1. #123406
    MVC Lid

    Reacties
    406
    20-06-2018

    @Riannah besaha ziet er heerlijk uit

    @wij eten altijd rond 5 uur
    Na school meestal stukje fruit

  2. #123407
    MVC Lid

    Reacties
    17.633
    06-10-2017

    Citaat Geplaatst door juno Bekijk reactie
    Super je kip riannah! Tbarkellah!


    Lees over kindjes die spontaan om 18.30 op de bank in slaap vallen. Wat een zegen!

    Al spelen ze de hele dag buiten, vergeet het maar dat ze voor achten slapen.

    Eten uit school een krentebolletje of ontbijtkoek. Soms pannekoekjes of rghayf.
    Dan spelen of huiswerk. Dan krijg je mamamaaaaa mogen we een snoepje. Soms wel, Soms niet.

    Eten om 18 uur.
    Nu sport de oudste weer om 18 uur, dus dan eet ze alleen eerder. Want na sport Eten wordt me te laat. En Eten weer vervroegen, krijg je dat ze 's avonds weer trek krijgen omdat ze niet eerder dan 20 uur slapen.
    Moet even kijken wat werkt met de nieuwe sporttijden.
    Hier ook, zijn echt niet moe te krijgen al gaan we de hele dag op stap

  3. #123408
    MVC Lid

    Reacties
    406
    20-06-2018

    2 jongste slapen om 7 uur
    Ikzelf om 8 uur
    2 oudste blijven op met vader tot 9 uur doen nog de avondroutine bad nemen tanden poetsen adkhaar opzeggen

    SubhanaAllaah mijn kind van 10 jaar schept 2 keer op avondeten
    Round 7 uur moet hij nog eten eitje boterham of leftover MaashaaAllah groter eter

  4. #123409
    nooit geweest

    Reacties
    36.902
    22-06-2003

    Citaat Geplaatst door Freya Bekijk reactie
    Hier ook, zijn echt niet moe te krijgen al gaan we de hele dag op stap
    Het wordt eerder 20.30 en de oudste 21 uur. Nu kan ze dan ook avondgebed doen. Moeiteloos blijft die wakker. De jongste haalt alleen maghreb. Dan gaat ze wel meteen naar bed. Maar wordt telkens vroeger maghreb en isha.

    En niet moe te krijgen idd. Oudste eet wel meer dan vroeger, maar jongste sinds ze vier is ofzo ineens minder behoefte aan eten.

    Ohja tussen de middag of na school om 2 uur willen ze ook nog wel eens vermicelli met melk.
    "Forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair."

    -- Kahlil Gibran

  5. #123410
    MVC Lid

    Reacties
    17.633
    06-10-2017

    Citaat Geplaatst door Zeevis Bekijk reactie
    2 jongste slapen om 7 uur
    Ikzelf om 8 uur
    2 oudste blijven op met vader tot 9 uur doen nog de avondroutine bad nemen tanden poetsen adkhaar opzeggen

    SubhanaAllaah mijn kind van 10 jaar schept 2 keer op avondeten
    Round 7 uur moet hij nog eten eitje boterham of leftover MaashaaAllah groter eter
    Die van mij ook, ik denk echt altijd waar laaat hij het soms 2/3 borden, dan nog een grote kom vla. En dat is rond half 7/7u en zodra z'n zusje naar boven is gaat hij alweer in de lades lopen zoeken naar eten soms mag hij nog wat en soms niet, zoals gisteren ik zei klaar wel genoeg gegeten net hè soep, 2 borden pasta, shoarma en een kom slagroomvla

    Lekker vroeg 8u

  6. #123411
    MVC Lid

    Reacties
    17.633
    06-10-2017

    Citaat Geplaatst door juno Bekijk reactie
    Het wordt eerder 20.30 en de oudste 21 uur. Nu kan ze dan ook avondgebed doen. Moeiteloos blijft die wakker. De jongste haalt alleen maghreb. Dan gaat ze wel meteen naar bed. Maar wordt telkens vroeger maghreb en isha.

    En niet moe te krijgen idd. Oudste eet wel meer dan vroeger, maar jongste sinds ze vier is ofzo ineens minder behoefte aan eten.

    Ohja tussen de middag of na school om 2 uur willen ze ook nog wel eens vermicelli met melk.
    tbarkAllah, Allahi 7afdhum. Hier idem dito, Layla eet ook niet heel veel, vooral ontbijt voor school niet al teveel en avondeten gewoon een bordje.

