1. #69481
    MVC Lid

    Reacties
    1.615
    01-07-2013

    Citaat Geplaatst door Freya Bekijk reactie
    Volgende week is trouwens de taart en trend beurs in de jaarbeurs Utrecht, was daar vorig jaar ook is wel leuk.

    https://taartentrends.nl/
    Lijkt me wel wat. Miss dat ik ga

  2. #69482
    MVC Lid

    Reacties
    1.615
    01-07-2013

    Heb gister sateprikkers bij action gehaald zehma als dowels. Maar zijn volgens mij veel te dun[emoji23]. Die van Ikea lijken me wel goeie

  3. #69483
    MVC Premium

    Reacties
    57.131
    14-07-2013

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door Esyea Bekijk reactie
    Gewone kartonnetjes geen boards?

    Oh spannend. Succes!

    Besaha he lekkere eten

    Ja gewone kartonnetjes van die zilver/gouden doe ik.. soms heb ik ze op maat en soms snijd ik ze nog bij.

    Dankjewel kijk er wel naar uit naar deze taart, dus ben benieuwd

    Dankjewel


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    Happiness is an inside job


  4. #69484
    MVC Lid

    Reacties
    1.615
    01-07-2013

    Oké. Ook bij bijv. Een taart met 4/5 lagen? Sorry voor de velen vragen . Ben nog beetje zoekende hahaha.

    Lijkt me echt veel werk, maar wel leuk om te doen
    Citaat Geplaatst door Praline Bekijk reactie
    Ja gewone kartonnetjes van die zilver/gouden doe ik.. soms heb ik ze op maat en soms snijd ik ze nog bij.

    Dankjewel kijk er wel naar uit naar deze taart, dus ben benieuwd

    Dankjewel


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

  5. #69485
    MVC Premium

    Reacties
    57.131
    14-07-2013

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door Esyea Bekijk reactie
    Oké. Ook bij bijv. Een taart met 4/5 lagen? Sorry voor de velen vragen . Ben nog beetje zoekende hahaha.

    Lijkt me echt veel werk, maar wel leuk om te doen
    Nee al vanaf 3 laags gebruik ik boards, maar bij 2 laags de zilver/goud kartonnetje! en dan eerst houten dowels meten in de taart, gelijk knippen en boven op smeer ik wat Ganache of bc zodat het niet snel verschuift wannneer ik de board met taart op leg.

    Op een drum staat je hele taart bij stapeltaart dat ook voor extra stevigheid


    Zo heb ik het geleerd en blijft altijd goed staan
    Happiness is an inside job


  6. #69486
    MVC Lid

    Reacties
    1.615
    01-07-2013

    Citaat Geplaatst door Praline Bekijk reactie
    Nee al vanaf 3 laags gebruik ik boards, maar bij 2 laags de zilver/goud kartonnetje! en dan eerst houten dowels meten in de taart, gelijk knippen en boven op smeer ik wat Ganache of bc zodat het niet snel verschuift wannneer ik de board met taart op leg.

    Op een drum staat je hele taart bij stapeltaart dat ook voor extra stevigheid


    Zo heb ik het geleerd en blijft altijd goed staan
    Ok mop je bent een schat. [emoji105][emoji105]

  7. #69487
    MVC Lid

    Reacties
    16.157
    02-11-2003

    Citaat Geplaatst door juno Bekijk reactie
    Olifantje...ik doe de kip net als jij.

    Wat ik nog wel eens doe is kardemom gebruiken. Niet te veel, ik vind het best een sterke smaak. Maar wel lekker met kip.
    Dat heb ik denk ik niet en doen we ook maar niet. Bedankt Juno.

    Wat serveer je bij een gebraden Kip? Gewoon salade toch. Denk dat ik wel amandelen en eieren erbij ga doen.

    Verstuurd vanaf mijn SM-G925F met Tapatalk
    Wees genadevol

  8. #69488
    MVC Lid

    Reacties
    16.157
    02-11-2003

    Dank je wel Freya

    Heb het nog niet bekeken, maar ga er zo aan beginnen en eens kijken welk recept uiteindelijk. Shoukran.

    Trouwens dames over die karton en douwels en stokjes...is allemaal tachenwit voor mij. Lang leve allo allo bakker ik wil een taart bestellen.

    Maar bsahatkoem alle dames die graag taarten bakken.
    Citaat Geplaatst door Freya Bekijk reactie
    Van een lid van kookmutsjes, niet mijn recept dus maar zo doe ik het ong

    Ingrediënten:
    - 1 braadkip
    - 2 uien
    - 2 a 3 teentjes knoflook
    - 5 eetlepels olijfolie
    - een kwart bosje fijn gesneden koriander
    - een kwart bosje fijn gesneden peterselie
    - 1 theelepel gemberpoeder
    - 1 theelepel komijnpoeder
    - 1 theelepel peper
    - 1 theelepel paprikapoeder
    - halve theelepel kurkuma
    - een half zakje saffraanpoeder
    - zout
    - ongeveer 3 dl water
    - 1/4 citroen
    - 100 gram olijven
    - 4 gekookte eieren

    Bereiding:
    Maak de kip goed schoon met zout en azijn. Maak een marinade van de volgende kruiden:
    de fijngesneden peterselie en koriander, de peper, het gemberpoeder, het paprikapoeder, het komijnpoeder, de kurkuma, de saffraanpoeder, de knoflookteentjes en het zout. Zout naar smaak. Vergeet er niet twee eetlepels olijfolie bij te doen.

    Maak inkepingen in de kip en wrijf de marinade over de kip heen, wrijf ook de inkepingen goed in.Laat de kip minimaal twee uur met de marinade in de koelkast staan. Hoe langer hoe lekkerder, des te beter de kruiden in kunnen trekken.



