1. #82771
    nooit geweest

    Reacties
    36.902
    22-06-2003

    Citaat Geplaatst door Asfoureh Bekijk reactie
    Draag wat je wil, als ik naar Bali zou gaan zou ik ook een badpak en hooguit een sarong om mn middel dragen. Hell no dat ik daar in een of andere soepjurk het water in ga, dan blijf ik wel thuis.
    Alleen boerinnen gaan in hun jurk het water in, heb het toen gezien in saidia, was geen gezicht en dan denk ik blijf dan gewoon op t strand zitten ofzo.

    Zeydoen die jurk drijft gewoon omhoog hoor in het water, nog erger.
    [emoji23]

    Ik begrijp je helemaal.
    Sommigen met jellaba en al...maar wat freya ook al zei en wat ik ook bedoelde...je kunt niet het water uit zonder dat je rondingen zichtbaar zijn...alleen je huid is niet te zien.
    "Forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair."

    -- Kahlil Gibran

  2. #82772
    MVC Lid

    Reacties
    17.633
    06-10-2017

    Bali of Marokko of NL, regels gelden overal ter wereld

  3. #82773
    MVC Premium

    Reacties
    1.448
    02-06-2014

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door Freya Bekijk reactie
    Bali of Marokko of NL, regels gelden overal ter wereld
    Vind ik ook. Het maakt niet uit waar je bent: het is niet de bedoeling dat je je ineens minder aan de voorschriften gaat houden.

    I'd rather be smacked in the face by success than tickled weirdly by failure.


  4. #82774
    MVC Premium

    Reacties
    1.448
    02-06-2014

    MVC Premium MVC Premium
    Vind het ook altijd zo gek als vrouwen ineens geen hoofddoek dragen omdat ze op vakantie zijn of dat ze hun hoofddoek afdoen op het strand. Wtf.

    I'd rather be smacked in the face by success than tickled weirdly by failure.


  5. #82775
    MVC Lid

    Reacties
    4.594
    26-03-2014

    Juno, op een druk strand zitten is ook idd niet al te cool. Afgelopen vakantie, buiten het hoogseizoen om!, zelfs topless om ons heen gehad in Spanje. Rest je niks dan rechtsomkeer te gaan, daag dagje strand. Alleen in Spanje meegemaakt. Andere landen die we buiten het seizoen bezochten hadden zo goed als verlaten stranden.

    Heb zelf laatste vakantie alleen een Burkini-broek aan gehad met daarop een wijde lange tuniek met mouwen. Maar niet gezwommen: enkel met benen in het water om met de kinderen in het peuterbadje te spelen. Dan droogt de broek weer snel op.

  6. #82776
    山羊

    Reacties
    20.263
    07-05-2014

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door juno Bekijk reactie
    [emoji23]

    Ik begrijp je helemaal.
    Sommigen met jellaba en al...maar wat freya ook al zei en wat ik ook bedoelde...je kunt niet het water uit zonder dat je rondingen zichtbaar zijn...alleen je huid is niet te zien.
    Klopt, je ontkomt er niet aan. Maar blijf dan weg van het strand denk ik. Strand is sowieso een en al fitna, met of zonder bedekking.
    Mannen,vrouwen alles door elkaar en halfnaakt. Tja

  7. #82777
    山羊

    Reacties
    20.263
    07-05-2014

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door Freya Bekijk reactie
    Bali of Marokko of NL, regels gelden overal ter wereld

    Niemand is perfect uiteraard.
    Maar ik persoonlijk, zou oprecht wegblijven van zulke plekken wanneer ik mij echt aan de regels van de islam zou willen houden.

    Ik ga niet op en top bedekt zitten op een plek waar ik in eerste plaats al niet dien te komen. Dus ja, dan noem ik mijzelf liever een zondaar.

  8. #82778
    nooit geweest

    Reacties
    36.902
    22-06-2003

    Citaat Geplaatst door Asfoureh Bekijk reactie
    Klopt, je ontkomt er niet aan. Maar blijf dan weg van het strand denk ik. Strand is sowieso een en al fitna, met of zonder bedekking.
    Mannen,vrouwen alles door elkaar en halfnaakt. Tja
    Klopt.
    Het is niet van de islam, als je eerlijk bent okk niet als je zelf in boerkini of helemaal niet zwemt. Het is geen goeie plek. Dat moeten we niet recht praten.
    "Forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair."