    Ohja dat is ook een goede vermicelli met melk

  7. #123412
    MVC Lid

    Reacties
    7.130
    03-04-2011

    Citaat Geplaatst door olifantje Bekijk reactie
    Fessia

    Als ik 18.30u lees, word ik echt [emoji3061][emoji3061][emoji3061]

    Subhana Allah, mijn kinderen, vooral de 2e slaapt niet. Soms zelfs tot 22u. Ook al gaat hij nu voltijds naar school.

    Het 1e wat hij zegt...M. niet slapen.

    Tbarkellah bij jou.

    Bij mij, als ze thuiskomen nog een fruitje of iets kleins. Maar dat doe ik niet meer. De kleine is tegen 19.30u te moe om nog te eten, dus etzn wij rond 18u.

    Dat lukt aardig, alleen blijft die verdomde keuken bij mij tot 22u of soms later.

    Ik vraag me echt af wat ik fout doe.





    Verstuurd vanaf mijn SM-G970F met Tapatalk
    Haha ja ik heb echt elke dag zelfde structuur/ritme. Ze weten precies hoe en wat. Baby gaat ook al tijdje tegelijk mee met de kids.
    Ik probeer overdag als kids op school zijn veel te doen. Ook qua avondeten of ik kook dan of ik snijd alles al etc. Opruimen schoonmaken ook en avond van te voren leg ik alles klaar voor de volgende dag. Brooddoosjes, boekentasjes en kleertjes etc. Ze pakken dit zelf en kleden zichzelf aan. In de ochtend mogen ze ook altijd even op de tablet maar pas wanneer ze helemaal klaar zijn. Vaak snel dus haha. Dan heb ik ook weer tijd om alvast op te ruimen.

    Gaat je zoontje hele dagen na school? En bij thuiskomst nog een dutje of echt wakker tot bedtijd? Hier zijn ze beide altijd echt moe. Merk ook aan het gedrag van zoontje nu op einde van de week dat hij echt moe is. Weekend doet hij wel ook een extra dutje overdag. Ennn ze gaan dan wel om 18.30 na bed maar werden ook om 6u ofzo wakker. Dat is me echt te vroeg dus heb een slaapwekkertje gehaald en zodra die groen is om 7u mogen ze uit bed. Eerste paar dagen wachten ze tot dat ie groen werd en nu slapen ze vaak gewoon tot 7u. Maarja weekenden ook 7u op he hahaha. Later na bed werkt niet bij hun.


    Ze mogen elke vrijdag kiezen wat te eten...vandaag pizza dus denk gewoon bestellen!

    Verstuurd vanaf mijn SM-G986B met Tapatalk
    21-10-2009

  8. #123413
    nooit geweest

    Reacties
    36.902
    22-06-2003

    Citaat Geplaatst door Freya Bekijk reactie
    tbarkAllah, Allahi 7afdhum. Hier idem dito, Layla eet ook niet heel veel, vooral ontbijt voor school niet al teveel en avondeten gewoon een bordje.

    Ohja dat is ook een goede vermicelli met melk
    Amien!

    Alvast gekookt voor vanavond want zo begint de vrijdagmiddag met zwemles etc.
    Hoef ik het alleen op te warmen. [emoji4]

    Zonnetje begint ook net te stralen...
    "Forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair."

    -- Kahlil Gibran

  9. #123414
    MVC Lid

    Reacties
    22.612
    23-03-2004

    Citaat Geplaatst door olifantje Bekijk reactie
    Fessia

    Als ik 18.30u lees, word ik echt [emoji3061][emoji3061][emoji3061]

    Subhana Allah, mijn kinderen, vooral de 2e slaapt niet. Soms zelfs tot 22u. Ook al gaat hij nu voltijds naar school.

    Het 1e wat hij zegt...M. niet slapen.

    Tbarkellah bij jou.

    Bij mij, als ze thuiskomen nog een fruitje of iets kleins. Maar dat doe ik niet meer. De kleine is tegen 19.30u te moe om nog te eten, dus etzn wij rond 18u.

    Dat lukt aardig, alleen blijft die verdomde keuken bij mij tot 22u of soms later.

    Ik vraag me echt af wat ik fout doe.





    Verstuurd vanaf mijn SM-G970F met Tapatalk
    De mijn ligt om half 9 in bed en om 22 uur slaapt hij nog niet.
    Hij mag er niet uit komen maar wel wat lezen of tekenen. Soms legt hij Pokémon kaarten op volgorde etc.
    Hij heeft een lichte autistische stoornis waardoor hij heel veel piekert als hij in bed ligt, lezen en tekenen helpt hem om minder te piekeren.
    Ik doe verder niet moeilijk..op school weten ze waar het aan ligt mocht hij een x moe zijn in de klas.
    In het weekend doe ik ook niet moeilijk om zijn bedtijd.. het heeft geen zin.. slapen doet hij toch niet.


