1. #123391
    MVC Lid

    Reacties
    17.629
    06-10-2017

    Vandaag. Kom magere kwark, tabbouleh & kippen-groentensoep, was echt een lekker soepje met dille. Had ook nog snelle pasta pesto & wat overgebleven kipshoarma









    Verstuurd vanaf mijn IN2023 met Tapatalk

  2. #123392
    MVC Lid

    Reacties
    6.884
    26-06-2015

    Citaat Geplaatst door Riannah Bekijk reactie
    Ik doe op mijn thuis dagen standaard thee met een koek of een grote cracker met humus etc. Soms een klein zakje chips als hij meteen naar buiten gaat.
    Hij is om 10 over 2 thuis dan staat het op tafel.
    Hij is dat zo gewend als ik een x niet thuis ben op dat tijdstip dan is hij echt teleurgesteld. [emoji38]

    We eten rond 6/ half 7 ... Zit er toch nog 4 uur tussen om goed honger te krijgen.

    Mijn moeder deed dit voor ons als wij thuis kwamen van school. Dat is mij altijd bijgebleven, ik hoop mij mij kids ook later.


    Verstuurd vanaf mijn CPH1937 met Tapatalk
    Hihi bij mijn man is dat ook zo. Hij is het ook gewoon van vroeger als hij thuis kwam dat er thee klaar stond met wat (zelfgemaakt) erbij. Altijd een blij gezichtje als ik wat gemaakt heb, hij geniet er echt van. Ik heb het ook lang zo gedaan maar dat was dan om 16u30 thee en eten pas rond 20u30-21u omdat we nog geen trek hadden. De kinderen aten dan apart rond 18u. Ik heb het eens omgewisseld en het bevalt wel beter nu met ons school/werk ritme, nu kunnen we ook samen eten, dat is ook fijner.

    Ik weet niet of het iets typisch marokkaans is of enkel van zijn streek maar als we ergens op bezoek gaan is het ook altijd eerst thee met wat erbij en daarna pas het eten.

    Ik vind dat wel een warm onthaal voor de kinderen als ze thuis komen van school.
    هُوَ الَّذِي أَنزَلَ السَّكِينَةَ فِي قُلُوبِ الْمُؤْمِنِينَ لِيَزْدَادُوا إِيمَانًا مَّعَ إِيمَانِهِمْ

  3. #123393
    MVC Lid

    Reacties
    17.629
    06-10-2017

    M'n zoontje eet altijd wel goed bij het avondeten, maakt niet uit wat hij op heeft dochtertje niet altijd maar na een bepaalde tijd mag ze gewoon niet meer, gewoon wachten tot het avondeten. Bijv een uur vantevoren ofzo

    Kan zelf niet zonder warm eten 's avonds. Dan krijg ik in de avond juist trek

  4. #123394
    MVC Lid

    Reacties
    1.888
    20-11-2012

    @Fessia: Hier eten de kids max om 16.30

    Na school, oudste 2 doen eerst hun huiswerk en dan is het etenstijd voor hen. Dan hebben ze honger en eten ze goed.

    Rond 18.30 krijgen ze nog een boterham of stuk fruit of dadels... Maar geen koek o.i.d. Afhankelijk van wat ze op dat moment willen. Op school eten ze ook goed Allahumma baarik. Maar toch reuzehonger.

  5. #123395
    MVC Lid

    Reacties
    16.157
    02-11-2003

    Fessia

    Als ik 18.30u lees, word ik echt [emoji3061][emoji3061][emoji3061]

    Subhana Allah, mijn kinderen, vooral de 2e slaapt niet. Soms zelfs tot 22u. Ook al gaat hij nu voltijds naar school.

    Het 1e wat hij zegt...M. niet slapen.

    Tbarkellah bij jou.

    Bij mij, als ze thuiskomen nog een fruitje of iets kleins. Maar dat doe ik niet meer. De kleine is tegen 19.30u te moe om nog te eten, dus etzn wij rond 18u.

    Dat lukt aardig, alleen blijft die verdomde keuken bij mij tot 22u of soms later.

    Ik vraag me echt af wat ik fout doe.





    Verstuurd vanaf mijn SM-G970F met Tapatalk
    Wees genadevol

  6. #123396
    MVC Lid

    Reacties
    16.157
    02-11-2003

    Voor de rest zang ik echt heerlijke dingen voorbij komen.

    Roumaissa, die vis schotel ziet er echt heerlijk uit.

