1. #134686
    MVC Lid

    Reacties
    6.879
    26-06-2015

    De appeltaart was echt lekker en ook snel klaar. Ik had het in een cupcake bakblik gedaan, vond ze er cute uitzien. Misschien wel leuk voor op eid ook.


    De kippenuggets waren ook heerlijk gisteren! Echt een goed recept. Mijn zoontje zei zelf beter dan KFC, niet dat we dat al ooit op hebben maar ik beschouw het als een compliment
    Dit was het recept ervan:
    https://soulfood.nl/kipnuggets-zelf-maken-recept/
    هُوَ الَّذِي أَنزَلَ السَّكِينَةَ فِي قُلُوبِ الْمُؤْمِنِينَ لِيَزْدَادُوا إِيمَانًا مَّعَ إِيمَانِهِمْ

  2. #134687
    MVC Lid

    Reacties
    6.879
    26-06-2015

    Citaat Geplaatst door Lush Bekijk reactie
    InshaAllah!
    Probeer echt te minderen met social media deze ramadan en dat lukt echt goed!
    Bevalt me zo echt goed, gewoon echt met ramadan bezig zijn, want idd voor je het weet is het voorbij.

    Wat knap van je zoontje! Je mag zeker trots op hem zijn. Mijn kids hebben het weekend langer dan een halve dag meegevast. Vooral van m’n dochter zeer knap ze is nog maar 6 jaar. Deed zelf niet zo vroeg mee hoor
    Ons doel deze ramadan is ze ook leren bidden waar we al mee begonnen zijn.
    Bsa7tkoum!
    Allah y3atik saha
    6 jaar is ook nog heel jong. Een halve dag is dan heel erg goed! Het is ook helemaal nog niet verplicht dus we hoeven ze ook niet onnodig te belasten.
    Ik vind het goed om af en toe een dagje te proberen, zeker nu de dagen redelijk kort zijn, zo is de overgang voor wanneer het wel verplicht word wat zachter.

    Ik heb die brood van dat filmpje vandaag gemaakt. Het ziet er goed uit en voelt ook goed aan, niet te hard en niet te zacht haha. Straks eens zien hoe het smaakt.
    هُوَ الَّذِي أَنزَلَ السَّكِينَةَ فِي قُلُوبِ الْمُؤْمِنِينَ لِيَزْدَادُوا إِيمَانًا مَّعَ إِيمَانِهِمْ

  3. #134688
    MVC Premium

    Reacties
    11.390
    13-02-2007

    MVC Premium MVC Premium

    13.04.'13


  4. #134689
    MVC Lid

    Reacties
    9.425
    26-12-2013


  5. #134690
    MVC Lid

    Reacties
    17.596
    06-10-2017

    Citaat Geplaatst door __A. Bekijk reactie
    De appeltaart was echt lekker en ook snel klaar. Ik had het in een cupcake bakblik gedaan, vond ze er cute uitzien. Misschien wel leuk voor op eid ook.


    De kippenuggets waren ook heerlijk gisteren! Echt een goed recept. Mijn zoontje zei zelf beter dan KFC, niet dat we dat al ooit op hebben maar ik beschouw het als een compliment
    Dit was het recept ervan:
    https://soulfood.nl/kipnuggets-zelf-maken-recept/
    Lekker dit! Bsa7tkoum

  6. #134691
    MVC Lid

    Reacties
    17.596
    06-10-2017

    Laatst perfecte hamburger broodjes gemaakt








  7. #134692
    MVC Lid

    Reacties
    17.596
    06-10-2017

    Gevulde dadels gemaakt, voor een bedankje voor een iftar. Komen nog fondant koekjes bij. Gevuld met pinda's en homemade caramel en een deel speculoos














  8. #134693
    MVC Lid

    Reacties
    17.596
    06-10-2017

    Heb noten besteld voor koekjes. Amandelen, walnoten en pistachenoten. Ga er eind deze week mee beginnen inshaAllah.


  9. #134694
    MVC Lid

    Reacties
    207
    03-01-2024

    Citaat Geplaatst door __A. Bekijk reactie
    Allah y3atik saha
    6 jaar is ook nog heel jong. Een halve dag is dan heel erg goed! Het is ook helemaal nog niet verplicht dus we hoeven ze ook niet onnodig te belasten.
    Ik vind het goed om af en toe een dagje te proberen, zeker nu de dagen redelijk kort zijn, zo is de overgang voor wanneer het wel verplicht word wat zachter.

    Ik heb die brood van dat filmpje vandaag gemaakt. Het ziet er goed uit en voelt ook goed aan, niet te hard en niet te zacht haha. Straks eens zien hoe het smaakt.


    En hoe vond je ze? Besaha ziet er lekker uit appeltaartjes, lekker ook zo dat krokante korstje erop.
    Ik heb bezoek gehad en was weer een geslaagde lekkere praline ramadan tafel

    Had harira gemaakt met wat erbij hoort
    Cornetto chicken wraps. Waren zo lekker met kipfilet, groente, creme fraiche en geraspte kaas en opgerold als een cornetto, mini pizzaatjes gemaakt, sticky kip borrelhapjes en burrata salade stond op tafel.
    Fruit: watermeloen/aardbeien
    En een aardbei/banaan smoothie!

