MVC Lid

Reacties
    5.404
    26-06-2015

Citaat Geplaatst door Freya Bekijk reactie
    Hoeveel vlees heb ik nodig voor 7 volwassenen en 5 kinderen? Weet echt niet wat ik allemaal moet halen en hoeveel..

Morgen ook BBQen maar dan gezellig bij een vriendin, hoef ik niks te doen haha. Vanmiddag naar de winkels en waarschijnlijk even lunchen met een vriendin. Heerlijk zo'n rustig weekje en weekendje zonder taarten =)
    Met 3 stuks per volwassene heb je zeker genoeg. Dus vb 1 brochette, 1 kefta spies, 1 merguez. En 2 stuks voor tieners, 1 stuk voor kleine kids. Dus zo rekenen hoeveel stuks je nodig hebt en dan neem je van alles wat.
    Biefstuk, merguez, gehakt, kip spiesjes zijn lekker. Stukje zalm in zilverpapier is ook lekker op de bbq!
    هُوَ الَّذِي أَنزَلَ السَّكِينَةَ فِي قُلُوبِ الْمُؤْمِنِينَ لِيَزْدَادُوا إِيمَانًا مَّعَ إِيمَانِهِمْ

nooit geweest

Reacties
    33.008
    22-06-2003

Ik zei nog tegen m'n zoontje Jalillll doe jij het? Maar hij durfde al helemaal niet dus ik moest wel, moest me er even overheen zetten. Ja met een tekentang idd, erop zetten, loslaten dan klemt ie vast en eruit trekken. Je moest ook wel echt ff trekken, zat goed vast brrr. Maar kwam in 1x eruit. Als het bij mezelf was zou ik helemaal parra worden, zoiets in je huid :s
    Ieuw ieuw ieuw.

En dan nog idd het idee dat je van die kleine shitbeestjes zo ziek kan worden.
    Goed in de gaten houden idd.
    "Forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair."

-- Kahlil Gibran

nooit geweest

Reacties
    33.008
    22-06-2003

Hoeveel vlees heb ik nodig voor 7 volwassenen en 5 kinderen? Weet echt niet wat ik allemaal moet halen en hoeveel..

Morgen ook BBQen maar dan gezellig bij een vriendin, hoef ik niks te doen haha. Vanmiddag naar de winkels en waarschijnlijk even lunchen met een vriendin. Heerlijk zo'n rustig weekje en weekendje zonder taarten =)
    Geen idee eigenlijk, wat vandaag niet opgaat, bbq en we de dag erna weer. [emoji2368]

Denk ik stukjes rekenen ofzo. Worstjes voor de kinderen lijken me wel handig. Shwa heb je snijwerk.

Kipfijfilet kun je in tweeën snijden en heb je al minder werk van dan kipbrochettes maken.

Gehakt zelf hamburgers maken, met zo n aantal mensen wel 2 kg of meer.

Koteletten, wil je vis? Etc.
    "Forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair."

-- Kahlil Gibran

MVC Lid

Reacties
    7.231
    26-12-2013

Ik zei nog tegen m'n zoontje Jalillll doe jij het? Maar hij durfde al helemaal niet dus ik moest wel, moest me er even overheen zetten. Ja met een tekentang idd, erop zetten, loslaten dan klemt ie vast en eruit trekken. Je moest ook wel echt ff trekken, zat goed vast brrr. Maar kwam in 1x eruit. Als het bij mezelf was zou ik helemaal parra worden, zoiets in je huid :s
    Moet hij zich dan niet laten nakijken? Misschien dat er wel iets van medicatie is? Een familielid van mij kreeg er wel lyme van, maar zij had het heel laat door.

MVC Lid

Reacties
    21.141
    23-03-2004

Citaat Geplaatst door juno Bekijk reactie
    Ieuw ieuw ieuw.

En dan nog idd het idee dat je van die kleine shitbeestjes zo ziek kan worden.
    Goed in de gaten houden idd.
    Ja inderdaad. Ik zou zelf denk ik nog hijama doen op die plek.
    Ik ken iemand die lyme heeft gehad, is nooit meer de oude geworden.
    Daarom ga ik ook nooit de bossen in...dood eng die beestjes. [emoji43][emoji43]

Verstuurd vanaf mijn CPH1937 met Tapatalk

MVC Lid

Reacties
    21.141
    23-03-2004

Klopt idd.. inshaAllah niet. Meestal gaat de plek dan verkleuren dus we houden het in de gaten

Heerlijk die taco bowl!
    Insha Allah [emoji3590]
    Dankjewel

MVC Lid

Reacties
    21.141
    23-03-2004

Citaat Geplaatst door __A. Bekijk reactie
    Met 3 stuks per volwassene heb je zeker genoeg. Dus vb 1 brochette, 1 kefta spies, 1 merguez. En 2 stuks voor tieners, 1 stuk voor kleine kids. Dus zo rekenen hoeveel stuks je nodig hebt en dan neem je van alles wat.
    Biefstuk, merguez, gehakt, kip spiesjes zijn lekker. Stukje zalm in zilverpapier is ook lekker op de bbq!
    Ja zo zou ik het ook berekenen.

