1. #73201
    MVC Lid

    Reacties
    265
    17-02-2015

    Ambiance je ouders kunnen gewoon zelf langskomen eventueel

    ik neem aan dat ze niet hoogbejaard en hulpbehoevend zijn.
    zo ver is t nou ook weer niet.ik bedoel je zit dan nog gewoon in nl , niet in n buurland ofzo.

  2. #73202
    DroomSter

    Reacties
    7.613
    25-07-2012

    Ambiance ik zou het doen. Die reistijden van je man is de doorslaggevende factor en in deze situatie het belangrijkst vind ik. Je ouders kun je natuurlijk blijven bezoeken en zij jou, al is het wat minder vaak helaas. Zou daar ook moeite mee hebben maar in deze situatie zou ik wel echt verhuizen.

    “De Islaam is begonnen als iets vreemds en het zal eindigen als iets vreemds, dus geef blijde tijdingen aan de Vreemdelingen.” (Muslim& At-Tirmidhi)


  3. #73203
    nooit geweest

    Reacties
    36.902
    22-06-2003

    Sba7 el gheer,

    Lieve Ambiance, ik zou het doen. Je gezinsleven zal er insha Allah van verbeteren als je man zo dichtbij huis zou werken. Het schuldgevoel naar je ouders zit denk ik meer tussen je oren. Je ouders zouden blij voor jullie zijn als het voor je man zoveel reistijd scheelt. En ze kunnen langskomen en vice versa. En insha Allah worden ze gezegend met kleinkinderen van hun andere kinderen.

    Naar zoals ik je lees zou het een hele verbetering voor jullie zijn. Zeker ook meer mogelijkheden voor je eigen onderneming.
    Allah 3awenkoem.


    Ambiance, ik heb je ook gepmd. [emoji4]
    "Forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair."

    -- Kahlil Gibran

  4. #73204
    MVC Lid

    Reacties
    17.596
    06-10-2017

    6 dagen soms en nog nachtdiensten en zo lang van huis..dat zien je ouders hopelijk ook wel in. En gewoon regelmatig elkaar bezoeken. Khair inshaAllah

  5. #73205
    nooit geweest

    Reacties
    36.902
    22-06-2003

    Vandaag weet ik het wel: hrira staat op...ruikt heerlijk in huis en vulling voor mini bestillaatjes staat af te koelen.
    Ben nu aan het ontbijten. [emoji849]
    "Forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair."

    -- Kahlil Gibran

  6. #73206
    MVC Lid

    Reacties
    11.719
    29-05-2010

    Zou het ook doen Ambiance.

  7. #73207
    MVC Lid

    Reacties
    11.719
    29-05-2010

    Vandaag vleesmarmita met pruimen en ei.
    En frietjes daarbij.

    De moussaka gisteren was wel goed alleen snap ik nog steeds niet waarom er ei zit in de bechamel. Dat maakte het echt vies. En de kids vonden het ook niet lekker. Hier in huis geen herhaling dus.
    Dus vandaag gewoon marmita. Dat lusten ze allemaal wel.

  8. #73208
    MVC Lid

    Reacties
    17.596
    06-10-2017

    Citaat Geplaatst door ik_gewoon Bekijk reactie
    Vandaag vleesmarmita met pruimen en ei.
    En frietjes daarbij.

    De moussaka gisteren was wel goed alleen snap ik nog steeds niet waarom er ei zit in de bechamel. Dat maakte het echt vies. En de kids vonden het ook niet lekker. Hier in huis geen herhaling dus.
    Dus vandaag gewoon marmita. Dat lusten ze allemaal wel.
    ei hoort ook niet in bechamel, lijkt me ook niet lekker gewoon bloem, boter, melk

  9. #73209
    MVC Lid

    Reacties
    140
    18-04-2012

    Citaat Geplaatst door ik_gewoon Bekijk reactie
    Vandaag vleesmarmita met pruimen en ei.
    En frietjes daarbij.

    De moussaka gisteren was wel goed alleen snap ik nog steeds niet waarom er ei zit in de bechamel. Dat maakte het echt vies. En de kids vonden het ook niet lekker. Hier in huis geen herhaling dus.
    Dus vandaag gewoon marmita. Dat lusten ze allemaal wel.
    er hoort ei in becchamel saus en je kunt de bechamel saus toch ook weg laten als je er niet van houd

  10. #73210
    MVC Lid

    Reacties
    11.719
    29-05-2010

    Citaat Geplaatst door Pocahontasjee Bekijk reactie
    er hoort ei in becchamel saus en je kunt de bechamel saus toch ook weg laten als je er niet van houd
    Ik hou wel van belhamel. Vind ik heel lekker zelfs. Maar die ei erin had het verpest

  11. #73211
    MVC Lid

    Reacties
    11.719
    29-05-2010

    Citaat Geplaatst door Freya Bekijk reactie
    ei hoort ook niet in bechamel, lijkt me ook niet lekker gewoon bloem, boter, melk
    Ja dat weet ik. Had er nooit van gehoord. Maar heb veel recepten van moussaka gezien waar er eieren in zaten in de bechamel.
    En in die van kookmutsjes ook. Iegh krijg er al kriebels van.
    Vond het raar. En ik had geen eieren thuis dus nog speciaal voor die eieren naar de winkel geweest. Beter niet gedaan. Maar de rest was wel lekker

  12. #73212
    MVC Lid

    Reacties
    17.596
    06-10-2017

    Citaat Geplaatst door ik_gewoon Bekijk reactie
    Ja dat weet ik. Had er nooit van gehoord. Maar heb veel recepten van moussaka gezien waar er eieren in zaten in de bechamel.
    En in die van kookmutsjes ook. Iegh krijg er al kriebels van.
    Vond het raar. En ik had geen eieren thuis dus nog speciaal voor die eieren naar de winkel geweest. Beter niet gedaan. Maar de rest was wel lekker
    puur bechamel zelf bv wat ik ook voor lasagne maak echt nooit ei gezien, weet niet waarom ze het toevoegen voor moussaka, misschien voor de binding maar lijkt me niet nodig, altijd op je gevoel afgaan idd!


    wat ik zelf wel doe met bv gratin of een ovenschotel met gehakt prei dat soort dingen, slagroom/melk met knoflook, kruiden en een ei'tje maar puur bechamel dat niet

  13. #73213
    MVC Lid

    Reacties
    9.425
    26-12-2013

    Ik heb er gehakt uit en ik twijfel wat te maken.

    Stampot, pasta of tajin. Hmm. Ik heb zin in de stamppot denk ik.

  14. #73214
    MVC Lid

    Reacties
    140
    18-04-2012

    Citaat Geplaatst door ik_gewoon Bekijk reactie
    Ik hou wel van belhamel. Vind ik heel lekker zelfs. Maar die ei erin had het verpest
    dan laat je toch het ei weg? Ik heb het ook gemaakt en proefde geen ei. Misschien beter opkloppen?

  15. #73215
    MVC Lid

    Reacties
    11.719
    29-05-2010

    Citaat Geplaatst door Freya Bekijk reactie
    puur bechamel zelf bv wat ik ook voor lasagne maak echt nooit ei gezien, weet niet waarom ze het toevoegen voor moussaka, misschien voor de binding maar lijkt me niet nodig, altijd op je gevoel afgaan idd!


    wat ik zelf wel doe met bv gratin of een ovenschotel met gehakt prei dat soort dingen, slagroom/melk met knoflook, kruiden en een ei'tje maar puur bechamel dat niet
    Ja. Voor zo een ovenschotel is het anders.
    Maar idd ei in bechamel nooit meer. Brr