1. #73216
    MVC Lid

    Reacties
    11.719
    29-05-2010

    Citaat Geplaatst door Pocahontasjee Bekijk reactie
    dan laat je toch het ei weg? Ik heb het ook gemaakt en proefde geen ei. Misschien beter opkloppen?
    Ja was de eerste keer dat ik het maakte.
    Maar in de oven gingen er sommige plekken soort van schiften door het ei.
    Mohiem geen ei meer hier ahahaha

  2. #73217
    MVC Lid

    Reacties
    6.884
    26-06-2015

    Dames ik wil vrijdag een taart maken om zaterdag op te eten gaat dat?
    Mijn dochtertje word 2 en ik wil een taart maken, gewoon voor ons gezin dus niets speciaals.
    Ga m vullen met frambozen confituur en slagroom.
    Maar nu nog de buitenkant. Kan ik slagroom roze maken dmv kleurstof? En is die kleurstof van dr oetker halal?
    Of wat kan je anders op de buitenkant doen behalve fondant of marsepein?
    هُوَ الَّذِي أَنزَلَ السَّكِينَةَ فِي قُلُوبِ الْمُؤْمِنِينَ لِيَزْدَادُوا إِيمَانًا مَّعَ إِيمَانِهِمْ

  3. #73218
    MVC Lid

    Reacties
    17.629
    06-10-2017

    Citaat Geplaatst door __A. Bekijk reactie
    Dames ik wil vrijdag een taart maken om zaterdag op te eten gaat dat?
    Mijn dochtertje word 2 en ik wil een taart maken, gewoon voor ons gezin dus niets speciaals.
    Ga m vullen met frambozen confituur en slagroom.
    Maar nu nog de buitenkant. Kan ik slagroom roze maken dmv kleurstof? En is die kleurstof van dr oetker halal?
    Of wat kan je anders op de buitenkant doen behalve fondant of marsepein?
    Ja hoor dat kan makkelijk, taart blijft 3 dagen zeker lekker, laatst had ik bij mn zus mn eigen taart na 5 dagen op (!) en was echt nog lekker gewoon

    Ja je kan kleurstof toevoegen maar bv rood is met dat karmijnzuur of hoe t heet, tja meningen verschillen of dat halal of niet is. Slagroom met bv fondant of marsepein kan niet. En als je zonder wil en een strakke taart wil, botercreme of ganache. Een heel dun laagje is ook mooi dus naked cake idee, dan vers fruit erbij etc..

  4. #73219
    Verbannen

    Reacties
    495
    08-12-2018

    Bsa7tkom a Choumichat.

  5. #73220
    MVC Lid

    Reacties
    6.884
    26-06-2015

    Citaat Geplaatst door Freya Bekijk reactie
    Ja hoor dat kan makkelijk, taart blijft 3 dagen zeker lekker, laatst had ik bij mn zus mn eigen taart na 5 dagen op (!) en was echt nog lekker gewoon

    Ja je kan kleurstof toevoegen maar bv rood is met dat karmijnzuur of hoe t heet, tja meningen verschillen of dat halal of niet is. Slagroom met bv fondant of marsepein kan niet. En als je zonder wil en een strakke taart wil, botercreme of ganache. Een heel dun laagje is ook mooi dus naked cake idee, dan vers fruit erbij etc..
    Dankje voor je uitgebreide reactie!
    Ik ga dan de kik ganache doen voor de buitenkant. Das gewoon witte chocola met room zeker?
    Ik las op internet dat je beetje rode bietensap kunt toevoegen voor roze te krijgen maar dat klinkt precies niet smakelijk. Wat gebruikt jij voor roze taart?
    هُوَ الَّذِي أَنزَلَ السَّكِينَةَ فِي قُلُوبِ الْمُؤْمِنِينَ لِيَزْدَادُوا إِيمَانًا مَّعَ إِيمَانِهِمْ

  6. #73221
    MVC Lid

    Reacties
    22.612
    23-03-2004

    salam dames. ik ga zo effe terug lezen.


    ik ben gaar van het huishouden. het houd gewoon nooit op subhan allah.
    anyway heb al gekookt.
    grillworstjes, aardappelpuree, gebakken bloemkool. aardappel/wortelrosti en salade. straks alleen de worstjes bakken en de salade inelkaar flanzen.

    ik heb zin in een boschebol, deken en netflix

    lunch van vandaag omelet met groenten. rosti en bloemkool.

    doet iemand aan die jumbo spaaractie. ik had vandaag mijn 2e volle kaart heb deze gehaald. ik weet niet of ik het red een 3e vol te krijgen wil graag ook de 1 maat kleiner.

    Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk

  7. #73222
    MVC Lid

    Reacties
    17.629
    06-10-2017

    Citaat Geplaatst door __A. Bekijk reactie
    Dankje voor je uitgebreide reactie!
    Ik ga dan de kik ganache doen voor de buitenkant. Das gewoon witte chocola met room zeker?
    Ik las op internet dat je beetje rode bietensap kunt toevoegen voor roze te krijgen maar dat klinkt precies niet smakelijk. Wat gebruikt jij voor roze taart?
    Ik volg de mening dat het niet 7aram is, idem dito voor bepaalde soorten gelatine. Denk dat ook in dingen als frambozenjam dat zelfde product zit. In bijna alles wat roze is denk aan roze koeken, fristi, roze snoepjes en noem maar op.

