1. #80836
    MVC Lid

    Reacties
    813
    19-12-2002

    @cataleya_ jij wilde zeker extra hassanaats dat je deze dagen gekozen hebt Ik heb de 6 dagen vorige week gevast Alhamdoulilah.

  2. #80837
    MVC Lid

    Reacties
    1.598
    29-06-2017

    Citaat Geplaatst door einkounina Bekijk reactie
    @cataleya_ jij wilde zeker extra hassanaats dat je deze dagen gekozen hebt Ik heb de 6 dagen vorige week gevast Alhamdoulilah.
    het was niet bewust want er waren paar dingen tussen gekomen maar wel mooi meegenomen klopt, de sahaba zochten vroeger de warme en lange dagen op om te vasten voor meer ajr

    jij bent er tenminste vanaf

  3. #80838
    MVC Lid

    Reacties
    1.598
    29-06-2017

    jeetje het is hier vandaag wel dood

  4. #80839
    MVC Lid

    Reacties
    1.598
    29-06-2017

    mohim fijne avond nog chickas

  5. #80840
    MVC Lid

    Reacties
    3.536
    26-02-2015

    Wat betreft krieltjes.idd in een koekenpan met roomboter en olie.deksel er op en op zacht vuur laten garen...



    Juno bedankt om.te reageren...
    Ja dat bedoelde ik.inderdaad maar op.jou foto die je plaatste zie ik dat het echt bedankjes zijn en best veel. Ik zie nu dus meer en meer dat er dan maar 8 ofzo in zo een tyafer zit maar supper groot is 1 zo een zakje(bedankje)
    En die paarse bloemetjes dan waarvoor is dat?staat wel mooi maar wil weten hoe en wat

  6. #80841
    nooit geweest

    Reacties
    36.902
    22-06-2003

    Citaat Geplaatst door nismae Bekijk reactie
    Wat betreft krieltjes.idd in een koekenpan met roomboter en olie.deksel er op en op zacht vuur laten garen...



    Juno bedankt om.te reageren...
    Ja dat bedoelde ik.inderdaad maar op.jou foto die je plaatste zie ik dat het echt bedankjes zijn en best veel. Ik zie nu dus meer en meer dat er dan maar 8 ofzo in zo een tyafer zit maar supper groot is 1 zo een zakje(bedankje)
    En die paarse bloemetjes dan waarvoor is dat?staat wel mooi maar wil weten hoe en wat
    Wat ik al zei, gewoon die 3adaya een bericht sturen en vragen.

    Ik kom verder nauwelijks op bruiloften. Laatste was december 2016.
    "Forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair."

    -- Kahlil Gibran

  7. #80842
    nooit geweest

    Reacties
    36.902
    22-06-2003

    Praline, ik heb vandaag ook de roomkaascake gebakken a la xfaatje, maar ipv meel een pak cakemeel vd jumbo.

    Ik vind hem best zompig...kan aan mij liggen en net te veel ei smaak naar mijn smaak.

    "Forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair."

    -- Kahlil Gibran

  8. #80843
    MVC Lid

    Reacties
    3.536
    26-02-2015

    Ja juno ga dat dien thnx for het meedenken..
    Cake ziet er juist goed uit. Ik haar droge cakes.
    Bij de meeste cakes moet je thee drinken om het weg te kunnen krijgen.
    Dan vind ik dat al geen goede cake
    Ik.hou van smeuïge natte cakes.

    Mn zus daarentegen houd bijv van droge cakes... kwestie van smaak

  9. #80844
    MVC Lid

    Reacties
    17.629
    06-10-2017

    "Mijn" roomkaas cake is echt de lekkerste is mijn lievelingscake en staat ook het in het boek als favoriet gebak. Scheelt volgens mij qua ingrediënten niet heel veel maar deze is met roomboter:

    Roomkaas-citroen tulbandcake

    185gr zachte boter
    185gr zachte roomkaas (monchou)
    1 eetlepel fijngeraspte citroenschil
    250gr suiker (mag wat minder zijn tis redelijk zoet) 175 a 200gr is ook genoeg
    3 eieren
    250gr bloem
    1 zakje bakpoeder
    Snufje zout

    Meng in een mengkom boter, roomkaas en citroenschil tot het lichter van kleur is (wittig), voeg dan de suiker toe en mix door tot het helemaal opgenomen is en licht en luchtig is. Voeg de eieren 1 voor 1 toe en laat mee mixen. Voeg als laatste de bloem en bakpoeder toe en mix nog even door tot alles goed is opgenomen. Vet je tulbandvorm in en giet het hierin. Doe dit in een voorverwarmde oven van 170 graden 50 a 60min – het verschilt erg per oven dus let goed op! Bestrooi het met poedersuiker

    Je kan ook een topping maken van bijvoorbeeld witte chocolade ganache, of roomkaas/poedersuiker/citroenschil. Dit keer heb ik een mix gebruikt van wat roomboter, roomkaas, poeder suiker, citroensap en scheutje slagroom



  10. #80845
    MVC Premium

    Reacties
    57.131
    14-07-2013

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door juno Bekijk reactie
    Praline, ik heb vandaag ook de roomkaascake gebakken a la xfaatje, maar ipv meel een pak cakemeel vd jumbo.

    Ik vind hem best zompig...kan aan mij liggen en net te veel ei smaak naar mijn smaak.

