1. #79891
    MVC Lid

    Reacties
    3.196
    21-02-2004

    Citaat Geplaatst door Freya Bekijk reactie
    Moslima wat schattig je zoontje Allahuma baarek.

    Olifantje, vind 1 hoofdgerecht ook meer dan voldoende hoor.. en het zou wel fijn zijn ja als je man wat zou helpen..of in ieder geval jullie baby bezig houden?
    Ameen. Ja schatje he

    Soebhanallah die remsemen van je schoon moeder vielen mij ook gelijk op. Besaha. Ook die pizza ziet er lekker uit

    @riannah ziet er echt lekker uit. En ook die meloen leuk gedaan. In shaa allah heb je een leuke dag gehad.

  2. #79892
    MVC Lid

    Reacties
    22.612
    23-03-2004

    Citaat Geplaatst door nismae Bekijk reactie
    Riannah tbarkelkah3lik heerlijk zo leuk gesneden die watermeloen
    Dankjewel is met zo een meloenuitsteker gedaan . Makkelijk vasthouden bij het eten.

    Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

  3. #79893
    MVC Lid

    Reacties
    22.612
    23-03-2004

    Citaat Geplaatst door Moslima81 Bekijk reactie
    Ameen. Ja schatje he

    Soebhanallah die remsemen van je schoon moeder vielen mij ook gelijk op. Besaha. Ook die pizza ziet er lekker uit

    @riannah ziet er echt lekker uit. En ook die meloen leuk gedaan. In shaa allah heb je een leuke dag gehad.
    Dankjewel. Was echt gezellig maar erg vermoeiend op zondag omdat het ook mijn voorbereidings dag is voor de rest van de werk/schoolweek.. maar alhamdoelilah ik heb alles af gekregen morgen uitrusten op kantoor [emoji4][emoji4]

    Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

  4. #79894
    MVC Lid

    Reacties
    22.612
    23-03-2004

    Citaat Geplaatst door Freya Bekijk reactie
    Riannah ziet er heerlijk uit tbarkAllah
    Dankjewel.

    Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

  5. #79895
    MVC Lid

    Reacties
    3.537
    26-02-2015

    @hidaya is ook een kwestie van opvoeding die mannen hoor... vrouw staat te bikkelen man zit bij het bezoek.

    Sowieso vind ik Marokkaanse manier van bezoek ontvangen achterhaald... aan de ene kant denk ik ja wij zijn gastvrij etc maar gastvrij kan ook met minder eten. Als ik aan m moeder en oma denk hoe ze bezoek ontvangen nou alsof de tsaar komt eten. En dan savonds als de mensen vertrekken nog een hele afwas na
    De volgende dag staan ze weer paraat
    Moge Allah onze moeders hoogste rang van paradijs schenken

  6. #79896
    MVC Lid

    Reacties
    22.612
    23-03-2004

    Citaat Geplaatst door nismae Bekijk reactie
    @hidaya is ook een kwestie van opvoeding die mannen hoor... vrouw staat te bikkelen man zit bij het bezoek.

    Sowieso vind ik Marokkaanse manier van bezoek ontvangen achterhaald... aan de ene kant denk ik ja wij zijn gastvrij etc maar gastvrij kan ook met minder eten. Als ik aan m moeder en oma denk hoe ze bezoek ontvangen nou alsof de tsaar komt eten. En dan savonds als de mensen vertrekken nog een hele afwas na
    De volgende dag staan ze weer paraat
    Moge Allah onze moeders hoogste rang van paradijs schenken
    Mijn vader en man waren eerder klaar met eten en ruimde vast op naar de keuken, hoor ik ma zeggen... kom zitten, laat maar we ruimen zelf wel op. Ik zei meteen hoe zo??? Hebben ze polio of zo?
    Ze kunnen echt wel vast opruimen hoor tot wij klaar zijn met eten...
    Ma heeft echt nog die ouderwetse gedachten van koken en ruimen zijn uitsluitend vrouwen taken [emoji848][emoji848]

    Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

  7. #79897
    DroomSter

    Reacties
    7.613
    25-07-2012

    Haha die oudere mannen kunnen echt behulpzaam zijn. Mijn vader helpt ook altijd mee en doet de afwas. Kunnen de snotneuzen van tegenwoordig heel wat van leren!

    “De Islaam is begonnen als iets vreemds en het zal eindigen als iets vreemds, dus geef blijde tijdingen aan de Vreemdelingen.” (Muslim& At-Tirmidhi)


  8. #79898
    MVC Lid

    Reacties
    3.537
    26-02-2015

    Ja riannah klopt en vele hoor. Niet alleen de oudere dames zelfs de generatie van nu...

    Wat ik ook erg vind is dat men in bepaalde families de mannen eerst te eten geeft omdat het zo "hoort"
    En bij sommigen is het helemaal erg. Eerst de mannen en de vrouwen en kids krijgen de restjes ongeloofelijk...
    Ik.moet wel zeggen dat er veel veranderd .dat de achterlijke dingen in de cultuur wegvagen maar we zijn er nog niet....

