1. #114541
    nooit geweest

    Reacties
    36.902
    22-06-2003

    Citaat Geplaatst door roumaisa Bekijk reactie
    Hier werkt een dagplanning t beste, vorig jaar werkte ze ook met een weekplanning. Dat kostte de leerkracht veel tijd om dan 25 x na te kijken en bewust of onbewust vergeten of slaan ze ff over en alsnog vergeten. Eind vd week werd dan gecommuniceerd wat niet/ niet voldoende was gemaakt. Ik boos, want kind zegt het is af buiten spelen of film kijken bla bla. Was best stressen steeds.
    Ze krijgen gemiddeld 5 taken per dag en je mag zelf weten waar je mee begint. Ze zijn nu veel serieuzer dan 1e lockdown. Denk dat t ook gewenning is nu.
    Wat ze gewend zijn idd. Op school moeten ze ook de hele week al.zelf plannen. Dit moet deze week gedaan worden en zelf.plannen wanneer, maar het moet wel af. Maakt ze al heel wat zelfstandiger.
    "Forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair."

    -- Kahlil Gibran

  2. #114542
    ouwe rot in het vak

    Reacties
    19.058
    25-12-2001

    Citaat Geplaatst door juno Bekijk reactie
    Ik overweeg ze zelf niet al de 25e te sturen. Er worden zere maatregelen genomen die nodig zijn tegen de Britse variant. Dus dat gaat hier ook komen. Ze duiden al.dat we hetzelfde doen als vorig jaar. In Italië was al d epleuris uitgebroken en hier waren we dus niks aan het doen tot er carnaval was in Brabant en hier ook de pleuris uitbrak. Ezel stoot zich niet twee keer aan dezelfde steen. Zou je zeggen.
    Het is heel moeilijk en dubbel tegelijk!
    Ik vind ze eigenlijk best laks. In september na de zomervakantie waren er ook veel besmettingen en black friday, ga maar lekker gezellig winkelen en nachat. Todat duitsland met ld kwam werden ze hier beetje wakker.
    Ik vind dat ze jongeren mogen aanpakken die elk weekend ergens een illegaal feest hebben met zn 100-en.
    Laatst heel vwo6 klassen naar huis gestuurd ivm massale besmettingen bron bleek feestje.
    Avondklok mag wat mij betreft voor iedereen onder 23 jaar.
    Internet is maar internet, dus neem niet alles zo serieus!
    PM staat weer uit losers! En ik wil ook geen vrienden zijn met wie dan ook! Mn kinderen zijn waarschijnlijk ouder dan jij! Kssst kssst.

  3. #114543
    ouwe rot in het vak

    Reacties
    19.058
    25-12-2001

    Citaat Geplaatst door juno Bekijk reactie
    Wat ze gewend zijn idd. Op school moeten ze ook de hele week al.zelf plannen. Dit moet deze week gedaan worden en zelf.plannen wanneer, maar het moet wel af. Maakt ze al heel wat zelfstandiger.
    Dat hadden ze op vorige school, nu lekker klassikaal. Bij mijn kinderen past dat niet zo, de oudste gingen hele week lezen en tekenen. En eind van t jaar liepen ze flink achter op rekenen. Nooit meer montessori onderwijs hier!
    Internet is maar internet, dus neem niet alles zo serieus!
    PM staat weer uit losers! En ik wil ook geen vrienden zijn met wie dan ook! Mn kinderen zijn waarschijnlijk ouder dan jij! Kssst kssst.

  4. #114544
    nooit geweest

    Reacties
    36.902
    22-06-2003

    Citaat Geplaatst door roumaisa Bekijk reactie
    Dat hadden ze op vorige school, nu lekker klassikaal. Bij mijn kinderen past dat niet zo, de oudste gingen hele week lezen en tekenen. En eind van t jaar liepen ze flink achter op rekenen. Nooit meer montessori onderwijs hier!
    Wij hebben Dalton onderwijs. Dat is ook met klassikale instructies. Dalton is veel gestructureerder. Werken ook veel samen. Wat je later ook moet als je studeert etc. Bevalt ons goed.
    Ik krijg ook tussentijds te horen wanneer ze achter (dreigen) lopen.
    "Forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair."

