1. #114826
    MVC Lid

    Reacties
    17.629
    06-10-2017

    Citaat Geplaatst door Dutch-Moslima Bekijk reactie
    Leuke naam Freya, mijn islamitische naam is Nora[emoji3590]


    Verstuurd vanaf mijn CPH2135 met Tapatalk
    Ohja klopt! Leuke vlotte naam idd.

  2. #114827
    MVC Lid

    Reacties
    17.629
    06-10-2017

    Bsa7a Asfoureh! Ziet er lekker uit. Riannah en Juno ook


    Ik wil al een paar dagen acma broodjes maken (zachte Turkse broodjes) maar nog niet aan toegekomen. Misschien vanmiddag. Naanbrood is ook lekker, ook laatst gemaakt.

    Vandaag in ieder geval zalm, frietjes, wat groenten

  3. #114828
    MVC Lid

    Reacties
    17.629
    06-10-2017

    Gisteren wok met kipfilet, sperzieboontjes etc. Voor mij met zilvervliesrijst

    Verstuurd vanaf mijn IN2023 met Tapatalk

  4. #114829
    nooit geweest

    Reacties
    36.902
    22-06-2003

    Citaat Geplaatst door Ochtendmens Bekijk reactie
    Dat vond ik bij la place altijd zo lekker. Volgens mij grillen ze het daar of doen ze het in de oven.

    Hoe gebruik jij het? Hier staat het nooit op het menu.
    Ik heb het met couscous gedaan, dat eten we echt nooit couscous.
    Bij tagines vlees of vis.
    Mee wokken.
    In salade.
    Grillen idd.
    Veel mogelijkheden.
    "Forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair."

    -- Kahlil Gibran

  5. #114830
    MVC Lid

    Reacties
    17.629
    06-10-2017

    'Kinderbueno'/hazelnoot/chocolade magnumpops [emoji39][emoji39]

    Verstuurd vanaf mijn IN2023 met Tapatalk

  6. #114831
    nooit geweest

    Reacties
    36.902
    22-06-2003

    Citaat Geplaatst door Asfoureh Bekijk reactie
    Klinkt ook lekker. Ben benieuwd naar jouw recept. Bsahetkoum en bsa77a wandeling. Ik doe dat dus nooit he, altijd maar 1 gerecht op tafel. Ik zie hier wel vaker meerdere gerechten tegelijk op tafel staan. Allahuma baarik.
    Kerels willen eten tot ze ontploffen.
    Zoals m'n schoonzus zegt als ik moe ben hen ik genoeg aan simpel soepje met tosti's ofzo, maar daar heeft hij niks aan.
    Als ik moe ben raadpleeg ik de vriezer. Heb meestal wel voorraad noodgeval.

    Recept heb ik gekopieerd zodat het duidelijk leesbaar is.
    Op de foto m'n eigen resultaat van tijden terug.
    Ik wil het nu weer anders doen. De witlof eerst stoven met beetje olijfolie en andere kruiden. Zal laten weten.

    [ QUOTE]Oh wat wat dit lekker. Ik ga het recept inlijsten en ophangen. En volgende week nog een keer op het menu zetten Gevonden in een oude Good Food en geheut en al naar eigen smaak en wers aangepast. En nu ga ik julie ermer verwerven. Wat was dit lekker

    Nou daar gaan we De hoeveelheden zijn voor twee personen Wij namen een braadslee. Een grote ovenschaal kan natuurlijk ook. Het gaat erom dat de witlofstronken elkaar niet overlappen. Ze moeten naast elkaar liggen

    Snij stronken witlof in de lengte in drie of vier stukken. Afhankelijk van de dikte. Leg ze naast elkaar in een ingevette ovenschaal Peper en zout erover en een paar eetlepels water.

    Afdekken met aluminiumfolle en 10/15 minuten in een over van 200 graden zetten. Ondertussen bak je twee in tepen Even omroeren en dan 3 deciliter melk erbij en al roerend laten prutten tot het dikker wordt. Dan van het vuur halen en er een paar eetlepels creme fraiche doorroeren samen met 2 theelepels fjne mosterd en 2 theelepels grove mosterd

    gesneden kipfilets lekker brun in een hapjespan. Want als de kip bruin is de uit de pan halen en vervolgens doen we in dezelfde hapjespan (nee, niet omwanten) een eetlepel boter en een eetlepel bloem.

    en een handje fijngesneden verse kruiden naar smaak Dat kan salie zijn maar ook bieslook, platte peterselie, tijm of rozemarijn of een mengsel daarvan.

    Hak een sjalotje heel fijn en ook een teen knoflook.

    Leg de stukken kip op de witlof, strooi er het ajalotje en de knoflook op en giet er de saus over. Lekker dik bestrooien met geraspte kaas en nog 25/30 minuten terug in de oven maar nu niet afgedekt tot het mooi bruin is. Een heel fijne variatie is om geen mosterd en verse kruiden door de saus te doen maar blauwe kaaS. [/QUOTE]
    "Forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair."

