1. #1
    MVC Lid

    Reacties
    27
    03-02-2003

    Vispastilla

    Hallo allemaal,

    Wie O Wie kan mij helpen aan het recept voor vispastilla?
    Ik zou het echt zeer op prijs stellen.
    Je mag het ook mailen: ouiam25@hotmail.com

    Groetjes ouiam

  2. #2
    MVC Lid

    Reacties
    588
    09-09-2001

    Ik mail het je zo door schatje,

    er bestaat echt niets makkelijker dan vispastila!

    boesa boesa

  3. #3
    Offline ..

    Reacties
    4.562
    22-01-2003

    salaam

    Kan je het ff ook naar mij mailen a.u.b
    je zou mij een plezier doen
    dank je wel

    selima__17@hotmail.com


    dankjewel



    beslama
    In three words I can sum up everything I've learned about life.... It goes on.

  4. #4
    Miss Maroc

    Reacties
    40
    07-01-2003

    Hbieba,
    Als je het recept gewoon hier plaatst, hebben veel mensen er wat aan.

    Ma'a Salama

  5. #5
    MVC Lid

    Reacties
    588
    09-09-2001

    salaam schatjes

    is goed ik doe het vanavond insallah

    ben nu op mijn stage en dat gaat moeilijk vanhier uit

    even geduld en ik mail het jullie door

    boesa

  6. #6
    Offline ..

    Reacties
    4.562
    22-01-2003

    Dank je wel meid
    In three words I can sum up everything I've learned about life.... It goes on.

  7. #7
    MVC Premium

    Reacties
    521
    15-05-2002

    MVC Premium MVC Premium
    Gepelde Garnalen Prei
    Visfilet Wortels
    Kipfilet Verse Gember
    Calamares Magnous
    Mosselen (evt) Sambal
    Krab Knoflook (evt)
    Mihoen Olijfolie
    bestillavellen
    visknorr
    nootmuskaat


    Neem een grote koekenpan en snijd daar de prei in. De wortels rasp je erbij. Gember ook. En snijd de magnous erbij en evt. knoflook. Dit bak je allemaal in olijfolie, bak er een schijfje citroen bij en haal die eruit als alles straks gebakken is.
    Als alles een beetje gaar is, dan van het vuur halen en afdruipen in een zeef, het water en olie die eruit komen moet je voor de mihoen gebruiken. Dat water doe je in een pan, op het vuur en doe daar de mihoen in, totdat ie wat zachter is. Als het afgekoeld is, moet je hem wat kleiner snijden.
    Laat alles afkoelen.

    Doe elke vis in een apart bakje. Garnalen eerst in water en zout koken. Als ze een beetje in water gekookt zijn, dan bak je ze in zonnebloemolie of boter.
    Snijd de calamares in wat kleinere stukken en doe hetzelfde als met de garnalen.Dus eerst in water en zout, vervolgens bakken in zonnebloemolie of boter. Precies hetzelfde doe je met de mosselen.

    De krab in kleine stukjes snijden en afdekken. De visfilets snijd je ook in kleine stukjes (niet te klein hoor) en daar doe citroen en wat zout op en dek je af. De kipfilets bak je ook in olie of boter met zout.

    Laat alles wat je nu gedaan hebt afkoelen, zodat de bestillavellen niet scheuren.
    Als alles koud is, doe je eerst op de bestillavellen de groente, vervolgens een beetje van alles vissen, dan weet wat groente en dan weer de vis. Dek het af met aluminiumfolie en doe het in de oven, na ong. 20 min kan de folie eraf en dan laten bakken tot het klaar is.Evt. kan je als het voor bezoek is, een citroen door midden doen en leegmaken, vullen met sambal en een lepeltje erin, en midden op de bestilla zetten, voor de mensen die van pittig houden. En je kan het met grotere gamba’s versieren en schijfjes citroen. Eet smakelijk!!!!

    Alstublieft en eet smakelijk
    <

  8. #8
    MVC Lid

    Reacties
    27
    03-02-2003

    Bedankt Hbieba,

    Toch wil ik nog meer variaties van vispastilla.
    Dus kom maar op!

    Groetjes ouiam

  9. #9
    MVC Lid

    Reacties
    575
    17-02-2003

    Ik weet wel een recept van Vispastilla die wat uitgebreider is.
    Wil je het hebben?? Ik hoor het wel!!!

    Groetjes van Desteni

  10. #10
    MVC Lid

    Reacties
    70
    16-02-2003

    GATVER!!!!!!!


    Sorry, maar ik heb een hekel aan vis laat staan visbastilla!!!!!!!!!!!
    Er bestaat volgens niks viezer dan dit gerecht, maar het zal wel lekker omdat de meesten dat roepen maar dan moet wel als je alleen van vis houdt!
    Kipbastilla is hhhhhhhheeeeeeeeeeeellllllllllllllll llllllleeeeekkkkkeerrrr!!!!!

  11. #11
    MVC Lid

    Reacties
    575
    17-02-2003

    Nou, dat is dan jou mening! Hoef je niet gelijk aan te vallen!
    Ik vind Kippastilla ook lekker en vis ook!!!! Allebei dus!!!