    -- Kahlil Gibran

  5. #114545
    nooit geweest

    Reacties
    36.902
    22-06-2003

    Citaat Geplaatst door roumaisa Bekijk reactie
    Het is heel moeilijk en dubbel tegelijk!
    Ik vind ze eigenlijk best laks. In september na de zomervakantie waren er ook veel besmettingen en black friday, ga maar lekker gezellig winkelen en nachat. Todat duitsland met ld kwam werden ze hier beetje wakker.
    Ik vind dat ze jongeren mogen aanpakken die elk weekend ergens een illegaal feest hebben met zn 100-en.
    Laatst heel vwo6 klassen naar huis gestuurd ivm massale besmettingen bron bleek feestje.
    Avondklok mag wat mij betreft voor iedereen onder 23 jaar.
    De beslissingen die de regering nu, maar ook in het verleden heeft genomen. Marktwerking in de zorg? Plukken we nu de vruchten van. Etc.
    En dan staat de VVD hoog in de peilingen.
    Maar nee, ligt aan Truus die op vakantie gaat.

    Waarom lukt het wel bv in een nieuw Zeeland?
    "Forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair."

    -- Kahlil Gibran

  6. #114546
    MVC Lid

    Reacties
    9.442
    26-12-2013

    Citaat Geplaatst door roumaisa Bekijk reactie
    Ik ben bang dat scholen 25 jan alsnog niet open gaan. Hij heeft ons zehma voorbereidt dat britse variant vreselijke gevolgen heeft. Het schreeuwt hier krantenkoppen met avondklok, angst britse variant, zorg kan t niet aan, vaccin op.
    Dus houd ik al rekening mee dat dit zo nog ff duurt pfff
    Gheer Inshallah
    Ik lees net een krantenkop die zegt dat het omt adviseert om de huidige regels tot begin maart zo te houden. Toch ben ik wel heel benieuwd naar dat onderzoek of kleine kinderen een belangrijke rol spelen in het verspreiden van dat Engelse virus. Als dat niet zo is....dan hoop ik dat de basisscholen zsm open gaan.

  7. #114547
    MVC Lid

    Reacties
    9.442
    26-12-2013

    "Volgens Van Dissel blijkt uit onderzoek verder dat kinderen de Britse variant niet extra verspreiden, zoals eerder wel werd gevreesd"

  8. #114548
    ouwe rot in het vak

    Reacties
    19.058
    25-12-2001

    Citaat Geplaatst door juno Bekijk reactie
    Wij hebben Dalton onderwijs. Dat is ook met klassikale instructies. Dalton is veel gestructureerder. Werken ook veel samen. Wat je later ook moet als je studeert etc. Bevalt ons goed.
    Ik krijg ook tussentijds te horen wanneer ze achter (dreigen) lopen.
    Dat klinkt idd veel beter, de vorige school was levensmoe, leuke en goede leerkrachten gingen weg en alleen die brompotten en hippies bleven. Dus de ene was continu chagrijnig en de andere zweverig hihi.
    Alhamdoelilah ben ik ook meer dan tevreden over de nieuwe school.
    Internet is maar internet, dus neem niet alles zo serieus!
    PM staat weer uit losers! En ik wil ook geen vrienden zijn met wie dan ook! Mn kinderen zijn waarschijnlijk ouder dan jij! Kssst kssst.

  9. #114549
    ouwe rot in het vak

    Reacties
    19.058
    25-12-2001

    Citaat Geplaatst door juno Bekijk reactie
    De beslissingen die de regering nu, maar ook in het verleden heeft genomen. Marktwerking in de zorg? Plukken we nu de vruchten van. Etc.
    En dan staat de VVD hoog in de peilingen.
    Maar nee, ligt aan Truus die op vakantie gaat.

    Waarom lukt het wel bv in een nieuw Zeeland?
    En al die feestvarkens en weiland zuiperts en onder de brug ballon inhaleren fuif. Dat is tegenwoordig de nieuwe sensation white hihi
    Internet is maar internet, dus neem niet alles zo serieus!
    PM staat weer uit losers! En ik wil ook geen vrienden zijn met wie dan ook! Mn kinderen zijn waarschijnlijk ouder dan jij! Kssst kssst.