    -- Kahlil Gibran

  7. #114832
    nooit geweest

    Reacties
    36.902
    22-06-2003

    Citaat Geplaatst door Freya Bekijk reactie
    'Kinderbueno'/hazelnoot/chocolade magnumpops [emoji39][emoji39]

    Verstuurd vanaf mijn IN2023 met Tapatalk
    Besa77a!
    Zie ook recepten met knoppers.

    Ga denk ik ook maar eens een mal bestellen.
    Samen met de koekjes pistool.
    "Forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair."

    -- Kahlil Gibran

  8. #114833
    nooit geweest

    Reacties
    36.902
    22-06-2003

    Citaat Geplaatst door Freya Bekijk reactie
    Gisteren wok met kipfilet, sperzieboontjes etc. Voor mij met zilvervliesrijst

    Verstuurd vanaf mijn IN2023 met Tapatalk
    Bsa77a! Ziet er smakelijk uit!
    "Forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair."

    -- Kahlil Gibran

  9. #114834
    MVC Lid

    Reacties
    9.440
    26-12-2013

    Citaat Geplaatst door juno Bekijk reactie
    Ik heb het met couscous gedaan, dat eten we echt nooit couscous.
    Bij tagines vlees of vis.
    Mee wokken.
    In salade.
    Grillen idd.
    Veel mogelijkheden.
    Dank je.


    Ik ga de witlofschotel ook nog proberen insha allaah

  10. #114835
    MVC Premium

    Reacties
    57.131
    14-07-2013

    MVC Premium MVC Premium
    Ziet er lekker uit wok freya

    Naanbrood aan het maken voor vanavond.
    Ruikt zo lekker hier, heb ze net al afgebakken



    Ik had die magnum pops ook vanochtend voor iemand, redvelvet smaak


    Happiness is an inside job


  11. #114836
    MVC Premium

    Reacties
    57.131
    14-07-2013

    MVC Premium MVC Premium
    Broodjes zijn klaar en nu even wat lekkers voor mezelf tussendoor.


    Happiness is an inside job


  12. #114837
    MVC Lid

    Reacties
    17.629
    06-10-2017

    Lekker praline!

    Moet ze nog afwerken. En de kokosmaantjes ook even afgewerkt. Heb taart al gevuld en afgesmeerd. Nog cupcakes maken. En zo even sable deeg maken

    Verstuurd vanaf mijn IN2023 met Tapatalk

  13. #114838
    MVC Lid

    Reacties
    17.629
    06-10-2017

    Doosjes zijn binnen, ze zijn echt leuk [emoji7][emoji7]

    Verstuurd vanaf mijn IN2023 met Tapatalk

  14. #114839
    MVC Lid

    Reacties
    6.884
    26-06-2015

    Heel leuk Freya! Krijg dan spontaan zin om mijn baby'tje al te hebben hihi.
    Vind dat de o een beetje op een a lijkt. Wat ga je in de doosjes doen?
    Die wok zag er trouwens heerlijk uit.


    Die pizza tip ga ik ook onthouden de volgende keer dat ik pizza ga maken. Maar euh recept met al die %% ik kreeg er een error van haha. Reken je dat dan speciaal uit? @rianna


    Ik heb wortelsoep gemaakt. Mijn man ging een sneeuwman maken dit weekend met de kids en "papa we hebben geen wortel voor de neus" dus hij ging om wortels. Een zak van 5kg... Typisch mannen. Heb er dus nu soep van gemaakt en 3 doosjes voor in de diepvriezer. Voor vanavond ben ik nog inspiratieloos. We moeten ook boodschappen doen dus ik zie wel in de winkel.

    Aan iedereen bsahtkoum
    هُوَ الَّذِي أَنزَلَ السَّكِينَةَ فِي قُلُوبِ الْمُؤْمِنِينَ لِيَزْدَادُوا إِيمَانًا مَّعَ إِيمَانِهِمْ

  15. #114840
    MVC Lid

    Reacties
    17.629
    06-10-2017

    Citaat Geplaatst door __A. Bekijk reactie
    Heel leuk Freya! Krijg dan spontaan zin om mijn baby'tje al te hebben hihi.
    Vind dat de o een beetje op een a lijkt. Wat ga je in de doosjes doen?
    Die wok zag er trouwens heerlijk uit.


    Die pizza tip ga ik ook onthouden de volgende keer dat ik pizza ga maken. Maar euh recept met al die %% ik kreeg er een error van haha. Reken je dat dan speciaal uit? @rianna


    Ik heb wortelsoep gemaakt. Mijn man ging een sneeuwman maken dit weekend met de kids en "papa we hebben geen wortel voor de neus" dus hij ging om wortels. Een zak van 5kg... Typisch mannen. Heb er dus nu soep van gemaakt en 3 doosjes voor in de diepvriezer. Voor vanavond ben ik nog inspiratieloos. We moeten ook boodschappen doen dus ik zie wel in de winkel.

    Aan iedereen bsahtkoum
    Dankjewel. Ja vond ik ook idd maar alle schuine o's zijn zo, ook bij de grote. Zal wel door dat laserapparaat/printer komen

    Wortelsoep is wel lekker, bsa7a!