    Hij ziet er lekker smeuïg uit juist! Moet zeggen dat ik m niet eens geproefd heb! Haha
    Heb er cakepops balletjes van gerold.
    En daar ging nog mascarpone bij en ze worden gedipt in chocolade.
    Happiness is an inside job


  11. #80846
    MVC Lid

    Reacties
    17.629
    06-10-2017



    Heb alleen 2 kharme wraps op met zalm, roomkaas en rauwkost

    Verstuurd vanaf mijn SM-G965F met Tapatalk

  12. #80847
    MVC Premium

    Reacties
    57.131
    14-07-2013

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door einkounina Bekijk reactie
    @praline citeren werkt niet bij mij. Maar inderdaad gisteren had ik het steeds gemist. Die kleur is echt mooi dat is wat ik ook wil dus hoop dat het bij mij ook zo pakt.

    @dames hebben jullie dat ook met krieltjes dat ze nooit echt goed gaar worden. Ik koop ze daarom bijna nooit. En vandaag dacht ik laat ik het weer proberen en weer niet helemaal gaar of sommige wel en andere niet. Hebben jullie een tip?

    Dankjewel.. ja heel anders dan blond met een warme ondertoon he. Geeft zo een frisse uitstraling vind ik zelf
    Citaat Geplaatst door Asfoureh Bekijk reactie
    Wij hebben net pizza en frietjes op
    Ik doe altijd friet op mn pizzapunt en dan klodder knoflooksaus en sambal, is echt mijn fave.

    Wat ga je erbij eten?
    Ja friet op de pizza haha, grappig
    Knoflooksaus op de pizza heb ik van mn man overgenomen, dat deed ik ook eerst nooit maar maakt het wel lekker!

    Ik had er nog simpele salade bij gemaakt en lekkerbekkies uit de oven. Had echt geen zin vandaag.
    Citaat Geplaatst door juno Bekijk reactie
    Besa77a en tbarkellah 3liek. Mooie jurk indeed. Je moet hem wel kunnen dragen zoals bij jou. Staat je super.
    Aah dankjewel
    Happiness is an inside job


  13. #80848
    nooit geweest

    Reacties
    36.902
    22-06-2003

    Citaat Geplaatst door Freya Bekijk reactie
    "Mijn" roomkaas cake is echt de lekkerste is mijn lievelingscake en staat ook het in het boek als favoriet gebak. Scheelt volgens mij qua ingrediënten niet heel veel maar deze is met roomboter:

    Roomkaas-citroen tulbandcake

    185gr zachte boter
    185gr zachte roomkaas (monchou)
    1 eetlepel fijngeraspte citroenschil
    250gr suiker (mag wat minder zijn tis redelijk zoet) 175 a 200gr is ook genoeg
    3 eieren
    250gr bloem
    1 zakje bakpoeder
    Snufje zout

    Meng in een mengkom boter, roomkaas en citroenschil tot het lichter van kleur is (wittig), voeg dan de suiker toe en mix door tot het helemaal opgenomen is en licht en luchtig is. Voeg de eieren 1 voor 1 toe en laat mee mixen. Voeg als laatste de bloem en bakpoeder toe en mix nog even door tot alles goed is opgenomen. Vet je tulbandvorm in en giet het hierin. Doe dit in een voorverwarmde oven van 170 graden 50 a 60min – het verschilt erg per oven dus let goed op! Bestrooi het met poedersuiker

    Je kan ook een topping maken van bijvoorbeeld witte chocolade ganache, of roomkaas/poedersuiker/citroenschil. Dit keer heb ik een mix gebruikt van wat roomboter, roomkaas, poeder suiker, citroensap en scheutje slagroom


    Heb je een boek? Mis ik wat?

    Ipv citroen was het vanille...denk citroen is ook lekker fris...miste het wel eerlijk gezegd.

    Olie maakt het net wat smeuïger idd dan boter, maar wat nismae zei, ik hoef dan geen slok koffie metren te nemen om het weg te krijgen.

    1ei minder en ook minder roomkaas, zo n 15 gram.

    Zal deze ook eens testen.

    Ik had er btw abrikozenjam opgedaan.
    "Forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair."

    -- Kahlil Gibran

  14. #80849
    nooit geweest

    Reacties
    36.902
    22-06-2003

    Citaat Geplaatst door Praline Bekijk reactie
    Hij ziet er lekker smeuïg uit juist! Moet zeggen dat ik m niet eens geproefd heb! Haha
    Heb er cakepops balletjes van gerold.
    En daar ging nog mascarpone bij en ze worden gedipt in chocolade.
    Ah lekker.
    Moet me ook eens aan cakepops gaan wagen.
    "Forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair."

    -- Kahlil Gibran

  15. #80850
    MVC Lid

    Reacties
    17.629
    06-10-2017

    Citaat Geplaatst door juno Bekijk reactie
    Heb je een boek? Mis ik wat?

    Ipv citroen was het vanille...denk citroen is ook lekker fris...miste het wel eerlijk gezegd.

    Olie maakt het net wat smeuïger idd dan boter, maar wat nismae zei, ik hoef dan geen slok koffie metren te nemen om het weg te krijgen.

    1ei minder en ook minder roomkaas, zo n 15 gram.

    Zal deze ook eens testen.

    Ik had er btw abrikozenjam opgedaan.
    Ja ik gebruik altijd olie voor mijn cakes en cupcakes, maar voor deze is boter lekkerder vind ik ivm roomkaas. Ook echt smeuïg maar toch ook een beetje vast, kan het niet echt uitleggen zoiets als een plakje Starbucks cake ofzo. Krijg je absoluut weg zonder koffie

    Nee bedoel heb t uit een boek, vandaar, tis niet echt mijn recept maar uit het cakeboek wat ik heb