MVC Lid

Reacties
    14.971
    02-11-2003

Lange tijd niet gekookt door het mooie weer en opening van eetgelegenheden.

Die bowl ziet er lekker uit Riannah. Van de week hebben we dat ook gegeten. Althans vriendin. Ik heb gewoon tacos genomen.

Ik hoi van Mexicaans eten. Jamjam.

Ik zit te denken om sfenj te maken en mee te nemen naar schoonmoeder of bastilla vis. Weet het niet.

Oh ja heb levende baby krabjes in mijn koelkast. Best vies en zielig om dat zo te zien. Vind ze lekker mr dan krijg ik het zo voorgeschoteld. Nu dacht ik OMG worden die levend gekookt.

Verstuurd vanaf mijn SM-G970F met Tapatalk
    Wees genadevol

nooit geweest

Reacties
    33.008
    22-06-2003

Citaat Geplaatst door olifantje Bekijk reactie
    Lange tijd niet gekookt door het mooie weer en opening van eetgelegenheden.

Die bowl ziet er lekker uit Riannah. Van de week hebben we dat ook gegeten. Althans vriendin. Ik heb gewoon tacos genomen.

Ik hoi van Mexicaans eten. Jamjam.

Ik zit te denken om sfenj te maken en mee te nemen naar schoonmoeder of bastilla vis. Weet het niet.

Oh ja heb levende baby krabjes in mijn koelkast. Best vies en zielig om dat zo te zien. Vind ze lekker mr dan krijg ik het zo voorgeschoteld. Nu dacht ik OMG worden die levend gekookt.

Verstuurd vanaf mijn SM-G970F met Tapatalk
    Krab mag niet meer gekookt worden in huis, vooral mini zegt dat stiiiiiiinkt!

Succes met klaarmaken voor je sm!

Vandaag paella. Heb al voorbereid, want vanmiddag zwemles.

-- Kahlil Gibran

MVC Lid

Reacties
    1.409
    31-07-2019

Citaat Geplaatst door Riannah Bekijk reactie
    Dankjewel. Ik hou het steeds bij het zelfde drankje... Maar zie zoveel leuke Virgin cocktails.. moet wat meer experimenteren. [emoji1]

Ja moet je echt proberen. İk hou echt van drankjes en sapjes maken.

Die cous cous met quinoa is zeker aan te raden, ik vind quinoa alleen niet zo lekker. Nu kreeg die cous cous een beetje een volkoren smaak, weet niet hoe ik dat moet uitleggen haha.
    Married and children!

MVC Lid

Reacties
    1.409
    31-07-2019

Citaat Geplaatst door juno Bekijk reactie
    Slim gedaan!
    Bsa7tkoem. Lekker vers ook zo.
    Dank jullie ook met bbq, is altijd zo gezellig. Vinden jullie bbq aansteken ook een mannentaak of niet? Haha mijn pa deed dat altijd dus in mijn hoofd is dat een taak voor mannen...
    Married and children!

MVC Lid

Reacties
    1.409
    31-07-2019

@Freya: indd hijama is zeker aan te raden bij zoiets. Als je geen hijama setje hebt kan je het ook met een kleine glas doen. En dan vacuum met een tissue die je aansteekt met een aansteker.
    Married and children!

nooit geweest

Reacties
    33.008
    22-06-2003

Citaat Geplaatst door Emiras Bekijk reactie
    Dank jullie ook met bbq, is altijd zo gezellig. Vinden jullie bbq aansteken ook een mannentaak of niet? Haha mijn pa deed dat altijd dus in mijn hoofd is dat een taak voor mannen...
    Nee vaak genoeg gedaan, maar vind het een rotklus. Kan het wel, maar hij doet het idd. Ook vlees bbqen doet hij.

-- Kahlil Gibran

MVC Lid

Reacties
    12.410
    06-10-2017

Citaat Geplaatst door Ochtendmens Bekijk reactie
    Moet hij zich dan niet laten nakijken? Misschien dat er wel iets van medicatie is? Een familielid van mij kreeg er wel lyme van, maar zij had het heel laat door.
    Je kan preventief antibiotica nemen maar de kans is 2 op 100. Als die plek verkleurd dan moet je sowieso gaan
    Don't wish for it, work for it

MVC Lid

Reacties
    12.410
    06-10-2017

Dank dames voor jullie advies! Heb denk ik teveel gehaald maar liever teveel dan te weinig. Kon ook niet alles bij de slager in stukjes berekenen. Ik heb in ieder geval:

15 hamburgers (gekruid gehakt laten vormen al)
    25 merquez worstjes (ieder 2)
    Kotelleten (8 ofzo, niet iedereen eet dat sowieso kids niet)
    16 stukjes biefstuk (entrecote)
    Stuk of 10 drumsticks
    En nog een kg kipfilet gehaald daar maak ik of spiesjes van of lapjes of beiden.

Dus de volwassenen in ieder geval allemaal 1 grote hamburger, 2 worstjes, stukje biefstuk, kotelet, drumstick & kipfilet. Moet genoeg zijn :') m'n vader eet bijv wel meer dan 3 stuks denk ik zo.
    Don't wish for it, work for it