  12. #12
    MVC Lid

    Reacties
    70
    16-02-2003

    Desteni,

    Dat i mijn menig dat klopt! En ik val je ook niet aan, ik heb het in het algemeen over visbastilla, behalve als je je aangesproken voelt!

  13. #13
    MVC Lid

    Reacties
    132
    25-12-2002

    destini ik zou dat recept best willen hebben dus als je m hier op wil zetten,graag.
    Koester wat je hebt
    en treur niet om wat je niet hebt.

  14. #14
    Senior lid

    Reacties
    513
    19-03-2002

    Origineel gepost door ntisara
    GATVER!!!!!!!


    Sorry, maar ik heb een hekel aan vis laat staan visbastilla!!!!!!!!!!!
    Er bestaat volgens niks viezer dan dit gerecht, maar het zal wel lekker omdat de meesten dat roepen maar dan moet wel als je alleen van vis houdt!
    Kipbastilla is hhhhhhhheeeeeeeeeeeellllllllllllllll llllllleeeeekkkkkeerrrr!!!!!
    Nou jaaaa zolang er geen poedersuiker met kaneel op wordt gedaan. Want dat is zoooo smerige combinatie. Yak!
    Poor is the woman
    whos pleasure depends
    on the permission
    of a man

  15. #15
    MVC Lid

    Reacties
    575
    17-02-2003

    Oke dames, hier is nog een recept van Vispastilla

    Benodigheden:

    1/2 kilo verse garnalen
    Gamba's
    1/2 kilo verse inktvis
    Kabeljouwfilet
    1 pakje Krabsticks (sumitristicks)
    Mosselen
    verder kan je eigelijk elke vissoort die je lekker vind erbij doen.
    Magnous
    2 a 3 Preien
    1/2 kilo Wortels
    4 flinke uien
    Halve bolletje Knoflook
    Klein bolletje verse Gember
    1 Pakje Visknorr
    1 kleinepakje Mihoen>Mie van Long Kou
    Filodeeg
    Olijfolie om te bakken
    zout
    citroensap

    Voorbereiding:

    Je neemt een diepe pan, daar doe je wat olijfolie in. Niet te veel en niet te weining. De bodem moet wel helemaal bedekt zijn met een laagje. Je snijd de uitjes in blokjes en die doe je erin. Even roeren en laten bakken. Knoflook en Gember raspen en ook bij doen. Weer even roeren, en een beetje laten bakken. Daarna snij je de inktvis in ringen of stukjes zoals je zelf wilt. Die doe je er ook bij. Dan een beetje zout erbij. Goed roeren en dan even de deksel erop. Daarna rasp je de wortels en die gooi je er ook bij, ook weer goed roeren en even laten bakken. Dan snij de de prei in stukjes en die doe je erook bij, weer opnieuw goed roeren en laten bakken. Daarna de garnaaltjes en de mosseltjes en Magnous die je ook fijn gesneden hebt. Pakje Visknorr verkruimelen in je hand en ook erbij doen, weer roeren en goed laten bakken. Als alles een beetje gaar is, moet je proeven of je wel genoeg zout in hebt gedaan. Daarna als het helemaal gaar is, gooi je het mengsel over in een vergiet, de water daarvan moet je wel opvangen in een pannetje want dat heb je nog nodig. Dan kook je de Mie in die opgevangen water. Laat em helemaal die water opdrinken, dan krijgt de mie nog een lekkerdere smaak. Daarna de mie in kleine stukjes snijden.
    En bij de vismengsel bijdoen. Daarna doe je er nog een paar druppels citroen en sambal in als je het lekker vind.

    De kabeljouwfilet moet je in stukjes snijden en citroensap op doen.
    De Krabsticks moet je ook in stukjes snijden. Even allebei apart leggen.

    Ondertussen is de Filodeeg al ontdooid. Je moet de bakblik invetten met een beetje olie. Dan leg je drie bladerdeegstukken dwars door elkaar heen opelkaar. Wel telkens één laag met olie besprenkelen. De bovenste niet. Dan doe je de vismengsel erin, goed verdelen over de bakblik. De Gamba's bak je even en zet je er boven op. De kabeljouwstukjes ook erbovenop goed verdelen. En dan de Krabstukjes ertussen zetten. Dan zet je weer drie bladerdeegbladen dwars op elkaar er boven op. OOk weer met olie besprenkelen.

    Dan pak je een grote schaal die zet je op de bakblik, en omkeren met bakblik en al. En dan voorzichtig de bakblik eraf halen. Daarna doe je de uiteinden van de bladerdeeg er bovenop plakken. Daarna weer de bakblik pakken en weer omkeren en voorzichtig erin leggen.
    Daarna doe je er zilverpapier op de bakblik, dus helemaal dicht maken.
    En dan ongeveer 30 minuten in de oven laten bakken. Daarna de zilverpapier eraf halen, en mooi bruin laten worden.

    Eet smakelijk zou ik zeggen.
    Heb je verder nog vragen er over dan hoor ik het wel!

    Groetjes Desteni