1. #64126
    nooit geweest

    Reacties
    36.902
    22-06-2003

    Citaat Geplaatst door FreePeople Bekijk reactie
    Als ik zo kijk naar de ingrediënten; amandelmelk en kurkuma, zou ik het niet zo snel uitproberen. Is die echt de moeite waard?
    Jawel jawel...dat is ook wat veel foodbloggers [emoji18] zeggen...maar gember peper en krkuma doenje oo in koffie thee...kardemom...is hetzelfde...oohja ik had wat vanille gedaan.
    "Forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair."

    -- Kahlil Gibran

  2. #64127
    MVC Lid

    Reacties
    9.425
    26-12-2013

    Vraagje over vlees met barkok. Wie kan me helpen?

    Binnenkort krijgen we gasten (zo'n 20 mensen) en ik wilde vlees met barkok voor ze maken. Van thuis uit ben ik gewend dat er ook tomaat gebruikt wordt voor de saus, maar ik ging net wat voorbeeld recepten lezen en zie dat er geen tomaten worden gebruikt? Alleen vlees marineren en goed aanbraden, daarna op zacht vuur laten garen. Zo krijg je natuurlijk ook wel saus, maar is dat lekker zonder tomaat?

    Gebruiken jullie tomaten als jullie in zo'n grote pan koken voor veel mensen?

  3. #64128
    MVC Lid

    Reacties
    9.425
    26-12-2013

    Juno kan je een goeie koffiemolen aanbevelen? Ik wil ook mijn eigen kruiden malen, maar mijn machientje laat alles grof.

  4. #64129
    Verbannen

    Reacties
    2.130
    23-03-2016

    Citaat Geplaatst door Ochtendmens Bekijk reactie
    Vraagje over vlees met barkok. Wie kan me helpen?

    Binnenkort krijgen we gasten (zo'n 20 mensen) en ik wilde vlees met barkok voor ze maken. Van thuis uit ben ik gewend dat er ook tomaat gebruikt wordt voor de saus, maar ik ging net wat voorbeeld recepten lezen en zie dat er geen tomaten worden gebruikt? Alleen vlees marineren en goed aanbraden, daarna op zacht vuur laten garen. Zo krijg je natuurlijk ook wel saus, maar is dat lekker zonder tomaat?

    Gebruiken jullie tomaten als jullie in zo'n grote pan koken voor veel mensen?
    Wat is vlees met barkok?

  5. #64130
    MVC Lid

    Reacties
    9.425
    26-12-2013

    Citaat Geplaatst door Butterflyyy Bekijk reactie
    Wat is vlees met barkok?
    Rund of kalfsvlees met pruimen. Zoals ook geserveerd op feesten.

  6. #64131
    Verbannen

    Reacties
    2.130
    23-03-2016

    Citaat Geplaatst door Ochtendmens Bekijk reactie
    Rund of kalfsvlees met pruimen. Zoals ook geserveerd op feesten.
    Oh..oké. Bedankt voor je uitleg. Lees mee..ben ook benieuwd.

  7. #64132
    MVC Lid

    Reacties
    581
    03-09-2017

    Citaat Geplaatst door Ochtendmens Bekijk reactie
    Vraagje over vlees met barkok. Wie kan me helpen?

    Binnenkort krijgen we gasten (zo'n 20 mensen) en ik wilde vlees met barkok voor ze maken. Van thuis uit ben ik gewend dat er ook tomaat gebruikt wordt voor de saus, maar ik ging net wat voorbeeld recepten lezen en zie dat er geen tomaten worden gebruikt? Alleen vlees marineren en goed aanbraden, daarna op zacht vuur laten garen. Zo krijg je natuurlijk ook wel saus, maar is dat lekker zonder tomaat?

    Gebruiken jullie tomaten als jullie in zo'n grote pan koken voor veel mensen?
    Ik gebruik wel altijd tomaten. Ik gebruik altijd onderstaand recept.