    Ja witte of bruine chocolade met slagroom, die kan je ook gewoon kleuren

  8. #73223
    nooit geweest

    Reacties
    36.902
    22-06-2003

    Huishouden= neverending story.

    Hier ook klaar met koken.
    Nu tennisles uitzitten.

    Wil ook deken netflix en stroopwafels en koffie.
    "Forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair."

    -- Kahlil Gibran

  9. #73224
    MVC Lid

    Reacties
    6.884
    26-06-2015

    Citaat Geplaatst door Freya Bekijk reactie
    Ik volg de mening dat het niet 7aram is, idem dito voor bepaalde soorten gelatine. Denk dat ook in dingen als frambozenjam dat zelfde product zit. In bijna alles wat roze is denk aan roze koeken, fristi, roze snoepjes en noem maar op.

    Ja witte of bruine chocolade met slagroom, die kan je ook gewoon kleuren
    Ik ga gewoon die van dr. Oetker gebruiken dan. Bedankt vr je tips.
    Ik had trouwens tapatalk geïnstalleerd om foto's te plaatsen maar kwam er niet wijs uit. Hoe koppel ik m.nl daaraan? En ik weet da e-mail niet meer van m.nl account lukt dat dan ook
    هُوَ الَّذِي أَنزَلَ السَّكِينَةَ فِي قُلُوبِ الْمُؤْمِنِينَ لِيَزْدَادُوا إِيمَانًا مَّعَ إِيمَانِهِمْ

  10. #73225
    Verbannen

    Reacties
    495
    08-12-2018

    Vandaag gebakken Garnalen met Klassieke Marokkaanse Tomatensaus met een gebakken Ei in de Tomatensaus. Pittige Marokkaanse Olijven Zonder Pit.


    Verse Marokkaanse Stokbrood.


    Straks nog Berred Ne3Ne3 Thee met gebrande Amandelen en CashewNoten en Walnoten.

  11. #73226
    Ask me anything!

    Reacties
    37.783
    07-08-2007

    Citaat Geplaatst door ik_gewoon Bekijk reactie
    Vandaag vleesmarmita met pruimen en ei.
    En frietjes daarbij.

    De moussaka gisteren was wel goed alleen snap ik nog steeds niet waarom er ei zit in de bechamel. Dat maakte het echt vies. En de kids vonden het ook niet lekker. Hier in huis geen herhaling dus.
    Dus vandaag gewoon marmita. Dat lusten ze allemaal wel.
    De echte klassieke bechamelsaus heeft geen ei nodig hoor.
    Boter, bloem of maizena, melk, peper, zout en muskaatnoot.



    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    The most precious jewels you will ever have around your neck are the arms of your children.

  12. #73227
    MVC Lid

    Reacties
    11.719
    29-05-2010

    Citaat Geplaatst door Nefertari Bekijk reactie
    De echte klassieke bechamelsaus heeft geen ei nodig hoor.
    Boter, bloem of maizena, melk, peper, zout en muskaatnoot.



    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    Ja ik weet het
    Stond zo in een paar recepten inclusief die van kookmutsjes. Heb even getwijfeld wel of niet doen maar dacht als het zo staat in het recept zal het wel ook goed zijn zeker.
    Niet dus

  13. #73228
    Ask me anything!

    Reacties
    37.783
    07-08-2007

    Citaat Geplaatst door ik_gewoon Bekijk reactie
    Ja ik weet het
    Stond zo in een paar recepten inclusief die van kookmutsjes. Heb even getwijfeld wel of niet doen maar dacht als het zo staat in het recept zal het wel ook goed zijn zeker.
    Niet dus
    Al doende leer je [emoji106][emoji2532]


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    The most precious jewels you will ever have around your neck are the arms of your children.

  14. #73229
    MVC Lid

    Reacties
    442
    03-07-2013

    Citaat Geplaatst door Riannah Bekijk reactie
    helaas geen foto van bord etc was effe te druk op het moment. een pannetje opgeschept voor ma
    hier snel foto van gemaakt.
    ze waren heerlijk als komt dat niet over op de foto

    Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk
    Bsa7a Rihanna echt heerlijk ! Ik hoop deze week met couscous !
    Rapportgesprek vd oudste, kerstdiner met de andere kids en nog een etentje voor morgen..dan nog handvraging, feestje..geef zelf ook nog n etentje/lunch...mn eigen dingen afmaken..nu ff krachten bundelen met n glaasje shhiba-thee hahah...

    Wie had ik nog wat beloofd hier ?...was het nou hidaya of ochtendmens of iemand anders. Excuses ben er niet aan toegekomen ! Je mag me eraan herinneren..mag ook middels pm.

    Las nog iets van een taart voor 10/15 personen. Hanteren jullie dat ook voor een gewone cake ? Ik ben meer van 't liever teveel dan te weinig.

    Zag nog hele lekkere dingen voorbijkomen..bsa7tkom allemaal !

  15. #73230
    Ask me anything!

    Reacties
    37.783
    07-08-2007

    Koeiepoten met kikkererwten ... heerlijk.
    3 weken geleden gekocht bij de Turkse slager maar nog geen moment gezien om ze klaar te maken.
    Ze hebben nogal wat kooktijd nodig en door de week lukt het me sowieso niet.



    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    The most precious jewels you will ever have around your neck are the arms of your children.