  10. #114550
    MVC Lid

    Reacties
    6.884
    26-06-2015

    Citaat Geplaatst door sousou85 Bekijk reactie
    @ A. En fessia ik ben 6 weken geleden bevallen en heb voor de school van de kids heel simpel lange vingers met witte chocopasta en dopen in muisjes.

    Voor de saba3 zat ik laatst ook te denken..nu met al die maatregelen zit er voorlopig de komende tijd niets in. Genoeg tijd om te na te denken vind die van Ali expres trouwens heel leuk om te geven!
    Mabrouk met je baby'tje! Hoe was bevallen in corona tijd? Ben je van NL of BE?
    Dat is ook een leuk ideetje! Bij mij mogen ze op school niet trakteren. Is een regel van de school uit. Maar ik ga denkik wel gewoon iets voor de juf geven, een geboortekaart (als ik die ga maken) en anders zo een doosje.
    هُوَ الَّذِي أَنزَلَ السَّكِينَةَ فِي قُلُوبِ الْمُؤْمِنِينَ لِيَزْدَادُوا إِيمَانًا مَّعَ إِيمَانِهِمْ

  11. #114551
    ouwe rot in het vak

    Reacties
    19.058
    25-12-2001

    Citaat Geplaatst door Ochtendmens Bekijk reactie
    Ik lees net een krantenkop die zegt dat het omt adviseert om de huidige regels tot begin maart zo te houden. Toch ben ik wel heel benieuwd naar dat onderzoek of kleine kinderen een belangrijke rol spelen in het verspreiden van dat Engelse virus. Als dat niet zo is....dan hoop ik dat de basisscholen zsm open gaan.
    Ja ik dus ook ben heel benieuwd.
    Inshallah ya Rabb!
    Internet is maar internet, dus neem niet alles zo serieus!
    PM staat weer uit losers! En ik wil ook geen vrienden zijn met wie dan ook! Mn kinderen zijn waarschijnlijk ouder dan jij! Kssst kssst.

  12. #114552
    ouwe rot in het vak

    Reacties
    19.058
    25-12-2001

    Citaat Geplaatst door Ochtendmens Bekijk reactie
    "Volgens Van Dissel blijkt uit onderzoek verder dat kinderen de Britse variant niet extra verspreiden, zoals eerder wel werd gevreesd"
    Alhamdoelilah!
    Internet is maar internet, dus neem niet alles zo serieus!
    PM staat weer uit losers! En ik wil ook geen vrienden zijn met wie dan ook! Mn kinderen zijn waarschijnlijk ouder dan jij! Kssst kssst.

  13. #114553
    nooit geweest

    Reacties
    36.902
    22-06-2003

    Citaat Geplaatst door Ochtendmens Bekijk reactie
    "Volgens Van Dissel blijkt uit onderzoek verder dat kinderen de Britse variant niet extra verspreiden, zoals eerder wel werd gevreesd"
    De Van Dissel die ook tegen mondkapjes was?
    Ik hoop het van harte.
    Want net komen ze.huilend en geschrokken thuis want vader van buurmeisje heeft corona en nu moetndat gezin binnenblijven. De moeder moet nog uitslag krijgen.
    Mama, we blijvenasr gewoon voor altijd thuis en sorry dat we zo zeurden.
    Denk dat ik ze met deze Britse variant dan idd maar binnenhoud.
    "Forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair."

    -- Kahlil Gibran

  14. #114554
    ouwe rot in het vak

    Reacties
    19.058
    25-12-2001

    La3des is bijna gaar en kan zo bij t groenteprutje

    Internet is maar internet, dus neem niet alles zo serieus!
    PM staat weer uit losers! En ik wil ook geen vrienden zijn met wie dan ook! Mn kinderen zijn waarschijnlijk ouder dan jij! Kssst kssst.

  15. #114555
    ouwe rot in het vak

    Reacties
    19.058
    25-12-2001


    Internet is maar internet, dus neem niet alles zo serieus!
    PM staat weer uit losers! En ik wil ook geen vrienden zijn met wie dan ook! Mn kinderen zijn waarschijnlijk ouder dan jij! Kssst kssst.