    2 uien gesneden
    2 tomaten ontveld en gesneden
    Koriander gewassen en fijngehakt
    Vlees (hoeveelheid naar keuze)

    Je zet een pan op het vuur, doe een mix van zonnebloem- en olijfolie erin en laat de pan warm worden. Dan doe je de stukjes ui erin. Dit laat je even fruiten. Vlees goed wassen en erbij doen. Het vlees aan beide kanten laten bruinen. Dan voeg je de stukjes tomaten en koriander toe. En dan kruiden met: zout, peper, gemberpoeder, kurkuma, beetje saffran en wat kaneel. Ondertussen laat je water koken. De kruiden laten bakken met het vlees, even roeren. Daarna voeg je net zoveel water toe tot het vlees er net onder staat. Laat dit voor 2 uur koken. Laatste half uurtje voeg je eventueel wat honing toe voor een wat zoetere smaak.

    Serveren met barkok, gebakken amandelen, gekookte eieren en eventueel groene olijven.

    Some women fear the fire, some women simply become it.


  8. #64133
    MVC Lid

    Reacties
    581
    03-09-2017

    Citaat Geplaatst door juno Bekijk reactie
    Jawel jawel...dat is ook wat veel foodbloggers [emoji18] zeggen...maar gember peper en krkuma doenje oo in koffie thee...kardemom...is hetzelfde...oohja ik had wat vanille gedaan.
    Binnenkort even uitproberen dan. Thnx!

    Some women fear the fire, some women simply become it.


  9. #64134
    MVC Lid

    Reacties
    1.337
    26-02-2016

    Citaat Geplaatst door Ochtendmens Bekijk reactie
    Vraagje over vlees met barkok. Wie kan me helpen?

    Binnenkort krijgen we gasten (zo'n 20 mensen) en ik wilde vlees met barkok voor ze maken. Van thuis uit ben ik gewend dat er ook tomaat gebruikt wordt voor de saus, maar ik ging net wat voorbeeld recepten lezen en zie dat er geen tomaten worden gebruikt? Alleen vlees marineren en goed aanbraden, daarna op zacht vuur laten garen. Zo krijg je natuurlijk ook wel saus, maar is dat lekker zonder tomaat?

    Gebruiken jullie tomaten als jullie in zo'n grote pan koken voor veel mensen?
    Ik gebruik ook geen tomaat in vlees met barkok. Wel veel uien gebruiken, goed kruiden en genoeg kosbar/m3adnous en lekker goed laten koken.

  10. #64135
    Amour♡

    Reacties
    6.392
    02-09-2014

    Nog wat foto's van mij. Brood uit de oven, kip en marmer cheesecake.

    Mijn kookhoekje merhbabiek >>> ♥www.amourscuisine.nl


  11. #64136
    MVC Lid

    Reacties
    146
    20-05-2005

    Ma shaAllah zo lekker !

  12. #64137
    Amour♡

    Reacties
    6.392
    02-09-2014

    Citaat Geplaatst door lala-ahlam Bekijk reactie
    Ma shaAllah zo lekker !
    barakAllahoe feeki lieve Ahlam

    Mijn kookhoekje merhbabiek >>> ♥www.amourscuisine.nl


  13. #64138
    المملكة المغربية ♥️

    Reacties
    21.305
    10-01-2009

    MVC Premium MVC Premium
    Voor de dames nog een tip: Barkok stomen (maakt écht het verschil)
    Moge Allah azza wa jall jullie harten vullen met zijn liefde & barmhartigheid.♥️Allah ya7afdék Vôtre Majesté Vive Sidna

  14. #64139
    المملكة المغربية ♥️

    Reacties
    21.305
    10-01-2009

    MVC Premium MVC Premium
    Marker cake besa7atkoum
    Moge Allah azza wa jall jullie harten vullen met zijn liefde & barmhartigheid.♥️Allah ya7afdék Vôtre Majesté Vive Sidna

  15. #64140
    nooit geweest

    Reacties
    36.902
    22-06-2003

    Citaat Geplaatst door Ochtendmens Bekijk reactie
    Juno kan je een goeie koffiemolen aanbevelen? Ik wil ook mijn eigen kruiden malen, maar mijn machientje laat alles grof.
    Een echt goede heb ik niet...of je moet al in marokko laten malen...maar dat is ook weer zonde want de smaak wordt dan wel minder.

    Wat ik doe is eerst in een stamper/mehrez de stukjes gember of kurkuma kleiner stampen. Danmet een blender die ook kan grinden. En als je het nog fijner wil hebben met een koffiemolentje.
    "Forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair."

    -- Kahlil Gibran