1. #72241
    nooit geweest

    Reacties
    36.902
    22-06-2003

    Citaat Geplaatst door __A. Bekijk reactie
    Dat is zo maar de (kleine) kinderen zien dat wel zo. Er staat ook een kruis op zijn hoed wat ook niet toegestaan is in de islam.

    Elke ouder doet natuurlijk wat hij of zij wilt en handelt altijd naar wat hij of zij het beste vind voor z'n kind, maar ik geef het hen zeker niet mee omdat het niet van de islam is.

    Ik weet dat ik ze niet voor alles kan behoeden maar waar het kan doe ik het wel. Natuurlijk altijd met respect voor andere mensen en anders gelovigen. Ben zelf bekeerd dus dat zal geen probleem zijn aangezien mijn familie geen moslim is.
    Zelfs kleine kinderen, de mijne is net vier, kun je zeggen dat sinterklaas alleen voor op school is. Die van mij kunnen heel goed onderscheid thuis en school/buiten maken.
    En verder handel naar wat je goed vindt. Denk dat we het eens zijn dat we allen het beste voor onze kinderen willen en hoe kan via meerdere wegen.
    Moge Allah ons allen leiden.
    "Forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair."

    -- Kahlil Gibran

  2. #72242
    MVC Lid

    Reacties
    16.157
    02-11-2003

    Citaat Geplaatst door Asfoureh Bekijk reactie
    'Bam in the face' is ook niet de juiste benaming.
    Je bent volwassen en daar hoort ook een volwassen houding bij, je kunt het beestje gewoon benoemen zeg maar.

    'ik weet niet zo goed wat je precies probeert te zeggen, kun je het misschien uitleggen?' Dan sta je gelijk open in het gesprek ipv 'vijandig'

    @Olifantje, eerlijk ik moet er ook nog aan wennen dat je getrouwd bent etc etc en ik ken je nog geeneens verder..
    Het is toch een ommekeer in je leven en misschien dat je vriendinnen daar nog aan moeten wennen. Dat het niet perse kwaadwilligheid is of iets.
    Ik denk iig altijd, iemand die mij 'niet moet' zal nooit zn tijd aan mij besteden.

    Ghayr inshaAllah.
    Hahaha wel grappig en lief van jou.

    Maar ja dames, na 9 jaar heb ik de stap durven nemen. Het was niet gemakkelijk en dat is het nog steeds niet maar alhamdoelilah. Vaak kruipt de gedachte mij van waarom ben ik hertrouwd?

    Wat betreft de vriendschap. Ik ben een heel loyale vriendin en het is echt niet iets van wennen bij haar want anderen zouden dan ook een opmerking gemaakt hebben. Die zie ik nog regelmatig zoals daarvoor eigenlijk.

    Zij bv. Is afhankelijk van het openbaar vervoer en wilt dan na werk afspreken dus om 18u. Dat gaat niet meer voor mij, terwijl ik mzt plezier kzn afspreken vanaf 20u. Dan heeft iedereen gegeten, huiswerk, zoontje slapen. Maar als zij eenmaal thuis is, wilt ze dan niet meer buiten.

    In het w-end gaat het niet meer voor mij want heb nu inderdaad een verantwoordelijkheid jegens mijn man, kind, ouders en schoonouders heb.

    Ik was 9jaar niet getrouwd maar mijn beste vriendinnen wel en nooit was dat een probleem. Ii begreep dat alles nog kan met mate. Als er echt wat is, stonden we voor mekaars deur.

    Verstuurd vanaf mijn SM-G925F met Tapatalk
    Wees genadevol

  3. #72243
    MVC Lid

    Reacties
    7.697
    21-05-2013

    Ziet er leuk uit freya.

    Ik ben ook tegen het vieren van sinterklaas en vooral kerst.

    Met kerst vieren ze iets wat wij volgens de islam zwaar verwerpen. Namelijk dat god een kind krijgt en dus dat Jezus de zoon van God is. Het is niet zomaar hun feest en we doen maar mee. Je moet ook kijken naar wat er gevierd wordt.

  4. #72244
    nooit geweest

    Reacties
    36.902
    22-06-2003

    Citaat Geplaatst door OnderDeKoffer_ Bekijk reactie
    Ziet er leuk uit freya.

    Ik ben ook tegen het vieren van sinterklaas en vooral kerst.

    Met kerst vieren ze iets wat wij volgens de islam zwaar verwerpen. Namelijk dat god een kind krijgt en dus dat Jezus de zoon van God is. Het is niet zomaar hun feest en we doen maar mee. Je moet ook kijken naar wat er gevierd wordt.
    Precies. Wat wordt er gevierd met sinterklaas? Niks religieus itt tot kerst. Maar zelfs kerst is voor velen niks anders dan gourmetten boom en cadeaus en verder niks religieus.
    Maar alsnog vier ik beide niet. Ni boom in huis ni schoentje zetten.
    "Forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair."

    -- Kahlil Gibran

  5. #72245
    nooit geweest

    Reacties
    36.902
    22-06-2003

    Kipvleugels gemarineerd. Man vroeg dat, hij gaat ze zelf klaar maken. Zn vriend komt eten. Ik ga weekendje weg met de meiden naar ziza.
    "Forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair."