    Bezoek had zelf gezorgd voor lekkers bij de thee/koffie. Maar dit was echt al veel te veel. Heb hele lekkere sellou gekregen, verlang er nu al naar straks met koffie.

    En yes klopt zo denk ik er ook over!
    Ze verkopen trouwens kinder gebedskleedjes bij de wibra. Leuk misschien als idee om het bij te doen bij een Eid cadeau. Zou m dan wel uit z’n verpakking halen en leuk inpakken.
    Besaha ftourkoum!

  10. #134695
    MVC Lid

    Reacties
    207
    03-01-2024

    Citaat Geplaatst door Emiras Bekijk reactie
    Haha ja echt heel grappig is hij nu inderdaad. Stout en schattig. Ja hij vind naar buiten gaan ook leuk, speeltuin is drama hij rent overal naar toe. Hier is het al heel lekker weer dus probeer wat vaker met ze weg te gaan.

    Oh heerlijk! Hier is het wel wisselvallig. Was afgelopen dagen echt heel koud, pas sinds vandaag wel heerlijk weer.
    Ik laat hem ook vaak lekker in de tuin spelen en moe worden als ik niet perse naar buiten moet. Kook ondertussen dan terwijl hij speelt, dus geen gezeur of gehuil meer om buiten

  11. #134696
    MVC Lid

    Reacties
    6.879
    26-06-2015

    Citaat Geplaatst door Lush Bekijk reactie
    En hoe vond je ze? Besaha ziet er lekker uit appeltaartjes, lekker ook zo dat krokante korstje erop.
    Ik heb bezoek gehad en was weer een geslaagde lekkere praline ramadan tafel

    Had harira gemaakt met wat erbij hoort
    Cornetto chicken wraps. Waren zo lekker met kipfilet, groente, creme fraiche en geraspte kaas en opgerold als een cornetto, mini pizzaatjes gemaakt, sticky kip borrelhapjes en burrata salade stond op tafel.
    Fruit: watermeloen/aardbeien
    En een aardbei/banaan smoothie!

    Bezoek had zelf gezorgd voor lekkers bij de thee/koffie. Maar dit was echt al veel te veel. Heb hele lekkere sellou gekregen, verlang er nu al naar straks met koffie.

    En yes klopt zo denk ik er ook over!
    Ze verkopen trouwens kinder gebedskleedjes bij de wibra. Leuk misschien als idee om het bij te doen bij een Eid cadeau. Zou m dan wel uit z’n verpakking halen en leuk inpakken.
    Besaha ftourkoum!
    Klinkt goed! Ik kan me al voorstellen hoe je tafel eruit ziet. Jij houd ook altijd van mooi service etc
    Wij hadden ook bezoek gehad maar was maar 1 persoon dus heb me niet echt uitgesloofd haha
    Had vissoep gemaakt en een visschotel, en ook nog msemmen pakketjes van loempiavellen en een simpele salade. Eigenlijk zoals we anders eten.

    Het brood vond ik lekker. Het smaakte wel niet echt naar brood omdat het redelijk dun is dat deeg maar het was wel lekker. Ik ga het straks opnieuw maken, ik heb veel dingen te doen vandaag en dat is snel klaar.
    Dat samen met een kip ovenschotel en pompoensoep. Lekker makkelijk.

    Oh ik ga eens kijken bij de wibra! Al denk ik dat ze dat vast niet gaan hebben bij ons, België is toch nog wat anders dan Nederland.
    هُوَ الَّذِي أَنزَلَ السَّكِينَةَ فِي قُلُوبِ الْمُؤْمِنِينَ لِيَزْدَادُوا إِيمَانًا مَّعَ إِيمَانِهِمْ

  12. #134697
    MVC Lid

    Reacties
    207
    03-01-2024

    Citaat Geplaatst door __A. Bekijk reactie
    Klinkt goed! Ik kan me al voorstellen hoe je tafel eruit ziet. Jij houd ook altijd van mooi service etc
    Wij hadden ook bezoek gehad maar was maar 1 persoon dus heb me niet echt uitgesloofd haha
    Had vissoep gemaakt en een visschotel, en ook nog msemmen pakketjes van loempiavellen en een simpele salade. Eigenlijk zoals we anders eten.

    Het brood vond ik lekker. Het smaakte wel niet echt naar brood omdat het redelijk dun is dat deeg maar het was wel lekker. Ik ga het straks opnieuw maken, ik heb veel dingen te doen vandaag en dat is snel klaar.
    Dat samen met een kip ovenschotel en pompoensoep. Lekker makkelijk.

    Oh ik ga eens kijken bij de wibra! Al denk ik dat ze dat vast niet gaan hebben bij ons, België is toch nog wat anders dan Nederland.

    Ja had daarna wel echt propvolle keuken aan overgehouden
    Dat klinkt ook goed en die pakketjes zijn ook zo lekker altijd.
    Een kip ovenschotel en pompoensoep zijn inderdaad lekker makkelijk. Ga vandaag ook voor simpel, dus geen harira. Maak voor het eerst deze ramadan een ander soep. Word linzensoep en ga die broodjes ook maken en vullen en kipsate daar hebben de kids ook zin in.

    Hopelijk vind je ze als nog wel bij jullie in de Wibra.