    Verstuurd vanaf mijn CPH1937 met Tapatalk

  10. #123415
    MVC Lid

    Reacties
    22.612
    23-03-2004

    Citaat Geplaatst door Praline Bekijk reactie
    Ziet er lekker uit.
    Perfect marqa ook
    Dankjewel [emoji8]

    Verstuurd vanaf mijn CPH1937 met Tapatalk

  11. #123416
    MVC Lid

    Reacties
    22.612
    23-03-2004

    Citaat Geplaatst door juno Bekijk reactie
    Super je kip riannah! Tbarkellah!


    Lees over kindjes die spontaan om 18.30 op de bank in slaap vallen. Wat een zegen!

    Al spelen ze de hele dag buiten, vergeet het maar dat ze voor achten slapen.

    Eten uit school een krentebolletje of ontbijtkoek. Soms pannekoekjes of rghayf.
    Dan spelen of huiswerk. Dan krijg je mamamaaaaa mogen we een snoepje. Soms wel, Soms niet.

    Eten om 18 uur.
    Nu sport de oudste weer om 18 uur, dus dan eet ze alleen eerder. Want na sport Eten wordt me te laat. En Eten weer vervroegen, krijg je dat ze 's avonds weer trek krijgen omdat ze niet eerder dan 20 uur slapen.
    Moet even kijken wat werkt met de nieuwe sporttijden.
    Dankjewel [emoji8]

    Nou bij mij niet hoor... De enige die spontaan in slaap valt rond dat tijdstip ben ik [emoji23]

    Verstuurd vanaf mijn CPH1937 met Tapatalk

  12. #123417
    MVC Lid

    Reacties
    22.612
    23-03-2004

    Citaat Geplaatst door Zeevis Bekijk reactie
    @Riannah besaha ziet er heerlijk uit

    @wij eten altijd rond 5 uur
    Na school meestal stukje fruit
    Dankjewel [emoji8]

    Verstuurd vanaf mijn CPH1937 met Tapatalk

  13. #123418
    MVC Lid

    Reacties
    22.612
    23-03-2004

    Citaat Geplaatst door __A. Bekijk reactie
    Hihi bij mijn man is dat ook zo. Hij is het ook gewoon van vroeger als hij thuis kwam dat er thee klaar stond met wat (zelfgemaakt) erbij. Altijd een blij gezichtje als ik wat gemaakt heb, hij geniet er echt van. Ik heb het ook lang zo gedaan maar dat was dan om 16u30 thee en eten pas rond 20u30-21u omdat we nog geen trek hadden. De kinderen aten dan apart rond 18u. Ik heb het eens omgewisseld en het bevalt wel beter nu met ons school/werk ritme, nu kunnen we ook samen eten, dat is ook fijner.

    Ik weet niet of het iets typisch marokkaans is of enkel van zijn streek maar als we ergens op bezoek gaan is het ook altijd eerst thee met wat erbij en daarna pas het eten.

    Ik vind dat wel een warm onthaal voor de kinderen als ze thuis komen van school.
    Ja dat begrijp ik wel. Dan eten ze toch net wat te veel en bij het avond eten geen honger.
    Ik heb dat ook wel eens met mijn zoontje. Die vraagt dan aan papa als ik er niet ben een schaaltje chips rond 4 uur of half 5 en bij het avond eten heeft hij geen honger.
    Ik baal daar altijd wel van.

    Verstuurd vanaf mijn CPH1937 met Tapatalk

  14. #123419
    MVC Lid

    Reacties
    22.612
    23-03-2004

    Citaat Geplaatst door juno Bekijk reactie
    Amien!

    Alvast gekookt voor vanavond want zo begint de vrijdagmiddag met zwemles etc.
    Hoef ik het alleen op te warmen. [emoji4]

    Zonnetje begint ook net te stralen...
    Oefff kun je niet wat op de post doen voor me? [emoji1786][emoji1786][emoji1786]

    Verstuurd vanaf mijn CPH1937 met Tapatalk

  15. #123420
    nooit geweest

    Reacties
    36.902
    22-06-2003

    Citaat Geplaatst door Riannah Bekijk reactie
    Oefff kun je niet wat op de post doen voor me? [emoji1786][emoji1786][emoji1786]

    Verstuurd vanaf mijn CPH1937 met Tapatalk
    Haha...mn man ook, kwam eerder thuis en heeft wat gegeten voor hij naar moskee ging.
    Heb ook nog hrira van gisteren. [emoji38]
    "Forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair."

    -- Kahlil Gibran