    Freya, jouw taarten! Baksels erg mooi. Heb je al eens overwogen om zo aan.een bakprogramma deel te nemen?

    Praline, ook bij jou macha Allah. Je eten is altijd netjes opgediend.

    Sinds ik kinderen heb...walo. gebruik ik zelfs geen placemats meer ;-)

    Kip Riannah en Freya. Ook heerlijk.

    Misschien maak ik dat morgen. Of briwat.

    Ik heb vanalles gemaakt maar walo tijd om te plaatsen.

    Laatst wel iets nieuws uitgeprobeerd. Octopus met charmilla. Nou mn man vond het geweldig en de kids ook.

    Verstuurd vanaf mijn SM-G970F met Tapatalk
    Wees genadevol

  7. #123397
    MVC Lid

    Reacties
    9.442
    26-12-2013

    Citaat Geplaatst door olifantje Bekijk reactie
    Fessia

    Als ik 18.30u lees, word ik echt [emoji3061][emoji3061][emoji3061]

    Subhana Allah, mijn kinderen, vooral de 2e slaapt niet. Soms zelfs tot 22u. Ook al gaat hij nu voltijds naar school.

    Het 1e wat hij zegt...M. niet slapen.

    Tbarkellah bij jou.

    Bij mij, als ze thuiskomen nog een fruitje of iets kleins. Maar dat doe ik niet meer. De kleine is tegen 19.30u te moe om nog te eten, dus etzn wij rond 18u.

    Dat lukt aardig, alleen blijft die verdomde keuken bij mij tot 22u of soms later.

    Ik vraag me echt af wat ik fout doe.





    Verstuurd vanaf mijn SM-G970F met Tapatalk
    Meer structuur?

    Misschien een plan maken voor die slaaptijd? Je zoon is 2 toch? Denk wel dat ze mee moeten kunnen in een ritme. Bv Elke week een half uurtje eraf snoepen, tot je een meer acceptabele tijd bereikt met hem?

    Afwas is hier ook zo'n ding. Vaak laat ik 't voor de ochtend.

  8. #123398
    MVC Lid

    Reacties
    16.157
    02-11-2003

    Citaat Geplaatst door Ochtendmens Bekijk reactie
    Meer structuur?

    Misschien een plan maken voor die slaaptijd? Je zoon is 2 toch? Denk wel dat ze mee moeten kunnen in een ritme. Bv Elke week een half uurtje eraf snoepen, tot je een meer acceptabele tijd bereikt met hem?

    Afwas is hier ook zo'n ding. Vaak laat ik 't voor de ochtend.
    Ik dacht dat ik gestructureerd was hihi.

    Ik vermoed last van wat perfectionisme en toch traag te werk. Ik werk niet snel snel.

    Maar dat slapen met school is echt moesiba. Ze gaan om 20u slapen, de oudste (12j) 20.30u en soms 21u (na gebed en nog wat lezen). Wel die kleine worm ligt dan nog steeds wakker in bed te mompelen of de naam van de oudste te roepen, en zelfs verf van de muur afgehaald. Naast zijn bed een hele kring.

    Dus heb het zowat opgegeven. Doe hem op tijd in zijn bed en daar doet hij maar zn eigen taksira.

    Hoe is het met jou??? Kids en de rest?

    Heb je nog je kh arm eten uitgeprobeerd?

    Trouwens dank voor je antw mbt fietsstoeltje. Ligt het aan mij of geraak il gewoon niet verder? Het lukt me niet dus heb het eraf gehaald.

    Verstuurd vanaf mijn SM-G970F met Tapatalk
    Wees genadevol

  9. #123399
    MVC Premium

    Reacties
    57.131
    14-07-2013

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door fessia_ka Bekijk reactie
    Hahah volgens mij is een koekje of wat Fruit echt iets Hollands [emoji23] maar ze krijgen idd ook best wat mee. 2x drinken 2 boterhammen verpakt koekje(s) Komkommer Tomaatjes en paprika's en een stuk fruit. Dan bij thuiskomst alsnog echt honger. Warme eten ging er vandaag goed in! M'n zoontje zei wel moeten we dan zo al na bed? Ritme die ze gewend zijn haha.