  9. #79899
    MVC Lid

    Reacties
    5.715
    11-03-2010

    Citaat Geplaatst door Riannah Bekijk reactie
    Mijn vader en man waren eerder klaar met eten en ruimde vast op naar de keuken, hoor ik ma zeggen... kom zitten, laat maar we ruimen zelf wel op. Ik zei meteen hoe zo??? Hebben ze polio of zo?
    Ze kunnen echt wel vast opruimen hoor tot wij klaar zijn met eten...
    Ma heeft echt nog die ouderwetse gedachten van koken en ruimen zijn uitsluitend vrouwen taken [emoji848][emoji848]

    Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
    Ga stuk heb je goed gezegd hahaha

  10. #79900
    MVC Lid

    Reacties
    5.715
    11-03-2010

    Soms denk ik je moet gwn een bitch zijn hoe liever je bent hoe meet ze over je heen gaan lopen

  11. #79901
    -

    Reacties
    6.778
    23-01-2017

    Citaat Geplaatst door Riannah Bekijk reactie
    Mijn vader en man waren eerder klaar met eten en ruimde vast op naar de keuken, hoor ik ma zeggen... kom zitten, laat maar we ruimen zelf wel op. Ik zei meteen hoe zo??? Hebben ze polio of zo?
    Ze kunnen echt wel vast opruimen hoor tot wij klaar zijn met eten...
    Ma heeft echt nog die ouderwetse gedachten van koken en ruimen zijn uitsluitend vrouwen taken [emoji848][emoji848]

    Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
    Serieus? Polio of iets gebruiken tegenover je moeder...
    amai!

    Bescheidenheid siert de mens.

  12. #79902
    MVC Premium

    Reacties
    57.131
    14-07-2013

    MVC Premium MVC Premium
    Vandaag ff weg geweest naar Zuidplein


    En natuurlijk kumpir gegeten. Neem altijd de Classic hihi nooit tonijn of kipfilet.



    Heb leuke kleertjes en badpakjes/zwembroekjes voor de kids gehaald alvast & voor mezelf ook wat
    Vond deze jurk heel leuk en luchtig voor vakantie








    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    Happiness is an inside job


  13. #79903
    MVC Premium

    Reacties
    57.131
    14-07-2013

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door Moslima81 Bekijk reactie
    @Praline klopt als de amandelen geweekt zijn, dan kun je ze makkelijker snijden..Maar vind jij ze de amandelen dan ook niet na het bakken zacht blijven en minder vol van smaak?

    Volgende keer wil ik de amandelen weer droog in het deeg doen en wel op een lage temperatuur afbakken. Want de amandel moet wel bite en smaak hebben.

    Fekkas maakte ik wel regelmatig. Die ga ik ook weer vaker tussendoor bakken in shaa allah.

    Liet je ze lang weken?
    Heb ze eigenlijk nog nooit heel in het beslag gedaan zonder te weken. Voorheen deed ik ze trouwens altijd grof malen, maar heel is toch mooier.. ga het volgende keer ook proberen zonder eerst te laten wellen


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    Happiness is an inside job


  14. #79904
    MVC Premium

    Reacties
    57.131
    14-07-2013

    MVC Premium MVC Premium
    Nog de taart van gisteren.. ik ben toch meer van de volledige dekking bij taarten. Had m hier toch nog iets te veel afgesmeerd nog

    Maar ze was er heel blij mee. Ze hoefde geen wisselgeld niks terug.. maar ik schrijf dat altijd op en weet voor de volgende keer altijd iets extras voor diegene



    En alvast net 30 cupcakes gebakken voor morgen ochtend. Last minute.. de dame van de geboorte cupcakes van laatst (blauwe) wilt er nog 30 hebben.




    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    Happiness is an inside job


  15. #79905
    MVC Premium

    Reacties
    57.131
    14-07-2013

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door olifantje Bekijk reactie
    Salaam aleikum iedereen....

    Bsaha jullie allemaal.

    Ook Freya dank. Het gaat alhamdoelilah, soms de ups and downs.

    Gisteren had ik bezoek. Het ging goed, was ruim op voorhand begonnen en dan liep het mis. Amandelen verbrand, kip niet mooi bruin. 1 vis bleef plakken. Oefff tis achter de rug.

    Soms denk ik ya Rabi geef mij de kracht om eigenlijk een dikke NEENNN te zeggen.

    Heb geen foto kunnen maken. Salade 3 soorten, grote zeebaars, gebraden kip met olijven zonder lawz.

    Er waren koekjes, taart, koffie, thee.

    Verstuurd vanaf mijn SM-G925F met Tapatalk
    Dat zijn nog eens gerechten joh, je hebt het zeker even druk mee gehad en vooral de salades zijn tijdrovend. Die salades sloeg ik altijd over met een baby
    Vis/kip bestilla vind ik bijv al heel makkelijk en snel.

    Ik doe altijd maar 2 gerechten en toetje.

    En je mag best wel hulp vragen aan je man.. niet op de dag van bezoek dan is de druk al zo hoog, maar nu al van te voren aangeven.. scheelt ect veel als hij ff de baby kan bezig jouden


    Besaha riannah ziet er heerlijk uit!
    Happiness is an inside job