatwasser zetten.
    de crockpot kost 109 bij Bol


    ik heb even uitgerekend wat hij kost om te gebruiken per dag.

    250 watt per uur kost dit dus € 0,0288

    fornuis 1 pit op laag 0,090 m3 per uur kost dit dus € 0,0727

    dit is ongeveer he, dus voor elke regio anders.
    voor mij de doorslaggevende factor !!

  4. #19
    MVC Lid

    Reacties
    3.667
    03-11-2010

    Ideaal voor thuis als ik een keer laat thuis ben en niemand mee eet. Maar zo praktisch lijkt het mij niet. Misschien voor de dames die fulltime werken

  5. #20
    MVC Lid

    Reacties
    22.612
    23-03-2004

    Citaat Geplaatst door Pist_Aches Bekijk reactie
    Maar hoe zit het dan met de saus van je maaltijd?
    Hoe weet je of je eten niet te droog of te loperig is? Stel je wilt marmita dan bekent dat je zowel je stukje vlees als de groentjes er samen in stopt?
    Niet alles heeft evenveel gaartijd nodig en wie weet is je marmita kurkdroog achteraf?
    Als je bloemige aardappelen bij je vlees stopt heb je daarna aardappelpuree.
    Voor bisara en le3des lijkt me dat wel handig of voor een hele kip/stuk vlees dat daarna in de oven stopt maar voor de rest lijkt dat toestel me niet zo praktisch.

    Het is natuurlijk de bedoeling dat je het een x uit probeerd als je thuis bent, voor heel veel gerechten zie pinterst heb je al standaard kooktijden en hoeveelheid vocht je toe moet voegen.
    ik ga deze richtlijn ook voor marmitta uit proberen. je kunt zelfs bloemige aardappels toevoegn wordt geen puree.
    het gaart heel langzaam zodat alles zijn vorm houdt.

    hij is ontwikkeld voor stoofgerechten dus vlees en groenten, nou perfect voor de marokaanse tajines !!

  6. #21
    MVC Lid

    Reacties
    11.719
    29-05-2010

    Citaat Geplaatst door Neda Bekijk reactie
    Nu nog alleen een uitvinding van een apparaat dat alles zelf snijd etc en dan in die pan gooit..
    wallahilaah.. hahahha..

    En eentje die je beveelt om zelf de boodschappen te doen..

  7. #22
    MVC Lid

    Reacties
    15.985
    07-09-2009

    Riannah,

    Ik heb die van jou besteld! Ben benieuwd!!!!...
    "You don't have to be a man to fight for freedom. All you have to do is to be an intelligent human being."

  8. #23
    MVC Lid

    Reacties
    22.612
    23-03-2004

    Citaat Geplaatst door Neda Bekijk reactie
    Riannah is 5.7 liter groot?

    We zijn meestal met 4 of 5 personen?

    Sorry voor de vele vragen, maar dit is voor mij de eerste keer dat ik erover hoor en het lijkt mij ideaal.
    5.7 liter is voor 6 porties, maar je moet er rekening mee houden dat wij met alles brood eten en hollanders niet . dus je hebt echt voor ruim 6 personen.

  9. #24
    MVC Lid

    Reacties
    22.612
    23-03-2004

    Citaat Geplaatst door Neda Bekijk reactie
    Riannah,

    Ik heb die van jou besteld! Ben benieuwd!!!!...
    ik ook !!

    gaan we samen een hoekje openen met cockpot maaltijden ?

  10. #25
    MVC Lid

    Reacties
    15.985
    07-09-2009

    Citaat Geplaatst door Riannah Bekijk reactie
    5.7 liter is voor 6 porties, maar je moet er rekening mee houden dat wij met alles brood eten en hollanders niet . dus je hebt echt voor ruim 6 personen.

    Ik heb die van jou besteld..

    Ajema, ik ben benieuwd...
    "You don't have to be a man to fight for freedom. All you have to do is to be an intelligent human being."

  11. #26
    MVC Lid

    Reacties
    22.612
    23-03-2004

    Citaat Geplaatst door Riannah Bekijk reactie
    is een goede !

    enige verschil met de mijne, is dat deze niet in de vaatwasser mag alleen hand was staat erbij.

    de mijne kan ik meteen in de waatwasser zetten.
    de crockpot kost 109 bij Bol


    ik heb even uitgerekend wat hij kost om te gebruiken per dag.

    250 watt per uur kost dit dus € 0,0288

    fornuis 1 pit op laag 0,090 m3 per uur kost dit dus € 0,0727

    dit is ongeveer he, dus voor elke regio anders.
    voor mij de doorslaggevende factor !!

    ik ben dus 23 cent per maaltijd kwijt aan stroomkosten. als ik hem 8 uur aan laat staan.

  12. #27
    MVC Lid

    Reacties
    15.985
    07-09-2009

    Citaat Geplaatst door Riannah Bekijk reactie
    ik ook !!

    gaan we samen een hoekje openen met cockpot maaltijden ?

    Deal!

    Als het goed is, komt hij morgen aan..
    We gaan het gewoon allemaal uitproberen, lijkt mij echt ideaal omdat wij allemaal werken of op school zitten.
    Ik wil niet dat mamma in de keuken staat en nu ze helemaal into Marokko is, verblijft ze daar ook vaak voor langere tijd..

    Dus zo'n apparaat is wel handig voor mij en mijn broertjes
    "You don't have to be a man to fight for freedom. All you have to do is to be an intelligent human being."

  13. #28
    MVC Lid

    Reacties
    2.726
    01-05-2007

    Dames bij de bijenkorf is die 103 euro!

  14. #29
    MVC Lid

    Reacties
    22.612
    23-03-2004

    Citaat Geplaatst door Neda Bekijk reactie
    Deal!

    Als het goed is, komt hij morgen aan..
    We gaan het gewoon allemaal uitproberen, lijkt mij echt ideaal omdat wij allemaal werken of op school zitten.
    Ik wil niet dat mamma in de keuken staat en nu ze helemaal into Marokko is, verblijft ze daar ook vaak voor langere tijd..

    Dus zo'n apparaat is wel handig voor mij en mijn broertjes

    ik krijg hem morgen binnen !!

    morgen avond cockpot maaltijd !

    ja ik ook daarom. ben al maanden onderzoek aan het doen, dus hij moet goed zijn !!!

  15. #30
    MVC Lid

    Reacties
    15.985
    07-09-2009

    Citaat Geplaatst door aylock Bekijk reactie
    Dames bij de bijenkorf is die 103 euro!

    Zag hem net ook, maar weet niet wat het verschil is met die van Bol en die van de bijenkorf?
    Die van de bijenkorf was eerst 129 euro..
    "You don't have to be a man to fight for freedom. All you have to do is to be an intelligent human being."