    Verstuurd vanaf mijn SM-G986B met Tapatalk
    Ja ik ken het, ze eten nog net niet onze oren er vanaf dan. Soms neem ik zelfs nog wat mee in de auto voor onderweg sultana ofzo.
    Haha nou mooi dat het werkt! Hier eten ze avondeten ook eerder dan ons.
    Happiness is an inside job


  10. #123400
    MVC Lid

    Reacties
    17.629
    06-10-2017

    Citaat Geplaatst door olifantje Bekijk reactie
    Voor de rest zang ik echt heerlijke dingen voorbij komen.

    Roumaissa, die vis schotel ziet er echt heerlijk uit.

    Freya, jouw taarten! Baksels erg mooi. Heb je al eens overwogen om zo aan.een bakprogramma deel te nemen?

    Praline, ook bij jou macha Allah. Je eten is altijd netjes opgediend.

    Sinds ik kinderen heb...walo. gebruik ik zelfs geen placemats meer ;-)

    Kip Riannah en Freya. Ook heerlijk.

    Misschien maak ik dat morgen. Of briwat.

    Ik heb vanalles gemaakt maar walo tijd om te plaatsen.

    Laatst wel iets nieuws uitgeprobeerd. Octopus met charmilla. Nou mn man vond het geweldig en de kids ook.

    Verstuurd vanaf mijn SM-G970F met Tapatalk
    Dankjewel, zo lief! Heb er weleens naar gekeken haha maar nu ik wat professioneler ben, meestal mag dat niet. Ze zoeken echt thuisbakkers die het niet voor een boterham doen. En ben sowieso niet van de voorgrond

    Ook lekker kipbriwat.. jammer geen foto's maar begrijpelijk met alle drukte.

  11. #123401
    MVC Lid

    Reacties
    17.629
    06-10-2017

    Er is nog kippensoep over, maar misschien dat ik pizza ga eten bij een vriendin in Rotterdam. Kunnen man en kids dat eten met iets erbij. Als ik het red met mijn taarten, denk het wel ben op tijd begonnen en al veel voorbereid. Kan ik nog ff naar Zwartjansstraat, wil ik al lang heen

    Zondags vrijgezellenfeest, ik maak de taart maar wil eigenlijk nog wat meenemen als ik eraan toe kom, weet nog niet wat. Standaard dingen worden al gemaakt zoals gevulde broodjes, kisir, salades etc

    Lekker druk weekend =) nu eerst trainen

  12. #123402
    MVC Premium

    Reacties
    57.131
    14-07-2013

    MVC Premium MVC Premium
    Vanavond werken. 1e dag weer van de week
    Dus daar passen we onze dag vandaag op aan. Lekker relaxt dagje. M'n man zei dat hij wel wat besteld.
    Zag vorige keer een leuke tas hangen, maar toen moest de kleine nodig naar de wc pfff, haha. Maar die tas is nog steeds niet uit m'n gedachten. Ga dus zo kijken (alleen) of ze m nog hebben.

    Lekker gezond die tabbouleh freya besaha
    Happiness is an inside job


  13. #123403
    MVC Premium

    Reacties
    57.131
    14-07-2013

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door Riannah Bekijk reactie
    Kippetjes.
    1 voor mijn ouders en 1 voor ons.




    Verstuurd vanaf mijn CPH1937 met Tapatalk

    Ziet er lekker uit.
    Perfect marqa ook
    Happiness is an inside job


  14. #123404
    nooit geweest

    Reacties
    36.902
    22-06-2003

    Super je kip riannah! Tbarkellah!


    Lees over kindjes die spontaan om 18.30 op de bank in slaap vallen. Wat een zegen!

    Al spelen ze de hele dag buiten, vergeet het maar dat ze voor achten slapen.

    Eten uit school een krentebolletje of ontbijtkoek. Soms pannekoekjes of rghayf.
    Dan spelen of huiswerk. Dan krijg je mamamaaaaa mogen we een snoepje. Soms wel, Soms niet.

    Eten om 18 uur.
    Nu sport de oudste weer om 18 uur, dus dan eet ze alleen eerder. Want na sport Eten wordt me te laat. En Eten weer vervroegen, krijg je dat ze 's avonds weer trek krijgen omdat ze niet eerder dan 20 uur slapen.
    Moet even kijken wat werkt met de nieuwe sporttijden.
    "Forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair."

    -- Kahlil Gibran

  15. #123405
    nooit geweest

    Reacties
    36.902
    22-06-2003

    Vandaag gehaktballetjes, aardappelpuree en spinazie.
    Of toch stamppot.
    Even zien.
    "Forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair."

    -- Kahlil Gibran