    -- Kahlil Gibran

  9. #82779
    山羊

    Reacties
    20.263
    07-05-2014

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door juno Bekijk reactie
    Klopt.
    Het is niet van de islam, als je eerlijk bent okk niet als je zelf in boerkini of helemaal niet zwemt. Het is geen goeie plek. Dat moeten we niet recht praten.

    Juist. Dus op het strand heeft niemand recht om te oordelen. Je zit er zelf ook dus skoet of doe iig niet alsof je beter bent als de ander.

  10. #82780
    MVC Lid

    Reacties
    17.633
    06-10-2017

    Citaat Geplaatst door Asfoureh Bekijk reactie
    Niemand is perfect uiteraard.
    Maar ik persoonlijk, zou oprecht wegblijven van zulke plekken wanneer ik mij echt aan de regels van de islam zou willen houden.

    Ik ga niet op en top bedekt zitten op een plek waar ik in eerste plaats al niet dien te komen. Dus ja, dan noem ik mijzelf liever een zondaar.
    Ik volg je logica niet eerlijk gezegd, ja we horen er weg te blijven, dat er fitna is staat hierbuiten, maar ik zie niet in waarom als je hoofddoek of bijv burkini in NL zou dragen opeens een badpak zou aandoen in Bali? What's the difference? Dus omdat het al fitna is moet je maar al je principes overboord gooien? Liever bedekt op een fitnaplek dan onbedekt toch. Is zelfde discussie als je hoofddoek wel of niet volledig ok dragen, beter iets dan niets..

  11. #82781
    MVC Lid

    Reacties
    38
    12-10-2008

    Citaat Geplaatst door Freya Bekijk reactie
    Bali of Marokko of NL, regels gelden overal ter wereld
    Eens!

    Achter iedere traan van verdriet, schuilt een glimlach van herinnering.


  12. #82782
    DroomSter

    Reacties
    7.613
    25-07-2012

    Genoeg normale stranden. Moet je wel meer moeite voor doen en verder voor rijden of meer voor gaan lopen maar die zijn er zeer zeker wel. Wij gaan sws niet naar die drukke stranden.

    “De Islaam is begonnen als iets vreemds en het zal eindigen als iets vreemds, dus geef blijde tijdingen aan de Vreemdelingen.” (Muslim& At-Tirmidhi)


  13. #82783
    DroomSter

    Reacties
    7.613
    25-07-2012

    En ik vind het ook raar dat je je manier van bedekken verandert wanneer je naar een ver land reist.

    “De Islaam is begonnen als iets vreemds en het zal eindigen als iets vreemds, dus geef blijde tijdingen aan de Vreemdelingen.” (Muslim& At-Tirmidhi)


  14. #82784
    MVC Lid

    Reacties
    3.537
    26-02-2015

    Selaam dames ..Het is rustig veel.op vakantie.
    Ik.las ergens hierboven over vakantie en andere kleding...helaas zie je dat veel. Dan plots hoofddoek uit. Strakkere kledij. Nagels doen dit dat.
    Allahi7fad dat men in zo een staat zou overlijden moge Allah onze ummah.leiden amin

  15. #82785
    山羊

    Reacties
    20.263
    07-05-2014

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door Freya Bekijk reactie
    Ik volg je logica niet eerlijk gezegd, ja we horen er weg te blijven, dat er fitna is staat hierbuiten, maar ik zie niet in waarom als je hoofddoek of bijv burkini in NL zou dragen opeens een badpak zou aandoen in Bali? What's the difference? Dus omdat het al fitna is moet je maar al je principes overboord gooien? Liever bedekt op een fitnaplek dan onbedekt toch. Is zelfde discussie als je hoofddoek wel of niet volledig ok dragen, beter iets dan niets..

    Wat ik zeg is dat als ik naar bv Bali zou willen gaan, en daar in badpak rond zou willen lopen, dat dat mijn eigen verantwoordelijkheid is.
    En dat mensen die zelf naar het strand gaan de laatste zijn die daarover mogen oordelen. Blijf eerst behda zelf weg bij dat strand en kom dan weer praten.

    Niemand is vrij van zonden/perfect. Ik ben sowieso voorstander van bedekt-ook op een fitnaplek- maar voor Bali maak ik wel een uitzondering hoor.