    Doe de overige olijfolie in de pan en fruit hierin de twee klein gesneden uien. Doe de gemarineerde kip in de pan en laat deze goed dichtschroeien op gematigd vuur. Keer de kip regelmatig om. Dit duurt ongeveer 15 minuten. Daarna kun je het vuur wat zachter zetten en het water erbij doen.

    Doe nu de citroen die je in partjes hebt gesneden bij de kip. Indien nodig doe je wat meer water bij. Laat de kip ongeveer 35 minuten lekker pruttelen en zet daarna de kip in een ovenschaal. De kip is bijna gaar.

    De oven zet je op 200 graden. Laat nu de kip ongeveer zo´n 30 tot 45 minuten goudbruin bakken in de oven. Vergeet niet af en toe er wat jus overheen te gieten, anders wordt de kip misschien te droog.

    Ondertussen doe je de olijven in de jus en laat dit lekker inbinden, zodat de jus wat dikker wordt. Zodra dit het geval is moet je het vuur van de pan uitzetten. Kook ook de vier eieren gaar en laat deze even staan totdat de kip klaar is.

    Serveer de kip op een mooi bord en giet de jus met olijven er overheen. De gekookte olijven snijd je in tweeën en leg deze rondom de kip.
    Verstuurd vanaf mijn SM-G925F met Tapatalk
    Wees genadevol

  9. #69489
    nooit geweest

    Reacties
    36.902
    22-06-2003

    Citaat Geplaatst door olifantje Bekijk reactie
    Dat heb ik denk ik niet en doen we ook maar niet. Bedankt Juno.

    Wat serveer je bij een gebraden Kip? Gewoon salade toch. Denk dat ik wel amandelen en eieren erbij ga doen.

    Verstuurd vanaf mijn SM-G925F met Tapatalk
    Salade of niks als het just us is. Eieren en amandelen idd. Of gewoon btata meqliya.
    "Forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair."

    -- Kahlil Gibran

  10. #69490
    MVC Lid

    Reacties
    1.615
    01-07-2013

    Citaat Geplaatst door olifantje Bekijk reactie
    Dank je wel Freya

    Heb het nog niet bekeken, maar ga er zo aan beginnen en eens kijken welk recept uiteindelijk. Shoukran.

    Trouwens dames over die karton en douwels en stokjes...is allemaal tachenwit voor mij. Lang leve allo allo bakker ik wil een taart bestellen.

    Maar bsahatkoem alle dames die graag taarten bakken.

    Verstuurd vanaf mijn SM-G925F met Tapatalk
    Hahaha voor mij ook nog hoor heb nog nooit een stapeltaart gemaakt.

  11. #69491
    MVC Lid

    Reacties
    1.615
    01-07-2013

    Hier noodles met gewokte groenten. Ga dat voortaan zo doen zelf groenten halen en snijden etc ipv uit zo'n zakje. Is verser en goedkoper

  12. #69492
    MVC Lid

    Reacties
    1.615
    01-07-2013

    Vorige keer macarons gemaakt en dit keer zijn ze gelukt maar daarna wilde ik een giant macaron maken maar was mislukt! Denk te lang laten drogen. Want zag vorige keer filmpjes waarbijj macarons niet hoeven te drogen maar zo direct in de oven? Ga het volgende keer testen en wie weet...scheelt een hoop tijd

  13. #69493
    MVC Lid

    Reacties
    94
    12-09-2018

    Citaat Geplaatst door Praline Bekijk reactie
    Wat vreselijk hoorde al helikopters en ambulance was ook naar buiten gelopen. Ik loop letterlijk paar keer per dag over dit spoor. 5min van me vandaan

    Heb ook vaak bakfietsen vol kinderen gezien
    Het raakte me zo erg dat ik er tranen van kreeg
    Denk je veilig je kinderen af te hebben gezet en hoor je zo iets verschrikkelijks (zijn aan het onderzoeken nog hoe het heeft kunnen gebeuren)

    https://www.bd.nl/oss/vier-kinderen-...nden~a22f10de/






    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    Ina lilahi wa ina lilaihi razji3oen
    Vreselijk voor die vader.

  14. #69494
    MVC Premium

    Reacties
    57.131
    14-07-2013

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door Esyea Bekijk reactie
    Vorige keer macarons gemaakt en dit keer zijn ze gelukt maar daarna wilde ik een giant macaron maken maar was mislukt! Denk te lang laten drogen. Want zag vorige keer filmpjes waarbijj macarons niet hoeven te drogen maar zo direct in de oven? Ga het volgende keer testen en wie weet...scheelt een hoop tijd
    Wat mooi! net juweeltjes

    Wil me er ook weer aan wagen. Laatst kregen ze tenminste wel een voetje haha

    Ganache tussen gedaan?


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    Happiness is an inside job


  15. #69495
    MVC Lid

    Reacties
    1.615
    01-07-2013

    Citaat Geplaatst door Praline Bekijk reactie
    Wat mooi! net juweeltjes

    Wil me er ook weer aan wagen. Laatst kregen ze tenminste wel een voetje haha

    Ganache tussen gedaan?


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    Dankjewel[emoji182]. Nee zachte roomkaas. Was meer voor de foto en had niks anders.

    Blijven lastige dingen he?

    Vorige keer bij een Marokkaanse bakker verkochten ze macarons voor 1.50 p.s! Terwijl het er nog helemaal vol lag tegen sluitingstijd. Dacht ja, die dingen kun je echt niet voor die prijs verkopen in een wijk vol buitenlanders