MVC Lid

Reacties
    133
    18-04-2012

Citaat Geplaatst door ik_gewoon Bekijk reactie
    Ik hou wel van belhamel. Vind ik heel lekker zelfs. Maar die ei erin had het verpest
    dan laat je toch het ei weg? Ik heb het ook gemaakt en proefde geen ei. Misschien beter opkloppen?

MVC Lid

Reacties
    9.167
    29-05-2010

Citaat Geplaatst door Freya Bekijk reactie
    puur bechamel zelf bv wat ik ook voor lasagne maak echt nooit ei gezien, weet niet waarom ze het toevoegen voor moussaka, misschien voor de binding maar lijkt me niet nodig, altijd op je gevoel afgaan idd!

wat ik zelf wel doe met bv gratin of een ovenschotel met gehakt prei dat soort dingen, slagroom/melk met knoflook, kruiden en een ei'tje maar puur bechamel dat niet
    Ja. Voor zo een ovenschotel is het anders.
    Maar idd ei in bechamel nooit meer. Brr

MVC Lid

Reacties
    9.167
    29-05-2010

Citaat Geplaatst door Pocahontasjee Bekijk reactie
    dan laat je toch het ei weg? Ik heb het ook gemaakt en proefde geen ei. Misschien beter opkloppen?
    Ja was de eerste keer dat ik het maakte.
    Maar in de oven gingen er sommige plekken soort van schiften door het ei.
    Mohiem geen ei meer hier ahahaha

MVC Lid

Reacties
    554
    26-06-2015

Dames ik wil vrijdag een taart maken om zaterdag op te eten gaat dat?
    Mijn dochtertje word 2 en ik wil een taart maken, gewoon voor ons gezin dus niets speciaals.
    Ga m vullen met frambozen confituur en slagroom.
    Maar nu nog de buitenkant. Kan ik slagroom roze maken dmv kleurstof? En is die kleurstof van dr oetker halal?
    Of wat kan je anders op de buitenkant doen behalve fondant of marsepein?
    يَا مُقَلِّبَ القُلُوبِ ثَبِّت قَلْبِي عَلَى دِينِكَ

MVC Lid

Reacties
    3.083
    06-10-2017

Citaat Geplaatst door __A. Bekijk reactie
    Dames ik wil vrijdag een taart maken om zaterdag op te eten gaat dat?
    Mijn dochtertje word 2 en ik wil een taart maken, gewoon voor ons gezin dus niets speciaals.
    Ga m vullen met frambozen confituur en slagroom.
    Maar nu nog de buitenkant. Kan ik slagroom roze maken dmv kleurstof? En is die kleurstof van dr oetker halal?
    Of wat kan je anders op de buitenkant doen behalve fondant of marsepein?
    Ja hoor dat kan makkelijk, taart blijft 3 dagen zeker lekker, laatst had ik bij mn zus mn eigen taart na 5 dagen op (!) en was echt nog lekker gewoon

Ja je kan kleurstof toevoegen maar bv rood is met dat karmijnzuur of hoe t heet, tja meningen verschillen of dat halal of niet is. Slagroom met bv fondant of marsepein kan niet. En als je zonder wil en een strakke taart wil, botercreme of ganache. Een heel dun laagje is ook mooi dus naked cake idee, dan vers fruit erbij etc..
    Alhamdolilah.

MVC Lid

Reacties
    305
    08-12-2018

Bsa7tkom a Choumichat.

MVC Lid

Reacties
    554
    26-06-2015

Ja hoor dat kan makkelijk, taart blijft 3 dagen zeker lekker, laatst had ik bij mn zus mn eigen taart na 5 dagen op (!) en was echt nog lekker gewoon

Ja je kan kleurstof toevoegen maar bv rood is met dat karmijnzuur of hoe t heet, tja meningen verschillen of dat halal of niet is. Slagroom met bv fondant of marsepein kan niet. En als je zonder wil en een strakke taart wil, botercreme of ganache. Een heel dun laagje is ook mooi dus naked cake idee, dan vers fruit erbij etc..
    Dankje voor je uitgebreide reactie!
    Ik ga dan de kik ganache doen voor de buitenkant. Das gewoon witte chocola met room zeker?
    Ik las op internet dat je beetje rode bietensap kunt toevoegen voor roze te krijgen maar dat klinkt precies niet smakelijk. Wat gebruikt jij voor roze taart?

MVC Lid

Reacties
    15.861
    23-03-2004

salam dames. ik ga zo effe terug lezen.

ik ben gaar van het huishouden. het houd gewoon nooit op subhan allah.
    anyway heb al gekookt.
    grillworstjes, aardappelpuree, gebakken bloemkool. aardappel/wortelrosti en salade. straks alleen de worstjes bakken en de salade inelkaar flanzen.

ik heb zin in een boschebol, deken en netflix

lunch van vandaag omelet met groenten. rosti en bloemkool.

doet iemand aan die jumbo spaaractie. ik had vandaag mijn 2e volle kaart heb deze gehaald. ik weet niet of ik het red een 3e vol te krijgen wil graag ook de 1 maat kleiner.

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk

MVC Lid

Reacties
    3.083
    06-10-2017

Citaat Geplaatst door __A. Bekijk reactie
    Dankje voor je uitgebreide reactie!
    Ik ga dan de kik ganache doen voor de buitenkant. Das gewoon witte chocola met room zeker?
    Ik las op internet dat je beetje rode bietensap kunt toevoegen voor roze te krijgen maar dat klinkt precies niet smakelijk. Wat gebruikt jij voor roze taart?
    Ik volg de mening dat het niet 7aram is, idem dito voor bepaalde soorten gelatine. Denk dat ook in dingen als frambozenjam dat zelfde product zit. In bijna alles wat roze is denk aan roze koeken, fristi, roze snoepjes en noem maar op.

Ja witte of bruine chocolade met slagroom, die kan je ook gewoon kleuren
    Alhamdolilah.

nooit geweest

Reacties
    24.077
    22-06-2003

Huishouden= neverending story.

Hier ook klaar met koken.
    Nu tennisles uitzitten.

Wil ook deken netflix en stroopwafels en koffie.
    "Forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair."

-- Kahlil Gibran

MVC Lid

Reacties
    554
    26-06-2015

Ik volg de mening dat het niet 7aram is, idem dito voor bepaalde soorten gelatine. Denk dat ook in dingen als frambozenjam dat zelfde product zit. In bijna alles wat roze is denk aan roze koeken, fristi, roze snoepjes en noem maar op.

Ja witte of bruine chocolade met slagroom, die kan je ook gewoon kleuren
    Ik ga gewoon die van dr. Oetker gebruiken dan. Bedankt vr je tips.
    Ik had trouwens tapatalk geïnstalleerd om foto's te plaatsen maar kwam er niet wijs uit. Hoe koppel ik m.nl daaraan? En ik weet da e-mail niet meer van m.nl account lukt dat dan ook

Stap nu over!