    -- Kahlil Gibran

  6. #72246
    MVC Lid

    Reacties
    17.633
    06-10-2017

    Mijn ouders/opa oma hechten er wel waarde aan en ben zelf nog niet echt sterk genoeg om dan thuis te blijven, zelfde geldt voor verjaardagen. Maar thuis zet ik geen schoen en zodra ze oud genoeg zijn (4 a 5) zeg ik wel meteen dat wij gewoon de cadeaus kopen, ik hou de leugen niet in stand. Dus probeer zo een middenweg te zoeken..

    Cadeaus die ik koop is van hun geld

  7. #72247
    MVC Lid

    Reacties
    17.633
    06-10-2017

    Bedankt dames.

  8. #72248
    MVC Lid

    Reacties
    17.633
    06-10-2017

    Citaat Geplaatst door olifantje Bekijk reactie
    Ziet er erg leuk uit

    Zijn deze om te verkopen?

    Verstuurd vanaf mijn SM-G925F met Tapatalk
    Dankjewel, ja allemaal ook de tulbandcake

  9. #72249
    MVC Lid

    Reacties
    16.157
    02-11-2003

    Heeft iemand een recept voor loempias? En goede tips om ze dicht te maken en dicht te houden?

    Verstuurd vanaf mijn SM-G925F met Tapatalk
    Wees genadevol

  10. #72250
    MVC Lid

    Reacties
    592
    17-08-2010

    http://www.ellouisacooking.nl/2015/01/kiploempia.html
    Deze recept is echt goed, ze heeft ook een video ervan op YouTube...

  11. #72251
    MVC Lid

    Reacties
    22.612
    23-03-2004

    ik ga echt niet koken vandaag. bestel mooi pizza of haal kip. kids mogen filmavond houden en ik duik uiterlijk om 8uur mijn bed in.
    2.5 uur geslapen afgelopen nacht. die jongste van mij had oorontsteking... pas rond 4 uur dacht ik er aan om warme olijfolie (tip van ma) in zijn oor te druppelen... hij sliep daarna als een roosje... waarom dacht ik daar niet om 12/ 1 uur aan?

    Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk

  12. #72252
    DroomSter

    Reacties
    7.613
    25-07-2012

    Citaat Geplaatst door __A. Bekijk reactie
    Dat is zo maar de (kleine) kinderen zien dat wel zo. Er staat ook een kruis op zijn hoed wat ook niet toegestaan is in de islam.

    Elke ouder doet natuurlijk wat hij of zij wilt en handelt altijd naar wat hij of zij het beste vind voor z'n kind, maar ik geef het hen zeker niet mee omdat het niet van de islam is.

    Ik weet dat ik ze niet voor alles kan behoeden maar waar het kan doe ik het wel. Natuurlijk altijd met respect voor andere mensen en anders gelovigen. Ben zelf bekeerd dus dat zal geen probleem zijn aangezien mijn familie geen moslim is.
    Helemaal met jou eens. Vind het echt jammer hoe luchtig hier over gedaan wordt. Het is zo een heidens feest en die onzin over weerbaar maken slaat al helemaal nergens op hoor. Heb thuis die onzin ook niet meegekregen en ja natuurlijk als kind denk je ik wil ook cadeautjes wanneer anderen t erover hebben maar daar groei je over heen dus niet denken dat zo een kind zielig is. Gewoon goed praten met je kids hierover en alternatieven bieden. Dan pas maak je je kinderen weerbaar!

    “De Islaam is begonnen als iets vreemds en het zal eindigen als iets vreemds, dus geef blijde tijdingen aan de Vreemdelingen.” (Muslim& At-Tirmidhi)


  13. #72253
    nooit geweest

    Reacties
    36.902
    22-06-2003

    Whatever
    "Forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair."

    -- Kahlil Gibran

  14. #72254
    nooit geweest

    Reacties
    36.902
    22-06-2003

    Citaat Geplaatst door Riannah Bekijk reactie
    ik ga echt niet koken vandaag. bestel mooi pizza of haal kip. kids mogen filmavond houden en ik duik uiterlijk om 8uur mijn bed in.
    2.5 uur geslapen afgelopen nacht. die jongste van mij had oorontsteking... pas rond 4 uur dacht ik er aan om warme olijfolie (tip van ma) in zijn oor te druppelen... hij sliep daarna als een roosje... waarom dacht ik daar niet om 12/ 1 uur aan?

    Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk
    Allah zjieb shifa.

    Lekker bijkomen dan insha Allah.
    "Forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair."

    -- Kahlil Gibran

  15. #72255
    Married & Mother

    Reacties
    2.198
    27-12-2014

    Citaat Geplaatst door juno Bekijk reactie
    Je gaat er juist steviger van in je schoenen staan. We leven in deze maatschappij. Dan kun je ze maat beter weerbaar maken. Plus zoals wij respect voor onze dagen willen, willen anders gelovigen dat ook. Dus wees ook voorzichtig met tegen kinderen zeggen hun feestdagen zijn onzin. Wat u niet wilt dat u geschiedt....[emoji57]
    Er is wel een groot verschil tussen mensen in hun waarde laten en hun feestdagen "respecteren" en het meevieren van hun feestdagen vol shirk.